%19

نهال فندق نگرت : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

98,000 تومان

  • خواستگاه : اسپانیا
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 7 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 500 تا 1800
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال فندق نگرت

باغدارانی که باغات آنها در مناطق سردسیری قرار گرفته است و به دنبال احداث باغ تجاری و مدرن هستند بهتر است ارقام دیرگل نهال فندق را انتخاب کنند، یکی از نژادهای پربار و دیرگل درخت فندق که می‌توان به آن اشاره کرد نهال فندق نگرت است، این نهال دیرگل بوده و علاوه بر آن به خاطر پایه کوتاه بودن می‌تواند سرمای زمستان مناطق سردسیری را تا منفی ۲۰ درجه در فصل زمستان تحمل کند، البته درخت فندق نگرت ویژگی و خصوصیات دیگری نیز داشته که باعث محبوبیت آن در بین کشاورزان شده است، در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به طور کامل این نهال را برای شما معرفی کنیم.

نهال فندق نگرت : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال فندق نگرت

نهال فندق نگرت نهال غیربومی بوده و اولین بار در کشور اسپانیا شناسایی شده است، سازگاری بالای نهال فندق نگرت با اقلیم‌های مختلف باعث شده تا کشورهای زیادی خواهان احداث باغ تجاری آن باشد، در سال‌های گذشته نهالستان‌های معتبر کشور ایران با واردات نهال فندق نگرت به کشور و تکثیر آن به صورت اصلاح شده، به کشاورزان ایرانی کمک کردند تا نهال فندق نگرت را با یک قیمت ارزان و اقتصادی خریداری کرده و باغ آن را احداث کنند.

پایه اصلی نهال فندق نگرت

چون هدف اصلی از خرید نهال فندق نگرت احداث باغ تجاری و مدرن است، پایه اصلی باید به صورت قلمه و اصلاح شده باشد تا مقاومت بیشتری در برابر آفات، خشکسالی و ناملایمتی‌های جوی و هوایی نشان دهند، البته فراموش نکنید تکثیر نهال اصلاح شده تنها در نهالستان های معتبر امکان پذیر است.

ویژگی نهال فندق نگرت

از ویژگی مهم نهال فندق نگرت که باعث پر فروش نهال فندق شده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باغاتی که در ارتفاعات و کوهپایه ها قرار گرفته اند می‌توانند نهال فندق نگرت را احداث کنند.
  • نهال فندق نگرت نسبت به سرما مقاوم بوده و به عنوان یک نهال سردسیری شناخته شده است.
  • پوست میوه فندق نازک تر بوده و تنها یک سوم وزن مربوط به پوست آن می‌شود.
  • سیستم دفاعی نهال فندق اصلاح شده نگرت نسبت به بیماری و آفات قوی تر است.
  • نژاد فندق نگرت جزء ارقام تجاری و پربار قرار گرفته است.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت فندق نگرت

بهترین اقلیم برای کاشت درخت فندق نگرت مناطقی با اقلیم معتدل و اقلیم نیمه سردسیری است، البته نهال اصلاح شده فندق نگرت در مناطق نیمه گرمسیری رشد مناسبی از خود نشان می‌دهد، هنگام خرید نهال فندق و احداث باغ آن توجه کافی داشته باشید تا از بادهای سرد شمالی مخصوصاً در اوایل فصل بهار اثری نباشد؛ چون شکوفه های درخت فندق نسبت به باد سرد بسیار حساس بوده و مانع از لقاح و باروری آنها می‌شود، همچنین رطوبت منطقه بالاتر بین ۷۰ تا ۸۰ درصد باشد مطمئنا میوه فندق برای رشد بهتر و داشتن وزن مناسب و طعم شیرین احتیاج به نوردهی حداقل ۸ ساعت دارد.

نهال فندق نگرت : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

فاصله مناسب برای کاشت درخت فندق نگرت

برای کاشت درخت فندق ابتدا شیب زمین را مورد بررسی قرار داد، شیب زمین بهتر است کمتر از 30%  درصد باشد، در صورت شیب دار بودن زمین ابتدا آنرا تراس بندی می‌کنند تا آماده احداث باغ فندق باشد، در شرایط مناسب و معمولی استفاده از الگوی کاشت مربعی با ابعاد  ۴ در ۴ گزینه مناسبی برای احداث باغ فندق نکرت محسوب می‌شود، چون در این فاصله علاوه بر اینکه نور خورشید بع تمامی قسمت‌های درخت تابیده می‌شود، ریشه‌ها در زیر زمین نیز هیچ تلاقی با یکدیگر پیدا نمی‌کنند، همچنین عمل گرده افشانی درخت فندق با کیفیت بیشتری انجام می‌شود، با توجه به فاصله کاشت در هر هکتار 600 اصله نهال با کیفیت فندق نگرت جای می‌گیرد.

خاک مناسب برای کاشت درخت فندق نگرت

بافت سنگین و باتلاقی خاک باغ درخت فندق باعث افت کیفیت و ضعف سیستم دفاعی آن می‌شود، همچنین وجود سنگ ریزه، سنگلاخ قلوه سنگ‌ها و نخاله های ساختمانی که امروزه بیشتر باغداران با آن درگیر هستند باعث زخمی شدن ریشه درخت و صدمه به آن حتی گره خوردن ریشه درخت می‌شود.

میزان آهک خاک برای کاشت درخت فندق نباید بیشتر از ۱۰ درصد باشد، طبق آنالیز انجام شده ph خاک بهتر است  بین ۶/۵ تا ۷ واحد بوده همچنین شوری بالاتر از ۱۰ درصد کمیت و کیفیت میوه تولیدی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، به عمق زهکشی خاک توجه کنید تا از ایستایی آب در اطراف درختان جلوگیری شود، برای حفظ رطوبت خاک بهتر است از روش مالک باشی استفاده کنید.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت فندق نگرت

کارشناسان فروش نهالستان فروش نهال فندق را به گونه برنامه ریزی کرده‌اند تا کشاورزان با پیش خرید آنها بتوانند فرصت کافی برای کاشت درخت فندق نگرت داشته باشند، از نظر کارشناسان بازه زمانی که جواب دهی بالایی برای نهال فندق اصلاح شده دارد، کاشت پاییزه نیمه دوم آذرماه است، در مناطق نیمه سردسیری می‌توان نیمه دوم اسفند ماه عملیات احداث باغ فندق نگرت را انجام داد، در صورت داشتن سوال و احتیاج به راهنمایی در مورد احداث باغ فندق نگرت و طی کردن مراحل آن می‌توانید با کارشناسان نهالستان در ارتباط باشید.

کود مناسب برای نهال فندق نگرت

قدرت نهال فندق نگرت در ریشه زایی باعث شده تا ریشه های تنومند این درخت به راحتی بتوانند عناصر مغذی را از خاک جذب کنند، بنابراین در صورت فقیر نبودن خاک باغ کشاورز احتیاج به کوددهی چندان زیادی ندارد، ولی برای بالانس نگه داشتن عناصر مورد نیاز درختان توصیه می شود در فصل پاییز از کود دامی پوسیده استفاده کنید، همچنین کود حاوی پتاسیم باعث می‌شود تا درختان فندق در برابر سرمای زمستان خود را محافظت کنند، اوایل فصل بهار نیز از کود نیتروژن دار و کود حاوی کلسیم برای ارتقاء سیستم گلدهی استفاده می‌شود.

ارتفاع درخت فندق نگرت در طول عمر

با توجه به شرایط اقلیمی کشور ایران و وارداتی بودن نژاد نهال فندق نگرت، در مناطق مختلف کشور ارتفاع این درخت بین ۳ الی ۴ متر بوده ولی در کشور اسپانیا سازگاری بیشتری داشته و ارتفاع ژنتیکی آن تا ۶ متر می‌رسد،  در برخی از مناطق به خاطر متعادل نبودن شرایط کشاورزی درخت فندق نگرت به صورت درختوه رشد کرده و ارتفاع آن حداکثر دو متر است.

هرس درخت فندق نگرت

در هرس درخت فندق نکرت دو مسئله حائز اهمیت است هرس شاخه های جوان و هرس پاجوش‌ها، هرس پاجوش ‌ها سه الی چهار سال یکبار انجام می‌شود، ولی هرس شاخه‌های جوان را هر ساله انجام می‌دهند با سربرداری کردن شاخه‌های جوان و تازه شده سعی می کنند تا رشد طوای درخت را افزایش دهند، باغدار باید تاج درخت فندق نکرت را خلوت تر کند تا گردش هوا جریان داشته و از بروز بیماری جلوگیری شود.

نهال فندق نگرت : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت فندق نگرت

مهمترین عاملی که تاکید می‌شود تا یک درخت نیاز سرمایی خود را بگذراند، این است که زمستان را به راحتی تحمل کند، گذراندن دوره سرمایی باعث می‌شود در تناژ تولید میوه و کیفیت آنها تاثیر داشته باشد، با توجه به سردسیری بودن نهال فندق باید بگوییم این درخت باید ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ ساعت در بازه دمای کمتر از ۷ درجه سانتیگراد قرار بگیرد تا بتواند دوره سرمایی لازم برای خواب زمستانی را سپری کند، اگر نتواند این دوره سرمایی را طی کند باغدار با مشاوره گرفتن از کارشناسان و مهندسین کشاورزی از مکمل‌های مغزی برای ارتقاء سیستم درخت فندق استفاده می‌کند.

عمر مفید نهال فندق نگرت

نهال اصلاح شده فندق ‌نگرت حداقل می‌تواند ۸۰ ال ۹۰ سال عمر طلایی و اقتصادی را بگذراند و از دلایل پر فروش نهال فندق نگرت می‌توان به طولانی بودن این رقم اشاره کرد.

سن حیات نهال فندق نگرت

سن حیات نهال فندق نگرت در شرایط ایده آل کشاورزی بالاتر از صد سال است.

میزان وزن هر میوه درخت فندق نگرت

با توجه به اینکه میوه تازه فندق نگرت حاوی چند درصد رطوبت و روغن فندق ایت، در زمان برداشت وزن آن کمی سنگین تر است، میانگین وزن فندق نگرت به همراه غلاف چوبی بین ۷ الی ۱۰ گرم  است، ولی بعد از بو دادن و خشک شدن آن چند درصد از وزن فندق کاهش پیدا می‌کند.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال فندق نگرت

خرید نهال فندق نگرت به ارتفاع از سطح دریا توجه کنید، همانطور که اشاره کردیم نهال فندق نگرت در ارتفاعات کاشته میپشود کشاورزانی که باغ آنها در ارتفاع ۱۰۰۰ تا ۱۸۰۰ متر از سطح دریا قرار گرفته است، بدون دغدغه خاطر می‌توانند باغ تجاری فندق را احداث کنند، حتما دقت داشته باشید که این نهال در مناطق خشک جوابدهی چندانی مناسبی ندارد، اگر باغ  شما در مناطق خشک احداث شده است حتماً رطوبت خاک آن را به صورت ثابت نگه دارید.

مصونیت و مقاومت درخت فندق نگرت در برابر آفات و بیماری ها

از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت نهال فندق نگرت می‌توان به میزان مصونیت و مقاومت آن در برابر آفات و بیماری اشاره کرد، نهال اصلاح شده و تضمینی فندق نسبت به نهال سنتی سیستم دفاعی قوی داشته با این وجود باید سمپاشی باغ را با دقت بیشتری انجام دهید تا از شیوع بیماری و همه گیر شدن آن جلوگیری شود، آفت‌های مانند کنه، کرن چوب خوار، پوسیدگی ریشه، سفیدک پودری تهدیدهای جدی برای کشاورزان هستند.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت فندق نگرت در هر هکتار

مطمئناً میزان باردهی و برداشت محصول درخت فندق رابطه مستقیمی با قیمت نهال فندق دارد، رقم‌های تجاری و پربار گرانتر از ارقام سنتی و ضعیف هستند، درخت فندق نگرد نیست زیر مجموعه درختان تجاری و پربار قرار گرفته است، نژاد اصلاح شده درخت فندق نگرت در شرایط مناسب کشاورزی ما بین ۶ الی ۸ تن میوه باکیفیت صادراتی تولید می‌کند.

شروع باردهی محصول درخت فندق نگرت

درخت فندق نگرت یک درخت زودبازده است، در صورت کاشت پاییزی یک سال پس از کاشت و در صورت کاشت بهاره دو سال پس از کاشت باروری آن آغاز می‌شود، البته از سال پنجم یا ششم باردهی اقتصادی این نژاد شروع شده و باغدار می‌توانند میوه های برداشت شده را به بازار برساند.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت فندق نگرت در صورت نیاز

با اینکه درخت فندق نگرت یک درخت تک پایه با گل های نر و ماده است، ولی سازگاری چندان بالایی نداشته و احتیاج به گرده افشان دارد تا لقاح شکوفه ها در فصل بهار به خوبی انجام شود، بنابراین از رقم گرده افشان مناسب با آن استفاده می‌شود تا فرایند گرده افشانی بدون مشکل باشد، از نظر متخصصین فندق سگرب بهترین گرده افشان برای این درخت شناسایی شده است.

مدت آبیاری باغات درخت فندق نگرت

علاوه بر خاک تنها عاملی که باعث رشد استاندارد درخت فندق نگرت می‌شود، رعایت کردن فواصل آبیاری است و برای نهال جوان یک تا پنج سال فاصله ۷ روز برای آبیاری تاثیرگذار است، برای درختانی که به سن بلوغ رسیده اند فاصله ۱۵ روزه جواب داده و باغ را سیراب می‌کند.

نهال فندق نگرت : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

روش صحیح آبیاری درخت فندق نگرت

روش های نوین آبیاری برای باغات فندق نگرت گزینه مناسبی است، نه تنها باعث صرفه‌جویی در ذخایر سفره‌های زیرزمینی می‌شود بلکه هزینه مربوط به آبیاری را کاهش می‌دهد، آبیاری قطره ای تنها ۵ درصد هدر رفت آب دارد.

زمان گلدهی درخت فندق نگرت

درخت فندق نگرت دیرگل است و نیمه دوم فروردین ماه گلدهی آن آغاز می‌شود.

زمان برداشت میوه درخت فندق نگرت

اواخر ماه مرداد و اوایل ماه شهریور بازه زمانی است که باغداران باید به فکر برداشت میوه فندق باشند، آنها باید میوه های رسیده از شاخه جدا کنند قبل از اینکه خودشان بر روی زمین بیفتند.

خرید نهال فندق نگرت

خرید نهال فندق نگرت به صورت اصلاح شده و تضمینی تنها در نهالستان‌های مجوز دار از وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود، باغدار برای خرید حضوری و اینترنتی باید نهالستان تولید و عرضه کننده را شناسایی کرده و با مقایسه قیمت نهال و شرایط فروش آنها تصمیم بگیرد کدام مرکز را برای تهیه نهال فندق انتخاب کند.

برای تهیه نهال فندق می‌توانید از بزرگترین نهالستان شمال غرب کشور از جمله نهالستان برتر نهال دیدن کنید، این مرکز دارای باغ مادر بوده  و از صفر تا صد تکثیر نهال میوه و نهال فندق را تحت نظر متخصصین و مهندسین با تجربه انجام می‌شود.

قیمت نهال فندق نگرت

نهالستان‌های معتبر دارای سایت اینترنتی هستند تا کشاورزان در نقاط مختلف کشور بتوانند با این مراکز ارتباط باشند، مزرعه‌دار جهت استعلام قیمت نهال فندق و آشنایی با مراحل سفارش و خرید می تواند مستقیما با کارشناسان فروش در ارتباط باشد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال فندق نگرت : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال