%37

نهال سیب ردلاو : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : سوئیس
  • شروع باردهی : سومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 20 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1300 تا 2200
  • پایه نهال : سیب بذری
  • گرده افشان : گرانی اسمیت
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نام سیب رد لاو به رنگ و طعم بی نظیر آن و همینطور شکل قلب در مرکز سیب اشاره دارد، رد لاو در واژه شناسی انگلیسی به مفهوم سیب قلبی شکل می باشد، اما تفاوت این سیب قرمز با سیبهای قرمز دیگر چیست که این نام را بر روی آن نهاده اند؟ این سیب قرمز علاوه بر پوست قرمز گوشت قرمز رنگی نیز دارد، اکثر ارقام سیب توسرخ دارای طعم ترش هستند اما در طول سالها انجام عملیات اصلاح نژادی بر روی آنها این رقم تو سرخ با طعمی شیرین و دلپذیر تولید شده است که توانسته به دلیل ظاهر و طعم بسیار دلپذیر طرفداران بسیاری را در سراسر دنیا به خود جلب کند.

مشخصات و خصوصیات نهال سیب ردلاو

در حال حاظر ارقام مختلفی از سیب ردلاو در بازار هستند که تعداد این ارقام تا به امروز به هشت رقم رسیده است، شباهتهای این ارقام بسیار بیشتر از تفاوت آنها بوده به عنوان مثال شباهت همگی آنها داشتن طرح قلبی شکل در مرکز سیب باز شده است، شباهت دیگر بین همه ی ارقام داشتن گوشت وپوست قرمز رنگ به طور مشترک در همگی آنها است.

نهال سیب ردلاو : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال سیب ردلاو

خاستگاه اصلی این درخت به سوئیس بر می گردد، جاییکه یک محقق سوئیسی به نام مارکوس کوبلت پس از حدود به گفته ی خود بیست سال گذر از تحقیقات مختلف بر روی انواع سیبها توانسته طعم ترش سیب تو سرخ را از آن گرفته و طعم شیرین دلچسب را به آن ببخشد، این سیب در سال 2009 در سوئیس به طور تجاری برای اولین بار تولید شد و پس از آن مارکوس کوبلت برای تنوع بخشیدن به واریته های آن در صدد تولید واریته های جدید این سیب بر آمد، نام گذاشته شده بر روی این سیب از سوی کوبلت دو جزء دارد، قسمت اول واژه ی رد به معنای قرمز که به رنگ گوشت و پوست میوه اشاره دارد و بخش دوم لاو به معنای عشق یا دوست داشتن که به نقش قلب افتاده در مرکز نهال سیب اشاره می کند، رنگ سیب در مرکز سایه روشن خاصی است که حالت قلب به خود گرفته است و همین امر سبب نامگذاری خاص آن شده است، واریته های دیگری که توسط کوبلت تولید شده اند تحت عنوان واریته های رد لاو سیرنا و رد لاو اودیسو می باشد و کوبلت همچنان در حال تحقیق بر روی تولید واریته های جدید تر و بهتر از این رقم سیب در سوئیس است.

پایه اصلی نهال سیب ردلاو

از آنجایی که این درخت یک درخت بومی ایران نبوده وممکن است نسبت به بسیاری از شرایط محیطی و آفات و بیماریهای غالب و بومی کشور ما حساسیت نشان دهد بهتر است از پایه ی پیوندی در کاشت نهال خود استفاده کنیم، رعایت نکردناصل مقاومت پایه نسبت به شرایط بومی منطقه ی ما در دراز مدت و یا حتی کوتاهمدت می تواند خسارات زیست محیطی بسیاری مانند طغیان انواع آفات و بیماریهای بومی و کنترل شده را در پی داشته باشد.

ویژگی نهال سیب ردلاو

نهال سیب رد لاو در واقع در واریته های هیبریدی مختلف وجود دارد که این واریته ها همگی دارای گوشت و پوست قرمز رنگ هستند، طعم واریته های مختلف ممکن استت به لحاظ کمی اسیدی بودن با هم تفاوت داشته باشند، برخی شیرین تر و برخی کمی اسیدی و ترش هستند، گوشت میوه سیب رد لاو سفت و آبدار است.

آب و هوای مناسب برای کاشت

با توجه به اینکه خاستگاه اولیه ی این درخت سوئیس بوده در ابتدا این نهال در قسمتهای سرد تر اروپا مانند انگلستان کشت شد و مورد استقبال قرار گرفت، بنابراین واریته های مختلف این درخت آب و هوای سرد ومعتدل را می پسندند و نسبت به سرمای زمستان مقاوم هستند.

فاصله مناسب برای کاشت

با توجه به اندازه ی متوسط درخت در نظر گرفتن فاصله ی بین درختان به طور متوسط سه تا چهار متر بسیار مناسب است، در تعیین فاصله ی بین درختان در زمین خود به این نکته توجه داشته باشید که با توجه به قرمز بودن پوست و گوشت میوه رسیدن نور آفتاب به میوه ها برای رنگ گرفتن هر چه بهتر میوه ضروری بوده و بنابراین فاصله کمتر از این مقدار باعث سایه اندازی درختان بر روی یکدیگر می شود و از طرفی انجام عملیات باغبانی بر روی درختان را دشوار می کند.

خاک مناسب

مناسبترین خاک برای رشد و پرورش نهال سیب رد لاو خاک لمونی وسبک با اسیدیته ی خنثی و متمایل به اسیدی می باشد، سبک بودن بافت خاک می تواند منجر به افزایش بیماریهای نماتدی شود بنابراین در طی سالیان باغداری پایش مرتب خاک درختان و سنجش حضور یا عدم حضور نماتدهای بیمارگر ضروری می نماید، البته لازم به ذکر است که چنانچه خرید نهال سیب ردلاو از مراکز معتبر فروش نهال سیب ردلاو انجام شود دیگر نگرانی بابت این قضیه نخواهد بود چرا که بیماریهای نماتدی به صورت عمده در زمان کاشت نهال همراه با نهال آلوده وارد زمین شده و مشکلات همراه آنها سالیان سال با ما و باغداری ما خواهد بود و در نهایت هیچ زمان به ما اجازه ی برداشت حداکثری از عملکرد درختانمان را نمی دهد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

یکی از مهمترین نکاتی که در زمان کاشت نهال باید به آن توجه داشت زمان خواب نهال است، تطابق داشتن زمان خواب نهال با زمان کاشت و شروع گرما و بازشدن جوانه ها در منطقه ی ما بسیار اهمیت دارد، ممکن است شما نهال را از یک نهالستان در منطقه ی بسیار سرد خریداری کنید و بنابراین نهال فاصله ی زیادی تا بیدار شدن داشته باشد اما وارد منطقه ای کنید که زمان زیادی تا شروع گرمای بهاره نداشته باشید بنابراین زمان کاشت نهال را باید با توجه به زمان خواب و شروع گرما در منطقه ی خود تنظیم کنید و توجه داشته باشید که نهال قبل از بیدار شدن جوانه ها به مدت دست کم یک ماه زمان نیاز دارد تا بتواند ریشه های خود را در محل جدید گسترش داده و با شرایط جدید اخت شود.

کود مناسب برای نهال

با توجه به هوموس دوست بودن این درخت استفاده از کود کاملا پوسیده ی دامی همراه با کود شیمیایی سریع الاثر در گودال کاشت نهال بسیار مناسب است،در تمام سالهای باغداری در نظر داشته باشید که باید سطح هوموس و مواد آلی خاک را بالا نگه دارید بدون آنکه آفت یا بیماری خاصی را به خاک وارد کنید، برای این منظور کاملا پوسیده بودن کود دامی بسیار اهمیت داشته و رعایت بهداشت زراعی در هنگام کود دهی اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

ارتفاع درخت در طول عمر

درخت سیب رد لاو به عنوان یک درخت با قد متوسط شناخته می شود و حداکثر رشد قدی درخت سیب رد لاو به 3 تا 5 متر می رسد، درختانی که شرایط نوری و کودی بهتری داشته باشند تا 5 متر رشد می کنند و وجود ضعف در هر یک از فاکتورهای پرورشی سبب کم شدن و کوتاه شدن قد درختان خواهد شد.

نهال سیب ردلاو : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

هرس درخت

درختان سیب رد لاو درختان نور پسند هستن و همانطور که می دانید درختانی که میوه ی رنگی دارند برای تولید رنگ در پوست یا گوشت میوه خود در زمان رسیدن میوه به تابش نور خورشید نیاز دارند، بنابراین برنامه ی هرس و نقشه ی هرس درختان باید به گونه ای تنظیم شود که بیشترین برخورد نور در زمان رسیدن میوه به شاخه های زیاد وجود داشته باشد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

درخت سیب رد لاو یک درخت معتدله بوده و مانند سایر درختان معتدله برای باز شدن شکوفه ها و جوانه های رویشی خود نیاز به سرمای زمستانی دارد، اما این نیاز مانند نیاز سرمایی دیگر درختان سیب نبوده و بسیار کمتر خواهد بود، بنابراین چنانچه قصد خرید نهال سیب را دارید باید بدانید نیاز سرمایی بالایی نداشته و برای مناطقی که سرمای زیاد در زمستان ندارند مناسب است.

عمر مفید نهال

عمر مفید درخت سیب رد لاو نسبتا بالا و بین 40 تا 50 سال می باشد، باغداران همیشه در رابطه با عمر مفید درختان خود نگران هستند و هر سال که محصول کمتری داشته باشند گمان می کنند عمر مفید درختشان رو به پایان است اما شما باغداران عزیز باید بدانید که کاهش محصول تنها در اثر پیر شدن درخت رخ نداده و چنانچه تمام شرایط اصولی باغبانی را به درستی رعایت کنید درخت سیب رد لاو در تمامی 40 تا 50 سال عمر مفید خود می تواند حداکثر بازدهی و عملکرد را داشته باشد.

سن حیات نهال

سن حیات نهال با در نظر گرفتن سالهای قبل از به بار نشستن و سالهایی که پس از عمر مفید می تواند به حیات خود ادامه دهد زیاد است اما برای باغداران اقتصادی و تجاری سن حیات نهال اهمیت زیادی نداشته وپس از سپری شدن عمر مفید باید درخت با نهال جوان جایگزین شود.

میزان وزن هر میوه

میوه ی درختان سیب رد دلیشز اندازه ی متوسطی داشته و در بزرگترین حالت به حدود 200 گرم خواهد رسید، در رابطه با اندازه ووزن میوه بهتر است بدانید استفاده از کودهای سرک مناسب در زمان میوه دهی و آبیاری متناسب با نیاز گیاه می تواند منجر به تولید میوه های درشت و یک اندازه شود.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال

با توجه به سرما دوست بودن این رقم سیب مناسبترین ارتفاع از سطح دریا برای کاشت نهال سیب رد لاو 1300 تا 2200 متر می باشد، بهتر است بدانید هر چه ارتفاع از سطح دریا در این رنج بالاتر رود رنگ پذیری میوه در فصل رسیدن بهتر و بیشتر خواهد بود.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

یکی از مهمترین معضلات در باغات سیب به خصوص باغات سیب مناطق خنک و پر باران کپک سیاه و در فصل گرم سفیدک پودری می باشد، جالب است بدانید که درخت سیب رد لاو مقاومت خوبی به کپک سیاه و سفیدک پودری از خود نشان داده است.

در بحث مقاومت به آفات و بیماریها همانطور که بیشتر نیز عنوان شد استفاده از پایه ی بذری مقاوم به آفات و بیماریهای غالب منطقه می تواند تاثیر بسزایی در ایجاد مقاومت در درختان میوه سیب رد لاو شود، مراکز فروش نهال سیب رد لاو این نکته ی مهم را باید حتما در نظر بگیرند که سیب رد لاو یک رقم وارداتی بوده و در صورت استفاده نکردن از پایه ی مقاوم ممکن است فاجعه ی زیست محیطی بزرگی را در منطقه رقم بزنند.

نهال سیب ردلاو : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

درخت سیب رد لاو را می توانید به عنوان یکدرخت پر بارده و اقتصادی بشناسید و البته میزان تغذیه و رسیدگی به درخت در فصل خواب و در حین باردهی بیشترین تاثیر را در راندمان و عملکرد درختان سیب خواهد داشت.

شروع باردهی محصول

پس از کاشت نهال درخت سیب رد لاو به دو الی سه سال زمان برای تجمیع انرژی و رسیدن به باردهی نیاز دارد اما با توجه به اینکه درختان سیب رد لاو سال آوری ندارند بنابراین گذراندن این سالها تاثیر اقتصادی زیادی ندارد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

درخت سیب رد لاو نیز مانند سایر درختان سیب دگر گرده افشان است و مراکز فرو نهال سیب ردلاو به این موضوع به خوبی واقف هستند، بنابراین مناسبترین نوع پایه ی گرده افشان را به شما معرفی خواهند کرد اما به طور کلی بهتر است بدانید مناسبترین پایه های گرده افشان موجود برای سیب رد لاو فوجی، گالا وگرانی اسمیت می باشد.

مدت آبیاری

تنظیم فاصله و مدت زمان دور آبیاری به میزان زیادی به نیاز درخت و شرایط اقلیمی منطقه و همینطور فصل بستگی دارد اما در مورد تنظیم این زمان بهترین کار مشورت گرفتن از متخصصان کشاورزی آگاه به شرایط اقلیمی منطقه ی خودتان می باشد.

روش صحیح آبیاری

یکی از مهمترین مراحل باغداری آبیاری درختان است، آبیاری بیش از اندازه منجر به گسترش بیماریهای طوقه و ریشه و آبیاری کمتر از میزان نیاز منجر به بروز تنش خشکی وعواقب کاهش محصول می شود، در مورد درختان سیب ردلاو مناسبترین شیوه ی آبیاری استفاده از سیستم آبیاری قطره ای می باشد که هم دور آبیاری و هممیزان آبیاری به طور دقیق قابل تنظیم بوده و درختان دچار تنش خشکی یا پر آبی نمی شوند، برای درختان سیب رد لاو میزان 6۰00 متر مکعب در سال با استفاده از سیستم آبیاری قطره ای کافی است.

زمان گلدهی درخت

گلدهی در درختان سیب رد لاو دیر هنگام بوده و این درختان به عنوان درختان دیر گل شناخته می شوند همانطور که به تناسب دیر گل بودن رسیدن میوه در این درختان نیز به پاییز موکول می شود.

زمان برداشت

یکی دیگر از ارقام سیب پاییزه سیب رد لاو است، این سیب در اواخر تابستان و یا پاییز آماده ی برداشت می شود ودر صورت نگهداری در انبار سر دو خشک وخنک قابلیت نگهداری به مدت دو ماه را دارد، البته لازم به ذکر است که در رابطه با انبار داری باید دقت کرد که میوه های ضربه خورده و لک دار را از سایرین جدا کرده و با هم در یک سبد قرار ندهید، نکته ی دیگر اینکه چنانچه میوه ها قبل از رسیدگی کامل برداشت می شوند میوه های تقریبا رسیده را از میوه های نرسیده جدا کنید و در آخر داخل انبار سیب میوه های دیگر را نگهداری نکنید چرا که ممکن است اتیلن آزاد شده از آنها باعث رسیدن میوه های سیب زودتر از زمانی شود که شما انتظار دارید.

نهال سیب ردلاو : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال سیب ردلاو

چنانچه شما نیز برای احداث باغ سیب خود قصد خرید نهال سیب رد لاو را دارید باید با آگاهی کامل نسبت بهنیازهای خاص درخت این کار را انجام دهید، مراکز فروش نهال سیب رد لاو ونهالستانهای پرورش ایننهال که کار پرورش نهال را به طور علمی و با رعایت اصول بهداشتی انجام می دهند می توانند راهنمایی های کامل به شما در زمینه ی احداث باغتان ارائه نمایند، چنانچه با وجود خواندن این مقاله هنوز نقاط ابهامی در سر دارید می توانید با استفاده از شماره تماسهای مندرج با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را مطرح نمایید.

قیمت نهال سیب ردلاو

در زمان خرید نهال قیمت نهال سیب ردلاو بسیار مورد توجه است، با توجه به وارداتی بودن آن قیمت نهال سیب رد لاو ثابت نبوده اما شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی قیمت نهال سیب ردلاو در سال جاری با کارشناسان ما در بخش پشتیبانی سایت ارتباط برقرار کرده و قیمت را جویا شوید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال سیب ردلاو : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال