%19

نهال فندق توندا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

98,000 تومان

  • خواستگاه : ترکیه
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 5 الی 6 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 200 تا 2000
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 7 الی 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال

اگر از کشاورزی به سبک سنتی با هزینه‌های گزاف و بیهوده خسته شده‌اید کافیست با مشاوران و کارشناسان برتر نهال مشورت نمایید تا با معرفی یک گونه نهال فندق سالم و مرغوب که در عین حال تجاری نیز باشد به سودآوری بالایی دست یابید. یکی از بهترین نهال‌های فندق موجود در بازار در حال حاضر، نهال فندق توندا است که طرفدارن بسیاری دارد و با توجه به بازدهی بالا و هزینه پرورش کم می‌توان به آسانی اقدام به احداث باغ آن نمود‌.

نهال فندق توندا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال

کشور ترکیه به سبب اقلیمی معتدل و مرطوب و همچنین نزدیکی به خط استوا تبدیل به یکی از قطب‌های مهم تولید کننده فندق در جهان شده هست که یکی از مرغوب‌ترین گونه‌ها نیز، نهال فندق توندا است که بومی شهر ازمیر ترکیه می‌باشد و به سبب شهرت بالا امروزه در تمام کشورهای جهان از جمله ایران پرورش داده می‌شود.

پایه اصلی نهال

بسته به صبر و حوصله و همچنین مدت زمانی که در اختیار دارید و صد البته میزان بودجه‌ی خود می‌توانید از یکی از روش های رایج تکثیر نهال فندق توندا که عبارتند از: روش تکثیر از طریق بذر و دانه و یا روش تکثیر از طریق پیوند و همچنین قلمه زدن را استفاده نمایید. در روش تکثیر نهال از طریق دانه باید شرایط مخصوصی را برای تکثیر بذرها ایجاد کرده تا دانه‌ها جوانه بزنند، سپس می‌توان درون خاک قرار داد تا سبز و بزرگ شوند ک به نهال تبدیل شوند که این روش مقرون به صرفه اما زمانبر است، روش معمول برای تکثر روش قلمه هست که در این روش فندق توندا، تمام خصوصیات درخت مادر را انتقال می‌دهد.باردهی

ویژگی نهال

اگر در یک باغ فندق قدم می‌زدید اما از نام درختان آن گونه اطلاعی نداشتید از روی مشخصات ظاهری نهال می‌توانید تا حد زیادی به نام و مشخصات گونه پی ببرید؛ برای مثال شاخه‌های درختان فندق توندا در هنگام باردهی به سمت پایین متمایل می‌شوند که این امر در اثر رشد خوشه‌ای میوه های این درخت است که به سبب سنگینی به سمت پایین متمایل می‌شوند‌. قدرت رشد این نهال متوسط رو به پایین است اما این موضوع به هیچ وجه دلیل بر باردهی کم گونه نیست و درختچه‌های کوتاه قامت فندق توندا نیز از مقاومت بسیار بالایی در برابر سرما برخوردار است.

آب و هوای مناسب برای کاشت

یکی از دلایلی که قیمت نهال فندق توندا و سایر ارقام نهال فندق در نواحی مختلف، تفاوت چندانی ندارد، سازگاری بالای گونه با آب و هوای مختلف است البته این رقم نهال فندق بهترین عملکرد خود را در آب و هوای مرطوب و نیمه گرمسیری (مدیترانه‌ای) به نمایش می‌گذارد اما در سایر اقلیم‌ها نیز امکان کاشت و پروش خواهد داشت. از کاشت این گونه در نواحی و اقلیم‌هایی که دارای سرمای تند زمستانه با دمای بیش از منفی ۱۰ درجه سانتی گراد نباید کاشت و بهتر است زمستان‌های سرد و خنکی را تجربه کند تا دچار سرمازدگی نشود‌.

نهال فندق توندا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

فاصله مناسب برای کاشت

از آن جایی که درخت فندق توندا ارتفاع زیادی ندارد، برای کاشت آن در هنگام احداث باغ نیاز به رعایت فواصل بسیار زیادی نخواهیم داشت و کافیست همان فواصل استاندارد و معمولی که اکثر باغداران در هنگام کاشت نهال رعایت می‌کنند را در نظر بگیریم، البته در نظر داشته باشید که آیا منطقه و اراضی شما در نواحی شیب دار و بادگیر واقع شده است یا در اراضی مسطح و صاف؛ زیرا فواصل کاشت به سبب شرایط در این دو ناحیه فرق دارد و بهتر است نهال‌های خریداری شده را در اراضی مسطح با فواصل ۴*۴ متر یا ۴*۵ متر به صورت ردیف‌های مربعی یا مستطیلی بکاریم.

خاک مناسب

این که گفته شد نهال فندق توندا گونه‌ای رطوبت دوست است، به این معنی نیست که تمایل به کاشت در خاک‌های بسیار مرطوب دارد بلکه بهتر است در خاک‌هایی قلیایی با بافت لومی شنی، لومی ماسه‌ای یا لومی رسی کاشته شود تا در این خاک سنگین و البته زهکشی شده رشد بهتری داشته باشد. البته ناگفته نماند که قبل از احداث باغ حتما خاک اراضی خود را مورد آنالیز و سنجش علمی قرار دهید تا باغی پربارتر و آبادتر با محصولات مرغوب تجاری داشته باشید.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

اغلب باغداران پس از خرید نهال فندق توندا می‌پرسند که حال چه زمانی را برای کاشت نهال انتخاب کنیم تا رشد و بازدهی بیشتری داشته باشد؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانید که بهترین زمان برای کاشت هر نهال میوه‌ای زمانی است که ریشه‌‌ها در خواب هستند و کوچکترین گزند و آسیبی را احساس نمی‌کنند اما فقط این امر ملاک نیست بلکه باید توجه داشت که در هنگام کاشت باران شدید نبارد. بهتر است نهال فندق را در گودال‌های ۵۰ سانتی‌متری که از قبل حفر کرده‌ایم بکاریم تا ریشه‌ها تماما در خاک جای بگیرند.

کود مناسب برای نهال

اگر به دنبال تقویت درختان فندق توندا خود در باغات هستید بهتر است در هنگام مراجعه به مراکز فروش نهال فندق توندا در رابطه با کود سازگار و مغذی برای این نهال نیز اطلاعاتی به دست آوردید. قبل از کاشت نهال خاک‌های فشرده را نرم نمایید و سپس با انواع مواد آلی و معدنی و همچنین کودهای شیمیایی ۲۰-۲۰-۲۰ و هنچنین کود پوسیده دامی غنی سازی نمایید.

نهال فندق توندا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ارتفاع درخت در طول عمر

بیشترین ارتفاعی که درخت فندق توندا در طول عمر خود به دست می‌آورد، حدود ۵ الی ۶ متر است که اندازه‌ای نه چندان کوتاه و نه چندان بلند است بلکه قابل قبول است. میزان ارتفاع درخت را با روش‌های اصولی هرس می‌توان کنترل نمود که در قسمت های بعدی مقاله به تفصیل در این باره خواهیم پرداخت.

هرس درخت

در فصول سرد سال زمانی که درختان فندق در خواب زمستانه هستند بهتر است نسبت به هرس باردهی، یعنی هرس درختان از طریق حذف شاخه‌های نیمه شکسته یا بیمار اقدام کنید تا فضا را برای شاخه‌های جوان‌تر و کوچکتر باز نمایید، همچنین این عمل سبب افزایش بیشتر رشد طولی و عرضی درختان فندق خواهد شد. کارشناسان فروش نهال فندق توندا نیز توصیه کرده‌اند که در سال‌های اولیه کاشت نهال از هرس فرم دهی غافل نباشید چرا که استحکام و فرم گونه را در سال‌های عمرش تضمین خواهید کرد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

از جمله حیاتی‌ترین نیازهی نهال فندق توندا، رفع نیاز سرمایی متناسب با ویژگی‌های گونه است تا علاوه بر این که در برابر سرمای شدید مقاوم سازی شود، امکان بیدارشدن از خواب زمستانه و همچنین گلدهی در فصل بهار نیز مهیا می‌شود؛ منتها در ابتدا باید بدانیم که نیاز سرمایی گونه چه میزان است. با قرار دادن نهال فندق توندا در دمای منفی ۷ درجه سانتی‌گراد به مدت حداکثر ۱۸۰۰ ساعت می‌توان نیاز سرمایی گونه را کاملا رفع نمود.

عمر مفید نهال

اگر باغدار شرایط ایده‌آلی را برای رسیدگی به باغ و درختان فندق توندا خود داشته باشد می‌تواند درختانی با عمر اقتصادی بالایی داشته باشد زیرا نهال فندق توندا از جمله ارقام پربازده فندق می‌باشد که تنها نیازمند اندکی توجه و رسیدگی است. حداکثر عمر اقتصادی این گونه را ۲۰ الی ۲۵ سال دانسته‌اند که در صورت رسیدگی ایده‌آل این میزان به بیش از ۲۵ سال هم خواهد رسید.

سن حیات نهال

اگر نهال فندق توندا را در نواحی معتدل و سازگار با این گونه، یعنی نواحی که نه سرمای بسیار سوزنده و مخرب دارند و نه گرما و رطوبت آزار دهنده برای نهال دارند، بکاریم می‌توانیم بیش از ۳۰ الی ۴۰ سال درخت را سرپا نگه داریم؛ هرچند که در سال‌های انتهایی عمر درخت از میزان باردهی آن کاسته شود. البته استفاده از سموم شیمیایی سازگار با محیط زیست به صورت سالیانه و منظم برای درخت نیز برای افزایش سن حیات گونه،بسیار موثر خواهد بود.

نهال فندق توندا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

میزان وزن هر میوه

فندق توندا میوه‌ای است که دارای پوسته رویی سبز با بافت نرم و سپس پوسته چوبی سختی است که داخل آن مغز سفید و خوش طعمی قرار گرفته است که علاوه بر تازه خوری مصارف بسیاری دارد و با توجه به درشت بودن مغز ( دارای وزنی در حدود ۵ الی ۷ گرم) برای صادرات نیز مناسب می‌باشند. از فندق تازه برای تهیه انواع دسر و شیرینی‌جات و حتی در تهیه شکلات‌های مغزدار و..‌‌. نیز استفاده می‌شود.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

علی رغم تصور بسیاری از افراد، ارتفاع منطقه و زمین شما از سطح دریا تاثیر شگرفی بر میزان باردهی درختان خواهد داشت پس حتما قبل از مراجعه به مراکز فروش نهال فندق توندا، حتما از میزان ارتفاع منطقه خود آگاهی کسب کنید و در صورت سازگاری اقدام به خرید نهال فندق توندا نمایید؛ چرا که نهال فندق ذاتا گونه‌ای رطوبت دوست است و بهتر است در اراضی حاصل‌خیز و اقلیم‌های مرطوب و ساحلی کاشته شود. سازگارترین ارتفاع جهت کاشت نهال فندق توندا ارتفاع ۲۰۰ الی ۲۰۰۰ متری از سطح دریا است.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

با توجه به رطوبت دوست بودن ودر عین حال حساس بودن نهال فندق توندا به رطوبت بیش از حد خاک و ریشه‌ها باید نهال را در برابر عوامل بیماری زایی که در محیط‌های مرطوب رشد می‌کنند محافظت نمود؛ لذا در این قسمت از مقاله قصد داریم که شما را با این آفات و بیماری‌ها آشنا کنیم:

  • اولین و اصلی‌ترین بیماری نهال فندق توندا، بیماری بلایت است که به شاخه‌ها و جوانه‌های روی آنها صدمات جبران ناپذیری را وارد می‌نماید و تنها راه مقابله و پیشگیری از آن هرس شاخه‌های بیمار است.
  • حشره قهوه‌ای و سرخرطومی نیز از آفات رایج این نهال هستند.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

در بهترین و ایده‌آل‌ترین شرایطی که یک باغدار با تجربه و آگاه برای باغ فندق توندا خود ایجاد کند، می‌توان انتظار باردهی بیش از ۵ الی ۶ تن محصول را از این باغ داشت. حال ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که بهترین و ایده‌آل ترین شرایطی که برای این گونه ایجاد می‌شود چه شرایطی خواهد بود؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که شرایط ایده‌آل برای هر گونه نهال متفاوت است و بهترین شرایط برای نهال فندق توندا قرار گیری در آب و هوایی معتدل و استوایی است.

شروع باردهی محصول

پس از خرید نهال فندق توندا و کاشت آن، نگران موعد باردهی گوگه نباشید؛ زیرا فرآیند باروری و گلدهی نهال از همان سال ابتدایی کاشت گونه اتفاق می‌افتد اما اگر برای باردهی اقتصادی درختان عجله دارید باید بگوییم که این اتفاق از سال پنجم پس از کاشت نهال رخ می‌دهد و تا آن زمان، میزان باردهی گونه به حدی نیست که بتوان آن را برای فروش به بازار عرضه نمود.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

در خصوص نیاز نهال فندق توندا به خرید و کاشت رقم گرده افشان که هیچ گونه ابهامی در میان کارشناسان و باغداران وجود ندارد اما در رابطه با رقم گرده افشان سازگار با این نهال ابهامات بسیاری وجود دارد که باعث ایجاد سردرگمی برای باغداران شده است به همین منظور توصیه می‌شود که اقدام به خرید دو الی سه رقم گرده افشان نمایید و به ازای کاشت هر ۱۰ اصله نهال فندق توندا یک رقم گرده افشان در باغ بکارید.

مدت آبیاری

نهال فندق توندا از جمله گونه‌هایی است که بهتر است به صورت غیر مستقیم اما در فواصل نسبتا کم یعنی حدودا هر ۷ الی ۱۰ روز یکبار در فصول گرم سال و هر ۱۵ روز یکبار در فصول سرد و معتدل سال همچون فصل بهار آبیاری شود تا نیاز آبی آن رفع شود. ضمنا توصیه می‌شود که نسبت به تایم آبیاری نیز دقت داشته باشید تا خاک غرقاب نشود زیرا در این صورت دچار بیماری خواهد شد.

روش صحیح آبیاری

برای آبیاری نهال فندق توندا می‌توانید از روش‌های مدرن همچون روش قطره‌ای بهره گیری نمایید اما روش‌های صحیح اما مقرون به صرفه‌تر دیگری همچون روش کشت دیم نیز وجود دارد که تنها در صورتی می‌توان به آن اتکا نمود که سالانه بیش از ۸۰۰ میلی‌متر، میزان بارش سالیانه منطقه باشد. با توجه به این که شیوه آبیاری این گونه بسیار ساده و مقرون به صرفه است، قیمت نهال فندق توندا نیز بسیار مناسب است.

زمان گلدهی درخت

اصولی‌ترین نکته‌ای که باید در هنگام کاشت نهال فندق توندا در نظد بگیرید، زمان گلدهی این گونه است؛ چرا که با آگاهی از این ویژگی نهال می‌توان به راحتی برای بهترین محل و اقلیم کاشت گونه تصمیم‌گیری نمود تا نهال بدون هیچ گونه آسیبی و خطر سرمازدگی شروع به گلدهی کند. نهال فندق توندا گونه‌ای میان گل است که در نواحی معتدل در اوخر فروردین ماه شروع به شکوفایی می‌کند.

زمان برداشت

بهترین موعد برداشت محصولات درخت فندق توندا و عرضه آنها به بازارهای فروش داخلی و خارجی در اوایل فصل پاییز است که این زمام بسته به گونه ممکن است متغییر باشد و همزمان با ریزش برگ درختان در فصل پاییر امکان برداشت نیز مهیا می‌شود و توصیه شده است که در صورتی که قصد فروش تجاری و صادرات محصولات را دارید به هیچ وجه از شیوه‌های سنتی و قدیمی برای برداشت میوه استفاده نکنید و در عوض از تجهیزات مدرن و اصولی همچون بالابر( در صورت نیاز) و ابزار دروگر و … استفاده نمایید تا شاهد افت کیفی محصولات و متضرر شدن نباشید.

خرید نهال

همواره به خاطر داشته باشید که برای خرید نهال فندق توندا و یا هر گونه نهال میوه‌ای که مد نظر دارید بایستی به سراغ بهترین و معتبرترین نهالستان‌های شهر و منطقه خود روید و یا در صورت کمبود وقت می‌توانید به دنبال آدرس شناخته‌ترین نهالستان آنلاین باشید. تمامی ارقام نهال فندق موجود در نهالستان برتر نهال، علاوه بر دارا بودن شناسنامه سلامت، دارای کارات گارانتی دوساله نیز هستند که تضمینی قطعی بر باردهی اقتصادی این گونه است.

نهال فندق توندا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

قیمت نهال

 قیمت نهال فندق توندا در نهالستان‌های معتبر بسیار مقرون به صرفه است زیرا هیچ گونه تخطی از نرخ مصوب جهاد کشاورزی نخواهند کرد و خود مستقیما بدون هیچ گونه واسطه‌‌ای تولید‌کننده این محصولات هستند و نهال فندق توندا را با بهترین و مناسب‌ترین قیمت به بازار عرضه خواهند نمود. با کمک گرفتن از کارشناسان و مشاوران نهالستان برتر نهال می‌توانید با کمترین هزینه اقدام به احداث باغ و دریافت راندمان بالا از آن کنید، جهت دریافت مشاوره رایگان کافیست با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال فندق توندا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال