%19

نهال فندق فرتیل دو کاتارد : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

98,000 تومان

  • خواستگاه : فرانسه
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 6 الی 8 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 500 تا 2000
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال فندق فرتیل دو کاتارد

در این مقاله می‌خواهیم یک نهال تجاری و پربار را برای کشاورزان معرفی کنیم، اکثر کشاورزان از احداث باغ آن بسیار راضی و خشنود هستند، نهال فندق فرتیل دو کاتارد جزو ارقام تجاری محسوب می‌شود، کاشت و نگهداری از آن برای کشاورزان مخصوص باغداران تازه کار بسیار راحت و کم هزینه است در عوض میوه های با کیفیتی تولید می‌کند که در بازار داخلی و بازار برون مرزی تقاضای زیادی دارد.

نهال فندق فرتیل دو کاتارد : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال فندق فرتیل دو کاتارد

نهال فندق فرتیل دو کاتارد غیر بومی بوده و اصالتا مربوط به کشور فرانسه است، به خاطر ویژگی و خصوصیات بارز این نهال مورد توجه کشاورزان اقصی نقاط جهان قرار گرفته است، کشاورزان ایرانی هم مشتاق خرید نهال فندق فرتیل دو کاتارد و احداث باغ آن هستند.

پایه اصلی نهال فندق فرتیل دو کاتارد

برای احداث باغ تجاری نهال فندق فرتیل دو کاتارد این نهال را به صورت اصلاح شده و بر پایه قلمه از نهالستان  معتبر خریداری کنید، نهال اصلاح شده طول عمر طولانی تری داشته و مزایای بیشتری نسبت به نهال سنتی دارد.

ویژگی نهال فندق فرتیل دو کاتارد

  • ریشه درخت فندق فرتیل دو کاتارد تا عمق ۱ الی ۲ متر رشد عمقی دارد.
  • ‏ph مناسب برای رشد درخت فندق فرتیل دو کاتارد  ۶/۵ تا ۷ واحد است.
  • میزان تحمل نهال فندق فرتیل دو کاتارد نسبت به درختان گردو در خاک‌های صفت و محدود کننده بیشتر است.
  • درخت فندق فرتیل دو کاتارد علاوه بر آبیاری منظم در دوره های منظم احتیاج به اسید آبسییک دارد.
  • درخت فندق فرتیل دو کاتارد برای لقاح شکوفه هایش احتیاج به رقم گرده افشان دارد.
  • نهال فندق فرتیل دو کاتارد زودبازده است.
  • نهال فندق فرتیل دو کاتارد پربار بوده و جزو ارقام تجاری شناخته شده است.

آب و هوای مناسب برای کاشت فندق فرتیل دو کاتارد

درخت فندق فرتیل دو کاتارد در زمستان‌های یخبندان و طاقتی زیادی نمی‌آورد، شاخه‌های جوان این درخت در برودت هوا و دمای کمتر از منفی ۴ درجه دچار یخ زدگی می‌شود، در دمای منفی ۱۸ درجه شاخه‌های ضخیم و تنومند نیز دچار مشکل شده و مستعد بیماری هستند، همچنین برای رسیدن میوه فندق فرتیل این درخت نیازمند تابستان طولانی مدت با گرمای مناسب است.

فاصله مناسب برای کاشت درخت فندق فرتیل دو کاتارد

قبل از اینکه به فاصله مناسب برای کاشت درخت فندق فرتیل دو کاتارد بپردازیم باید بگوییم زمین مورد نیاز برای احداث باغ فندق فرتیل دو کاتارد حداقل از یک سال قبل باید بایر باقی بماند، سپس خاک ورزی آن را باغدار به خوبی انجام دهد تا بتواند به مرحله نقشه کشی برسد، قبل از مرحله نقشه کشی شیب زمین، سرعت وزش باد همچنین میزان نور گیری زمین مورد بررسی قرار می‌دهند، در شرایط مناسب و در زمین مسطح استفاده از کاشت خطی و یا الگوی مربعی با ابعاد ۴*۴ و الگوی مستطیلی ۳ در ۴ و چهار مناسب باغ فندق است.

خاک مناسب کاشت درخت فندق فرتیل دو کاتارد

قبل از خرید نهال فندق فرتیل دو کاتارد بهتر است اطلاعات کامل و ایمنی در مورد خاک مناسب برای کاشت این درخت را جمع آوری کنید، چون خاک مناسب تاثیر مستقیمی بر کیفیت میوه تولیدی و عمر اقتصادی درخت فندق دارد:

  • خاک باغ فندق کرتین باید حاصلخیز بوده و حداقل تا عمر که ۱.۵ متری زهکشی مناسب داشته باشد.
  • چون درخت فندق فندق فرتیل دو کاتارد نسبت به خاک آهکی حساس است باید قبل از انتقال نهال فندق به محوطه باغ آنالیز خاک را انجام دهید تا میزان آهک بیشتر از ۱۰ درصد نباشد.
  • درخت فندق فرتیل دو کاتارد برای اینکه سیستم دفاعی قوی داشته باشد، ریشه های آن باید در زیر زمین به خوبی تنفس کند، از این رو به زهکشی خاک توجه کنید تا اکسیژن رسانی مناسبی برای ریشه انجام شود.
  • در نظر داشته باشید خاک رسی هوموس دار و خاک شنی برای رشد درخت فندق مناسب است.

نهال فندق فرتیل دو کاتارد : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت فندق فرتیل دو کاتارد

برای آگاهی از فصل خرید نهال فندق فرتیل دو کاتارد و زمان مناسب و سازگار برای کاشت آن بهتر است بر حسب شرایط اقلیم منطقه خود تصمیم بگیرید، ولی برای نهال فندق کاشت پاییزه را توصیه می‌کنند چون طبق تحقیقات انجام شده میزان تلفات کاشت پاییزه بسیار کمتر از کاشت بهاری است، همچنین نهال یک تا دوساله را انتخاب کنید، اگر نهال فندق را از نهالستا معتبر خریداری کنید، مطمئنا ریشه درخت فندق فرتیل دو کاتارد هرس شده و آماده کاشت خواهد بود، شما تنها ریشه نهال را در بستر خاک مستقر کنید، بعد از چند ماه تغییر و رشد نهال را مشاهده خواهید کرد.

کود مناسب برای نهال فندق فرتیل دو کاتارد

شناختن کود مناسب برای باغات درخت فندق فرتیل دو کاتارد کار چندان سختی نیست، استفاده از کود دامی پوسیده به صورت سطحی باعث مغذی کردن خاک بستر باغ می‌شود، همچنین در اوایل فصل پاییز از کود حاوی پتاسیم جهت ارتقاء سیستم دفاعی درخت و در اوایل فصل بهار از کود حاوی کلسیم و سولفات نیترات برای شکوفه دهی استفاده می‌کنند.

ارتفاع درخت فندق فرتیل دو کاتارد در طول عمر

رشد عمودی درخت چند زیاد نیست این درخت در شرایط ایده‌آل نهایت می‌تواند ۶ متر ارتفاع داشته باشد ولی در شرایط زیر استاندارد حداقل ارتفاع آن دو متر است.

هرس درخت فندق فرتیل دو کاتارد

در سال‌های اول کاشت درخت فندق فرتیل دو کاتارد احتیاج به هرس چندانی ندارد و صرفا آن را سر برداری می‌کنند،دولی در سال  پنجم و ششم به بعد که باردهی درخت آغاز می‌شود کشاورز باید شاخه‌های ضعیف و بیمار را شناسایی کرده و آنها را حذف کند، اگر هرس سالانه انجام شود درخت احتیاج به کود دهی کمتر خواهد داشت، توصیه می شود از سن ۱۵ سالگی توجه زیادی به هرس درخت فندق شود.

حتماً شاخه های جانبی را هرس کنید تا ازت ازدیاد شاخه اضافی جلوگیری شود، ۸ تا ۱۰ شاخه ضخیم و تنومند باردهی مناسبی برای درخت خواهد داشت، همچنین در یک دوره سه یا چهار ساله باید پاجوش هایی که در کنار درخت تولید می‌شود را حذف کنید، حذف پاجوش ها به رشد جانبی درخت و باروری بهتر کمک می کند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت فندق فرتیل دو کاتارد

مدت زمانی که برای تامین نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت فندق فرتیل دو کاتارد در نظر می‌گیرند کمی طولانی تر است، این درخت حداقل باید هر ۸۰۰ تا ۱۷۰۰ ساعت در بازه دمایی کمتر از ۷ درجه سانتیگراد قرار بگیرد تا بتواند این دوره سرمایی را فراهم کند، بر طرف کردن نیاز سرمایی درخت می‌تواند به راحتی خواب زمستانی خود را طی کرده و شاخه های جوان آن صدمه نبیند.

عمر مفید نهال فندق فرتیل دو کاتارد

یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب نهال فندق فرتیل دو کاتارد عمر مفید این درخت است طبق بررسی‌های انجام شده اگر شرایط بازدارنده وجود نداشته باشد و سازگاری نهال با منطقه زیاد باشد، حداقل عمر مفید آن بین ۸۰ تا ۹۰ سال خواهد بود.

سن حیات نهال فندق فرتیل دو کاتارد

سن حیات درخت فندق فرتیل دو کاتارد بالای صد سال است، ولی زیاد بودن سن حیات آن تاثیری در باغداری ندارد چون بعد از به اتمام رسیدن دوره طلایی و باردهی کیفیت و کمیت میوه های تولید شده کاهش پیدا می‌کند.

نهال فندق فرتیل دو کاتارد : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

میزان وزن هر میوه درخت فندق فرتیل دو کاتارد

وزن هر میوه درخت فندق فرتیل دو کاتارد بین ۷ تا ۱۰ گرم است.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال فندق فرتیل دو کاتارد

برای احداث باغ درخت فندق فرتیل دو کاتارد محدودیت ارتفاعی وجود نداشته و باید شرایط مناسب برای رشد درخت تامین شود، مخصوصاً رطوبت منطقه باید بالاتر از ۶۰ درصد بوده، همچنین در فصل تابستان حداقل ۸ ساعت نوع گیری مناسب داشته باشد، البته در زمان شکوفه دهی درخت فندق نسبت به بادهای سرد و خشن حساس هستند، چون مانع از گرده افشانی درخت می‌شود.

مصونیت و مقاومت درخت فندق فرتیل دو کاتارد در برابر آفات و بیماری ها

زمان خرید نهال فندق فرتیل دو کاتارد کارشناسان نهالستان لیستی از آفات و بیماری‌هایی که درختان فندق را تهدید می‌کند را به کشاورزان ارائه می دهند، باغداران بهتر است علائم ظاهری اولیه بیماری و افات را شناخته تا بتواند در همان مراحل نخستین آن را رفع کنند.

در صورت آلودگی کامل درخت فندق فرتیل دو کاتارد جهت جلوگیری از انتقال بیماری به درختان دیگر حتماً درخت فندق آلوده را حذف کرده و بعد از ضدعفونی کردن محل استقرار آن، نهال جدیدی را کاشت کنید، از انواع آفات نهال فندق می‌توان به کنه، حشره سرخرطومی، کرم چوب خوار، حشره سپردار اشاره کرد.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت فندق فرتیل دو کاتارد در هر هکتار

از دلایل مهم تاثیرگذار بر روی قیمت نهال فندق فرتیل دو کاتارد می توان به میزان باردهی و برداشت محصول این درخت در هر هکتار اشاره کرد، درخت فندق جزو ارقام تجاری بوده و در هر هکتار می‌تواند بین ۶ الی ۸ تن میوه باکیفیت و صادراتی تولید می‌کند.

شروع باردهی محصول درخت فندق فرتیل دو کاتارد

از دلایل پرفروش نهال فندق فرتیل دو کاتارد می‌توان به شروع باردهی آن اشاره کرد، این درخت زود بازده بوده و دو سال بعد از کاشت اولین میوه های فندق بر روی شاخه های آن رشد می‌کند.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت فندق فرتیل دو کاتارد در صورت نیاز

اگر گرده افشانی درختان فندق فرتیل دو کاتارد با شکوفه دهی مادگی این درخت همزمان انجام شود و سازگاری مناسبی به وجود می آید و همین امر لقاح شکوفه ها را تا چند برابر افزایش می‌دهد، مهندسین کشاورزی جهت گرده افشانی بهتر درخت فندق فرتیل دو کاتارد توصیه می‌کنند از یک یا دو رقم متفاوت گرده افشان استفاده کنید تا میزان سازگاری بالایی داشته باشد، البته کارشناسان نهالستان زمان فروش نهال فندق رقم‌های سازگار با این درخت را به شما معرفی خواهند کرد.

مدت آبیاری درخت فندق فرتیل دو کاتارد

هنگام فروش نهال فندق فرتیل دو کاتارد کارشناسان نهالستان روتین آبیاری این درخت را برای شما به طور کامل توضیح می‌دهند از عواملی که باعث رشد بهتره درخت می‌شود رطوبت کافی در بین ریشه ها است و حداقل باید ۶۰ درصد رطوبت نسبی داشته باشند، البته مناطقی که دارای بارندگی متوسط هستند تا حتی نیاز باغ فندق را به آبیاری کاهش می‌دهند، دلیل اصلی که مهندسین کشاورزی نسبت به آبیاری منظم باغات فندق فرتیل دو کاتارد تاکید زیادی دارند به خاطر مزایایی زیر است:

  • قدرت رشد درخت فندق فرتیل دو کاتارد افزایش پیدا می‌کند.
  • آبیاری منظم بر روی کمیت و کیفیت محصول تولیدی درخت فندق فرتیل دو کاتارد تاثیر می‌گذارد.
  • به خاطر آبیاری منظم سیستم ریشه زایی درخت فندق فرتیل دو کاتارد به خوبی انجام می‌شود، چون ریشه جهت جذب آب و فرار از خشکی مجبور نیست رشد ناموزون داشته باشد.

روش صحیح آبیاری درخت فندق فرتیل دو کاتارد

برای باغات مدرن و تجاری استفاده از آبیاری نوین تحت فشار بابلر گزینه مناسبی است.

زمان گلدهی درخت فندق فرتیل دو کاتارد

درخت فندق فرتیل دو کاتارد زود گل است و معمولا اواخر اسفند ماه و اوایل فروردین دوره گلدهی آن آغاز می‌شود.

زمان برداشت میوه درخت فندق فرتیل دو کاتارد

اواخر فصل تابستان و اوایل فصل پاییز زمان برداشت میوه فندق فرتیل دو کاتارد است، به خاطر سنگین وزن بودن میوه فندق این نژاد بعد از رسیدن بر روی زمین می‌افتد و همین امر باعث افت کیفیت میوه فندق می‌شود، باغداران باید بلافاصله بعد از رسیدن میوه ها عملیات برداشت محصول فندق را آغاز کنند، معمولاً در دو یا سه دوره متفاوت برداشت محصول انجام می‌شود تا از ریختن میوه های فندقی رسیده به روی زمین جلوگیری شود.

نهال فندق فرتیل دو کاتارد : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال فندق فرتیل دو کاتارد

با توجه به مطالب گفته شده مشخص است کشاورزان زیادی مشتاق خرید نهال فندق فرتیل دو کاتارد هستند تا بتوانند باغ تجاری آنرا احداث کرده و بعد از چند سال به کسب درآمد ثابت برسند برای تهیه این نهال مراکزی را در نظر بگیرید که مجوز رسمی از وزارت جهاد کشاورزی داشته باشد، همچنین این نهالستان‌ها مانند برتر نهال محصول مورد نظر را با کارت گارانتی و کارت سلامت در اختیار شما قرار دهند.

قیمت نهال فندق فرتیل دو کاتارد

اگر به دنبال خرید اقتصادی نهال فندق فرتیل دو کاتارد هستید، حتما به صورت مستقیم از نهالستان تولید کننده خرید خود را انجام دهید، چون در این نهالستان‌ها قیمت نهال فندق بر اساس کیفیت آنها تعیین می‌شود و طبق مصوبه وزارت جهاد کشاورزی است.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال فندق فرتیل دو کاتارد : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال