%19

نهال فندق باتلر : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

98,000 تومان

  • خواستگاه : آمریکا
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 6 الی 8 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 500 تا 1500
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 15 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 3 الی 5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال فندق باتلر

افرادی که می‌خواهند میوه فندق درشت و سنگین وزن را برداشت کنند باید با ویژگی و خصوصیات نهال غیر بومی و امریکایی فندق باتلر آشنایی کامل داشته باشند، ظاهر نهال فندق باتلر یک درخت کشیده و یک تنه بوده که میوه های سنگین وزنی دارد، از دیگر خصوصیات نهال فندق باتلر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نهال فندق باتلر مقاومت بالایی در برابر ناملایمتی‌ها از خود نشان داده و سیستم دفاعی قوی دارد.
  2. میوه فندق باتلر سنگین وزن تر از نژادهای دیگر بوده به همین خاطر کشاورزان بعد از رسیدن میوه باید عملیات برداشت را انجام دهند، در غیر این صورت به خاطر سنگینی از شاخه ها جدا شده و بر روی زمین می‌افتد و رطوبت روی زمین باعث افت کیفیت میوه های زیر درختی می‌شود.
  3. عمر اقتصادی نهال فندق باتلر بالا است، در صورت سازگار بودن با محیط زیست منطقه حداقل ۱۰۰ سال عمر مفید و اقتصادی دارد.

نهال فندق باتلر : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال فندق باتلر

نهال فندق باتلر یک نهال غیر بومی بوده و خاستگاه اصلی آن مربوط به کشور آمریکا است، به خاطر همین شکل ظاهری درخت و میوه های آن کمی متفاوت تر از نژادهای دیگر فندق بوده ولی سازگاری بالای نهال فندق باتلر با اکثر مناطق کشور باعث شده تا کشاورزان زیادی اشتیاق خرید نهال فندق باتلر و احداث باغ آن را داشته باشند.

پایه اصلی نهال فندق باتلر

نهال فندق باتلر با روش‌های گوناگون تکثیر می‌شود با توجه به هدف باغدار از احداث باغ فندق پایه اصلی آن را مشخص می کنند، مهندسین کشاورزی برای کشاورزانی که به دنبال احداث باغ تجاری در چندین هکتار زمین هستند توصیه می کنند حتما نهال فندق باتلر قلمه و اصلاح شده را انتخاب کنند چون این نهال چندین ویژگی دارد:

  • باروری بالا
  • گرده افشانی ارتقا یافته
  • سیستم دفاعی قوی
  • نیاز آبی کمتر

نهال فندق باتلر : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ویژگی نهال فندق باتلر

  1. نهال فندق باتلر اصلاح شده نیاز آبی کمتری دارد به طوری که در فصل تابستان تنها چهار یا پنج بار آبیاری باعث سیراب شدن باغ فندق شما خواهد شد.
  2. نهال فندق با ترک رطوبت دوست است و معمولاً در مناطقی که رطوبت آنها بالای ۵۰ درصد باشد مناسبی از خود نشان می دهد.
  3. نهال فندق باتلر آمریکایی زودبازده است و از سال دوم کاشت باروری خود را آغاز می‌کند البته به شرطی که این نهال به صورت قلمه و اصلاح شده تکثیر شود، نهال بذری فندق حداقل ۷ الی ۸ سال اولین باروری آن طول می‌کشد.
  4. نهال فندق باتلر دیرگل است و در نیمه دوم فروردین ماه گلدهی آن آغاز می شود.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت فندق باتلر

مناطق معتدل برای احداث باغ فندق باتلر آمریکایی گزینه مناسبی است، زمان فروش نهال فندق باتلر کارشناسان میزان رطوبت منطقه را مورد بررسی قرار می‌دهند، رطوبت مناسب برای کاشت درخت فندق بین ۵۰ الی ۸۰ درصد است، در مناطق خشک این درخت باروری مناسبی از خود نشان نمی‌دهد، ولی نهال اصلاح شده و قلمه باتلر نه تنها در مناطق معتدل بلکه در مناطق نیمه معتدل گرمسیری مرطوب و نیمه سردسیری مرطوب نیز باروری اقتصادی دارد.

فاصله مناسب برای کاشت فندق باتلر

برای تعیین فاصله مناسب جهت کاشت فندق باده باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • شیب زمین
  • میزان قدرت خاک
  • باد خیز بودن منطقه
  • نورگیر بودن منطقه

در شرایط یکسان توصیه می‌شود فاصله مناسب برای کاشت فندق باتلر ۴ متر از یکدیگر است، این فاصله بر حسب تغییر موارد بالا متغیر می‌شود، ولی این درختان نباید دورتر از یکدیگر کاشت شوند، چون عمل گرده افشانی را با مشکل روبرو می‌کنند.

خاک مناسب کاشت نهال فندق باتلر

حتماً قبل از خرید نهال فندق و منتقل کردن آن به بستر باغ خاک ورزی لازم و مناسب را انجام دهید تا ریشه های ضعیف و جوان نهال فندق بتوانند از عناصر و رطوبت موجود در خاک تغذیه کنند، مطمئن باشید هیچگونه نخاله ساختمانی از جمله گچ با سنگلاخ در خاک مزرعه وجود نداشته باشد، چون درخت فندق نسبت به این گزینه حساس است.

همچنین تا عمق ۲ متر زهکشی مناسب برای درخت فندق باتلر آماده کنید، همانطور که تنه آن یک راست رشد می‌کند ریشه های نهال فندق نیز به صورت عمقی به خاک نفوذ می کند، خاک محدود کننده باعث ایجاد گره و بیماری در ریشه درخت فندق می‌شود، معمولاً خاک شنی یا خاک رسی با زهکشی بالا برای کشاورزان جوابگو است.

نهال فندق باتلر : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان مناسب و سازگار برای کاشت نهال فندق باتلر

برای کاشت نهال فندق باتلر باید دو نکته را در نظر بگیرید:

  • فصل یخبندان نباشد.
  • ریشه درخت در خواب زمستانی باشد.

با توجه به موارد گفته شده می‌توان زمان مناسب و سازگار برای کاشت نهال فندق باتلر را حدس زد، در واقع اواخر فصل پاییز که هوا هنوز گرم است و همچنین اواخر فصل زمستان که ریشه ها از خواب زمستانی بیدار نشده اند و برودت هوا از بین رفته است، زمان مناسب و سازگار برای عملیات احداث باغ فندق باتلر محسوب می‌شود.

کود مناسب برای نهال فندق باتلر

زمان فروش نهال فندق باتلر کارشناسان تاکید زیادی برای کوددهی این نهال ندارند، چون نهال فندق باتلر ریشه‌ قوی داشته و عناصر مورد نیاز خود را از عمق خاک جذب می کند، از این رو کشاورزی احتیاج به کود دهی خیلی زیادی ندارند و استفاده کردن از کود دامی پوسیده یا کمپوست‌ها می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز نهال فندق باتلر را تامین کند.

در شرایطی که خاک زمین بسیار فقیر بوده و لازم است از کودهای شیمیایی استفاده شود، بهتر است آنالیز خاک باغ را انجام دهید تا عناصری که کمبود زیادی دارند را شناسایی کرده سپس از کود مناسب استفاده کنید، به طور معمول کود حاوی پتاسیم همچنین کود اسید هیومیک برای رشد و باروری درخت فندق باتلر مناسب است.

ارتفاع درخت فندق باتلر در طول عمر

این درخت آمریکایی ظاهر متفاوت از نهال های دیگر دارد، ولی ارتفاع چندان بلندی ندارد، ارتفاع درخت فندق با طرح بر طول عمرش بین ۳ الی ۵ متر ثابت است، البته رشد ارتفاع درخت فندق باتلر به صورت ژنتیکی کوتاه بوده و شرایطی محیط زیستی هیچ تاثیری بر کوتاه قامت یا یا بلند قامت بودن آن ندارد.

هرس درخت فندق باتلر

یکی از درختانی که هرس آن بسیار راحت انجام می‌شود درخت فندق باتلر است، چون جثه کوچکی داشته و شاخه برگ‌های زائد و اضافی چندان زیادی ندارد و کشاورزان در انتهای فصل زمستان از هرس فرم دهی برای زیبایی باغات خود استفاده می‌کنند، البته باغداران حین هرس فرم دهی شاخه های علفی و بیمار را نیز از درختان جدا می‌کنند، اگر احساس کردید قسمتی از درخت شما بیمار شده است شاخه‌ها را قطع و بلافاصله بسوزانید تا از محوطه باغ حذف شوند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت فندق باتلر

دوره سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت فندق باتلر آمریکایی تنها ۴۰۰ الی ۸۰۰ ساعت دمای کمتر از ۷ درجه سانتیگراد است، در این بازه دمایی و زمانی درخت فندق می‌تواند نیاز سرمایی خود را برطرف کرده و فصل بهار عملکرد مناسبی از خود نشان دهد.

عمر مفید نهال فندق باتلر

یکی از نکات مهم و تاثیر گذار بر روی قیمت نهال فندق عمر مفید و طلایی این درخت است طبق اطلاعات به دست آمده عمر مفید نهال فندق باتلر حداقل ۱۰۰ سال است و این رقم با توجه به سازگاری منطقه و مدیریت کشاورز افزایش پیدا می‌کند.

نهال فندق باتلر : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

سن حیات نهال فندق باتلر

سن حیات نهال فندق باتلر بالاتر از ۱۲۰ سال است، این سن ژنتیکی بوده البته نحوه تکثیر درخت نیز تاثیر بسزایی بر روی این رقم دارد، چون سن حیات نهال فندق باتلر بذری ۳۰ الی ۴۰ سال کمتر از نهال فندق پیوندی و اصلاح شده است.

میزان وزن هر میوه درخت فندق باتلر

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم میوه درخت فندق باتلر سنگین وزن تر از نژادهای دیگر است، این میوه بین ۱۰ الی ۱۵ گرم وزن دارد، البته زمانی درخت فندق باتلر می‌تواند میوه سنگین و با کیفیت تولید کند که کشاورز مدیریت صحیح داشته، آبیاری و کوددهی این درخت را به صورت اصولی و استاندارد انجام دهد.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال فندق باتلر

بهترین ارتفاع برای کاشت نهال فندق باتلر ارتفاع ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ متر از سطح دریا است، ولی یک نکته مهم وجود دارد که قبل از خرید نهال فندق باتلر باید به آن توجه ویژه داشته باشید، میزان رطوبت منطقه باید بین ۷۰ تا ۸۰ درصد باشد.

مصونیت و مقاومت درخت فندق باتلر در برابر آفات و بیماری ها

  1. کنه ها
  2. شته
  3. کرم چوبخوار
  4. پوسیدگی ریشه
  5. شانکر

از مهمترین بیماری هایی هستند که باغدار باید آنها را شناسایی کرده و آمادگی لازم را برای رفع آنها داشته باشد، البته نهال فندق باتلر تضمینی که دارای شناسه و لیبل باشد مقاومت بالایی در برابر انواع بیماری‌ها از خود نشان می‌دهد، ولی برای ارتقاء سیستم دفاعی این درخت لازم است، کشاورز باغ خود را به درستی مدیریت کند، سمپاشی سالانه را به هیچ عنوان فراموش کنید فراموش کردن یک روتین سمپاشی باعث شیوع آفت زدگی و بیماری درختان می‌شود ‌

میزان باردهی و برداشت محصول درخت فندق باتلر در هر هکتار

مطمئنا قیمت نهال فندق باتلر به خاطر باردهی و برداشت محصول زیاد کمی گران تر خواهد بود، ولی نهالستان‌های تولید کننده این محصول را با قیمت مناسب و اقتصادی در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند، میزان باردهی و برداشت محصول درخت فندق باتلر در هر هکتار در شرایط مناسب بین ۶ الی ۸ تن است.

نهال فندق باتلر : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

شروع باردهی محصول درخت فندق باتلر

درخت فندق باطل یک درخت زودبازده است از سال دوم شکوفه های درخت بر روی شاخه های آن قابل مشاهده از ولی از سال چهارم و پنجم باردهی اقتصادی آن آغاز شده و با فروش میوه های فندق باطل می تواند به کسب درآمد برسد.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت فندق باتلر در صورت نیاز

برای احداث باغ فندق باتلر شما احتیاج به رقم مناسب برای گرده افشانی دارید، از آنجایی که درخت فندق باتار دیرگل است بنابراین ارقامی را انتخاب کنید تا دیر گل باشد، البته کارشناسان زمان فروش نهال فندق اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهند، معمولا در ده ردیف نهال هدف یک ردیف نهال گرده افشان استفاده می‌شود.

مدت آبیاری باغ درخت فندق باتلر

با اینکه درخت فندق باتلر یک درخت رطوبت دوست است، ولی توصیه می شود از باتلاقی کردن خاک اطراف درخت فندق بپرهیزید چون باعث صدمه به ریشه درخت می‌شود، درخت فندق باتلر نیاز آبی کمی داشته و مدت آبیاری آن هر ۱۵ روز یکبار است ولی باغات جوان فندق باید هفته یکبار آبیاری شود مخصوصا در مناطق نیمه گرمسیری!

روش صحیح آبیاری باغ درخت فندق باتلر

بهترین روش برای آبیاری درخت فندق باتلر روش قطره‌ای و روش شیاری است.

زمان گلدهی درخت فندق باتلر

از ویژگی‌ مثبت درخت فندق باتلر می‌توان به زمان گلدهی این درخت اشاره کرد، نهال فندق باتلر دیر گل است در واقع بعد از به اتمام رسیدن تغییرات جوی و شوک های هوایی اوایل فصل بهار درخت فندق شروع به گلدهی می‌کند، دیگر کشاورزان دغدغه خاطره در مورد سوختن و یخ زدگی شکوفه درخت فندق باتلر نخواهند داشت.

زمان برداشت میوه درخت فندق باتلر

اول فصل پاییز میوه فندق باتلر به مرحله برداشت می‌رسد و کشاورزان در این دوره باید دقت زیادی داشته باشند چون میوه فندق باتلر سنگین است و بعد از رسیدن بلافاصله از شاخه جدا شده و به زمین می افتد.

خرید نهال فندق باتلر

برای تهیه نهال فندق با زن جهت احداث باغ تجاری و مدل به چند گزینه توجه داشته باشید:

  1. نهالستان مرجع حتما پروانه کسب خود را از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرده باشند چون نهال‌های تولید شده در این مراکز کیفیت بالایی  دارد.
  2. نهال خریداری شده دارای لیبل و شناسه باشد نهال‌های لیبل دار توسط کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی در مورد بازرسی قرار می‌گیرد.
  3. نهال فندق باتلر به صورت تضمین کیفیت به همراه کارت گارانتی تهیه کنید.
  4. نهالستانی را برای خرید نهال فندق باتلر انتخاب کنید که خدمات پس از فروش و مشاوره تخصصی خود را به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار دهند.

نهال فندق باتلر : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

قیمت نهال فندق باتلر

با توجه به اینکه در هر هکتار بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ نهال فندق باتلر جایی می‌گیرد مشخص است قیمت نهال فندق باتلر برای کشاورزان یک دغدغه مهم است، گاهی زمین‌های زراعی چندین هکتار بوده و تهیه کردن سرمایه اولیه برای خرید این نهال ها برای کشاورزان سخت و دشوار است، از این رو توصیه می‌شود باغداران حتما نهال فندق باتلر را از نهالستان‌های تولید کننده مانند برتر نهال به صورت مستقیم بدون واسطه با روش اینترنتی و غیر حضوری تهیه کنند تا هزینه کمتری پرداخت کنند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال فندق باتلر : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال