%37

نهال به محلی وحشی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

خاستگاه : ایران
شروع باردهی : بعد از سال اول تا دوم کاشت
زمان گلدهی : دیرگل
فاصله کاشت نهال : 4*4 متر
میزان باردهی در هکتار : 45 تن
ارتفاع از سطح دریا: ۲۵۰۰ متری از سطح دریا
پایه نهال : پایه پیوندی
گرده افشان :خود گرده افزا
میزان آبیاری : 10 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 4 تا 5 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی ویژگی‌های یکی از ارقام نهال به بومی در کشورمان سخن بگوییم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. به یکی از میوه‌های شیرین، معطر و پرطرفدار فصل پاییز است که ارقام متنوعی در ایران دارد و یکی از آنها نهال به محلی است که به دلیل بازدهی بالا خرید و فروش نهال به محلی وحشی در بازار بسیار رایج است. این نهال ایرانی قابلیت کاشت در اقلیم‌های نیمه سردسیری را دارد و بهترین  عملکرد خود را در این نواحی به نمایش خواهد گذاشت.

خاستگاه اصلی نهال

برای اولین بار نهال به محلی وحشی در ایران تولید و پرورش یافت به همین دلیل می‌توان با قاطعیت این رقم را بومی کشور عزیزمان ایران معرفی کرد که با محصولات بی‌نظیر و با‌کیفیتش توانسته جایگاه بسیار خوبی را در بازارهای داخلی و خارجی پیدا کند.نهال به محلی- برتر نهال

پایه اصلی نهال

اگر به دنبال بهترین شیوه تکثیر نهال به هستید توصیه می‌کنیم که به روش پیوند زدن عمل کنید چرا که در این روش نهال مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط گزرومورفی، سرمای بیش از حد و یخبندان و حتی گرما پیدا می‌کند و در چنین شرایط سختی نیز بازدهی بالایی خواهد داشت‌. اصولا نهال به محلی وحشی را بر پایه ارقام باکیفیت همچون نهال زالزالک یا به پیوند می‌زنند و این افزایش سطح کیفی محصول می‌تواند عاملی مهم در تعیین قیمت نهال به محلی وحشی باشد.

ویژگی نهال

بارزترین ویژگی این نهال تولید میوه‌های شیرین با اندازه متوسط است که قابلیت انبارداری نسبتا بالایی نیز دارد و همچنین ارقام نهال وحشی را در می‌توان در سخت‌ترین شرایط پرورش داد و بیشترین بازدهی را از آنها دریافت نمود. در فصل بهار در سطح درختان گل‌های سفید یا صورتی رنگ معطر در ابعاد کوچک ۴ الی ۵ سانتی متری می‌روید که زیبایی منحصر به فردی را برای باغ به ارمغان می‌آورد که در مهر ماه تبدیل به میوه‌های کرم رنگ در اندازه متوسط خواهد شد

نهال به محلی- برتر نهال

آب و هوای مناسب برای کاشت

نهال به محلی وحشی، نهالی است که ریشه‌های کوتاهی دارد که ممکن است در صورت قرار گیری در معرض باد شدید از خاک جدا شوند البته این سست و کوتاه بودن سیستم ریشه‌ها در بحث آبیاری نهال نیز موثر خواهند بود. دامنه نوسانات دمایی که این رقم نهال به تحمل می‌کند حدود منفی ۳۰ درجه تا مثبت ۳۵ درجه سانتی گراد است و تمایل نهال به تابستان‌های معتدل و گرمسیری بیشتر از زمستان‌های سردسیری است‌.

فاصله مناسب برای کاشت

اصلی‌ترین عاملی که سبب می‌شود باغداران در هنگام کاشت نهال میوه فواصلی را در میان نهال‌ها ایجاد کنند، دریافت نور خورشید توسط این درختان است زیرا نور خورشید عامل مهمی در رشد و فتوسنتز درختان باغ است البته برای هر نهال این فواصل باید به صورت استاندارد در نظر گرفته شوند. اگر زمین شما مسطح و صاف بود نهال به محلی وحشی را در فاصله ۴*۴ متر از یکدیگر بگارید اما اگر زمینی شیب دار با شیب تند رو به پایین داشتید مطلوب است تا فواصل را به ۳*۳ متر کاهش دهید.

 

خاک مناسب

یکی از رایج ‌ترین سوالاتی که مراجعه کنندگان به مراکز فروش نهال به محلی وحشی از کارشناسان مربوطه می‌پرسند در خصوص سازگارترین نوع خاک با این رقم نهال است. در پاسخ به این سوال بهتر است بدانید که

  • اولا از هرنوع بافت خاکی که استفاده می‌کنید حتما زهکشی نمایید.
  • دوما مطلوب است تا از خاک‌های نیمه سنگین همچون خاک‌های شنی به عنوان بستر نهال به استفاده کنید تا رطوبت مورد نیاز ریشه‌ها را حفظ نماید.
  • سوما از خاک‌های اسیدی با ph 6 استفاده کنید تا در ارتقا سطح کیفی محصولات درخت کمک کرده باشید.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

بهترین زمان جهت کاشت نهال به محلی وحشی زمانی است که شما از قبل خاک را پس از شخم زدن، غنی سازی کرده باشید و گودال‌های عمیقی متناسب با طول و عرض ریشه نهال حفر کرده باشید؛ در این صورت شما می‌توانید در فصل سرد سال که ریشه در خواب عمیق زمستانه به سر می‌برد، نهال را در خاک بکارید.

کود مناسب برای نهال

در هنگام کوددهی به نهال به باید به دو نکته اساسی توجه کرد یکی این که کود را دقیقا در محل ریخته تا آسیبی به ساقه و برگ‌ها نرسد و دیگری این که کود را در زمان مناسب که حس می‌کنید درخت به آن نیاز دارد استفاده کنید زیرا استفاده بی‌رویه از کود نیز ممکن است نتیجه عکس داشته باشد، البته برخی باغداران، از همان ابتدای کاشت نهال از کودهای پوسیده دامی و انواع مواد آلی برای پر کردن گودال استفاده می‌کنند.

نهال به محلی- برتر نهال

ارتفاع درخت در طول عمر

جالب است بدانید که امروزه اکثر باغداران برای به حداقل رساندن هزینه‌های باغداری و کشاورزی تمایل دارند که اقدام به خرید نهال‌های میوه پایه کوتاه اما پربازده کنند زیرا به سادگی می‌توان این درختان را هرس کرد و یا میوه‌های آن را برداشت نمود. خرید نهال به محلی وحشی نیز یکی از کارهایی است که باغداران تمایل بسیاری به آن دارند زیرا حداکثر ارتفاعی که نهال به محلی وحشی در طول عمر خود می‌گیرد حدود ۴ الی ۵ متر است.

هرس درخت

بر خلاف سایر ارقام نهال میوه که از همان سال‌های اولیه کاشت خود نیاز به هرس اصولی دارند تا به باردهی اقتصادی برسند، نهال به محلی وحشی نیازی به هرس کردن اصولی توسط فرد متخصص نخواهد داشت و حتی در سال‌های پس از بلوغ (سال ۱۲ به بعد) نیز می‌توان با روش‌های ساده اقدان به حذف شاخه‌های خشکیده و بیمار درخت که برای رشد شاخه‌های جوان ایجاد مزاحمت کرده‌اند، کرد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

در صورتی که تمایل دارید مقاومت سرمایی نهال به محلی وحشی را به حداکثر میزان خود برسانید می‌توانید در فصل زمستان در دماهای کمتر از منفی ۷ درجه سانتی گراد نهال را تا ۶۰۰ الی ۸۰۰ ساعت نگهداری کنید تا نیاز سرمایی آن برطرف شود. اگر دقت کرده باشید نیاز سرمایی این رقم نهال به نسبت به سایر ارقام اندکی بالاتر است به همین دلیل امکان پرورش آن درمناطق سردسیر نیز وجود دارد.

 

عمر مفید نهال

سن حیات نهال به محلی وحشی می‌تواند تا بیش از ۵۰ الی ۶۰ سال هم به طول بیانجامد اما درخت تنها تا ۴۰ سال از این عمر را به باردهی که توجیه اقتصادی داشته باشد، می‌پردازد. در طی این ۴۰ سال عمر مفید درخت به محلی وحشی امکان برداشت میوه‌های شیرین، آبدار و بسیار مرغوبی وجود دارد که بلافاصله پس از عرضه در بازار به فروش می‌رسند. سالم و شناسنامه دار بودن نهال اولیه خریداری شده نیز تاثیر بسیاری در افزایش عمر اقتصادی درخت به دارد.

سن حیات نهالنهال به محلی- برتر نهال

معمولا درختانی که بر پایه ارقام وحشی پیوند می‌خورند علاوه بر بازدهی بالا سن حیات بسیار بیشتری نیز دارند که سبب افزایش طرفدارانشان نیز می‌شود و افزایش میزان فروش نهال به محلی وحشی را نیز می‌توان به همین دلیل توجیه کرد. جهت پرورش درختان به با سن حیات بالا لازم است تا ایده‌آل ترین شرایط را برای نهال در سال‌های اولیه کاشت فراهم کنیم و این امر خود مستلزم شناخت کامل در خصوص نیازهای نهال است.

 

میزان وزن هر میوه

اگر تا کنون میوه‌های درخت به محلی وحشی را دیده باشید به شکل گرد و کروی به رنگ زرد روشن هستند که بر سطح آنها پرزهای قهوه‌ای رنگی دیده می‌شود. اندازه میوه‌های باکیفیت و معطر این رقم نهال به، نسبتا درشت هستند یعنی بر حسب رسیدگی‌های باغدار اندازه آن می‌تواند متوسط روبه درشت یا متوسط رو به کوچک باشد (وزنی در حدود ۲۰۰ الی ۲۵۰ گرم)؛ به گونه‌ای که هر ۵ میوه حدود یک کیلوگرم وزن خواهد داشت.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

فاکتورهای بسیار مهمی همچون میزان رطوبت نسبی منطقه، میانگین بارش سالیانه و جنس خاک از جمله عواملی هستند که مستقیما بر رشد نهال به محلی وحشی تاثیر گذارند و بهتر است بدانید که میزان ارتفاع منطقه از سطح دریاست که تعیین کننده تمامی این عوامل است. معمولا نهال به محلی وحشی را برای مناطقی با حداکثر ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا خریداری می‌کنند تا شرایط مطلوب‌تری برای رشد نهال وجود داشته باشد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

مقاومت نهال به محلی وحشی در برابر آفات و بیماری‌های متداول به صورت کاملا نسبی است یعنی اگر به درخت رسیدگی و توجه کافی نشود ممکن است ریشه‌ها ضعیف شوند و درخت را تبدیل به یک میزبان خوب برای انواع آفات همچون شته، کرم خرطومی، کرم ریشه خوار و همچنین بیماری‌های آسیب زننده‌ای همچون آتشک، پوسیدگی قارچی و… کند. استفاده از آفت‌کش‌ها و سموم شیمیایی نیز در از بین بردن این عوامل بیماری زا تا حدی می تواند کمک کننده باشد و در صورت اقدام دیرهنگام ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به باغدار وارد کنند‌.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

سالانه بیش از ۴۵ تن محصول از درختان به محلی وحشی به ازای هر هکتار زمین زراعی برداشت می‌شود که سبب شده تا نهال به محلی وحشی در شمار ارقام پربازده و پرسود در بازار به حساب بیاید.

شروع باردهی محصول

اگر در سال‌های ابتدایی کاشت نهال بازدهی حداکثری را از نهال به محلی وحشی دریافت نکردید نگران نباشید چرا که این رقم علی رغم به بارنشستن در سال‌های اول و دوم کاشت، ممکن است راندمان چندان بالایی که باغدار را به سود برساند نداشته باشد اما از سال‌های پنجم و ششم که سال‌های بالغ شدن نهال عنوان می‌شوند، می‌توانید با اطمینان به توجیه اقتصادی آن تکیه کنید و با فروش محصولات درخت به محلی وحشی در بازار به عنوان نوبرانه به سود بسیار خوبی دست یابید.

نهال به محلی- برتر نهال

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

عدم نیاز نهال به محلی وحشی به رقم گرده افشان مطلوب تایید شده است به گونه‌ای که این نهال خودبارور امکان گرده افشانی به کمک باد و برخی حشرات را دارد و نیازی یه خریداری رقم گرده افشان نخواهد داشت.

مدت آبیاری

آبیاری نهال جوان به محلی وحشی هر ۱۰ روز یکبار در حدود ۵۰ لیتر برای هر نهال کافی خواهد بود، البته ریشه این درخت کمی کوتاه است پس بهتر است آبیاری را عمیق‌تر و تخصصی‌تر صورت دهیم. با توجه به کم و زیاد شدن دمای هوای منطقه امکان کاهش و افزایش فواصل آبیاری و همچنین تغییر میزان آب به ازای هر اصله درخت نیز وجود دارد.

روش صحیح آبیاری

اگر می‌خواهید درختان به پربازده با بهترین سطح کیفی محصول را داشته باشید همواره سعی در کنترل میزان رطوبت نسبی خاک درخت داشته باشید؛ چرا که این درخت به رطوبت نسبی نیاز دارد که در صورت کم بودن ممکن است خشک و زرد شود و در صورت زیاد یودن ممکن است ریشه پوشیده شود.

زمان گلدهی درخت

نظر به این که نهال به محلی وحشی جز ارقام نهال دیرگل است شمل می‌توانید آن را با خیالی آسوده در مناطق سردسیر و کوهستانی بکارید بدون آن که هیچ نگرانی از بابت سرمازدگی نهال در برابر سرمای دیررس بهاره داشته باشید. معمولا آغاز گلدهی این نهال درمیانه فصل بهار زمانی است که تا حد زیادی از برودت هوا کاسته شده است و دمای هوا به حدود ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر رسیده است.

 

زمان برداشت

از آن جایی که گفته شد نهال به محلی وحشی نهال دیرگل است و در اواخر فروررین ماه گلدهی می کند و همچنین می دانیم که حداقل شش ماه به طول می‌انجامد تا گل های به، به میوه‌های قابل برداشت تبدیل شوند، زمان برداشت این محصول از سطح درختان را فصل پاییز عنوان کرده اند. برداشت میوه‌های به از شاخه‌های درختان کوتاه قامت به سهولت صورت می‌گیرد و درون سبدهای مقاوم پلاستیکی بسته بندی می‌شود‌

نهال به محلی- برتر نهال

خرید نهال

با توجه به کاربردهای میوه‌های نهال به در صنعت آشپزی (پخت مربا، شیرینی پزی، دسر و کمپوت و تازه خوری و…) می‌توان گفت که خرید نهال به محلی وحشی الویت اصلی باغداران ایرانی است چرا که سودآوری خوبی برای آنها خواهد داشت. بهتر است بدانید که فروش نهال به محلی وحشی در نهالستان‌های معتبر و باسابقه به صورت اینترنتی و یا حضوری صورت می‌گیرد و شما می‌توانید پس از بهره‌گیری از کارشناسان مجرب نهالستان برتر نهال در خصوص نهال خریداری شده خود و نحوه کاشت و رسیدگی به آن اقدام به احداث باغات به در منطقه خود کنید.

قیمت نهال

عامل اساسی در تعیین قیمت نهال به محلی وحشی، بازار فروش محصولات آن است، زیرا برخی ارقام نهال میوه‌های نوبرانه دارند و شما زودتر از موعد امکان عرضه به بازار آنها فرا می‌رسد به همین منظور شما می‌توانید نوبرانه‌ها را با اندکی خلاقیت و قرار دادن در بسته بندی‌های شیک و باکیفیت با قیمت بیشتری در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برسانید. جهت دریافت لیست قیمت نهال به محلی وحشی می‌توانید از طریق واتساپ و یا شماره‌های درج شده در زیر با ما در ارتباط باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال به محلی وحشی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال