%37

نهال آلو خاکی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : آمریکا
  • شروع باردهی : سال دوم کاشت
  • زمان گلدهی : اواسط فصل بهار
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 50 الی 60 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : تاثیری ندارد
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

آلو خاکی یکی از انواع خانواده‌ی آلو‌ها به شمار می‌رود که از ظاهری متفاوت برخوردار است. پوست سبز و خاکی این آلو در ظاهر مات به نظر می‌رسد اما درون آن گوشتی تیره رنگ و شیرین وجود دارد که سبب تمایز این آلو گردیده و در بسیاری از مناطق ایران با نام آلو قرمز یا آلوی تو سرخ نیز شناخته می‌شود.

ارزش غذایی بالا در کنار طعم بی‌نظیر این آلو موجب شده تا یکی از پرمصرف‌ترین و پرطرفدارترین انواع آلو در ایران شناخته شود و از فروش بسیار بالایی برخودار باشد، به همین دلیل فروش نهال آلو خاکی در کشور ما فوق العاده است.

مشخصات و خصوصیات نهال آلو خاکی

چنانچه در مناطقی با اقلیم و آب و هوای سرد زندگی می‌کنید و به دنبال یک نهال پربازده و سودمند هستید نهال آلو خاکی یکی از بهترین گزینه‌ها است، مقاومت نهال آلو خاکی در برابر سرما ، خشکی و تشنگی بسیار بالاست و در آب و هوای سرد به خوبی رشد می‌کند، پس از سال دوم کاشت می‌توانید شاهد باردهی محصول باشید. نهال آلو خاکی جزء تیره‌ی گل سرخیان به شمار می‌رود و به عنوان یکی از پربازده‌ترین انواع آلو شناخته می‌شود.

نهال آلو خاکی جزء ارقام وارداتی آلو شناخته می‌شود و از نظر تجاری خرید نهال آلو خاکی برای صادرات بسیار مناسب می‌باشد.

آلو خاکی محصولی با توجیه اقتصادی بالاست که به صورت تازه و خشک شده مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین برای تهیه‌ی انواع مربا و کمپوت یکی از بهترین گزینه هاست که سود تجاری مناسبی به همراه خواهد داشت.

خاستگاه اصلی نهال آلو خاکی

خاستگاه اصلی نهال آلو خاکی آمریکا می‌باشد و این گیاه بومی منطقه‌ی کالیفرنیا به حساب می‌آید، به دلیل مقاومت بالای نهال آلو خاکی در برابر سرما و آب و هوای خشک، در بسیاری از مناطق سردسیر ایران پرورش داده می‌شود و از نظر اقتصادی یکی از بهترین و پربازده‌ترین گزینه ها است، البته خرید نهال آلو خاکی و پرورش آن در مناطق گرمسیر و معتدل نیز امکانپذیر می‌باشد.

پایه اصلی نهال آلو خاکی

نهال آلو خاکی بر روی پایه‌ی آلوچه وحشی پیوند می‌خورد.

ویژگی نهال آلو خاکی

مهم‌ترین ویژگی نهال آلو خاکی مقاومت بالای درخت در برابر آب و هوای سرد است، نهال آلو خاکی در برابر خشکی بالای محیط بسیار مقاوم است و تنش‌هایی مانند کم آبی را به خوبی می‌تواند تحمل کند.

درخت آلو خاکی به نور خورشید علاقه‌ی زیادی دارد و روزانه 8 الی 12 ساعت تابش نور مستقیم خورشید برای آن نیاز می‌باشد، بنابراین در هنگام کاشت درخت به این مسأله دقت داشته باشید و علاوه بر الگوی کاشت نهال، آب و هوای منطقه را در فصول مختلف سال در نظر بگیرید.

آب و هوای مناسب برای کاشت

چناچه در مکانی با آب و هوای سرد زندگی می‌کنید و زمستان‌هایی پیش رو دارید که درجه برودت هوا تا منفی 30 درجه پیش می‌رود، در انتخاب و کاشت نهال آلو خاکی تردید نکنید، چرا که این نهال یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های برای مناطق سردسیر ایران به شمار می‌رود.

به طور کلی نهال آلو خاکی سازگاری و تطابق نسبتا خوبی با شرایط اقلیمی کشور ما دارد، به همین دلیل دراقیلم‌های مختلفی مانند آب و هوای خشک، مناطق مربوط و آب و هوای سردسیر می‌توان برای خرید نهال آلو خاکی و پرورش آن اقدام نمود.

اگر در فصل تابستان دمای هوای منطقه‌ی شما تا 30 درجه‌ی سانتی گراد افزایش می‌یابد و تابستان‌های نسبتا گرمی دارید نگران نباشید چون آلو خاکی به خوبی می‌تواند در چنین آب و هوایی به رشد خود ادامه دهد و به بار نشیند، تمامی این عوامل در فروش نهال آلو خاکی تأثیرگذار می‌باشد و به در انتخابی بهتر به شما کمک می‌کند.

فاصله مناسب برای کاشت

از نظر الگوی کاشت مناسب‌ترین فاصله کاشت نهال آلو خاکی 4*4 می‌باشد که هم از نظر نوررسانی به درخت مناسب است و هم به جریان هوای درخت کمک می‌کند، ضمن اینکه این فاصله برداشت محصول از درخت را به شکل قابل توجهی تسهیل می‌نماید.

نکته‌ی مهم: عدم دریافت نور خورشید و یا عدم رسیدن نور کافی، رشد نهال آلو خاکی را کند و ضعیف می‌کند و در نتیجه بازدهی محصول درخت شما به شکل قابل توجهی افت خواهد کرد.

البته در زمین‌های صاف و مسطح فاصله‌ی کاشت نهال‌ها را باید کمی بیشتر کنید اما برای زمین‌های غیرمسطح با شیب ملایم فاصله‌ی 4*4  مناسب می‌باشد، همچنین توصیه می‌کنیم شیب جنوبی برای کاشت نهال آلو خاکی چندان مناسب به نظر نمی‌رسد.

(در هنگام کاشت نهال آلو خاکی بهتر است یک چوب ضخیم و محکم را در کنار نهال آلوی خود در خاک فرو کرده و با طناب به تنه‌ی درخت ببندید. پس از یک سال چوب را از درخت باز کرده و از خاک خارج کنید در این صورت شاهد رشد مستقیم و فرم بهتری برای نهال آلو خاکی خواهید بود)

نهال آلو خاکی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

طریقه‌ی کاشت نهال آلو خاکی متفاوت است و به روش‌های مختلفی صورت می‌پذیرد، متداول‌ترین روش کاشت نهال ریشه لخت می‌باشد.

نهال گلدانی یا پاکتی از دیگر روش‌های کاشت نهال آلو خاکی به حساب می‌آید. برای کاشت به این روش ابتدا باید در داخل خاک گودال عمیقی حفر کرده و سپس ته زیر گلدان را بریده و نهال را با پاکت یا گلدانش داخل خاک گذاشته بعد از پر کردن گودال پلاستیک اطراف نهال را بیرون می‌کشیم.

خاک مناسب

از نظر خاک مناسب و مورد نیاز برای کاشت نهال آلو خاکی، بهترین خاک، خاک لومی می‌باشد اما در صورتی که خاک منطقه‌ی شما مرطوب و یا سنگین باشد برای کاشت نهال آلو خاکی مانعی نخواهد داشت، در این صورت نیز بهتر است که مقداری ماسه بادی قاطی خاک داخل گودال شود.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

اگر به دنبال بهترین و مناسب‌ترین زمان برای کاشت نهال آلو خاکی هستید آغاز گرم شدن هوا در اوایل فصل بهار می‌باشد.

کود مناسب برای نهال

زمان کوددهی نهال آلو خاکی بسیار حائز اهمیت است، اگر به دنبال بهترین زمان برای کوددهی نهال خود هستید فروردین ماه را انتخاب کنید. البته در این صورت مراحل بعدی کوددهی درخت را باید برای ماه‌های خرداد و اواسط تابستان در فصل مرداد تنظیم کنید، به مرور زمان که رشد نهال آلو خاکی بیشتر می‌شود زمان کوددهی را می‌توانید کاهش داده و به دو بار کوددهی در سال برسانید که ماه فروردین و اواخر تابستان مناسب‌ترین زمان به حساب می‌آید.

ارتفاع درخت در طول عمر

ارتفاع درخت آلو خاکی در طول عمر آن به 4 متر می‌رسد، البته این عدد مطلق نیست و شرایط رشد درخت، آب و هوای منطقه و نحوه‌ی رسیدگی به آن بسیار تأثیرگذار می‌باشد.

هرس درخت

نهال آلو خاکی نیاز چندانی به هرس کردن مرتب و مداوم ندارد و یک بار هرس کردن در سال برای شکل گیری مطلوب درخت و چیدن شاخ و برگ‌های اضافی آن کافی می‌باشد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

از نظر نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی نهال آلو خاکی 200 الی 700 ساعت بایستی در نظر داشته باشید، به این منظور نهال را قبل از کاشت در دمای منفی 7 درجه سانتی گراد قرار می‌دهند.

از آنجایی که نهال آلو خاکی از نوع دیر گل‌ده می‌باشد، نگران سرمازدگی‌های زودرس بهاره نباشید، چرا که مقاومت این نهال به خاطر دیرگل بودنش در برابر سرما بهاره بالاست و احتمال آسیب به شکوفه‌ها اندک است، هرچند هنگام گل دهی بایستی مراقبت‌های لازم را به عمل بیاورید.

عمر مفید نهال

از نظر عمر مفید اقتصادی برای نهال آلو خاکی می‌توانید 60 سال را در نظر بگیرید که می‌توانید محصولاتی مرغوب و با کیفیت داشته باشید.

سن حیات نهال

نهال آلو خاکی رقمی زودبازده است که از سال اول آن می‌توانید شاهد به بار نشستن نهال خود باشید، برای تخمین سن حیات نهال رقمی بین 80 الی 100 سال را در نظر داشته باشید.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال

باید متذکر شویم که ارتفاع از سطح دریا در رشد و عملکرد درخت آلو خاکی هیچ تأثیری ندارد و نیازی به نگرانی در این رابطه نیست، بنابراین کاشت این درخت در مناطق کوهستانی مرتفع و مکان‌هایی هم سطح دریا امکانپذیر می‌باشد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

نهال آلو خاکی در برابر آفات از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است و نگرانی چنان زیادی در رابطه با آفات و بیماری‌ها برای این نهال وجود ندارد، با این حال سمپاشی اصولی، نحوه‌ی کوددهی مناسب و نگهداری از درخت در جلوگیری از بروز بیماری‌ها بسیار تأثیر گذار می‌باشد.

همچنین کاشت ارقام مقاوم و سالم نهال آلو خاکی به طرز قابل توجهی مقاومت درخت را در برابر عوامل بیماری‌زا افزایش می‌دهد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

اگر به دنبال تخمین بازدهی محصول در هر هکتار هستید، عدد 50 الی 60 تن محصول را برای آن در نظر بگیرید، میزان وزن هر محصول متوسط 15 گرم می‌باشد.

شروع باردهی محصول

از نظر مدت زمان  بازدهی نهال آلو خاکی در رده‌ی زودبازده قرار دارد و شما از سال دوم کاشت، شاهد اولین گلدهی و میوه دهی درخت خواهید بود.

از نظر زمان رسیدگی این نهال در برخی از مناطق دیررس می‌باشد و در برخی مناطق دیگر کمی زودتر می‌رسد اما محصولی زودرس نیست. میوه‌ها به راحتی از درخت چیده می‌شوند  و زمان چیدن میوه‌ها بسیار مهم است چرا که میوه ‌ها در هنگام چیدم بایستی رسیده شیرین و آبدار باشند.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

نهال آلو خاکی برای تلقیح و باروری نیازی به گرده افشانی ندارد و از نوع خودبارور به حساب می‌آید، البته به منظور باروری بیشتر و عملکرد مطلوب درخت می‌توانید از ارقام گرده افشان مناسب برای آن استفاده نمایید، بهترین رقم گرده افشان برای نهال آلو خاکی نهال آلو شابلون کالفرنیا است.

مدت آبیاری

آبیاری منظم نهال آلو خاکی یکی از مهم‌ترین مواردی است که همواره بایستی به خاطر داشته باشید، برای رشد بهتر نهال آلو خاکی فاصله‌ی آبیاری آن را در فصل بهار هر دو هفته یک بار در نظر بگیرید، اما در فصل تابستان که هوا گرم تر می‌شود آبیاری بیشتری مورد نیاز است و بهتر است که هر 10 روز یکبار برای آبیاری نهال خود اقدام کنید، به طور متوسط نهال آلو خاکی در هر هفته به 10 لیتر آب نیاز دارد.

نکته‌ی مهم: در سال اول بهتر است مدت زمان آبیاری نهال آلو به صورت هر 7 روز یک بار صورت پذیرد.

روش صحیح آبیاری

بهترین روش آبیاری نهال آلو خاکی آبیاری تحت فشار می‌باشد که هم در آبیاری منظم درخت موثر است و هم مصرف آب را به شکل قابل ملاحطه‌ای کاهش می‌دهد بنابراین در کاهش هزینه‌ها  آبیاری شما نیز تاثیرگذار خواهد بود.

زمان گلدهی درخت

زمان گلدهی درخت آلو خاکی در اواسط فصل بهار می‌باشد، شما از اواخر ماه فروردین تا اواسط ماه اردیبهشت می‌توانید شاهد گلدهی درخت خود باشید، در این مدت نگهداری و مراقبت صحیح شکوفه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

زمان برداشت

زمان برداشت محصول آلو خاکی اواخر فصل تابستان می‌باشد و در هفته‌ی دوم شهریور آغاز می‌گردد و برداشت محصولات تا اواسط ماه مهر ادامه دارد.

خرید نهال آلو خاکی

چنانچه به فکر احداث یک باغ آلوی زیبا و سودمند هستید بهتر است قبل از خرید نهال به نکات بسیار مهمی توجه داشته باشید، در رابطه با خرید نهال مهم‌ترین نکته نوع رقمی است که انتخاب می‌کنید، همانطور که قبلا هم متذکر شدیم کاشت ارقام سالم و مقاوم، در سلامتی و مقاومت درختان شما بسیار تأثیرگذار می‌باشد و در آینده صاحب درختانی زیباتر و سالم‌تر خواهید بود.

امروزه مراکز متفرقه و متعدد زیادی در زمینه‌ی خرید نهال آلو شکل گرفته است که محصولاتی متنوع با قیمت‌هایی مختلف به بازار عرضه می‌کنند. به همین منظور انتخاب یک مرکز معتبر و رسمی در زمینه‌ی خرید نهال بسیار حائز اهمیت است.

مجموعه‌ی برتر نهال یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های پرورش و فروش نهال در کشور است که زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی فعالیت می‌کند. برای سفارش و خرید نهال آلو خاکی و سایر نهال‌ها می‌توانید با کارشناسان مجموعه‌ی برتر نهال در ارتباط باشید.

قیمت نهال آلو خاکی

در رابطه با  قیمت نهال آلو خاکی موارد متعددی را بایستی در نظر داشت، اما عاملی که بیشتر از سایر موارد در قیمت نهال تأثیرگذار می‌باشد، سالم بودن و مقاوم بودن نهال است، همچنین خرید نهال از مجموعه‌های معتبر که تحت نظر وزارت کشاورزی فعالیت می‌کنند در قیمت نهال آلو خاکی مؤثر است.

البته این را در نظر داشته باشید که شاید قیمت نهال شما کمی بیشتر باشد، اما در مقابل درختانی سالم تر و مقاوم تر خواهید داشت و این یعنی محصولاتی با کیفیت تر و سود تجاری بیشتر.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی قیمت نهال آلو خاکی با ما در ارتباط باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال آلو خاکی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال