%4

نهال توت آمریکایی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

145,000 تومان

  • خواستگاه : آمریکا
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 9 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 100 تا 2500
  • پایه نهال : توت جنگلی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال توت آمریکایی متفاوت با دیگر درختان توت بوده، میوه آن منحصر به فرد و بسیار جالب و خوشمزه است، طعم این میوه ارزشمند خوش طعم بوده و رایحه خوبی دارد، نهال توت آمریکایی در چند ساله اخیر وارد کشور ایران شده، خرید و فروش آن در میادین میوه و تره بار بسیار رونق گرفته است.

میوه نهال توت آمریکایی به عنوان یک میوه لوکس و صادراتی شناخته شده، بیشتر کشاورزانی که با آن آشنا شدند، اشتیاق زیادی برای احداث باغ توت آمریکایی نشان می‌دهند از مهمترین ویژگی‌های نهال توت آمریکایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت درخت توت آمریکایی بسیار محکم بوده و جزو درختان شناسه دار شناخته شده است.
  • منشأ درخت توت آمریکایی به کشور آمریکا است ولی اولین بار توسط کشورهای اروپایی به نقاط مختلف جهان گسترش یافته است.
  • درخت توت آمریکایی توانایی خیلی زیادی برای کاشت و بهره وری در هر منطقه و نقاطی از جهان را دارد.
  • درخت توت آمریکایی در زیر مجموعه درختان برگ ریز که قرار گرفته است.
  • میوه درخت توت آمریکایی چروکیده و اندازه آن به اندازه یک پرتقال است.
  • ارتفاع درخت توت آمریکایی در زمان بلوغ به ۲۰ فوت می رسد.

نهال توت آمریکایی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال توت آمریکایی

از دیگر درختان آمریکایی که در کشور ایران خاستگاه و جایگاه ویژه ای داشته و توانسته است خود را با شرایط محیط سازگاری داده، رشد مناسبی داشته باشد می‌توان به نهال توت آمریکایی اشاره کرد.

پایه اصلی نهال توت آمریکایی

تکثیر نهال توت آمریکایی کار بسیار راحتی است، به راحتی می توان آن را از طریق بذر تکثیر کرد ولی برای احداث پروژه تجاری و بهتر است این نهال را از نهالستان‌های معتبر خریداری کنید، در نهالستان توت آمریکایی را به صورت پیوندی و برپایی توت جنگلی تولید می‌کند، خصوصیات مهم توت جنگلی مقاومت در برابر انواع بیماری و خشکسالی است، بنابراین کشاورز با خرید نهال توت آمریکایی از نهالستان هیچ دردسری در کاشت و نگهداری از نهال توت آمریکایی نخواهد داشت.

ویژگی نهال توت آمریکایی

از بارزترین ویژگی نهال توت آمریکایی که به هنگام فروش نهال توت کارشناسان بر روی آن تاکید دارند عبارتند از:

  • نهال توت آمریکایی در زیر مجموعه درختان سایه دار برای گرفته و تاج آن بزرگ و پهناور است.
  • مناطقی که خاک ضعیف دارند و نمی‌توانند نهال میوه در آنجا کاشت کنند، یکی از حق انتخاب آنها نهال توت آمریکایی است.
  • درخت توت آمریکایی دو لپه و تک پایه است، گل نر و ماده هر کدام در درختان جداگانه رشد می‌کند.
  • ریشه درخت توت آمریکایی بسیار گسترده و به صورت تهاجمی رشد می‌کند، بنابراین توصیه شده آن را در حیاط منزل کشت نکنید، چون باعث صدمات و شکستگی لوله فاضلاب و لوله آب می‌شود.
  • نهال توت آمریکایی در زیر مجموعه درختان زینتی قرار گرفته است.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت توت آمریکایی

درخت توت آمریکایی در هر منطقه ای به راحتی می‌تواند رشد کند تحمل آن در برابر گرما و سرما زیاد بوده و می‌تواند تابش مستقیم آفتاب را به خوبی تحمل کند، از طرف دیگر سرما و بندانیخ تاثیر زیادی بر روی شاخه جوان آن ندارد، با آغاز فصل بهار گلدهی درخت شروع می‌شود.

چون میوه درخت توت آمریکایی ارزش خوراکی زیادی ندارد بنابراین تغییرات جوی اگر بر روی میوه تاثیر هم بگذارد برای کشاورز چندان مهم نیست، معمولاً از چوب درخت توت آمریکایی برای صنایع مختلف استفاده می‌شود و هدف اصلی از این از کاشت درخت تزیینی جلوگیری از فرسایش خاک همچنین به عنوان یک درخت زینتی و سایه بان است.

فاصله مناسب برای کاشت درخت توت آمریکایی

فاصله‌ای که برای کاشت درخت توت آمریکایی در نظر گرفتند تنها چهار متر و استفاده از الگوی مربعی است، در این چهار متر میوه ها رشد بسیار مناسبی از خود نشان داده عملیات فتوسنتز برای رشد درخت نیز به خوبی انجام شده، هیچ مشکلی برای کشاورزان پیش نمی آید.

خاک مناسب برای کاشت درخت توت آمریکایی

همانطور که در موارد بالا اشاره شد میزان مقاومت درخت توت آمریکایی در برابر ناملایمتی‌ها مخصوصاً بستر خاک بسیار بالا است به طوری که می‌تواند در خاک سفت و محدود کننده نیز رشد کند، چون ریشه آن کاملا تهاجمی بوده و به راحتی در سطح خاک حرکت می کند.

در خاک ضعیف یا خاک هایی که احتمال فرسایش آنها وجود دارد با کاشت درخت توت آمریکایی سعی در حفاظت خاک و بهینه سازی آن دارند، ‏ph مناسب برای کاشت درخت توت آمریکایی بین ۶.۵ تا۷.۵ واحد است، درخت لومی با زهکشی بالا رشد سریع از خود نشان می‌دهد، ولی به هنگام کاشت توجه داشته باشید اطراف درخت توت آمریکایی هیچ گونه علف هرز وجود نداشته باشد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت توت آمریکایی

به فصل خرید نهال توت آمریکایی دقت داشته باشید، زمان مناسب برای کاشت درخت توت آمریکایی در محوطه باغ اواخر فصل پاییز همچنین اواخر فصل زمستان است در این زمان ریشه درختان در خواب زمستانی بوده و عمق خاک هنوز گرم است.

کود مناسب برای نهال توت آمریکایی

نهال توت آمریکایی به خاطر چوب منسجمی که دارد در برابر انواع بیماری مصون بوده، همچنین به خاطر ریشه جهنده و تهاجمی به کود و عناصر مکمل‌ زیادی احتیاج ندارد، کشاورز با استفاده از کود دامی پوسیده و کودهای طبیعی و به راحتی می‌تواند خاک اطراف این درخت را مغذی کند، برای استفاده از کودهای شیمیایی جهت بالا بردن سرعت رشد حتما با مشاوره و راهنمایی متخصصین مربوطه از آنها استفاده کنید، البته زمان فروش نهال توت آمریکایی اطلاعات لازم در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود.

ارتفاع درخت توت آمریکایی در طول عمر

درخت توت آمریکایی در طول عمر خود نزدیک به ۲۰ فوت یا ۱۲ متر ارتفاع دارد و جزو درختان پایه متوسط قرار گرفته است، البته چون هدف اصلی از کاشت درخت توت آمریکایی، سایه گستردن و تزئینی بودن آن است، بیشتر سعی می‌شود با هرس فرم دهی درخت توت رشد جانبی داشته باشد، تاج درخت آمریکایی بین ۷ الی ۸ متر است.

هرس درخت توت آمریکایی

درخت توت آمریکایی یک درخت و مقاوم در برابر بیماری و انواع ناملایمتی‌ها است، کشاورز می‌تواند آن را در هر فصل سال و در هر بازه زمانی هرس کند، هدف از هرس درخت توت آمریکایی جلوگیری از آفت زدگی و فرم دهی آن است تا شکل زیبایی داشته باشد، البته توصیه می‌شود در فصل زمستان آن را هرس کنید.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت توت آمریکایی

درخت توت آمریکایی برای خواب زمستانی نیاز سرمایه چندان زیادی ندارد تنها ۴۰۰ ساعت زیر دمای ۷ درجه برای تامین نیاز سرمایی درخت توت آمریکایی کافی بوده و جوابگوی کشاورزان است.

عمر مفید نهال توت آمریکایی

طول عمر نهال توت آمریکایی زیاد است حداقل ۱۰۰ سال عمر مفید داشته و صد سال کشاورزی می‌تواند از زیبایی آن بهره ببرد.

سن حیات نهال توت آمریکایی

سن حیات نهال توت آمریکایی را نیز باید برابر با عمر مفید آن دانست حداقل صد سال می‌توان بر روی سن نهال توت آمریکایی اطمینان داشت.

نهال توت آمریکایی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

میزان وزن هر میوه توت آمریکایی

میوه درخت توت آمریکایی در ابتدای رشد به رنگ سبز بوده و شکل ظاهری آن به صورت یک گلوله کوچک است، میوه توت آمریکایی پس از رسیدن همانند پرتقال به رنگ نارنجی ولی پوسته آن کاملاً چروکیده بوده، حداقل قطر میوه توت آمریکایی ۱۵ سانتیمتر و وزن آن نیز بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم متغیر است.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال توت آمریکایی

به هنگام خرید نهال توت آمریکایی توجه داشته باشید میزان مقاومت این نهال بسیار بالا بوده و شما در هر سطحی از زمین به راحتی می‌توانید آن را کاشت کنید، در واقع از ارتفاع ۱۰۰ تا ۲۵۰۰ متری به راحتی قابل کاشت بوده و مشکلی در احداث آن وجود ندارد، نهال توت آمریکایی می‌تواند دمای بالای تابستان تا ۴۰ درجه سانتیگراد و دمای منفی زمستان تا منفی ۳۰ درجه سانتیگراد را به راحتی تحمل کند، چون میوه آن جنبی خوراکی ندارد بنابراین تغییرات تاثیر منفی و مثبتی بر گلدهی نهال توت آمریکایی ندارد.

مصونیت و مقاومت درخت توت آمریکایی در برابر آفات و بیماری ها

تنه درخت توت آمریکایی به اندازه‌ای منسجم و محکم است که هیچ موریانه یا کرم چوب خوار نمی‌تواند به آن صدمه بزند، البته نباید فراموش کنیم یکی از ترشحات درخت توت آمریکایی حاوی تتراهیدروکسی تیلبن بوده، این ترشح به راحتی می‌تواند آفات را برطرف کند، چون این عنصر شیمیایی را به عنوان یک آفت کش قوی می‌شناسند.

کارشناسان نهالستان زمان فروش نهال توت آمریکایی ضعیف ترین دوز نهاده و سموم را به کشاورزان معرفی می کنند، چون این درخت احتیاج زیادی به آنها ندارد، مقاومت این درخت به اندازه ‌ای زیاد است از چوب آن برای تولید تیرچه و حصار ها استفاده می‌کنند.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت توت آمریکایی در هر هکتار

مشخصات میزان باردهی و برداشت محصول درخت توت آمریکایی برای هیچ کشاورزی چندان مهم نیست چون میوه آن جنبه خوراکی ندارد.

شروع باردهی محصول درخت توت آمریکایی

علاوه بر منصفانه بودن قیمت نهال توت آمریکایی این درخت جزو ارقام زود بازده قرار گرفته است، به طوری که در سال دوم کاشت میوه های توپی و سبز رنگ توت آمریکایی بر روی شاخه های آن قابل رویت است در سال‌های اولیه بسیار کم و انگشت‌شمار بوده ولی در سال‌های بعدی نیز میوه تولید شده افزایش زیادی خواهد داشت.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت توت آمریکایی در صورت نیاز

درخت توت آمریکایی برای تولید میوه توپی خود احتیاج به رقم گرده افشان دارد از آنجایی که این درخت یک درخت دو لپه و تک پایه است و گل‌ نر در یک درخت و گل ماده ماده به صورت جداگانه در درخت دیگر رشد می‌کنند از این رو برای تولید میوه توت آمریکایی احتیاج به رقم گرده افشان دارند.

مدت آبیاری درخت توت آمریکایی

به خاطر ریشه های قوی و تهاجمی که درخت توت آمریکایی دارد این درخت نیاز به آبیاری خاصی نداشته به طور معمول ماهانه دو و حتی یک بار آبیاری درخت توت آمریکایی کافی است تا به سرسبزی و رشد سریع آن کمک کند، می‌توان گفت هزینه آبیاری درخت توت آمریکایی نسبت به دیگر درختان تزیینی بسیار پایین بوده و همین باعث می‌شود تا قابلیت های آن را تحت تاثیر قرار دهد.

روش صحیح آبیاری توت آمریکایی

برای آبیاری توت آمریکایی معمولاً از روش بارانی استفاده می‌شود چون در کنار آن از دیگر بوته و درختچه‌های تزیینی استفاده می شود با روش آبیاری هم می‌توان درختان و گل های تزیینی دیگر را به راحتی آبیاری کرد.

زمان گلدهی درخت توت آمریکایی

دمای مناسب برای آغاز جوانه زنی درخت توت آمریکایی ما بین ۱۵ تا ۲۱ درجه سانتی گراد است، در واقع نیاز سرمایی درخت توت آمریکایی فقط ۴۸ ساعت بوده و خیلی زودتر از خواب زمستانی بیدار می‌شود بنابراین گلدهی اش را با آغاز فصل بهار و گرم شدن هوا آغاز می‌کند.

زمان برداشت میوه توت آمریکایی

اواخر شهریور ماه و یا اوایل مهرماه میوه توپی سبز رنگ توت آمریکایی تغییر رنگ داده و به رنگ نارنجی تبدیل می‌شوند، پس از رسیده شدن میوه ها خود به خود از شاخه ها جدا شده و بر روی زمین می‌افتند.

نهال توت آمریکایی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال توت آمریکایی

جهت تهیه و خرید نهال توت آمریکایی، احداث و کاشت آن به برای ایجاد فضای سبز مناسب و تزیینی می‌توانید از نهالستان‌های تولید کننده اقدامات لازم را انجام دهید، جهت گرفتن اطلاعات کافی درباره‌ی قیمت نهال توت آمریکایی و مراحل بعدی حتماً از کارشناسان نهالستان کمک بخواهید، آنها اطلاعات کافی و مفید را در اختیار شما قرار خواهند داد، هرچه دامنه اطلاعات و آگاهی کشاورزی شما در این زمینه بیشتر باشد، در کاشت و نهال توت آمریکایی موفق‌تر عمل خواهید کرد.

قیمت نهال توت آمریکایی

برای استعلام قیمت نهال توت آمریکایی همچنین تهیه نهال توت بصورت تضمینی به همراه کارت گارانتی و آشنایی با مراحل سفارش و خرید این نهال سعی کنید از نهالستان تولید کننده  مجوز دار خرید خود را انجام دهید، بنابراین تهیه نهال توت آمریکایی را محدود به شهر خود نکنید.

شما می‌توانید سایت‌های متفاوت و معتبر نهالستان تولید کننده و نماینده رسمی وزارت جهاد کشاورزی را شناسایی کرده، به صورت غیر حضوری و اینترنتی از نهالستان معتبر کشور ایران خرید داشته باشید، به هنگام خرید دقت داشته باشید این نهال را و به صورت تضمین شده و به همراه کارت گارانتی خریداری کنید، نهالستان تولید کننده مانند برتر نهال معمولاً مشاوره و خدمات پس از فروش را به صورت رایگان انجام می‌دهند تا کشاورزان دچار مشکل نشوند، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید شماره تماس‌های درج شده در سایت کمک بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال توت آمریکایی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال