%19

نهال فندق قره باغ : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

98,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 7 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 200 تا 1500
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 5 الی 6 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال

اگر باغ یا زمین شما باغداران عزیز دارای مساحت کم و کوچکی است بهترین کار انتخاب و کاشت نهال‏هایی است که جای کم‎تری گرفته و در همان فضای کم می‎توان تعداد زیادی از آن‎ها را کاشت و پرورش داد یکیاز این گونه نهال‏ها نهال فندق قره باغ است که این نهال فنذق دارای اندازه و قد کوتاهی بوده و برای همین فضای زیادی را به خود اختصاص نداده و در کم‎ترین فضا به راحتی کاشته شده و قادر به تولید محصولات و فندق‎های با کیفیت و عالی است. این رقم نهال فندق یک رقم پربار و کاملا تجاری بوده است و خرید نهال فندق قره باغ جزو یکی از بهترین گزینه‎ها بوده و برای باغداران عزیز سود و درآمد خوبی را به همراه داشته است.

نهال فندق قره باغ : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال

برای رشد بهتر نهال فندق قره باغ بهترین کار کاشت آن در محلی مناسب از نظر موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی است، استان قزوین دارای این ویژگی‎ها جهت کاشت نهال فندق قره باغ بوده و برای اولین با این رقم نهال فندق در استان قزوین کاشته و بهره برداری شده است و البته بعد از استان قزوین این گونه نهال فندق در سایر نقاط آسیا که دارای شرایط مناسب با کاشت این نهال هستند نیز کاشته شده و به خوبی رشد کرده و محصولات مرغوب را به ثمر رسانده است.

پایه اصلی نهال

نهال فندق قره باغ جزو نهال‎های پایه کوتاه بوده و به دو روش نیز کاشته می‎شود که اگر باغداران عزیز زمان کافی برای کاشت این رقم نهال فندق دارند بهتر است از روش کاشت بذر استفاده کنند زیرا هم محصولات بیشتر و بهتری خواهند داشت و هم روش مقرون به صرفه‎تری خواهد بود اما روش کاشت به صورت پیوندی با استفاده از پایه نهال فندق هم روش خوب و دارای سرعت بیشتری است که زمانی که برای کاشت نهال وقت تنگ است از این روش بهتر است استفاده کرد.

ویژگی نهال

اولین ویژگی نهال فندق قره باغ همان طور که گفته شد فضاگیر نبودن آن است و از دیگر ویژگی‎های این رقم نهال فندق پایین بودن قیمت نهال فندق قره باغ است که باعث بالا رفتن میزان فروش این رقم نهال فندق در نهالستان‎ها شده است، یکی از علل بالا بودن میزان فروش نهال فندق قره باغ درشت بودن و پر مغز بودن محصولات این نهال فندق است و اینکه مغز آن بسیار سفید و دارای طعمی لذیذ و بسیار خوشمزه بوده که علاوه بر مصرف تازه در ساخت بیشتر شکلات‎های فندوقی کاربرد دارد.

آب و هوای مناسب برای کاشت

استان قزوین از لحاظ آب و هوایی بسیار مناسب جهت کاشت نهال فندق قره باغ است که اولین علت آن وجود آب و هوای مساعد است که در رشد نهال فندق قره باغ مناسب بوده است، آب و هوای مناسب این رقم نهال فندق آب و هوای گرمسیری بوده و غالبا این رقم نهال فندق در این آب و هوا توانسته به خوبی رشد و عمل کند و محصولات مرغوب و با کیفیت همراه با بازده و مقدار بسیار بالا را تولید نماید پس آب و هوا در رشد و عملکرد این نهال فندق بسیار مناسب است.

فاصله مناسب برای کاشت

همان طور که گفتیم نهال فندق قره باغ فضای زیادی را برای کاشت اشغال نخواهد کرد اما باید در محلی کاشته شود که دارای آفتاب کافی و نور مستقیم خورشید است یا در غیر این صورت محل مورد نظر نیمه سایه باشد هم کافی است به صورتی که نهال فندق شما روزانه بتواند حداقل 4 الی 5 ساعت نور خورشید را به صورت مستقیم دریافت نماید، مقدار فاصله کاشت برای این گونه محبوب و پر زرفدار در حدود 3 در 3 متر مربع خواهد بود که میزان فاصله خوبی است برای رشد مساعد نهال فندق قره باغ قزوین.

خاک مناسب کاشت

انتخاب خاک محل کاشت نهال فندق قره باغ هم باید به گونه‎ای باشد که در جهت رشد بهتر نهال و کیفیت بهتر محصولات باشد، برای این رقم نهال فندق انتخاب خاک‎های سبک و دارای نفوذپذیری کافی مناسب است برای همین انتخاب خاک‎های رسی شنی با عمق بالا خوب و عالی بوده و نتیجه بهتری را هم به دنبال خواهد داشت.

نهال فندق قره باغ : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

بهترین و سازگارترین تایم برای کاشت نهال فندق قره باغ اواسط فصل پاییز تا اواخر فصل تابستان می‏باشد و در فصل بهار این نهال کاشته نشده زیرا آن زمان برای این نهال فندق مناسب جوانه زنی و شکوفه دهی است بنابراین باغداران در فصل پاییز و زمستان اقدام به خرید نهال فندق قره باغ کرده و با رعایت فاصله مناسب برای کاشت این رقم نهال فندق که به آن اشاره شد نیز کاشته و به خوبی پرورش خواهند داد.

کود مناسب برای نهال

اگر میخواهید محصولات بهتر و بیشتری را داشته باشید پس یکی از کارهای مفید و اصولی برای این امر اضافه کردن کودهای حیوانی مناسب با نهال فندق قره باغ و در صورت لزوم استفاده از کودهای شیمیایی مختص هر گونه نهاال است که افزودن کوها باعث رشد بیشتر و محصولات فروان‏تر و با کیفیت‏تر نیز خواهد شد پس افزودن و انتخاب کودهای مناسب به نفع باغداران عزیز و زحمت کش است.

ارتفاع درخت در طول عمر

همان گونه که قبل‎تر اشاره شد این گونه نهال فندق دارای پایه کوتاه و ارتفاع بسیار کمی است الته لازم به ذکر است که این گونه نهال فندق پر ریشه بوده و باید فاصله مناسب جهت کاشت نهال فندق قره باغ به خوبی و درستی رعایت شود تا نتیجه کار دلخواه شما باشد، ارتفاع این گونه نهال در طول عمر مفید و اقتصادی خود در حدود 5 الی 6 متر حداکثر بوده و بیشتر از این مقدار هم رشد قدر نداشته و جزو نهال‎های با قد کوتاه تا متوسط است.

هرس درخت

با توجه به این ککه نهال فندق قره باغ دارای ارتفاع نسبتا کوتاهی در طول عمر خود است پس نیاز به هرس کردن آن چنانی نخواهد داشت و فقط بهتر است در اوایل فصل بهار به محض جوانه زدن پا جوش‎های این نهال فندق آن‏ها را جدا کرده و قلمه بزنید و اینکه برای هرس کردن و فرم دهی به باغ و نهال‏های فندق خود بهتر است فقط شاخه‏های پایینی را هرس نمایید تا نها‏ل‎های فندق شما شکل درخت به خود بگیرند و از نظر شکل و زیبایی به چشم بیایند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

بهترین کار برای مقاوم کردن این گونه نهال فندق در برابر سرما هوا قرار دادن آن در دوره 800 الی 1700 ساعته در دمای منفی 7 درجه سانتی گراد بوده که باعث بالا رفتن میزان مقاومت این گونه نهال فندق در برابر سرمای هوا شده است و میدانید که گذراندن این مقدار دوره سرمایی برای نهال فندق لازم و باعث رشد بهتر و بیشتر آن خواهد شد.

عمر مفید نهال

نسبت به میزان قیمت نهال فندق قره باغ عمر این گونه نهال بسیار مناسب و دارای سود خوبی به دلیل پربار و پر محصول بودن آن نیز است که دیده شده این رقم نهال فندق تا 40 الی 50 سال رشد کرده و عمر مفید داشته است و باغدارانی که به سمت کاشت این رقم نهال فندق رفته اصلا پشیمان نشده بلکه در این کار بسیار تشویق شده‎اند.

سن حیات نهال

حتما در فروش نهال فندق قره باغ میزان سن حیات محصولات و فندق‎های نهال مهم و در فروش آن موثر واقع شده است و هر چه درخت شما پیرتر و دارای قدمت بیشتری باشد و در کل سن حیات آن زیاد باشد مرغوب‎تر و با کیفیت‎تر خواهد بود و در میزان فروش و قیمت گذاری باغداران هم تاثیر به سزایی خواهد داشت که از سود به دست آمده مشخص و کاملا واضح است.

نهال فندق قره باغ : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

میزان وزن هر میوه

میوه‏ها و محصولات این گونه نهال فندق قزوینی بسیار درشت و پر مغز است و بیشتر فضای آن را مغز میوه تشکیل داده است و دارنده مغزی به رنگ سفید روشن و بسیار زیبا که طعم بسیار خوب و خوشمزه‏ای دارد و در بسیار ی از شکلات‎ها از مغز این گونه فندق استفاده شده و در کل بسیار کاربردی و پر طرفدار و پر فروش است و یک رقم تجاری و پر سود شناخته شده است.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

یکی از بهترین مزیت‎های این گونه نهال فندق این است که در اکثر ارتفاعات از سطح دریاها قابل کاشت و بهره برداری است و به گونه‏ای که در سایر ارتفاعات از سطح دریا کاشته شده و به خوبی رشد کرده است و دیگر در هنگام کاشت این رقم نهال فندق لازم نیس ناراحت ارتفاع از سطح دریا باشید و توانسته نهال فندق قره باغ خود را در هر ارتفاعی بکارید و پرورش دهید.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

این گونه نهال فندق قزوینی دارای مقاومت خوبی در برابر آفات و بیمار‎های شایع نهال فندق داشته است اما با این حساب نیاز به سم پاشی‏های سالانه به صورت منظم و اصولی خواهد داشت که یک موقع باعث آسیب به نهال فندق خود نشده و بتوانید در بهترین شرایط آن را پرورش دهید، از جمله آفات مخری و شایع این گونه نهال فندق می‏توان به آفت فلبرت شرقی و پوسیدگی ریشه آرمیلیا و … اشاره نمود که در صورت نکردن سم پاشی این گونه آفات موجب آسیب و در نهایت از بین رفتن نهال فندق شما می‎شوند.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

نهال فندق قره باغ دارای باردهی در میزان بالا و زیاد است و با فروش محصولات این گونه فندق باغداران با توجه به مرغوبیت و قیمت نهال فندق به سود و درآمد نسبتا زیادی دست پیدا خواهند کرد و به صورت کلی و چیزی که دیده شده این رقم نهال فندق قادر به تولید 8 الی 9 تن محصول فندق با کیفیت و درجه یک خواهد بود که حتی این محصولات دارنده جنبه صادرات هم داشته و در مقدار بسیار بالایی هر ساله تولید و به سایر کشورها نیز صادر شده‎اند.

شروع باردهی محصول

نهال فندق قره باغ معمولا از سال دوم به بعد پس از کاشته شدن شروع به باردهی محصول در مقدار بسیار بالا هستند و معمولا محصولات و میوه‎های آن‎ها در اواخر فصل تابستان و پاییز رسیده و قابل برداشت است و به دلیل وجود ارتفاع کم این گونه نهال فندق برداشت محصولات آن نیز با دست بسیار آسان و قابل اجرا است و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

این گونه نهال فندق تک پایه بوده و گل‎های نر و ماده آن نیز روی خودش وجود داشته است و خود به نحوی توانسته عملیات گرده افشانی را انجام دهد اما برای این رقم نهال فندق یک رقم مناسب جهت گرده افشانی اصولی نهال فندق قره باغ لازم و بسیار ضروری است.

مدت آبیاری

با وجود مقاومت بالای این رقم نهال فندق در برابر خشکی و کم آبی اما باز هم باید آبیاری آن اصولی و منظم باشد به طوری که درختان بالغ به آب و آبیاری بیشتری نیاز داشته و هر هفته باید آبیاری شوند ولی این میزان برای درختان بزرگ‎تر و سن و سال دارتر کم‏تر بوده و به هر 10 روز یکبار خواهد رسید.

روش صحیح آبیاری

باید برای آبیاری این رقم نهال فندق به سراغ روش‏های آبیاری مقرون به صرفه بروید و فقط به صورتی باشد که مقدار آب نهال فندق قره باغ هم تامین گررد و نهال شما به خشکی نیفتاده و از بین نرود و بتواند به خوبی رشد کند.

زمان گلدهی درخت

این رقم نهال فندق در سته نهال‎های دیرگل قرار داشته و این خود یکی از دلایل مرغوبیت محصولات این رقم نهال فندق است که دارای کیفیت بالاتری می‎باشد، زمان گلدهی این رقم نهال فندق هم اواخر فروردین ماه در فصل زیبای بهار است.

نهال فندق قره باغ : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان برداشت

زمان برداشت محصولات و میوه‎های این رقم نهال فندق معمولا اواخر فصل تابستان و یا اوایل فصل بهار است که در مقدار بسیار بالا برداشت خواهد شد.

خرید نهال

برای داشتن بهترین خرید نهال فندق قره باغ خرید از نهالستان با سابقه برتر نهال بوده و نشان داده شده که این نهالستان جزو بهترین و بزرگ‎ترین مرکز فروش نهال فندق قره باغ قرار گرفته است.

قیمت نهال

یکی از دلایل مناسب بودن خرید نهال از نهالستان برتر نهال پایین و مناسب بودن قیمت نهال فندق قره باغ نسبت به سایر نهالستان‎ها و نهال فروشی‎ها است زیرا نهالستان ما خود تولید کننده اصلی و مستقیم همه نهال‎ها است.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال فندق قره باغ : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال