%19

نهال فندق روند دو پیمون : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

98,000 تومان

  • خواستگاه : فرانسه
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 7 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 200 تا 1500
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال فندق روند دو پیمون

کسانی که می‌خواهند با مشخصات و خصوصیات نهال فندق و روند دو پیمون آشنا شوند، بهتر است در ادامه مقاله همراه ما باشند این نهال به اندازه خصوصیات و مشخصات منحصر به فرد دارد باعث متفاوت شدن آن از دیگر از دیگر نژاد درختان فندق شده است:

  1. این نهال غیربومی فرانسوی یک نهال زود گل و زودرس است، معمولاً در اواخر اسفندماه گلدهی آن آغاز و در اواخر مرداد ماه میوه های آن رسیده است.
  2. نژاد فندق روند دو پیمون یک نژاد روغنی و چرب است و بیشتر از ۶۵ درصد آن مربوط به روغن فندق است.
  3. صندوق روند ۲ پیمون یک صندوق سنگین بند است که هر عدد میوه آن بین ۵ الی ۱۰ گرم وزن دارد.

نهال فندق روند دو پیمون : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال فندق روند دو پیمون

نهال فندق روند دو پیمون یک نهال غیر بومی بوده خاستگاه اصلی آن اولین بار در کشور فرانسه شناخته شده است، به خاطر کیفیت بالای میوه‌های تولیدی همچنین باروری بالایی که دارد مورد توجه کشاورزان اقصی نقاط کشور قرار گرفته که بعد ها به کشورهای آسیایی نیز نشأت پیدا کرد، سال‌های گذشته کشاورزان ایرانی با آشنا شدن با نهال فرانسوی و نقطه قوت‌های آن مشتاق خرید نهال فندق روند دو پیمون و احداث باغ آن شدند.

پایه اصلی نهال فندق روند دو پیمون

برای تولید نهال فندق روند دو پیمون از روش‌های گوناگونی استفاده می‌کنند:

  1. روش بذری
  2. روش پاجوش
  3. روش پیوندی
  4. روش قلمه

هر کدام از روش‌های فوق معایب و مزایای تفاوتی دارد، ولی مهندسین گیاه پزشکی به کشاورزان توصیه می‌کنند جهت احداث باغ تجاری و مدرن حتماً نهال فندق روند دو پیمون را از نهالستان‌های تولید کننده به صورت اصلاح شده و بر پایه قلمه خریداری کنند، چون میزان باروری آنها تا چند برابر افزایش پیدا کرده و مقاومت بالایی دارند.

ویژگی نهال فندق روند دو پیمون

از دیگر ویژگی‌های مهم نهال فندق روند دو پیمون که باعث پر فروش نهال فندق شده است، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نسبت به سرمایه زیاد حساس بوده و باعث صدمه و شاخه‌های آن می شود.
  2. یک نهال رطوبت دوست است و در رطوبت باردهی مناسبی از خود نشان می‌دهد.
  3. نهال فندق روند دو پیمون یک نهال پربار است.
  4. نهال فندق روند دو پیمون طول عمر طولانی دارد و حداکثر ۹۰ سال می‌تواند عمر مفید را تجربه کند.

نهال فندق روند دو پیمون : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال فندق روند دو پیمون

اقلیم مناسب برای احداث نهال فندق روند دو پیمان اقلیم معتدل و نیمه گرمسیری مرطوب است این درخت در اواخر اسفندماه شکوفایی خود را آغاز می‌کند، چون دوره شکوفه دهی درخت فندق روند دو پیمون اوج حساسیت آن نسبت به تغییرات جوی و شوک‌های هوایی است، نمی‌تواند دمای کمتر از صفر درجه را تحمل کند.

بنابراین مناطقی برای احداث فندق غیربومی مناسب است که زمستان کوتاه مدتی دارد، زمستان ملایم و تابستان خنک ولی نورگیر یک مکان ایده آل برای احداث باغ تجاری فندق روند دو پیمون است، البته به میزان بادگیر بودن این مناطق نیز دقت داشته باشید، بادهای سرد مخصوصاً در دوره شکوفه دهی مانع از لقاح و گرده افشانی شکوفه ها می‌شود.

فاصله مناسب برای کاشت نهال فندق روند دو پیمون

برای کاشت نهال فندق روند دوستیمون باید فاصله مناسب و استاندارد رعایت شود را یاد کردن این فاصله چندین مزیت مهم برای باردار دارد:

  • بعد از بلوغ رسیدن درختان شاخه ها در یکدیگر تنیده نمی‌شود، نورگیری درختان به خوبی انجام شده مانع از فتوسنتز و یا بیماری درختان نیست، گاهی فاصله نزدیک به هم باعث باغدار را مجبور می‌کند تا  در هر ردیف چند عدد از نهال‌ها را حذف کند، هم پرتردد کشاورز راحت در بین درختان راحت باشد و هم اینکه شاخه ها در فضای کافی برای تنفس داشته باشند.
  • همونطور که فاصله نزدیک به هم باعث مشکلات زیادی برای باغدار می‌شود، فواصل دورتر از حد استاندارد نیز عمل گرده افشانی درختان فندق را با مشکل روبرو می‌کند، باغات فندق روند دو پیمون برای لقاح بیشتر شکوفه‌های و فرایند صحیح کرده افشان احتیاج به کاشت گروهی دارند.

با توجه به موارد گفته شده در زمین‌های مسطح رعایت  فاصله ۴ متری باعث باردهی اقتصادی نهال فندق خواهد بود.

خاک مناسب برای کاشت درخت فندق روند دو پیمون

زمان فروش نهال فندق روند دو پیمون، کارشناسان اطلاعات لازم و جامع هم در مورد خصوصیات خاک مناسب برای کاشت درخت فندق روند در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند، باغداران بر اساس آن می‌توانند خاک ورزی اصولی داشته باشند، به این موضوع دقت داشته باشید یکی از فاکتورهای مهم برای افزایش طول عمر باغ و میزان باروری آن در هکتار نوع خاک باغ است.

همانطور که خاک سنگین رسی برای نهال فندق روند دوپیمانه مناسب نیست، خاک بسیار سبک و شنی نیز جوابدهی بالایی ندارد، درست است زهکشی خاک را باید رعایت کنید، ولی از خاک قوی با زهکشی مناسب استفاده کنید، درخت نسبت به آهک حساس بوده و نمی‌تواند در خاک باتلاقی زندگی کند، مناطق مناسب برای احداث باغ فندق روند دو پیمانه مناطق کوهپایه  و دامنه کوه است.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت فندق روند دو پیمون

همانطور که اشاره کردیم برودت هوا و دمای کمتر از ۱۰ درجه باعث صدمه به شاخه درختان جوان می‌شود، مخصوصاً نهال‌هایی که تازه کاشته شده اند، چون نهال فندق را در مناطق معتدل احداث می‌کنند و زمستان چندان یخبندانی را تجربه نمی‌کنند بهترین گزینه و زمان مناسب برای احداث باغ آنها کاشت پاییزه است، نیمه دوم آذرماه باغداران فرصت کافی دارند تا این نهال را به محوطه باغ منتقل کنند، در صورت موفق نشدن به خرید نهال فندق در زمان تعیین شده می‌توانند نیمه دوم اسفند ماه نیز عملیات احداث باغ تجاری فندق روند دو پیمون را انجام دهند‌

کود مناسب برای نهال فندق روند دو پیمون

قبل از خرید نهال فندق روند دو پیمون حتماً کود مناسب و سازگار با این نهال را مورد بررسی قرار دهید، کوددهی بیش از اندازه باعث رشد علفی و هرز شاخه و برگ‌های این درخت خواهد شد، کوتاهی در کود دهی باعث بروز بیماری و آفت زدگی همچنین ضعف سیستم دفاعی آن می‌شود، بهتر هست در فصل پاییز از کود دامی پوسیده به صورت سطحی استفاده کنید تا عناصر مورد نیاز را به خاک باز گرداند به و باعث پوک شدن آن شود، علاوه بر آن استفاده از کودهای شیمیایی مانند سوپر فسفات، سولفات آمونیوم نیترات آمونیوم در فصل بهار گزینه مناسبی برای مغذی کردن خاک بستر درخت محسوب می‌شود.

ارتفاع درخت فندق روند دو پیمون در طول عمر

ارتفاع درخت فندق روند دو پیمون ژنتیکی کوتاه بوده و تحت تاثیر شرایط اقلیمی قرار نمی‌گیرد، مخصوصاً اینکه کشاورزان با استفاده از هرس فرم دهی سعی می کنند و ارتفاع آن را ثابت نگه دارند، در برخی از مواقع که شرایط چندان مناسب برای رشد این درخت نیست ارتفاع آن در یک و نیم متر باقی می‌ماند، ولی در شرایط ایده آل باغداری تا ارتفاع ۶ متر نیز رشد می‌کند، میانگین ارتفاع درخت فندق روند دو پیمون در طول عمرش بین ۴ تا ۶ متر ثابت است.

نهال فندق روند دو پیمون : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

هرس درخت فندق روند دو پیمون

هرس طرح فندق روند دو پیمون در فصل زمستان انجام می‌شود، زمانی که یخبندان به پایان رسیده و ریشه‌های درخت در خواب زمستانی است، با توجه به آن باغداران در همان سال‌های آغاز رشد به دنبال هرس فرم دهی هستند تا بتوانند ارتفاع درخت را ثابت نگه دارند.

وجود شاخه های اضافی، بیمار، علفی و آفت زده باعث افت کیفیت میوه فندق تولیدی می‌شود، بنابراین باغدار  با شناسایی این شاخه‌ها و حذف آنها از درخت کمک زیادی به تغذیه مناسب درخت می کنند، تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد شاخه های علفی درصد زیادی از تغذیه درخت را به خود اختصاص می‌دهند.

البته در هرس درخت فندق روند دو پیمون نباید هرس پاجوش‌ها را فراموش کنید، چون پاجوش‌هایی که سالانه رشد می‌کند انرژی زیادی از درخت را کسب می‌کند با عرس کردن پاجوش‌ها و سربرداری شاخه های جدید باعث رشد جانبی درخت فندق شده و باروری آن را افزایش میدهد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت فندق روند دو پیمون

درخت فندق روند دو پیمون برای اینکه میزان استقامت را خود را ارتقا دهد و بتواند سرمای زمستان را به راحتی تحمل کند لازم است دوره سرمایی لازم را بگذراند، گذراندن این دوره سرمایی سبب شده تا میزان عملکرد سیستم دفاعی درخت ارتقا پیدا کرده همچنین دوره شکوفه دهی و باروری شکوفه ها کوتاه تر می‌شود، مدت زمانی که برای دوره سرمایی درخت فندق روند دو پیمان در نظر گرفتند، ۸۰۰ هزار و ۱۲۰۰ ساعت در دمای کمتر از ۷ درجه سانتیگراد است.

عمر مفید نهال فندق روند دو پیمون

عمر مفید نهال فندق روند دو پیمون با توجه به نوع تکثیر آن در نهالستان‌های معتبر ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است، نهال اصلاح شده فندق حداقل چند سال عمر مفید و طلایی بیشتر از نهال معمولی و بذری سنتی دارد، هنگام خرید نهال فندق روند دو پیمون به این نکته توجه زیادی داشته باشید، از نظر علمی در شرایط ایده‌آل کشاورزی این نهال می‌تواند حداقل ۹۰ الی ۱۰۰ سال عمر طلایی و اقتصادی را تجربه کند.

سن حیات نهال فندق روند دو پیمون

از نکات مهم تاثیرگذار بر روی سن حیات نهال فندق روند دو پیمون می‌توان به میزان سازگاری این نهال با شرایط محیط زیستی اطراف اشاره کرد، هرچه این درخت سازگاری بیشتری داشته باشد مطمئناً سن حیات طولانی را تجربه خواهد کرد، البته نباید تأثیر مدیریت باغدار را نیز فراموش کنیم، در شرایط معمولی می‌توان گفت حیات نهال فندق روند دو پیمون بالاتر از ۱۰۰ سال است.

میزان وزن هر میوه درخت فندق روند دو پیمون

در صورت رعایت کردن شرایط ایده آل برای درخت فندق رونده دو پیمون، هر میوه تازه این درخت بین ۶ تا ۱۰ گرم وزن دارد، بعد از خشک شدن و بو دادن این میوه چند درصد از وزن آن کاهش پیدا می‌کند، بیشتر از ۶۰ درصد وزن مغز میوه درخت فندق مربوط به چربی و روغن آن است.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال فندق روند دو پیمون

زمان فروش نهال فندق روند دو پیمون کارشناسان نهالستان، منطقه احداث باغ را از کشاورزان می‌پرسند تا ارتفاع این منطقه را به دست بیاورند، سازگاری نهال با ارتفاع سطح زمین باعث افزایش طول عمر و میزان کیفیت و کمیت باروری درخت فندق می‌شود، ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال فندق روند دو پبمون از ارتفاع ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متر از سطح دریا است.

مصونیت و مقاومت درخت فندق روند دو پیمون در برابر آفات و بیماری ها

کاملاً مشخص است در صورت قوی بودن سیستم دفاعی درخت اصلاح شده فندق و بالا بودن میزان مصونیت و مقاومت این درخت در برابر آفات و بیماری‌ها قیمت نهال فندق روند دو پیمون نیز افزایش پیدا خواهد کرد، چون باغدار در طول سال احتیاج به تهیه انواع نهاده ها و سموم برای جلوگیری از آفت زدگی باغ نخواهد داشت.

قوی بودن سیستم دفاعی درخت فندق زمانی امکان‌پذیر است که کشاورزی نهال را از نهالستان‌های مطمئن به صورت اصلاح شده و برپایی قلمه خریداری کند، از انواع آفات خطرناک برای باغ فندق روند دو پیمون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنه فندق
  • آفت سرخور طومی فندق
  • آفت سوسک چوبخوار
  • آفت سپردار فندق
  • بیماری پژمردگی باکتریایی فندق
  • پوسیدگی قهوه ای
  • بیماری آنتراکوز یا کپک خاکستری
  • بیماری ویروس موزائیک

میزان باردهی و برداشت محصول درخت فندق روند دو پیمون در هر هکتار

درخت فندق فندق بروند دو کیمون در هر هکتار حداقل بین ۶ الی ۸ میوه صادراتی تولید می کند.

شروع باردهی محصول درخت فندق روند دو پیمون

از درختان مورد علاقه ی کشاورزان درختان زود بازده است تا سریعتر بتوانند سرمایه اول صرف شده را جمع آوری کرده و به درآمد ثابت برسند، و از دلایل محبوبیت درخت فندق روند دو پیمون به خاطر زود بازده بودن این درخت است چون در سال اول کاشت گلدهی بر روی شاخه های آن آغاز میپشود و سال پنجم باردهی اقتصادی آن را می‌توان تجربه کرد.

نهال فندق روند دو پیمون : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

رقم مناسب برای گرده افشان درخت فندق روند دو پیمون در صورت نیاز

برای گرده افشان درخت فندق روند دو پیمون معمولا از دو نوع گرده افشان استفاده می‌کنند تا فرایند گرده افشانی و لقاح شکوفه ها را ارتقا ببخشند، تنها نکته ای که برای انتخاب گرده افشان‌ها در نظر می‌گیرند همزمانی گلدهی آنها با درخت فندق روند است. ‌

مدت آبیاری درخت فندق روند دو پیمون

مدت آبیاری درخت فندق روند دو پیمون در سال‌های اولیه هر ۷ روز یکبار است، ولی تا ۱۰ سال بعدی ۱۵ و ۲۰ روز یکبار آبیاری آن را انجام می‌دهند، در صورتی که میزان بارش سالانه منطقه هزار متر مکعب باشد و پراکندگی مناسب داشته باشد از سال پانزدهم باغات فندق روند دو پیمون احتیاج به آبیاری ندارند.

روش صحیح آبیاری درخت فندق روند دو پیمون

روش نوین آبیاری مخصوصاً روش آبیاری قطره ای برای باغات فندق مناسب است، چون باعث نفوذ آب به عمق خاک شده و ریشه هایی که به صورت عمقی رشد کرده را سیراب می‌کند.

زمان گلدهی درخت فندق روند دو پیمون

درخت فندق روند دو پیمون یک درخت زودبازده است، چند روز مانده به فصل بهار و شکوفه دهی خود را آغاز می‌کند باروری و لقاخ شکوفه ها بین ۱۰ تا ۱۵ روز طول می کشد.

زمان برداشت فندق روند دو پیمون

نهال فندق روند دو پیمون زودرس است و در اواخر مرداد ماه فصل برداشت آن آغاز می‌شود.

خرید نهال فندق روند دو پیمون

برای خرید نهال فندق روند دو پیمون کافی است باغداران استان‌های تولید کننده و با اعتبار که سابقه طولانی در این زمینه دارند را شناسایی کنند، نهالستانهای مجوز دار مانند برتر نهال شرایط ویژه‌ای برای رفاه حال کشاورزان در نظر گرفته اند از مهم‌ترین آنها می‌توان به فروش نهال فندق به صورت تضمینی به همراه کارت گارانتی و مشاوره تخصصی رایگان اشاره کرد.

نهال فندق روند دو پیمون : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

قیمت نهال فندق روند دو پیمون

برای آگاهی از آخرین قیمت نهال فندق روند دو پیمون در سال ۱۴۰۲ بهتر است به سایت اینترنتی نهالستان مراجعه کنید و به صورت مستقیم و غیر حضوری با کارشناسان نهالستان در ارتباط باشید تا بتوانید این حال با کیفیت را با قیمت مناسب و اقتصادی تهیه کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال فندق روند دو پیمون : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال