%19

نهال فندق لونگ داسپاین : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

98,000 تومان

  • خواستگاه : انگلستان
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 6 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1000 تا 2000
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال

یکی از اصلی‌ترین معیارهای باغداران در هنگام خرید نهال فندق لونگ داسپاین، میزان آجیلی بودن مغز میوه‌ها است که با خرید نهال فندق لونگ داسپاین تیر آخر را به این هدف ارزشمند و سود آور ارسال می‌کنند. شاید این سوال برایتان ایجاد شود که مغز فندق چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد که تبدیل به گونه‌ای آجیلی شود؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است بدانید که درشت بودن و سفید و خوش طعم بودن مغزها سبب ارتقای کیفیت محصول و صادراتی و آجیلی بودن می‌شود که محصولات نهال فندق لونگ داسپاین تمامی این ویژگی‌ها را دارد.

نهال فندق لونگ داسپاین : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال

در رابطه با خاستگاه اولیه یا همان مبدا اصلی تولید و پرورش نهال فندق لونگ داسپاین در میان کارشناسان و متخصصان کشاورزی ابهامات بسیاری وجود دارد زیرا در هر کشور با یک نام علمی مختص به خود شناخته می‌شود؛ اما غالب آنها کشور انگلستان را مبدا اولیه تولید این نهال معرفی کرده‌اند که در آنجا با نام علمی کنتیسک کوب شناخته می‌شود. نهال فندق لونگ دسپاین در کشور‌های دیگر اعم از آمریکا و آلمان نیز پرورش می‌یابد و در این مناطق نیز به ترتیب با نام های اورگون و لمبرت شناخته می‌شود.

پایه اصلی نهال

همان گونه که می‌دانید نهال فندق جز یکی از ارقام نهال میوه‌ای است که شیوه تکثیر بسیار متنوع و آسانی دارد اما هر نهال فندق شیوه‌ی تکثیر اختصاصی خود را دارد که با آن روش می‌تواند تکثیر یابد و عملکرد منحصر به فرد خود را داشته باشد. بیشترین و رایج‌ترین شیوه تکثیر نهال فندق روش قلمه زدن است اما نهال فندق لونگ داسپاین را با شیوه‌ی پیوند تکثیر می‌دهند تا مقاومت و راندمان آن افزایش یاید.

ویژگی نهال

برای هر نهال میوه ویژگی‌های اختصاصی و متعددی بیان می‌شود که برای نهال فندق لونگ داسپاین نیز می‌توان چندین مورد اساسی را بیان نمود. جالب‌ترین و مهم‌ترین ویژگی نهال فندق لونگ داسپاین را می‌توان نظم قابل توجه گونه در موعد باردهی دانست؛ چرا که هر ساله در موعد مشخص و دقیق محصولات در سطح درخت نمایان شده و امکان برداشت آن نیز فراهم می‌شود. معمولا باغداران مجرب و متخصص از این گونه برای تلقیح طبیعی نهال فندق دوکوتارد استفاده می‌شود.

آب و هوای مناسب برای کاشت

نهال فندق لونگ داسپاین را گونه‌ای جنگلی و وحشی نیز می‌شناسند؛ به همین علت در طیف گسترده‌ای از شرایط آب و هوایی کاشته می‌شود اما سازگارترین اقلیم آب و هوایی برای کاشت این گونه نواحی نیمه گرمسیری و معتدلی است که غالبا در شمال و مرکز ایران یافت می‌شود و از آن جایی که این گونه تمایل بسیاری زیادی به رطوبت دارد هیچ‌گاه نباید در اقلیمی کاشته شود که میزان رطوبت نسبی هوا کمتر از ۵۰ درصد است. توجه داشته باشید که نهال فندق باید در نواحی کاشته شود که اختلاف دمای فصول گرم و سرد سال بسیار کم و نزدیک به هم باشد تا به نهال شوک وارد نشود.

فاصله مناسب برای کاشت

اگر گمان می‌کنید که برای کاشت نهال فندق لونگ داسپاین فواصل خاصی در نظر گرفته شده است باید بگوییم که خیر اینطور نیست! اما بهتر است که جهت جلوگیری از ایجاد رقابت نوری در میان درختان در سال های بلوغ و گستردگی تاج درختان، نهال‌ها را در اراضی مسطح در فواصل حداکثر ۴*۴ متری از یکدیگر بکاریم تا نیاز تغذیه‌ای ریشه‌های درختان را نیز با هین کار ساده اما پر اهمیت، رفع نموده باشیم.

خاک مناسب

آیا تمایل دارید که توجیه اقتصادی باغ فندق خود را به صورت قابل توجهی افزایش دهید؟ اگر پاسخ شما مثبت است توصیه می‌کنیم که به انتخاب خاک خود توجه بالایی داشته باشید. بهترین نوع بافت خاک برای این گونه خاک‌های رسوبی قلیایی با ph7 است و به هر اندزه که خاک اسیدی شود، به همان اندازه از میزان بازدهی آن کاسته خواهد شد. استفاده از خاک‌های آهکی نیز برای این گونه خطرناک است و سبب نفوذ ناپذیری راه‌های هوایی خاک خواهد شد.

نهال فندق لونگ داسپاین : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

گمان نکنید که خرید نهال فندق لونگ داسپاین اخر کار است بلکه پس از آن مهم‌ترین مرحله را پیش رو دارید و آن، این است که باید زمانی سازگار و مطلوب را برای کاشت نهال خریداری شده انتخاب نمایید تا بازدهی مطلوبی را از آن دریافت نمایید. از کاشت نهال فندق در هنگام وزش بادهای شدید خودداری نماییید زیرا این بادها فرآیند گرده افشانی را به تعویق انداخته و ریشه‌های نهال تازه کاشته شده را هم سست خواهند کرد. از حفر چاله‌هایی با عمق ۵۰ سانتی متر نیز نباید غافل ماند و توجه داشته باشید که هیچ‌گاه ریشه را به کف گودال نچسبانید تا راهی جهت تهویه و تبادل هوا وجود داشته باشد.

کود مناسب برای نهال

بهترین زمانی که باید برای کوددهی نهال فندق لونگ داسپاین انتخاب نمود در اواخر فصل پاییز یا اواسط فصل بهار است زیرا در این موعد نهال بیش از هر زمان دیگری به تقویت نیاز دارد؛ اگر چه که باردهی نهال فندق لونگ داسپاین تنها با روش کوددهی میسر نیست. فروش نهال فندق لونگ داسپاین در مراکز فروش معتبری صورت می‌گیرد که تحت نظر جهاد کشاورزی فعالیت می‌کنند و کود مناسل هر نهال را نیز از همین مراکز می‌توان تهیه نمود. کودهای مایع و کودهای آلی و دامی نیز موثرترین کودها برای رشد این گونه هستند.

ارتفاع درخت در طول عمر

از آن جایی که روی قدرت رشد درختان فندق لونگ داسپاین نمی‌توان حساب ویژه‌ای باز نمود پس به طور قطع می‌توان گفت که رشد طولی تنه درختان در طول دوره عمر نیز مقدار قابل توجهی نخواهد بود که البته قدرت رشد پایین درخت در این زمینه ویژگی منفی نخواهد بود چرا که کم ارتفاع بودن یا نیمه کشیده بودن تنه درخت سبب شده تا باغداران به سهولت و با کمترین و ابتدایی‌ترین امکانات و ابزار موجود بتوانند به امور کشاورزی و باغداری خود رسیدگی نمایند.

هرس درخت

معمولا باغداران برای هرس درختان فندق دو اصطلاح رایج هرس اولیه و هرس ثانویه را دارند که هر یک در زمان و شرایط بخصوصی صورت می‌گیرد. هرس اولیه نهال فندق لونگ داسپاین در میانه فصل بهار زمانی که تمامی جوانه‌ها شکوفا شده‌اند صورت می‌گیرد و در راستای افزایش عملکرد درخت در سالهای بعدی نیز یک دور دیگر این کار را در فصل زمستان انجام می‌دهند اما هرس ثانویه باغات فندق در سال ششم باردهی نهال صورت می‌گیرد و معمولا با حذف شاخه‌های پیر و شکسته که عمرشان بیش از چند دهه است، صورت دهید.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

علی رغم تصور برخی افراد کم تجربه و تازه کار، نیاز سرمایی نهال فندق با نیاز اکوژیکی آن دو مقوله کاملا متفاوت است در واقع می‌توان گفت که نیاز سرمایی هم یکی از نیازهای اکولوژیکی نهال برای رشد و پرورش است. با قرار دادن نهال فندق در دمای منفی ۵ درجه سانتی گراد به مدت ۸۰۰ الی ۱۲۰۰ ساعت می‌توان خیال خود را از بابت خطر سرمازدگی نهال آسوده نمود. قیمت نهال فندق لونگ داسپاین در صورتی که نیاز سرمایی آن کاملا رفع شده باشد، اندکی بالاتر است.

عمر مفید نهال

حداکثر عمر مفید درختان فندق لونگ داسپاین در حدود ۳۰ سال است که همانطور که گفته شد هر ساله به صورت منظم می‌توان از عملکرد درختان بهره کافی را برد. فندق به نسبت سایر ارقام نهال میوه آجیلی یکی از کمیاب‌ترین‌هاست زیرا تولید برخی گونه‌های آن بسیار محدود و در حدود ۳۰ درصد کمتر از سایرین است؛ این عامل گفته شده خود دلیلی بر بالا بودن قیمت نهال فندق لونگ داسپاین می‌شود.

نهال فندق لونگ داسپاین : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

سن حیات نهال

اگر نهال فندقی سالم و مرغوب را خریداری نموده باشید و در شرایطی ایده‌آل و سازگار پرورش داده باشید و نسبت به سمپاشی،کوددهی و سایر مراقبت‌های دوره داشت حساسیت به خرج داده باشید، می‌توانید انتظار سن حیات ۳۵ ساله از این گونه داشته باشید.

میزان وزن هر میوه

احتمالا تا کنون نام گریبانه را شنیده‌اید؛ گریبانه بیرونی‌ترین پوسته روی میوه فندق است که به رنگ سبز دیده می‌‌شود و شکل ظاهری آن برای هر نهال فندق متفاوت است و البته وظیفه اصلی آن حفظ و نگهداری میوه‌ها تا فرارسیدن زمان برداشت است. گریبانه نهال فندق لونگ داسپاین به شکل یک لوله‌ی کم پرز و کم دندانه اما پر پهلو است و در زمان رسیدن می‌توان میوه های ۲ تا ۷ گرمی مرغوب و با کیفیت به رنگ‌ قهوه‌ای روشن را از داخل آن خارج نمود.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

برخی باغداران باغات فندق خود را در نواحی دشتی و جلگه‌ای که ارتفاع منطقه از سطح دریا در حدود ۵۰۰ متر است می‌کارند که از لحاظ اکولوژیک تمامی نیازهای نهال را با این کار مرتفع می‌سازند. ارتفاع یک منطقه از سطح دریا تعیین کننده پوشش گیاهی و آب و هوای یک منطقه است که در رشد نهال نیز موثر است به همین دلیل توصیه شده است که نهال فندق لونگ داسپاین را در ارتفاع مطلوبی از سطح دریا بکارید.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

از جمله راه‌های کم هزینه، امن در راستای افزایش مصونیت و مقاومت نهال در برابر آفات و بیماری‌ها می‌توان به سمپاشی اصولی اشاره نمود، البته راه کم هزینه‌تری نیز وجود دارد که اکثر افراد از آن غافلند و آن هم ضدعفونی نمودن یا آغشته نمودن قیچی باغبانی و ابزار آلات کشاورزی با الکل است که در پیشگیری و انتقال بیماری‌ها از درختی به درخت دیگر نیز موثر است‌. از جمله آفات و بیماری‌های رایج در میان درختان فندق لونگ داسپاین می‌توان به گلوسپوریوم، باکتریوز و همچنین فیتوپت و بالانن اشاره نمود که میزان حساسیت نهال به هر یک متفاوت است‌.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

سالیانه در هر هکتار باغات فندق لونگ داسپاین، امکان برداشت بیش از ۶۰۰۰ کیلوگرم محصول از هر درخت وجود دارد، اگر چه قدرت رشد این نهال پایین است اما بازدهی آن سالیانه بسیار زیاد است و محصولاتی با کیفیت بالا در حد صادرات تولید می‌کند. یکی از دلایل این بازدهی بالا، پیوندی و اصلاح نژادی بودن این گونه است. در رابطه با موعد بردتشت باید قت کنید که محصولات را سریعا برداشت کنید زیرا اگر به زمین بریزند، محصولات افت کیفیتی خواهند داشت..

شروع باردهی محصول

زودبازده بودن شرط اصلی خرید و فروش نهال فندق لونگ داسپاین است؛ زیرا این گونه از همان سال اول پس از کاشت شروع به گلدهی می‌کند و توجیه اقتصادی درختان باغ نیز از سال سوم الی چهارم شروع خواهد شد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

احتمالا می‌دانید که دانه‌های نهال فندق بسیار ریز هستند و این عامل احتمال گرده افشانی را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد اما قدرت پراکندگی و تلقیح این دانه‌های کوچک به حدی بالا است که در صورت وجود دمای پایین هوا و همچنین رطوبت مطلوب می‌توان بدون کاشت هیچ گونه رقم گرده افشان سازگاری، فرآیند گرده افشانی صورت گیرد، البته آمادگی کلاله‌ها، تلقیح لوله‌های گرده و همچنین فواصل درختان نیز در این امر موثر است.

مدت آبیاری

به منظور تولیده میوه‌هایی درشت‌تر و مرغوب‌تر بهتر است در فصول گرم سال درختان فندق را هر ۱۰ روز یکبار آبیاری نمود و این کار را تا زمان سیراب نمودن گونه انجام داد اما در فصول خنک‌تر امکان افزایش فواصل تا ۱۵ روز یکبار نیز وجود دارد. توجه داشته باشید که اگر در تمامی مقالات از رطوبت دوست بودن نهال فندق گفته شده است دلیل بر آبیاری بی رویه گونه نخواهد بود، بلکه باید اصولی و منظم در فصول گرم و فصول وزن گیری میوه‌ها یعنی مرداد و شهریور ماه به آبیاری نهال به صورت ویژه توجه نمود.

روش صحیح آبیاری

در نواحی شمالی کشور عزیزمان ایران که میانگین بارش سالیانه منطقه بیش از ۱۰۰۰ میلی متر است، اکثر باغداران از روش دیم جهت کشت و پرورش نهال فندق استفاده می‌کنند اما در نواحی دیگر چنین امکانی وجود نخواهد داشت و توصیه شده است که در نواحی دیگر در ماه‌ها و سال‌های ابتدایی کاشت نهال از شیوه‌های دستی به صورت منظم، در فواصل کوتاه و نزدیک به هم آبیاری صورت گیرد تا راندمان باغ را به صورت مستقیم افزایش دهیم.

نهال فندق لونگ داسپاین : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان گلدهی درخت

در میان ارقام متنوع نهال فندق، فروش نهال فندق لونگ داسپاین در نواحی معتدل و نیمه گرمسیری از سایر ارقام بیشتر است چرا که این گونه زودگل است و مقاومت نسبتا کمی را از خود در برابر سرمای بهاره نشان می‌دهد لذا امکان کاشت و پرورش آن در نواحی سردسیری وجود ندارد و نهال سرمازده می‌شود.

زمان برداشت

درست در هفته انتهایی شهریور ماه هر سال می‌توان شروع به برداشت محصولات درخت فندق لونگ داسپاین نمود و از آن جایی که رشد میوه در دسته‌های ۳ الی ۴ تایی است و همچنین درختچه‌ای کوتاه است، فرآیند برداشت به آسانی و سرعت بالایی صورت می‌گیرد. احتمالا تا کنون نشنیده باشید اما یک را آسان و کم هزینه برای براشت میوا درخت فندق لونگ داسپاین وجود دارد و اینگونه است که در هنگام رسیدن موعد برداشت، باغداران شاخه‌ها را از درخت جدا نموده تا همزمان فرآیند هرس را نیز اعمال کرده باشند.

خرید نهال

در سال‌های اخیر با گسترش روش‌های خرید نهال به صورت اینترنتس و غیر حضوری، خرید نهال فندق لونگ داسپاین از نهالستان‌های معتبر و مجوز دار کار بسیار آسان و سریعی شده است که زمان بسیار کمی را نیز از شما خواهد گرفت. نهالستان برتر نهال با بیش از ۵۰ سال سابقه این امکان را برای مشتریان خود فراهم آورده است و تمامی ارقام نهال خریداری شده توسط شما را از طریق پایانه‌های باربری سریعا به دستتان خواهد رسانید.

قیمت نهال

جهت استعلام قیمت نهال فندق لونگ داسپاین می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده درسایت مجموعه اقدام فرمایید و پس از برقراری تماس از مشاوره رایگان کارشناسان مجموعه بهره مند شوید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال فندق لونگ داسپاین : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال