%7

نهال زیتون زرد : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

75,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 20 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 500 تا 1200
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال زیتون زرد

نهال زیتون زرد دارای خصوصیات و مشخصه هایی است و باعث متمایز شدن این درخت از دیگر نژادهای درخت زیتون شده به طوری که بیشتر کشاورزان ایرانی به دنبال راه اندازی باغ زیتون زرد هستند، از مهمترین خصوصیات نهال زیتون زرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نهال زیتون زرد مقاومت زیادی در برابر بیماری های مختلف دارد و برای کشاورزان با احداث باغ آن لازم نیست هزینه زیادی صرف خرید سموم و آفت‌کش‌ها کنند.
  • نهال زیتون زرد ارتفاع کوتاهی دارد معمولا ارتفاع آن ۵ تا ۶ متر است.
  • نهال زیتون زرد جزو درختان پر بار قرار گرفته بنابراین راه اندازی باغ زیتون زرد برای کشاورزان بسیار سود آور است.
  • نهال زیتون زرد رشد بسیار قوی و نیرومند داشته بنابراین در سال دوم کاشت باردهی آن آغاز می شود.

نهال زیتون زرد : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

خاستگاه اصلی نهال زیتون زرد

باغدارانی که به دنبال احداث باغ زیتون بومی کشور خودمان هستند می‌توانند نهال زیتون زرد را انتخاب کنند، این نهال سازگاری و تناسب زیادی با اکثر مناطق کشور داشته و درصد بیشتری از باغات زیتون مربوط به نهال زیتون زرد است.

پایه اصلی نهال زیتون زرد

برای تکثیر نهال زیتون زرد از دو روش قلمه و بذری استفاده می‌شود، روش بذری کم هزینه در عوض دردسر زیادی دارد، روش تکثیر قلمه گزینه مناسبی برای احداث باغ زیتون زرد محسوب می‌‌شود، به شرطی که نهال زیتون زد بر پایه قلمه را از نهالستان تولید کننده و با اعتبار تهیه کنید، خرید نهال زیتون زرد به صورت اصلاح شده باعث می‌شود تا باروری باغ شما تا چند برابر افزایش پیدا کرده و هزینه مربوط به مراقبت و نگهداری آن نیز کاهش پیدا کند.

ویژگی نهال زیتون زرد

  • عمر اقتصادی نهال زیتون زرد حداقل ۷۰ سال است یعنی باغدار ۷۰ سال پیاپی می‌تواند از باردهی آن نهایت استفاده را ببرد.
  • تاج نهال زیتون زرد به صورت گرد رشد می‌کند که باغداران برای هرس درخت باید به آن دقت زیادی داشته باشند.
  • آستانه تحمل سرمای درخت زیتون زرد تا منفی ۱۰ درجه در فصل زمستان و مثبت ۴۰ درجه در فصل تابستان است.
  • نهال زیتون زرد نسبت به رطوبت حساس است.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت زیتون زرد

  • آب و هوای مدیترانه ای
  • آب و هوای معتدل با تابستان های گرم
  • آب و هوای نیمه گرمسیری با زمستان های خنک

شرایط ایده آلی برای احداث باغ زیتون زرد محسوب می‌شود، میوه زیتون زرد برای رشد بهتر احتیاج به نور خورشید و گرمای تابستان دارد، در عوض نسبت به سرمای زمستان حساس بوده و تنها می‌تواند تا منفی ۱۰ درجه سانتیگراد را تحمل کند، البته دقت کنید باغ زیتون زرد در مناطق شرجی با رطوبت بالا جوابگو نیست.

فاصله مناسب برای کاشت درخت زیتون زرد

زمان فروش نهال زیتون زرد کارشناسان نهالستان تاکید زیادی بر فاصله مناسب بین درختان دارد، فاصله نزدیک به هم باعث می‌شود تا از نپر رسانی و گردش جریان هوا در بین شاخه و برگ‌های آن جلوگیری شده، در نتیجه باغ زیتون مستعد انواع بیماری‌ها است.

فاصله دورتر چون درخت زیتون برای باروری بهتر احتیاج به گرده افشانی بین درختی دارد، بنابراین فاصله دورتر نیز باعث می‌شود تا عملیات گرده افشانی با اختلال روبرو شده و میزان باروری شکوفه ها کاهش پیدا کند، پس در احداث باغ زیتون زرد فاصله استاندارد را رعایت کنید، در زمین‌های مسطح و با شرایط مناسب حداقل فاصله ۴ متر از یکدیگر است.

خاک مناسب برای احداث باغ زیتون زرد

برای باروری بیشتر درخت زیتون احتیاج دارد تا از ذخایر خاک استفاده را کنند، جذب بهتر عناصر موجود در خاک زمانی امکان پذیر است که ریشه درخت زیتون زرد به راحتی بتواند در بافت خاک رشد کرده و مواد مغذی آن را جذب کند، همچنین تنفس خاک باید به اندازه بالا باشد تا باعث خفگی و محدود شدن ریشه زیتون زرد نباشد، پس خاک مناسب برای احداث باغ زیتون خاک لومی و خاک شنی با زهکشی بالا تا حداقل دو متر است، بستر مناسب باعث ریشه دورانی بهتر درختان زیتون شده همچنین مانع از ایستایی آب در اطراف درخت شده و ریشه آن را از پوسیدگی محافظت می‌کند.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت زیتون زرد

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت زیتون زمان خواب ریشه آن است، معمولاً در اواخر فصل زمستان و اوایل فصل بهار گزینه مناسبی برای احداث باغ زیتون زرد محسوب می‌شود، چون بعد از کاشت نهال در محوطه باغ هوا گرم شده و دیگر سرمای زمستانی تاثیر منفی بر روی آن نمی‌گذارد.

نهال زیتون زرد : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

کود مناسب برای نهال زیتون زرد

قبل از خرید نهال زیتون زرد حتماً کود مناسب برای این درخت را شناسایی کنید، باغداران برای داشتن باغ زیتون با سیستم دفاعی قوی موظف هستند به کوددهی درخت زیتون زرد دقت زیادی داشته باشند، درختان زیتون برای ارتقاء کیفیت محصول تولیدی و بالا بردن میزان تولید به کد مناسب احتیاج دارند.

کود نیتروژن دار گزینه مناسبی برای مغذی کردن خاک باغ زیتون است، کود دامی پوسیده و کمپوست قدیمی برای رشد درخت زیتون تاثیر گذار هستند، جهت استفاده از کودهای شیمیایی در دز استاندارد بهتر است از مشاوران و متخصصان در این زمینه کمک بگیرید.

ارتفاع درخت زیتون زرد در طول عمر

درخت زیتون زرد در طول عمر خود ارتفاع چندان زیادی ندارد و ارتفاع آن بین ۵ تا ۶ متر البته نباید فراموش کنیم هنگام فروش نهال زیتون زرد کارشناسان تاکید دارند تا کشاورزان با استفاده از هرس فرمدهی ارتفاع آن را ثابت نگه دارند، قامت کوتاه درخت زیتون زرد باعث می‌شود تا پروسه رسیدگی و مراقبت از آن کار راحتی برای باغداران باشد.

هرس درخت زیتون زرد

هرس درخت زیتون زرد به دو منظور انجام میشود هرس باردهی و هرس فرمدهی، حذف کردن شاخه و برگ اضافی و علفی چندین مزایای برای درخت زیتون زرد به همراه دارد:

  • باروری شکوفه های درخت به خوبی انجام می‌شود.
  • به خاطر جریان داشتن هوا در بین شاخه و برگ‌ها از بروز آفت زدگی و بیماری جلوگیری می‌شود.
  • البته سمپاشی درخت کار راحتی خواهد بود.
  • البته این موضوع را فراموش نکنید شاخه های علفی و هرز بیشتر مواد غذایی درخت را مصرف می‌‌کنند، بنابراین با وری و کیفیت میوه تولید شده را با مشکل روبرو می‌کند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت زیتون زرد

کاملا مشخص است که درخت زیتون زرد یک درخت گرمسیری بوده و تامین نیاز سرمایی آن برای کشاورزان چندان سخت نیست، دوره سرمایه درخت زیتون زرد ۱۵۰ تا ۳۰۰ ساعت در دمای کمتر از ۷ درجه سانتیگراد بوده و به راحتی در تمامی مناطق قابل اجرا است.

عمر مفید نهال زیتون زرد

قبل از خرید نهال زیتون حتما به عمر اقتصادی آن نیز توجه داشته باشید، علاوه بر اینکه ژنتیک یک درخت تاثیر مثبتی در عمر مفید آن دارد روش تکثیر آن نیز تاثیر گذار است، معمولاً درخت زیتون زرد بر پایه قلمه عمر طولانی تری دارد، همچنین کشاورز با مدیریت صحیح باغ خود می‌تواند عمر باردهی درخت زیتون زرد را افزایش دهد، معمولاً این درخت در شرایط مناسب هفتاد سال باردهی اقتصادی را تجربه می‌کند.

سن حیات نهال زیتون زرد

سن حیات نهاد زیتون زد به ایران بیشتر از عمر مفید و اقتصادی آن است البته در این سال‌ها کیفیت و کمیت بار تولید شده کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.

میزان وزن هر میوه درخت زیتون زرد

میوه درخت زیتون زرد اندازه متوسط و مناسبی دارد، طعم و رایحه دلنوازان باعث پر تقاضا بودن این درخت در بازار داخلی شده است، میوه درخت زیتون برای تولید زیتون را به صورت پرورده به بازار عرضه می‌کنند، اندازه متوسط زیتون زرد باعث شده تا وزن آن نیز متوسط باشد، این میوه معمولاً بین ۷ تا ۱۱ گرم وزن دارد که بیشتر از ۵۰ درصد آن مربوط به هسته و ۲۰ الی ۲۳ درصد آن مربوط به روغن زیتون است.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال زیتون زرد

معمولا برای کشاورزی قیمت نهال زیتون زرد مهم است، ولی برای باروری بیشتر حتما به ارتفاع زمین کشاورزی از سطح دریا نیز توجه کافی داشته باشید، هر چه ارتفاع سطح زمین مناسب باشد به همان اندازه باروری باغ شما افزایش پیدا خواهد کرد، البته در موارد بالا اشاره کردیم که درخت زیتون زرد نسبت به زمستان سرد حساس است بنابراین در ارتفاعات نمی‌توان آن را کشت کرد از نظر تخصصی ارتفاع مناسب برای احداث باغ نهال زیتون نصف از ارتفاع ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ متر است.

مصونیت و مقاومت درخت زیتون زرد در برابر آفات و بیماری ها

با اینکه مصونیت و مقاومت درخت زیتون زرد در برابر آفات و بیماری‌ها زیاد است و می تواند سیستم دفاعی خود را ارتقاء دهد، ولی بهتر است کشاورز تمامی آفات و بیماری خطرناک این درخت را شناسایی کند، این آفات عبارتند از

  • پسیل و مگس زیتون
  • شپشک و سپردار بنفش
  • شب پره جوانه خوار و کرم خراط چوب خوار
  • کنه زیتون
  • پوسیدگی ریشه

میزان باردهی و برداشت محصول درخت زیتون زرد در هر هکتار

در سال‌های اولیه کاشت میزان باروری درخت زیتون زرد خیلی کم بوده و ارزش فروش ندارد، ولی از سال ششم یا هفتم درخت زیتون زرد به باردهی اقتصادی رسیده و باغدار در هر هکتار حداقل می‌تواند ۲۰ تن میوه باکیفیت و صادراتی زیتون را برداشت کند، این رقم برای کشاورزان یک رقم قابل توجهی است.

شروع باردهی محصول درخت زیتون زرد

درخت زیتون رشد مناسبی دارد اگر کشاورز مدیریت صحیح داشته، آبیاری و کوددهی آن را به موقع انجام داده و مانع از شیوع بیماری در باغ زیتون زرد شود، درخت زیتون خیلی سریع باردهی خود را آغاز می‌کند، به طور معمول دو سال پس از کاشت به باردهی درخت زیتون آغاز می‌شود.

باردهی در سال اول خیلی کم به اندازه چند عدد است، در سال‌های بعدی این باردهی چند صد برابر افزایش پیدا می‌کند، در سال‌های اول باردهی این میزان به  ۳۰ تا ۳۵ کیلوگرم میوه می‌رسد، ولی از سال ششم و هفتم باردهی اقتصادی درخت زیتون زرد آغاز شده و کشاورز با فروش آن می تواند درآمد مناسبی کسب کند.

نهال زیتون زرد : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

رقم مناسب برای گرده افشان درخت زیتون زرد در صورت نیاز

درخت زیتون زرد برای که رشد مناسبی داشته باشد باید گرده افشانی بین درختی آن به خوبی انجام شود، برای این منظور باید از رقم گرده افشان استفاده شود، برای این رقم  معمولا درختی را انتخاب می‌کنند که همزمان با درخت زیتون ضد شکوفه دهی خود را آغاز می‌کند سازگاری بین درخت زیتون زرد و رقم گرده افشان باعث می‌شود تا فرایند لقاح و باروری شکوفه ها به خوبی انجام شود.

مدت آبیاری باغ درخت زیتون زرد

برای آبیاری درخت زیتون زرد کشاورزان در درباره چندان زیادی ندارند چون نیاز آبی آن بسیار کم بوده و هر ۱۵ روز یکبار انجام می‌شود ولی به هنگام آبیاری دقت داشته باشید تا آب به لایه های داخلی زمین نفوذ کرده و ریشه های داخلی را نیز سیراب کند.

روش صحیح آبیاری درخت زیتون زرد

تحقیقات انجام شده ثابت کرده است، استفاده از روش آبیاری نوین تحت فشار بابلر نه تنها میزان هزینه آبیاری باغ زیتون را کاهش می‌دهد بلکه بازدهی بهتری نیز نشان داده است، البته استفاده از تجهیزات نوین و استاندارد از هدررفت ذخایر آبی جلوگیری می‌کند.

زمان گلدهی درخت زیتون زرد

درخت زیتون زرد مانند دیگر درختان زیتون دیرگل است، این درخت در اواخر ماه فروردین گلدهی و شکوفایی باغ خود را آغاز می‌کند، بنابر این کشاورزان هیچ دغدغه خاطره‌ای در مورد تغییرات جوی و شوک‌های هوایی فصل بهار نخواهند داشت.

زمان برداشت میوه درخت زیتون زرد

میوه درخت زیتون زرد دیررس بودع و معمولاً در چندین دوره برداشت آن انجام می‌شود، بنابراین کشاورزان از اواخر شهریور تا اواخر ماه آبان عملیات برداشت آن را انجام  می دهند.

خرید نهال زیتون زرد

نهالستان های معتبر برای فروش نهال زیتون زرد شرایط ویژه در نظر گرفتن و کشاورزان بیشتری بتوانند این نهاد را خرید داس کند از جمله شرایط عبارتند از:

  • فروش غیر حضوری و اینترنتی نهال زیتون زرد و ارسال آن به تمام نقاط کشور
  • عرضه و خرید نهال زیتون زرد به صورت تضمین کیفیت و تضمین قیمت، قیمت نهال زیتون زرد در نهالستان معتبر و تولید کننده بر اساس کیفیت آن تعیین می‌شود.
  • نهالستان‌های تولید کننده مانند برتر نهال نهال زیتون را به همراه کارت گارانتی و تضمین حداقل دو ساله به کشاورزان ارائه می‌دهند.
  • مشاوره و خدمات پس از فروش نهالستان‌ها را فراموش نکنید، چون باعث صرفه جویی در هزینه کشاورزان می‌شود.

قیمت نهال زیتون زرد

برای استعلام قیمت نهال زیتون زرد کافی است به سایت نهالستان مراجعه کرده و ارتباط مستقیمی با کارشناسان نهالستان داشته باشید تا آنها اطلاعات جامع و کامل در مورد سفارش و خرید آن در اختیار شما قرار دهند، برای ارتباط مستقیم با کارشناسان با شماره‌های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال زیتون زرد : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال