%19

نهال فندق نخجوان : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

98,000 تومان

  • خواستگاه : آذربایجان
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 5 الی 6 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 100 تا 2000
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 15 الی 20 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 الی 7 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال فندق نخجوان

هر درختی مشخصات و خصوصیات خاص خود را دارد، نهال فندق نخجوان نیز از این قاعده مستثنا نیست، مزایای این درخت به اندازه‌ای زیاد است که باعث محبوبیت آن در بین کشاورزان و باغداران شده است، این مشخصات عبارتند از:

  1. میوه فندق سرشار از انواع پروتئین ویتامین و ریزمغذی های فراوان است.
  2. میوه فندق نخجوان جزو میوه‌های گران قیمت شناخته شده، از این رو برای به عنوان یک رقم تجاری برای باغداران ارزشمند است.
  3. نهال فندق نخجوان را در هر ارتفاعی می‌توان کشت کرد.
  4. نهال فندق نخجوان پربار است.
  5. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های نهال فندق نخجوان می‌توان به دیرگل بودن آن اشاره کرد.
  6. درخت فندق نخجوان دیر رس است، معمولاً اواخر مهر و اوایل آبان دوره برداشت آن آغاز می‌شود.

نهال فندق نخجوان : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال فندق نخجوان

خاستگاه اصلی نهال فندق نخجوان مربوط به جمهوری آذربایجان است، با کیفیت بودن میوه فندق نخجوان همچنین پربار بودن نهال فندق باعث محبوبیت این درخت در بین اکثر کشورها شده است، کشاورزان ایرانی نیز به خاطر سازگاری بالای آن با مناطق مختلف مشتاق خرید نهال فندق نخجوان و احداث باغ آن هستند.

پایه اصلی نهال فندق نخجوان

در گذشته برای تکثیر نهال فندق نخجوان از روش بذری استفاده می‌کردند، ولی امروزه در نهالستان‌های معتبر و شناخته شده که سابقه طولانی در تکثیر و فروش نهال فندق دارد، این نهال به صورت تولید می‌شود، نهال اصلاح شده فندق نخجوان شرایط ویژه ای دارد که باعث شده تا کشاورزان با اشتیاق بیشتری نسبت به احداث باغ اند و نخجوان اقدام کنند چون میزان باروری آن چند برابر افزایش پیدا کرده و نسبت به نام ملایمتی‌های محیطی نیز مقاوم تر است.

ویژگی نهال فندق نخجوان

از مهم‌ترین ویژگی‌های فندق نخجوان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. نهال فندق نخجوان نیاز آبی کمتری داشته و کافی است آن را  ۱۵ تا ۲۰ روز یکبار آبیاری کنید تا نیاز آبی خود را برطرف سازد.
  2. شرایط محیطی مناسب حداقل عمر مفید نهال فندق نه جوان ۶۰ سال است.
  3. از آنجایی که جثه نهال فندق اصلاح شده نخجوان کوچک از وجود درختان پایه کوتاه قرار گرفته بنابراین فاصله مناسب برای کاشت آن را ۴ متر در نظر گرفتند، پس در هر هکتار حداقل ۶۰۰ نهال فندق نخجوان جای می‌گیرد این یعنی باروری بیشتر باغ فندق!

نهال فندق نخجوان زود بازده است و در دومین سال کاهش بازدهی خود را آغاز می‌کند.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت فندق نخجوان

درخت فندق نخجوان سازگاری بسیار زیادی با انواع اقلیمها دارد بنابراین با رعایت کردن شرایط کشاورزی می‌توان نهال فندق نخجوان را در اکثر نقاط کشور احداث کرد.

نهال فندق نخجوان : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

فاصله مناسب برای کاشت درخت فندق نخجوان

برای تهیه نهال فندق نخجوان قیمت نهال فندق را مد نظر خود قرار ندهید، مهمترین فاکتورهایی که برای تهیه این نهال باید در نظر بگیریم فاصله مناسب بین درختان است، نهال سنتی و بذری برای رشد بهتر احتیاج به فاصله حداقل ۵ متر دارد، ریشه هایش در زیر زمین به یکدیگر گره نخورده و شاخه ها نیز در هم تنیده نشوند، ولی شما با خرید درخت فندق نخجوان به صورت اصلاح شده می‌توانید از الگوی کشت مربعی با ابعاد ۴ متر استفاده کنید و همین امر باعث می شود تا باروری درختان شما تا چند برابر افزایش پیدا کند.

خاک مناسب برای کاشت نهال فندق نخجوان

از دلایل محبوبیت نهال فندق نخجوان می‌توان به سازگاری بالای ریشه های آن با انواع خاک اشاره کرد، اگر خاک باغ زهکشی مناسبی داشته باشد می‌توانید آن را در خاک رسی یا خاک شنی و لومی کشت کنید چون هیچ تاثیری در باروری درخت نخواهد داشت، منتهی به هنگام احداث باغ فندق نخجوان به چند مورد دقت داشته باشید:

  • رطوبت خاک را حتماً مورد بررسی قرار دهید.
  • خشکی بیش از حد مخصوصاً در سال‌های اول کاشت باعث صدمه به نهال فندق خواهد شد.
  • خاک باغ شما به هیچ عنوان باتلاقی نباشد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت فندق نخجوان

چون مقاومت درخت فندق نخجوان نسبت به سرما بسیار زیاد است، بنابراین در بیشتر مناطقی که زمستان یخبندانی ندارند، می توان کاشت پاییزه درخت فندق را انجام داد، نیمه دوم آذر گزینه مناسبی برای این مناسب محسوب می‌شود، ولی برای مناطق کوهستانی و ارتفاعات بهتر است نهال فندق نخجوان را هفته آخر اسفند تا نیمه اول فروردین کاشت.

کود مناسب برای نهال فندق نخجوان

به هنگام خرید درخت فندق نخجوان نه‌تنها اطلاعات کافی در مورد قیمت نهال فندق به دست بیاورید، بلکه کود مناسب برای رشد و باروری آن را بشناسید، از نظر متخصصین غنی کردن بیش از حد خاک باعث می‌شود تا این درخت رشد علفی داشته و تنها برگ و شاخه های آن را بزرگتر می‌کند، بنابراین درصد و دوز مناسب کود مصرفی را به خوبی بشناسید، برای این کار حتماً از مهندسین مربوطه کمک بخواهید، بهترین کودی که برای نهال فندق نخجوان در نظر گرفتن به عبارت است از:

  • اسید هیومیک
  • کلسیم
  • اسید آمینه

ارتفاع درخت فندق نخجوان در طول عمر

در علم نوین گیاه پزشکی برای باروری بیشتر گیاهان توصیه می‌شود درختان و پایه کوتاه را برای احداث باغ تجاری و مدرن استفاده کنید، خوشبختانه درخت فندق نخجوان نیز جزو درختان پایه کوتاه برای چه است ارتفاع آن بین ۴ تا ۷ متر بوده و همین امر باعث شده تا نگهداری و مراقبت از باغ صندوق برای کشاورزان کار راحت و بدون دردسر باشد.

هرس درخت فندق نخجوان

از آنجایی که درخت فندق نخجوان ارتفاعی چندان زیادی ندارد بنابراین بیشتر باغداران هرس آن را به منظور فرم دهی و زیبایی باغات خود انجام می‌دهند، مهمترین مسئله ای که در حرص درخت فندق باید به آن توجه کرد، حذف پاجوش‌های جدید است،چون این پاجوش‌ها تاثیر منفی بر روی ریشه درخت فندق دارد، فصل مناسب برای هرس درخت نخجوان اواخر فصل زمستان است.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت فندق نخجوان

از دیگر مزایای پر فروش نهال فندق نخجوان می‌توان به دوره سرمایی کوتاه مدت آن اشاره کرد، چون برطرف کردن نیاز سرمایی این درخت بسیار راحتی است، بنابراین باغدارانی که تجربه کافی در کشاورزی ندارند می‌توانند این نهال را خریداری و باغ آن را احداث کنند.

طبق تحقیقات به دست آمده ۱۰۰ تا ۸۰۰ ساعت دمای کمتر از ۷ درجه سانتیگراد برای تامین نیاز سرمایی و خواب زمستانی درخت فندق نخجوان کافی است یعنی مناطقی که دارای زمستان خنک با سرمای ناکافی هستند نیز به راحتی می‌توانند این دوره سرمایی را برطرف سازد.

عمر مفید نهال فندق نخجوان

با اینکه عمر مفید نهاد فندق نخجوان نسبت به گردو و بادام کمتر است ولی با توجه به این که میوه آن در بازار خشکبار و آجیل پرطرفدار است باز هم باغداران زیادی به دنبال احداث باغ آن هستند، چون علاوه بر پرفروش بودن میوه فندق باید بگوییم نگهداری و مراقبت کردن از باغ فندق کار راحتی برای باغداران محسوب می‌شود، در شرایط مطلوب و ایده آل می‌توان گفت درخت فندق نخجوان حداقل ۶۰ سال پیاپی میوه فندق باکیفیت و صادراتی تولید می‌کند.

نهال فندق نخجوان : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

سن حیات نهال فندق نخجوان

سن حیات نهال فندق نخجوان با توجه به مدیریت باغدار و میزان سازگاری این درخت با محیط اطراف متفاوت است، ولی رقمی که برای سن حیات درخت فندق در نظر گرفته‌اند حداقل ۸۰ سال است.

میزان وزن هر میوه درخت فندق نخجوان

وزن میوه فندق بین ۱۰ تا ۱۵ گرم بوده و حدود ۵ درصد آن مربوط به رطوبت مغز و پوسته گندم است، یعنی زمانی که میوه فندق بو داده یا خشک شود ۲ تا ۳ گرم از وزن آن کاهش پیدا می‌کند، بیشتر از ۶۰ درصد وزن میوه فندق مربوط به مغز و مابقی به پوست آن مربوط می‌شود.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال فندق نخجوان

قبل از خرید نهال فندق نخجوان حتماً ارتفاع مناسب و سازگار با محیط زیست را بررسی کنید، البته در این مورد به خصوص باید بگوییم از ارتفاع ۱۰۰ تا ۲۰۰۰ متر نهال فندق نخجوان قابل کشت است، البته فراموش نکنیم باغدار برای سازگاری بیشتر با این ارتفاع باید نهال فندق اصلاح شده نخجوان را خریداری کنند، وگرنه میزان سازگاری نهال بذری و سنتی خیلی کم است.

مصونیت و مقاومت درخت فندق نخجوان در برابر آفات و بیماری ها

از مهم‌ترین خطراتی که درخت فندق نخجوان را مورد تهدید قرار می‌دهد حیوانات جونده و پرندگان هستند چون فندق غذای بسیاری از حیوانات جونده محسوب می‌شود، بنابراین باید به فکر دفع این حیوانات مانند سنجاب و موش باشد از دیگر بیماری این درخت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قارچ ریشه
  • شپشک
  • کرم فیلبرت یا پروانه بلوط

برای بالا بردن مصونیت و مقاومت درخت فندق بهتر است به هنگام خرید نهال فندق حتما از کارشناسان مربوطه نحوه سمپاشی آن را به طور دقیق بپرسید، همچنین به میزان آبیاری آن نیز توجه کافی داشته باشید،خشکی بیش از حد و غرقابی بودن از دلایل اصلی بیماری این درخت محسوب می‌شود.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت فندق نخجوان در هر هکتار

با توجه به اینکه در هر هکتار می‌توان ۶۰۰ عدد درخت فندق نخجوان اصلاح شده را کشت کرد، مطمئناً میزان باروری این نهال نسبت به درختان دیگر بیشتر خواهد بود، به طوری که در شرایط ایده آل کشاورزی و مدیریت صحیح باغدار در هر هکتار از این درخت می‌توان حداقل بین ۵ تا ۶ تن میوه باکیفیت و صادراتی تولید کرد، البته برای رسیدن به این منظور باید از متخصصین مربوطه اطلاعات لازم و کافی در مورد مراحل نگهداری این باغ به دست بیاورید.

شروع باردهی محصول درخت فندق نخجوان

درخت فندق نخجوان رشد نسبتا قوی و سریعی دارد به همین خاطر اگر کاشت آن در فصل پاییز انجام شود، سال دوم کاشت باروری آن آغاز شده و باغدار چند عدد میوه فندق را بر روی شاخه های آن مشاهده می‌کند، در سال‌های بعدی بارپری چند برابر افزایش پیدا کرده به طوری که در سال پنجم یا ششم بازدهی اقتصادی درخت فندق نخجوان آغاز می شود.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت فندق نخجوان در صورت نیاز

درخت فندق نخجوان یک درخت تک پایه با گل‌های دو جنسی است، یعنی این درخت برای باروری بیشتر احتیاج به رقم گرده افشان ندارد، ولی باران برای ارتقاء کیفیت و کمیت میوه تولید شده باید به وزش باد و گرمای هوا در دوره گلدهی دقت کافی داشته باشد، همچنین استفاده از حشره های گرده افشان نیز برای باغ فندق بسیار مناسب است.

مدت آبیاری نهال فندق نخجوان

در سال‌های اول کاشت باغدار موظف است هر هفته یکبار آبیاری آن را به صورت کاملا اصولی و استاندارد انجام دهد، چون ریشه درخت فندق حساس بوده و به خاطر ضعیف بودن نمی‌تواند رطوبت را از عمق خاک جذب کند، ولی بعد از رسیدن به سن بلوغ نیاز آبی آن تا ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند یعنی باغدار در ماه دوبار آبیاری باغ فندق را انجام دهد به راحتی می‌تواند نیاز آبی آن را برطرف سازد.

روش صحیح آبیاری درخت فندق نخجوان

همانطور که درخت فندق نخجوان نسبت به خشکی خاک حساس است، به همان اندازه خاک باتلاقی و غرقابی باعث منهدم شدن ریشه های آن خواهد شد، بنابراین استفاده از روش‌های کرتی و سنتی برای آبیاری باغات فندق نخجوان اصلا مناسب نیست، در عوض شما می‌توانید از روش تحت فشار بابلر استفاده کنید.

زمان گلدهی درخت فندق نخجوان

از مزایای پر فروش نهال فندق نخجوان می‌توان به دیرگل بودن آن اشاره کرد، این درخت از نیمه دوم فروردین ماه گلدهی خود را آغاز می‌کند، یعنی زمانی که تغییرات و تشنج هوایی به پایان رسیده است، همین امر باعث می‌شود تا میزان تلفات شکوفه به خاطر سرما و برودت هوا به کمتر از دو درصد برسد.

نهال فندق نخجوان : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان برداشت میوه درخت فندق نخجوان

به هنگام راه اندازی باغ میوه فندق نخجوان به فصل برداشت این میوه دقت داشته باشید، چون فندق نخجوان دیررس است و اواسط پاییز فصل برداشت آن به اتمام می‌رسد، مناطقی که زمستان طولانی مدت دارند و در آبان ماه بارش‌های پاییزه آن آغاز می‌شود بهتر است از نهال این میوه را خریداری نکنند، چون رطوبت و بارش باران باعث افت کیفیت فندق می‌شود.

خرید نهال فندق نخجوان

با توجه به پرفروش بودن میوه فندق نخجوان و تجاری بودن آن باعث شده تا کشاورزانی بیشتری نسبت به خرید درخت فندق اقدام کنند، ولی بهتر است این نهال را از مراکز معتبر و تولید کننده ای تهیه کنند مانند برتر نهال که مجوز رسمی از وزارت جهاد کشاورزی دارند، تا نهال خریداری شده دارای کارت گارانتی و کارت سلامت باشد.

قیمت نهال فندق نخجوان

جهت استعلام قیمت نهال فندق نخجوان و آشنایی با مراحل سفارش و خرید این نهال بهتر است، سایت اینترنتی نهالستان تولید کننده را شناسایی کرده و مستقیماً با کارشناسان فروش در ارتباط باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال فندق نخجوان : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال