%19

نهال فندق امپراطور سیا اوژنی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

98,000 تومان

  • خواستگاه : ژاپن
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 8 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 800 تا 2000
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال فندق امپراطور سیا اوژنی

یکی از انواع نژاد فندق که قدمت طولانی داشته و جزو ارقام مقاوم فندق در برابر ناملایماتی‌ها و خشکسالی شناخته شده است، می توان به نهال فندق امپراطور سیا اوژنی اشاره کرد، از خصایص و مشخصات مهم این نهال فندق می توان به موارد زیر را نام برد:

  1. نهال فندق امپراطور سیاه اوژنی جزو نهال پربار و تجاری قرار گرفته است، علاوه بر باردهی زیاد میوه های تولید شده این درخت کیفیت خیلی زیادی دارد که برای تجارت در بازار داخلی و خارجی مناسب است.
  2. به خاطر تکثیر اصلاح‌شده نهال فندق امپراطور سیا اوژنی این درخت در برابر آفات و بیماری سیستم دفاعی قوی داشته، بنابراین باغدار برای نگهداری از آنها احتیاج به صرف هزینه زیاد برای خرید انواع نهاده و سموم ندارد.
  3. شرایط نگهداری نهال فندق امپراطور سیا اوژنی بسیار راحت است.

نهال فندق امپراطور سیا اوژنی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

پایه اصلی نهال فندق امپراطور سیا اوژنی

یکی از راه‌های کم هزینه برای تکثیر نهال فندق امپراطور سیا اوژنی می‌توان به کاشت بذری و یا تکثیر از طریق پاجوش اشاره کرد، در عین کم هزینه بودن کشاورز باید دقت کند که مدت زمان طولانی برای باروری درخت منتظر بماند، همچنین ریسک باکیفیت بودن میوه های تولیدی ۵۰ در۵۰ است.

یعنی گاهی در کاشت بذری و سنتی اتفاق می‌افتد تنها ۵۰ درصد میوه های تولید شده دارای مغز کامل بوده و ۵۰ درصد مابقی پوک یا کیفیت کنار از 30% دارند، برای جلوگیری از این خسارت و اتلاف وقت و انرژی توصیه می‌شود از نهالستان معتبر و مجوز دار نهال فندق امپراطور سیا اوژنی شناسنامه دار را تهیه کنید، در این مراکز نهال فندق به صورت اصلاح شده و بر پای قلمه تکثیر می‌شود.

ویژگی نهال فندق امپراطور سیا اوژنی

از ویژگی نهال فندق امپراطوری سیا اوژنی قبل از خرید نهال فندق و احداث باغ آن باید به آن دقت داشته باشید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نهال فندق امپراطور سیا اوژنی برای باروری بهتر احتیاج به رقم گرده افشان دارد.
  2. تناژ تولید درخت فندق امپراطور سیا اوژنی در هر هکتار بالاتر از ۶ تن است.
  3. ارتفاع درخت فندق امپراطور سیا اوژنی کوتاه بوده و دارای جثه کوچکی است این درخت به صورت درختچه رشد می کند.
  4. چون نهال فندق امپراطور سیا اوژنی رشد سریع و قدرتمندی دارد بنابراین در پنج الی شش سال این درخت به تکامل رشد و بلوغ رسیده باغدار می‌تواند باردهی اقتصادی آن را مشاهده کند.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت فندق امپراطور سیا اوژنی

البته زمان فروش نهال فندق امپراطور سیا اوژنی اطلاعات دقیقی در مورد آب و هوای سازگار این نهال در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود، به طور معمول اقلیم‌های معتدل و نیمه سردسیری مرطوب گزینه مناسبی برای احداث باغ آن محسوب می‌شوند، ولی اگر باغداران بتوانند این نهال را به صورت اصلاح شده از نهالستان‌های معتبر تهیه کنند، می توانند باغ آن را در مناطق نیمه گرمسیری مرطوب و همچنین اقلیم‌های مدیترانه نیز احداث کرده و سود مناسبی از آن کسب کنند.

فاصله مناسب برای کاشت درخت فندق امپراطور سیا اوژنی

یکی از مواردی که برای احداث باغ تجاری فندق امپراطور سیا اوژنی باید به آن توجه کافی داشته باشید میزان نوری است که این درخت دریافت می‌کند، اگر مکان احداث باغ فندق امپراطور سیا اوژنی پر نور باشد، ولی درختان به گونه کاشته شوند که بر روی یکدیگر سایه بیندازد، مدیر باغ شاهد افت کیفیت گلدهی و گرده افشانی آنها خواهد بود، بنابراین رعایت فاصله مناسب یکی از اصولی است که  در مرحله نقشه کشی باید به آن توجه کافی داشته باشید، در زمین های مسطح و شرایط معمولی فاصله ۴ متر گزینه مناسبی برای احداث باغ تجاری فندق امپراطور سیا اوژنی محسوب می‌شود.

خاک مناسب  برای کاشت درخت فندق امپراطور سیا اوژنی

به هنگام تهیه نهال فندق امپراطور سیا اوژنی تمام توجه خود را به قیمت نهال فندق معطوف نکنید، بلکه سعی کنید اطلاعات علمی و دقیقی در مورد خاک مناسب برای کاشت این درخت به دست بیاورید، در کل می‌توان گفت خاکی که زهکشی خوبی داشته باشد برای کاشت درخت فندق مناسب است، البته خاک خیلی سبک تاثیر منفی خواهد گذاشت، بلکه زهکشی آن باید کاملاً بالانس بوده و برای سبک کردن خاک بهتر است از مواد آلی و طبیعی مانند کود برگ و کود دامی پوسیده استفاده کنید، این نکته را فراموش نکنید درخت فندق امپراطور سیا اوژنی در خاک باتلاقی به هیچ عنوان باروری اقتصادی نداشته و باعث اتلاف سرمایه شما خواهد شد.

نهال فندق امپراطور سیا اوژنی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت فندق امپراطور سیا اوژنی

با توجه به منطقه احداث باغ فندق امپراطور سیا اوژنی قبل از برگ ریزی درختان باید عملیات کاشت درخت فندق امپراطور به پایان برسد، یعنی باغدار می تواند نیمه اول آذر ماه بعد از به خواب رفتن درختان عملیات احداث باغ را شروع کند، در صورت موفق نشدن می‌تواند اواخر فصل زمستان قبل از بیدار شدن درختان از خواب زمستانی کاشت درخت فندق امپراطور سیا اوژنی را آغاز کند، ولی کاشت پاییزه مزایای خاص خود را دارد، باروری درخت یک سال زودتر اتفاق می‌افتد.

کود مناسب برای نهال فندق امپراطور سیا اوژنی

همانطور که اشاره کردیم از مزایای خرید نهال فندق امپراطور سیا اوژنی می توان به کم هزینه بودن نگهداری و مراقبت از آن اشاره کرد، این نهال به خاطر ریشه زایی قوی که دارد می‌تواند عناصر مفید و مغذی را از عمق خاک جذب کند، بنابراین برای رشد بهتر احتیاج چندانی به کودهای متفاوت ندارد، استفاده از کود دامی به صورت سطحی برای باغ فندق جوابگو است، در شرایط حاد و فقر خاک می‌توانید از کود نیتروژن دار و یا کود اسید هیومیک نیز استفاده کنید.

 ارتفاع درخت فندق امپراطور سیا اوژنی در طول عمر

هرس درخت

درخت فندق امپراطور سیا اوژنی در شرایط کاملا مناسب و ایده آل تنها می تواند ۶ متر ارتفاع داشته باشد، در شرایط و اقلیم نامناسب و ناسازگار نیز ارتفاع آن در ۱.۵ متر ثابت باقی می‌ماند، از نظر باغداران این درخت در ارتفاع ۳ و ۴ متر باروری مناسبی داشته و و نگهداری از آن نیز کار راحتی است.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت فندق امپراطور سیا اوژنی

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت فندق امپراطور سیا اوزنی تنها بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ ساعت در دمای کمتر از ۲ درجه سانتیگراد است، یعنی در این بازه  زمانی درخت می‌تواند دوره سرمایی خود را بدون هیچگونه مشکلی پشت سر گذاشته و سیستم دفاعی خود را تا چند برابر قوی تر کند البته دوره سرمایی به درختان کمک می کند تا در فصل بهار عملکرد مناسبی از خود نشان دهد.

عمر مفید نهال فندق امپراطور سیا اوژنی

نهال فندق امپراطور سیا اوژنی در شرایط معمولی می‌تواند از ۸۰ سال باروری اقتصادی را تجربه کند، اگر کشاورز بتواند شرایط ایده آلی را برای این درخت فراهم کند مطمئنا این رقم افزایش پیدا کرده و سال‌های طولانی می‌تواند به کسب درآمد مناسب برسد، بنابراین توصیه می‌شود قبل از خرید نهال فندق امپراطور سیا اوژنی اطلاعات دقیق و مهمی درباره نگهداری آن به دست بیاورید.

سن حیات نهال فندق امپراطور سیا اوژنی

به طور معمول سن حیات نهال فندق امپراطور سیا اوژنی بیشتر از ۱۰۰ سال است.

میزان وزن هر میوه درخت فندق امپراطور سیا اوژنی

یکی از نشانه هایی که مشخص می‌کند نژاد فندق امپراتوری سیا اوژنی جزوه درختان تجاری قرار گرفته، سنگین وزن بودن میوه تولیدی و کیفیت بالای آن است، این میوه زمان برداشت ۷ تا ۱۰ گرم وزن دارد، سنگین وزن بودن میوه تولیدی همچنین تعداد زیاد درختانی که در یک هکتار قرار گرفته اند باعث شده تا تناژ تولیدی باغ فندق امپراطور سیا اوژنی را افزایش دهد.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال فندق امپراطور سیا اوژنی

ارتفاع مناسب برای احداث باغ تجاری فندق امپراطور سیا اوژنی ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ متر از سطح دریا است، توصیه شده برای باربری بهتر حتما به این نکته توجه داشته باشید اگر این درخت در زمین های سطحی که ارتفاع کمتری از دریا دارد کاشته شود با مشکلات خیلی حدی روبرو خواهد شد، همچنین احداث باغ فندق در ارتفاعات بالاتر نیز جواب گو نخواهد بود، چون نهال فندق امپراطور سیا اوژنی در برابر دمای یخبندان و حرارت بالا بسیار حساس بوده و مانع از تولید میوه با کیفیت می‌شود.

نهال فندق امپراطور سیا اوژنی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

مصونیت و مقاومت درخت فندق امپراطور سیا اوژنی در برابر آفات و بیماری ها

سیستم دفاعی قوی درخت فندق امپراطور سیا اوژنی باعث محبوبیت و پر فروش نهال فندق شده است، مخصوصاً اگر این درخت را به صورت اصلاح شده و بر پایه قلمه تکثیر کنند، مهمترین بیماری و آفات تاثیرگذار و مخرب در باغات فندق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. شته‌ها و غلتک‌های برگ
  2. حشرات تغذیه‌کننده برگ
  3. کنه‌های عنکبوتی
  4. آفت فلس‌ها
  5. سوختگی برگ
  6. پوسیدگی ریشه
  7. سفیدک پودری

میزان باردهی و برداشت محصول درخت فندق امپراطور سیا اوژنی در هر هکتار

میزان باردهی و برداشت محصول درخت فندق امپراطور سیا اوژنی تاثیر مثبتی بر روی قیمت نهال فندق گذاشته است، این درخت پربار بوده و جزو نژاد تجاری محسوب می‌شود، از با توجه به اینکه در هر هکتار حداقل ۶۰۰ است نهال فندق کاشته می‌شود و هر نهال حداقل بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم میوه فندق با کیفیت تولید می‌کند، می‌توان گفت که تناژ باردهی این نهال در هکتار بین ۶ تا ۸ تن است.

شروع باردهی محصول درخت فندق امپراطور سیا اوژنی

در صورتی که کشاورز موفق شود کاشت پاییزه نهال فندق امپراطور سیا اوزنی را انجام دهد بعد از گذشت دو زمستان اولین باروری درخت شروع می‌شود، البته تعداد میوه های آن بسیار کم بوده و در سال اول بهتر است باغدار میوه ها را از شاخه ها جدا کند، چون در رشد درخت اختلال ایجاد می‌کند، از سال پنجاه و ششم باردهی اقتصادی درخت فندق آغاز می شود.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت فندق امپراطور سیا اوژنی در صورت نیاز

رقمی که برای گرده افشانی درخت فندق امپراطور سیا اوژنی در نظر گرفته‌اند باید کاملا متناسب با این درخت باشد، یعنی همزمان با شکوفه دهی درخت امپراطور گلدهی آن آغاز شود، تناسب بین گرده های گل نر و مادگی شکوفه درخت امپراطور باعث می‌شود تا میزان باروری شکوفه ها تا چند برابر افزایش پیدا کند.

مدت آبیاری باغ درخت فندق امپراطور سیا اوژنی

در مناطقی که ذخایر آبی مناسبی ندارند باغدار می‌تواند به فکر احداث باغ فندق امپراطور سیا اوژنی باشد نیاز آبی این درخت بسیار کم بوده و معمولاً از سن ۲۰ سالگی به بعد کشاورزان آنان را به صورت دیمی آبیاری می‌کنند، برای حفظ رطوبت خاک باغ نیز توصیه می‌شود از روش مالچ پاشی استفاده کنند، در صورتی که ذخایر آبی مناسب باشد بهتر است در ماه یک تا دو بار آبیاری درختان را انجام دهید، مطمئن آبیاری اصولی و استاندارد در کیفیت و کمیت میوه تولید شده تاثیر بسزایی خواهد داشت.

روش صحیح آبیاری درخت فندق امپراطور سیا اوژنی

استفاده از آبیاری تحت فشار بابلر برای باغات فندق امپراطور سیا اوزنی توصیه می‌شود.

زمان گلدهی درخت فندق امپراطور سیا اوژنی

زمان گلدهی درخت فندق امپراطور سیا اوژنی با آغاز فصل بهار شروع می‌شود.

زمان برداشت میوه درخت فندق امپراطور سیا اوژنی

برحسب حرارت و گرمای فصل تابستان زمان برداشت میوه درخت فندق امپراطور سیا اوژنی در مناطق مختلف متفاوت است، معمولاً در فصل تابستان دوره برداشت این درخت به اتمام می‌رسد، باغداران باید دقت داشته باشند در برداشت میوه درخت فندق تعلق نکنند چون باعث میوه ها جدا شدن میوه از شاخه درخت می‌شود.

نهال فندق امپراطور سیا اوژنی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال فندق امپراطور سیا اوژنی

برای تهیه و خرید نهال فندق امپراطور سیا اوژنی حتما مراکزی را در نظر داشته باشید که این نهال را به صورت تضمینی و همراه کارت گارانتی و کارت سلامت ارائه بدهد، مراکز معتبر مانند نهالستان برتر نهال که مجوز رسمی خود را از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کردند گزینه مناسبی برای خرید نهال و دریافت مشاوره است.

قیمت نهال فندق امپراطور سیا اوژنی

برای تعیین قیمت نهال فندق امپراطور سیا اوژنی نکات زیادی تاثیر گذار هستند از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نوع تکثیر نهال فندق و اصلاحی بودن آن
  2. نحوه فروش و عرضه نهال فندق اوژنی

برای خرید اقتصادی نهال فندق امپراتور سیاوش کافی است به صورت مستقیم و بدون واسطه با نهالستان‌های تولید کننده در ارتباط باشید، زمانی این امر امکان پذیر است که شما خرید اینترنتی را جایگزین خرید حضوری کنید، متخصصین نهالستان آماده راهنمایی و ارائه اطلاعات در زمینه فروش نهال فندق و مراحل احداث باغ به شما هستند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال فندق امپراطور سیا اوژنی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال