%8

نهال سنجد حاج حسینی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

65,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : اولین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 10 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 100 تا 2500
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 5 الی7 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال سنجد حاج حسینی به صورت اصلاح شده و بر پایه قلمه تولید می‌شود، همین امر باعث شده تا ویژگی و خصوصیات مثبت آن چند برابر ارتقا پیدا کند، بارزترین خصوصیات و مزایای احداث باغ سنجد حاج حسینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تناژ تولید درخت سنجد حاج حسینی در هکتار بیشتر از نژادهای دیگر است.
  • میوه درخت سنجد حاج حسینی درشت و سنگین وزن است.
  • میوه درخت سنجد حاج حسینی رقم تجاری بوده و خرید و فروش در بازار داخلی و خارجی انجام می شود در واقع این میوه سنجد ارزش اقتصادی بالایی دارد.
  • نیاز آبی درخت سنجد حاج حسینی کم بوده و در برخی از مناطق باغ آنرا به صورت دیمی احداث می‌کند.

نهال سنجد حاج حسینی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال سنجد حاج حسینی

اکثر درختان سنجد که در کشور ایران کاشته می شود بومی این کشور است، خاستگاه اصلی نهال سنجد حاج حسینی بومی کشور ایران بوده و اولین بار در یکی از شهرهای آذرشهر در استان آذربایجان شرقی شناخته شده است، سازگاری بالای این درخت با مناطق مختلف کشور و مقاومت بالای آن در برابر سرما و یخبندان باعث محبوبیت نهال سنجد حاج حسینی در بین کشاورزان شده است.

پایه اصلی نهال سنجد حاج حسینی

نهالستانهایی که به تکثیر و فروش نهال سنجد حاج حسینی می‌پردازند، برای ارتقاء کیفیت باروری و کمیت آن این نهال را به صورت اصلاح شده بر پایه قلمه تولید می‌کنند، نهالستان‌های معتبر با سابقه طولانی جهت تکثیر نهال سنجد حاج حسینی از به روز ترین روش و تکنولوژی کشاورزی استفاده می‌کنند تا زحمت کشاورزان برای نگهداری و مراقبت از این درخت کمتر باشد.

ویژگی نهال سنجد حاج حسینی

  • میوه نهال سنجد حاج حسینی دیررس است و معمولاً در نیمه دوم مهرماه برداشت آن به پایان می‌رسد.
  • نهال سنجد حاج حسینی به شوری خاک و خاک آهکی مقاوم بوده و می‌تواند باروری مناسبی از خود نشان دهد.
  • نهال سنجد حاج حسینی نسبت به کم آبی و خشکسالی مقاوم است.
  • نهال سنجد حاج حسینی می‌تواند سرمای یخبندان فصل زمستان را تحمل کند،باغدارانی که باغ آنها در کوهپایه ها و ارتفاعات قرار گرفته است می‌توانند نسبت به خرید نهال سنجد حاج حسینی و احداث باغ آن اقدامات لازم را انجام دهند.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت سنجد حاج حسینی

به خاطر مقاومت بالای درخت سنجد حاج حسینی هیچ محدودیتی برای احداث باغ ان وجود ندارد، در واقع می توان در اکثر اقلیمهای کشور ایرانذمخصوصا در شمالغرب آن را کشت کرد، مقاومت این درخت در برابر کم آبی و خشکسالی همچنان در برابر سرما و یخبندان دسته کشاورزان را برای راه اندازی باغ سنجد حاج حسینی باز گذاشته است.

درخت سنجد حاج حسینی می‌تواند تا گرمای مثبت ۴۵ درجه و سرمای منفی ۳۰ درجه را به راحتی تحمل کند ولی به هنگام خرید نهال سنجد حاج حسینی به رطوبت هوای منطقه توحه زیادی داشته باشید، رطوبت بالای ۶۵ درصد باعث صدمه به درخت سنجد خواهد شد همچنین درخت برای رشد مناسب روزانه حداقل به ۶ ساعت نور آفتاب احتیاج دارد.

فاصله مناسب برای کاشت درخت سنجد حاج حسینی

با توجه به ارتفاع درخت حاج حسینی که بین ۵ تا ۶ متر است فاصله مناسب را برای آن در نظر می‌گیرند، به این موضوع دقت داشته باشید رعایت کردن این فاصله باعث می‌شود تا نور رسانی به تمامی اجزای درخت سنجد به خوبی انجام شده و فرایند فتوسنتز کیفیت بیشتری داشته باشد.

خاک مناسب برای کاشت درخت سنجد حاج حسینی

برای انتقال درخت سنجد حاج حسینی به محوطه باغ دقت داشته باشید نوع خاک تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت میوه ها و بازدهی آن خواهد داشت، درست است که این درخت در خاک رسی و خاک شنی رشد مناسبی دارد، ولی در صورت کاشت آن در خاک رسی باید آبیاری آن را بیشتر کنید چون در این خاک نیاز آبی آن افزایش می یابد.

همچنین درخت سنجد حاج حسینی تحمل خاک شور را ندارد، بستر احداث باغ سنجد حاج حسینی باید کاملا سبک و زهکشی بالایی داشته باشد، همچنین در محوطه باغ هیچ گونه علف هرزی وجود نداشته و ph آن نیز بین ۵ الی ۶ واحد قرار بگیرد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت سنجد حاج حسینی

برای احداث باغ سنجد تنها قیمت نهال سنجد مهم نیست بلکه کشاورزان باید اطلاعات لازم و دقیقی نسبت به مراحل احداث باغ سنجد کسب کنند، از نظر متخصصین نهالستان زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت سنجد حاج حسینی نیمه اول اسفند ماه است، چون ریشه درختان هنوز در خواب زمستانی بوده و عمق خاک گرم شده است، همچنین بعد از منتقل کردن درختان سنجد به محوطه باغ هوا به مرور گرم شده و نهال جوان حداقل ده ماه فرصت دارد تا سازگاری زیادی با محیط اطراف داشته باشد.

کود مناسب برای نهال سنجد حاج حسینی

قدرت ریشه دورانی درخت سنجد حاج حسینی به اندازه‌ای زیاد است، می‌تواند به عمق خاک نفوذ کرده و مواد مغذی و عناصر مورد نیاز خود را از خاک جذب کند، بنابراین به کود زیاد احتیاج ندارد، ولی کشاورزان برای باروری بهترین درخت سنجد بهتر است از کود دامی پوسیده یا کود برگ استفاده کنند.

ارتفاع درخت سنجد حاج حسینی در طول عمر

درخت سنجد حاج حسینی ارتفاع چندان زیادی ندارد این درخت در طول عمر خود بین ۵ الی ۷ متر ارتفاع می‌گیرد، کشاورزان با هرس فرمدهی سعی می‌کنند اسکلت بندی آن را از همان آغاز رویش مشخص کرده و اجازه رشد طولی به آن نمی‌دهند در عوض با رشد جانبی درخت سنجد حاج حسینی میزان باروری آن تا چند درصد افزایش پیدا می‌کند.

هرس درخت سنجد حاج حسینی

قبل از خرید نهال سنجد حاج حسینی اطلاعات کافی و جامع در مورد نحوه هرس آن بدست بیاورید، هرس درخت سنجد با حذف شاخه های بیمار یخ زده و خشک شده آغاز می‌شود کشاورزان باید شاخه‌های علفی را شناسایی کرده و آنها را هرس کنند، زمان هرس درخت سنجد حاج حسینی فصل زمستان است و حداقل باید ۳۰ درصد از ساقه ها هرس شود، هرس درخت باید سالانه انجام شود تا از شلوغ شدن تاچ آن جلوگیری شود.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت سنجد حاج حسینی

یکی از مواردی که به هنگام فروش نهال سنجد به آن تاکید می‌شود تامین نیاز سرمایی این درخت برای خواب زمستانی است، معمولاً توصیه می‌شود حداقل ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ ساعت در دمای پایین تر از ۷ درجه سانتی گراد قرار بگیرد تا دوره سرمایه این درخت به اتمام برسد.

نهال سنجد حاج حسینی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

عمر مفید نهال سنجد حاج حسینی

مطمئنا درختی که مقاومت بالایی در برابر انواع بیماری و آفات دارد، همچنین نسبت به کم آبی و خشکسالی مقاوم است و رشد سریعی دارد پس عمر مفید این درخت نیز به صورت ژنتیکی بالا خواهد بود، از نظر کارشناسان اگر روش تکثیر نهال سنجد حاج حسینی به صورت اصلاح شده و بر پایه قلمه انجام شود حداقل عمر مفید نهال سنجد حاج حسینی ۹۰ سال خواهد بود، در شرایطی ایده آل و سازگاری بالای این درخت با محیط زیست منطقه این رقم افزایش پیدا می‌کند.

سن حیات نهال سنجد حاج حسینی

سن حیات نهال سنجد حاج حسینی بالاتر از ۱۰۰ سال است.

میزان وزن هر میوه درخت سنجد حاج حسینی

میوه درخت سنجد حاج حسینی درشت و سنگین وزن ایت، وزن هر عدد آن بین ۵ تا ۸ گرم است، البته ۱/۳ آن نیز مربوط به هسته این میوه است، از میوه درخت سنجد فرآورده های گوناگونی تولید می‌کنند، از فراورده های پر مصرف آن می‌توان به آرد سنجد برای درمان روماتیسم و پوکی استخوان اشاره کرد.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال سنجد حاج حسینی

همانطور که قبلا اشاره کردیم برای احداث باغ سنجد حاج حسینی هیچ محدودیتی وجود نداشته و  کشاورزان می‌توانند از ارتفاع سطح ۱۰۰ تا ۲۰۰۰ متری به راحتی درخت را کاشت کرده و از باروری آن نهایت استفاده را ببرند، ولی زمان تاسیس مزرعه سنجد حتماً به رطوبت هوا دقت داشته باشید در رطوبت بالای ۶۵ درصد باغ سنجد باروری اقتصادی نخواهد داشت.

مصونیت و مقاومت درخت سنجد حاج حسینی در برابر آفات و بیماری ها

از دلایل پر فروش نهال سنجد حاج حسینی می‌توان به مصونیت و مقاومت درخت سنجد حاج حسینی در برابر آفات و بیماری اشاره کرد این درخت به قدری مقاوم است، هیچ آفت و بیماری باغستان سنجد را تهدید نمی‌کند، ولی در مناطقی که رطوبت آنها بالای ۷۰ درصد است امکان پوسیدگی ریشه وجود دارد، همچنین برخی از حشرات و آفات ازجمله شپشک و کنه ها ممکن است برای این درخت مزاحمت ایجاد کنند که به راحتی قابل دفع است.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت سنجد حاج حسینی در هر هکتار

به هنگام احداث باغ سنجد علاوه بر قیمت نهال سنجد حتماً میزان باردهی و برداشت محصول درخت سنجد حاج حسینی در هر هکتار را بررسی کنید، هر چه میزان باروری درخت سنجد بیشتر باشد به همان اندازه سود بیشتری عاید شما خواهد شد، از نظر کارشناسان کشاورزی درخت سنجد حاج حسینی در شرایط ایده آل در هر هکتار می‌توانند بین ۸ الی ۱۰ تن میوه صادراتی و با کیفیت تولید کند.

شروع باردهی محصول درخت سنجد حاج حسینی

قدرت رشد درخت سنجد حاج حسینی به اندازه زیاد است که کشاورز در سال اول کاشت می‌توانند باروری آن را بر روی شاخه ها مشاهده کنند و این یک مزیت برای درخت سنجد محسوب می‌شود، چون بعد از ۳ الی ۴ سال نیز باروری اقتصادی آن آغاز شده و سرمایه کذار در پنج سال اول  احداث باغ می‌تواند علاوه جمع آوری سرمایه اولیه خود را به به درآمد مناسبی نیز برسد.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت سنجد حاج حسینی در صورت نیاز

از دیگر مزایای درخت سنجد حاج حسینی می‌توان به خود گرده افشان بودن آن اشاره کرد این درخت تک پایه بوده و  شکوفه های نر و ماده آن بر روی شاخه ها موجود است، ولی برای احداث پروژه تجاری توصیه می‌شود از نژاد دیگر درخت سنجد به عنوان روند گرده افشانی استفاده کنند، تا فرایند باروری شکوفه ها به خوبی انجام شده و باردار بتواند تناژ بالای میوه سنجد را برداشت کند.

مدت آبیاری باغ درخت سنجد حاج حسینی

مطمئناً یکی از دلایل پر فروش نهال سنجد حاج حسینی نیاز آبی کم آن و کشت دیمی این درخت است، آبیاری درخت سنجد حاج حسینی به دو دوره متفاوت تقسیم بندی می شود:

  • پنج ساله اول کاشت: در این دوره کشاورز موظف است هر دو هفته یکبار آبیاری آن را به طور کامل انجام دهد تا ریشه های جوان درخت سنجد بتواند رطوبت را از خاک به راحتی جذب کند.
  • از سال ششم به بعد: معمولاً از سال ششم درخت سنجد حاج حسینی به رشد کامل رسیده و ریشه‌هایش ضخیم و قوی‌تر می‌شود، چون به صورت ژنتیکی نسبت به کم آبی و خشکسالی مقاوم است، باغدار می‌تواند در ماه یک بار آن را آبیاری کند، البته در صورت تامین بودن ذخایر آبی باغدار بتوانند آبیاری آن را در ماه دوبار انجام دهد، میوه های تولید شده کیفیت بیشتری خواهد داشت.

روش صحیح آبیاری باغ درخت سنجد حاج حسینی

برای آبیاری باغ درخت سنجد حاج حسینی بهتر است از روش‌های نوین آبیاری استفاده کنید، آبیاری به روش قطره‌ای گزینه مناسبی برای این باغستان سنجد محسوب می‌شود.

زمان گلدهی درخت سنجد حاج حسینی

زمان گلدهی درخت سنجد حاج حسینی دیرتر اتفاق می‌افتد این درخت دیر گل است بنابراین می‌توان در مناطق سردسیری و ارتفاعات آن را به راحتی کشت کرد، چون شوک‌های هوایی و تغییرات جوی که در ماه فروردین اتفاق می‌افتد هیچ تاثیر منفی برای روی شکوفه های درخت سنجد نخواهد داشت.

نهال سنجد حاج حسینی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان برداشت میوه  سنجد حاج حسینی

میوه سنجد حاج حسینی دیررس است بنابراین باغداران به هنگام برداشت میوه سنجد باید دقت کنند قبل از شروع بارش پاییزه فصل برداشت آن را به اتمام برسانند، معمولاً اوایل مهرماه ماه برداشت میوه سنجد را آغاز می‌شود، بارش باران بر روی میوه سنجد باعث افت کیفیت تجاری آن شده و چ روی پوست میوه سنجد لکه ایجاد می‌کند.

خرید نهال سنجد حاج حسینی

نهالستان‌هایی که سابقه طولانی در زمینه تکثیر و عرضه و خرید نهال سنجد دارند، برای کمک به کشاورزان این نهال را به صورت اینترنتی و غیر حضوری به فروش می‌رسانند تا کشاورزان سرتاسرکشور ایران بتوانند با مراجعه به سایت شناخته شده برتر نهال درخت جوان سنجد حاج حسینی را با تضمین قیمت و تضمین کیفیت به همراه کارت گارانتی و کارت سلامت خریداری کنند، فراموش نکنید نهالستان های تولید کننده مشاوره و خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند.

قیمت نهال سنجد حاج حسینی

جهت استعلام قیمت نهال سنجد حاج حسینی به سایت اینترنتی نهالستان مراجعه کرده و از کارشناسان مشاوره بگیرید، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه همچنین سفارش و خرید اینترنتی نهال سنجد حاج حسینی می‌توانید از شماره درج شده در سایت استفاده کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال سنجد حاج حسینی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال