%8

نهال زیتون پیکو دو: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

65,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 24 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 800 تا 1500
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال زیتون پیکو دو دارای مشخصات و خصوصیاتی است که باعث شده بیشتر کشاورزان به فکر خرید آن و احداث باغ زیتون پیکو دو باشد، از مهم‌ترین خصوصیات آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نهال زیتون پبکو دو دیرگل است، بنابراین تغییرات جوی فصل بهار تاثیر منفی بر روی آن نمی گذارد.
  • شکوفه درخت زیتون پیکو دو به صورت خوشه‌ای شکوفه می‌دهند و هر شاخه شکوفه درخت زیتون پیکو دو بین  ۸ تا ۲۵ عدد شکوفه وجود دارد.
  • درخت زیتون پیکو دو خود بارور بوده و برخی از گل‌های آن دو جنسی و برخی دیگر جنس نر است، در واقع این درخت تک پایه بوده و به رقم گرده افشانی احتیاج ندارد.
  • نهال زیتون پیکو دو بومی کشور ایران آمریکا است.

نهال زیتون پیکو دو: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال زیتون پیکو دو

نهال زیتون پیکو دو یک نهال غیر بومی است، ولی به خاطر سازگاری بالا با اکثر محیط و مناطق کشور ایران بیشتر کشاورزان مشتاق خرید نهال زیتون پیکودو و احداث باغ آن هستند، همچنین میوه آن بازارپسندی بالایی داشته و به راحتی در بازار عرضه و تقاضا فروخته می‌شود.

پایه اصلی نهال زیتون پیکو دو

مهندسین کشاورزی برای احداث باغ زیتون پیکو دو  توصیه می‌کنند نهال زیتون پیکو دو بر پایه قلمه و به صورت اصلاح شده از نهالستان‌های معتبر و شناخته شده خریداری کنید، چون در این نهالستان نهال زیتون به صورت تضمینی و با گارانتی حداقل دو ساله فروخته می‌شود، پس کشاورز با خرید آنها از کیفیت و باردهی درختان زیتون پیکو دو مطمئن است.

ویژگی نهال زیتون پیکو دو

  • حداقل طول عمر نهال زیتون پیکو دو ۷۰ سال است.
  • نهال زیتون پیکو دو زودبازده است و در دومین سال کاشت می‌تواند باردهی خود را آغاز کند.
  • نهال زیتون پیکو دو نیاز آبی چندان زیادی نداشته و هر ۱۵ یک روز یکبار آبیاری آن انجام می‌شود.
  • ارتفاع نهال زیتون پیک و دو بین ۵ الی ۷ متر است.
  • نهال زیتون پیکو دو در خاک‌های اسیدی رشد نمی‌کند و سن حیات آن به ده سال می‌رسد.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت زیتون پیکو دو

قبل از خرید نهال زیتون پیکو دو حتما به سازگاری آن با منطقه اطراف و محیط زیست باغ دقت کافی داشته باشید، چون اگر این نهال با محیط زیست باغ سازگاری نداشته باشد باعث افت باروری و همچنین کاهش عمر اقتصادی آن خواهد بود.

مناطق مدیترانه ای و مناطق معتدل گزینه مناسبی برای احداث باغ زیتون پیکو دو محسوب می‌شود، نباید فراموش کنید که درخت زیتون در برابر گرمای بیش از ۴۰ درجه و سرمای کمتر از منفی ۱۵ درجه آسیب پذیر است، البته در صورت تهیه نهال از نهالستان های معتبر می‌توان باغ نهال زیتون پیکو‌دو را در مناطق نیمه گرمسیری و نیمه سردسیری نیز احداث کرد.

فاصله مناسب برای کاشت درخت زیتون پیکو دو

برای احداث باغ زیتون پیکو دو حتما به فاصله مناسب و استاندارد آن دقت کافی داشته باشید، رعایت کردن این فاصله باعث می‌شود تابش نور خورشید به تمامی شاخه و برگ‌های درخت زیتون امکان پذیر بوده و گردش هوا در بین شاخه های آن جریان داشته باشد.

اگر درختان در کنار یکدیگر و نزدیک یا خیلی دورتر از یکدیگر کاشته شود، عمل گرده افشانی و باروری شکوفه ها با اختلال روبرو می‌شود، چون وزش باد قدرت کافی برای انتقال گرده ها به شکوفه ها نخواهد داشت، از نظر متخصصین گیاه شناسی که به تولید و فروش نهال زیتون می‌پردازن  فاصله مناسب برای احداث باغ زیتون حداقل ۴ متر است.

خاک مناسب برای کاشت درخت زیتون پیکو دو

برای احداث باغ پر بار درخت زیتون پیکو دو توصیه می‌شود که در آن شرایط مناسبی برای احداث باغ زیتون داشته باشد، از ویژگی‌های بارز بافت خاک برای کاشت نهال زیتون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نهال زیتون پیکو دو برای رشد بهتر خاک قلیایی دوست دارد که ph آن بین ۳ تا ۵ باشد.
  • خاک‌های قابل نفوذ و خاک هوموسی گزینه مناسبی برای احداث باغ زیتون و دو است.
  • قبل از کاشت نهال زیتون پیکو دو کمی به خاک باغ آهک اضافه می‌کنند البته به مقدار جزئی!
  • زهکشی باغ درخت زیتون پیکو دو باید به طور کاملا اصولی و استاندارد انجام شود.
  • زمین های شیبدار با شیب مناسب گزینه مناسبی برای احداث باغ زیتون پیکو دو است.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت زیتون پیکو دو

برای کاشت درخت زیتون پیکو دو کاشت بهاره توصیه می‌شود، واحد فصل زمستان و اوایل فصل بهار بازه زمانی مناسبی برای انتقال درخت زیتون پیکو دو به محوطه باغ است، البته در مناطق معتدل و مناطق نیمه گرمسیری که زمستان چندان خنکی ندارند، کشاورزان می‌توانند اواخر فصل پاییز نهال زیتون پیکو دو را در سطح باغ کاشت کنند.

کود مناسب برای نهال زیتون پیکو دو

کود مناسب برای نهال زیتون پیکو دو در مرحله اول استفاده از کود دامی پوسیده و کود برگ های کهنه است چون باعث کمپوست شدن خاک شده و بستر خاک را برای ریشه دوراندن نهال زیتون آماده سازی می‌کند، در صورت نیاز می‌توانید از کودهای نیتروژن دار، کود فسفر دار و کود پتاسه برای مغذی کردن خاک اطراف درخت استفاده کنید، البته روتین کود دهی نهال زیتون پیکو دو را حتماً با کمک و مشاوره متخصصین انجام دهید، زمان مناسب برای کوددهی نهال زیتون پیکو دو اواخر فصل زمستان و اوایل فصل بهار است.

ارتفاع درخت زیتون پیکو دو در طول عمر

درخت زیتون پیکو دو ارتفاع چندان طولانی ندارد، این ارتفاع بین ۵ تا ۷ متر در طول عمر آن می‌رسد، البته کشاورزان با استفاده از هرس فرم دهی و سربرداری سعی می‌کنند ارتفاع آن را ثابت نگه دارند.

 

نهال زیتون پیکو دو: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

هرس درخت زیتون پیکو دو

هرس درخت زیتون پیکو دو کم متفاوت تر از درختان میوه است، در هرس درخت زیتون پیکو دو به شاخه های اصلی و بارده و کاری ندارند، فقط شاخه هایی که در فصل زمستان دچار بیماری شده اند یا شاخه های علفی و خشک شده آن را هرس می‌کنند، همچنین برای بازدهی بیشتر شاخه هایی که بیش از اندازه طولانی شده اند را نیز کوتاه تر می کنند، چون شاخه های درخت زیتون پیکو دو همگی جوانه داده و سنگین شدن این شاخه ها مانع از رشد مناسب و باکیفیت میوه زیتون خواهد شد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت زیتون پیکو دو

باغداران به هنگام تهیه نهال زیتون پیکو دو علاوه بر بررسی قیمت نهال زیتون حتما نیاز سرمایی درخت زیتون پیکو دو را برای خواب زمستانی مورد بررسی قرار دهند، معمولا توصیه می‌شود درخت زیتون پیکو دو بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ ساعت در دمای پایین تر از ۳ درجه سانتیگراد قرار بگیرد تا نیازی سرمایی لازم برای خواب درخت زیتون تامین شود.

عمر مفید نهال زیتون پیکو دو

نهال زیتون پیکو دو حداقل می‌تواند ۷۰ سال بازدهی مناسب و اقتصادی داشته باشد، البته اگر کشاورزان بتوانند شرایط مناسب و ایده آل برای باغ زیتون مهیا کنند این رقم تا چند سال دیگر افزایش پیدا خواهد کرد.

سن حیات نهال زیتون پیکو دو

قبل از خرید نهال زیتون برای احداث باغ حتما سن حیات آن را نیز جویا باشید، هر چه سن اقتصادی طولانی تر باشد به همان اندازه کشاورز می‌تواند سال‌های طولانی میوه زیتون را برداشت کند، از نظر متخصصین سن حیات نهال زیتون پیکو دو ۱۰ الی ۲۰ سال بیشتر از عمر اقتصادی آن است.

میزان وزن هر میوه درخت زیتون پیکو دو

در مورد وزن هر میوه درخت زیتون پیکو دو باید بگوییم که وزن هر عدد از آن بین ۱۰ تا ۱۵ گرم بوده و به صورت خوشه ای رشد می‌کند، چون دانه زیتون پیکو دو وزن بالایی داشته و درشت است، درخت زیتون در شرایط ایده‌آل می‌تواند بین ۸۰ تا ۹۰ کیلو زیتون با کیفیت و صادراتی تولید کند.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال زیتون پیکو دو

نهال زیتون پیکو دو در آب و هوای گرم و خشک و آفتاب سوزان رشد مناسبی از خود نشان نمی‌دهد، همچنین مناطق شرجی که رطوبت زیادی دارند باعث از بین رفتن شکوفه و گل‌های آن می‌شود، البته زمستان‌های سرد و یخبندان نیز عمر اقتصادی نهال زیتون پیکو دو را کاهش می‌دهد.

بنابراین زمان فروش نهال زیتون متخصصین میزان سازگاری ارتفاع سطح زمین از دریا با این نهال را مورد بررسی قرار می‌دهند، از نظر کارشناسان گیاه پزشکی گزینه مناسب برای احداث باغ زیتون پیکو دو ارتفاع ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ متر از سطح دریا است.

مصونیت و مقاومت درخت زیتون پیکو دو در برابر آفات و بیماری ها

برای بالا بردن و ارتقاء مصونیت و مقاومت درخت زیتون پیکو دو برابر انواع آفات و بیماری‌ها کشاورزان باید روتین آبیاری و کود دهی آن را به طور کامل انجام دهند تا بتوانند در برابر آفات مختلف سیستم دفاعی قوی داشته باشند، از انواع این آفات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پسیل زیتون
  • مگس زیتون
  • شپشک زیتون
  • سپردار بنفش
  • شب پره جوانه خوار و چوب خوار
  • کنه زیتون
  • کرم خراط
  • پژمردگی ورتیسیلیومی درخت زیتون
  • پوسیدگی ریشه

میزان باردهی و برداشت محصول درخت زیتون پیکو دو در هر هکتار

اگر باغدار مدیریت صحیح داشته و بافت خاک، شرایط محیط زیستی، آبیاری و کوددهی باغستان زیتون پیکو دو به طور کاملا اصولی و استاندارد انجام شود، میزان باردهی و برداشت محصول درخت زیتون پیکو دو در هر هکتار افزایش پیدا می‌کند که معمولاً در شرایط مناسب بین ۴ الی ۶ تن بار با کیفیت و مناسب تولید می‌شود.

شروع باردهی محصول درخت زیتون پیکو دو

باردهی محصول درخت زیتون پیکو دو از سال دوم کاشت شروع می‌شود و از این رو این درخت به عنوان یک درخت زودبازده شناخته شده و کشاورزان با احداث باغ آن می‌توانند سریعتر سرمایه اولیه خود را کسب کرده و در سال‌های بعدی به درآمد مناسب برسند.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت زیتون پیکو دو در صورت نیاز

درخت زیتون پیکو دو درخت تک پایه با گل‌های دوجنسه و گل‌های نر است، این درخت به راحتی می‌تواند بدون وجود رقم گرده افشان در مناطق بادخیز عمل لقاح و باروری شکوفه‌های آن انجام شود، ولی ناسازگاری گل‌های این درخت بسیار زیاد بوده از این رو توصیه می‌شود برای احداث باغ تجاری زیتون پیکو دو حتما از رقم گرده افشانی نیز استفاده شود، رقم‌هایی که گلدهی آن همزمان با درخت زیتون پیکو دو آغاز می‌شود برای گرده افشانی مناسب هستند.

نهال زیتون پیکو دو: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

مدت آبیاری باغ درخت زیتون پیکو دو

برای اینکه بتوانید باروری بالا و اقتصادی درخت زیتون پیکو دو را تجربه کنید حتما مدت زمان و روتین آبیاری آن دقت داشته باشید به هنگام تهیه نهال زیتون علاوه بر قیمت نهال زیتون حتما شرایط آبیاری این نهال را از متخصصین نهالستان پرس و جو کنید.

با اینکه درخت زیتون پیکو دو می‌تواند در برابر کم آبی و خشکسالی مقاومت نشان دهد، ولی آبیاری صحیح و اصولی آن باعث ارتقاء میوه دهی و کیفیت میوه های تولید شده خواهد شد، حتماً در زمان شکوفه دهی درخت زیتون و دوره میوه دهی آن به آبیاری درخت توجه داشته باشید.

برای مشخص کردن روتین آبیاری باغ درخت زیتون پیکو دو در ابتدا میزان بارش منطقه سپس میزان رطوبت هوا را مورد بررسی قرار می‌دهند، چون آبیاری غیر اصولی، بارش مداوم باران و رطوبت همیشگی خاک مداوم باعث شیوع بیماری در باغ زیتون می‌شود، ولی در شرایط مناسب توصیه شده هر ۱۵ روز یکبار آبیاری این درخت را انجام دهید.

روش صحیح آبیاری درخت زیتون پیکو دو

برای آبیاری صحیح درخت زیتون پیکو دو توصیه می‌شود از آبیاری قطره ای یا آبیاری بارانی استفاده کنید.

زمان گلدهی درخت زیتون پیکو دو

زمانی که دمای هوای منطقه به ۱۳ درجه سانتی‌گراد رسید و به طور ثابت باقی ماند گلدهی درخت زیتون پیکو دو نیز آغاز می‌شود، معمولاً این درخت جزو درختان دیرگل قرار گرفته و از اواخر ماه فروردین و اوایل ماه اردیبهشت گلدهی و شکوفایی آن آغاز می‌شود.

زمان برداشت میوه درخت زیتون پیکو دو

کارشناسان نهالستان به هنگام فروش نهال زیتون پیکو دو زمان برداشت آن را برای کشاورزان مشخص می‌کنند، مناطقی که به بارش‌های پاییزه و سرمای هوای زمستانی شان سریعتر اتفاق می‌افتد، گزینه مناسبی برای احداث باغ زیتون پیکو دو نیست، چون این درخت دیر رس  بوده و در ماه آبان فصل برداشت آن به پایان می‌رسد.

خرید نهال زیتون پیکو دو

برای خرید نهال زیتون پیکو دو می‌توانید به صورت مستقیم و بدون واسطه به سایت نهالستان های بزرگ تولید کننده و مجوز دار رسمی کشور مانند سایت برتر نهال مراجعه کنید:

  • خرید تضمینی به همراه کارت گارانتی نهال زیتون پیکو دو
  • مشاوره رایگان و خدمات پس از فروش نهالستان
  • ارائه نهال زیتون پیکو دو به صورت شناسه و لیبل دار

قیمت نهال زیتون پیکو دو

جهت استعلام قیمت نهال زیتون پیکو دو می‌توانید به سایت اینترنتی نهالستان مراجعه کرده و با درگاه‌های ارتباطی موجود در سایت به صورت مستقیم با کارشناسان و متخصصین مربوطه در ارتباط باشید، آنها تمام مدت آماده جوابگویی به سوالات شما هستند تا راهنمایی‌های لازم در مورد سفارش و خرید نهال زیتون به صورت غیر حضوری و اینترنتی و داشته باشند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال زیتون پیکو دو: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال