%13

نهال پسته اسرائیلی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

35,000 تومان

خاستگاه :ایران
شروع باردهی : 4 الی 5 سال بعد از کاشت
زمان گلدهی : زود گلده
فاصله کاشت نهال : 4 تا 4 متر
میزان باردهی در هکتار : 5 تا 6 تن
ارتفاع از سطح دریا : ۱۰۰ تا ارتفاع ۲۲۰۰ متر
پایه نهال : بذری
گرده افشان : نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری : –
حداکثر ارتفاع درخت : 5 الی 6 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال پسته اسرائیلی

  • پسته اسرائیلی معمولاً به صورت بذری و بر پایه اکبری تولید به کشاورزان ارائه می‌شود.
  • ارتفاع درخت پسته اسرائیلی کوتاه بوده و بین ۵ تا ۶ متر است.
  • درخت پسته اسراییلی پربار است.
  • مقاومت نهال پسته اسرائیلی در برابر سرمای یخبندان زمستان و گرمای تابستان بسیار زیاد است.
  • از نظر مسئولین نهالستان احداث باغ پسته اسرائیلی جزو کم دردسرترین باغات پسته محسوب می‌شود.
  • نهال پسته اسرائیلی می‌تواند دمای ۴۰ درجه تابستان و دمای منفی ۲۰ درجه زمستان را تحمل کند.

خاستگاه اصلی نهال پسته اسرائیلی

بهتر است بدانیم خاستگاه اصلی نهال پسته اسرائیلی برخلاف نامش اصلا به کشور اسرائیل ربطی نداشته و اصالتا بومی کشور ایران است، این نهال اولین بار در استان کرمان توسط متخصصین شناسایی شده و نام تجاری آن پسته ممتاز زرندی شناخته شده، ولی به خاطر سازگاری بالای این نهال در کشور اسرائیل و احداث باغات پسته ممتاز زرندی در اسرائیل به نام نهال پسته اسرائیلی مشهور است.

نهال پسته اسرائیلی- برتر نهال

پایه اصلی نهال پسته اسرائیلی

در نهالستان های معتبر تولید و فروش نهال پسته برای تکثیر نهال پسته اسرائیلی از پایه بذری استفاده می‌کنند.

ویژگی نهال پسته اسرائیلی

  • نهال پسته اسرائیلی نسبت به خشکسالی و کم آبی مقاوم است.
  • نهال پسته اسرائیلی حساسیت بیشتری به رطوبت نشان می‌دهد.
  • برای کاشت نهال تست اسرائیلی نواحی گرم و خشک و نیمه بیابانی است.
  • به هر هکتار حداقل ۶۰۰ عدد نهال پسته اسرائیلی جای می‌گیرد.
  • نهال پسته اسرائیلی به نور آفتاب علاقه زیادی دارد.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت پسته اسرائیلی

به هنگام خرید نهال پسته اسرائیلی حتما به شرایط آب و هوایی و میزان سازگاری این شرایط با نهال اسرائیلی دقت توجه کنید، پسته اسرائیلی در مناطق گرمسیری خشک و بدون رطوبت رشد بهتری خواهد داشت، مناطق شرجی با بارش باران فراوان برای احداث باغ پسته اسرائیلی مناسب نیستند، معمولاً هنگام فروش نهال پسته اسرائیلی توصیه می‌شود این نهال را در مناطق سردسیری کاشت نکنید، چون نهال اسرائیلی زود گل بوده و سریع تر از خواب زمستانی بیدار می‌شود.

نهال پسته اسرائیلی- برتر نهال

فاصله مناسب برای کاشت درخت پسته اسرائیلی

به خاطر جثه ای کوچک و ارتفاع کوتاه درخت پسته اسرائیلی، حداقل فاصله برای کاشت آن در نظر گرفته اند، استفاده از الگوی مربعی ۴ در ۴ برای زمین های مسطح باعث شده حداقل ششصد اصله نهال اسرائیلی درجه یک و باکیفیت در یک هکتار زمین جای بگیرد.

خاک مناسب کاشت نهال پسته اسرائیلی

اگر خاک باغ شما یک خاک سنگین با رطوبت بالا است، باید بگوییم اصلا شرایط مساعدی برای کاشت نهال پسته ای اسرائیلی نیست، خاک بستر باغ شما باید کمی رسی و زهکشی بالایی داشته باشد، حداقل دو متر بتواند رطوبت و آب را از سطح خاک جذب کند، برای خاک ورزی خاک بستر باغ از کود دامی پوسیده استفاده کنید درخت پسته در خاک‌های کمی اسیدی و نمکی رشد بهتری از خود نشان می‌دهند.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت  نهال پسته اسرائیلی

یکی از سوالاتی که بیشتر کارشناسان هنگام فروش نهال پسته با آن روبرو هستند زمان دقیق و سازگار برای کاشت نهال پسته در محوطه باغ است، چون نهال پسته اسرائیلی نسبت به سرما حساس بوده بهتر است کاشت بهاره را اولویت خود قرار دهید، با کاشت بهاره میزان تلفات باغدار کاهش پیدا می‌کند، چون نهال حداقل ۹ ماه فرصت دارد خود را برای سرمای زمستان آماده سازی کند.

کود مناسب برای نهال پسته اسرائیلی

یکی از دلایل مهم برای افزایش عمر اقتصادی درخت پسته اسرائیلی، همچنین ارتقاء کیفیت و بالا بردن میزان تناژ تولیدی میوه پسته در مزارع پسته اسرائیلی باید به نحوه کوددهی و تغذیه آن اشاره کنیم، آشنایی با کود مناسب و همچنین زمان استفاده از آن باعث می‌شود تا کشاورزان در راه اندازی باغ پسته موفق تر عمل کنند.

البته پروسه کود دهی همیشه هم برای افزایش بازدهی انجام نمی‌شود، برخی از کودها از جمله کود پتاسیم را در اوایل فصل پاییز استفاده می‌کنند تا میزان مقاومت درختان را در برابر سرمای زمستان و شیوع بیماری افزایش دهند، همچنین از کودهای ازته، نیتروژن دار و کود هیومیک اسید یا کود ۱۰۱۰۱۰ برای تاثیر بر رشد درختان و افزایش میزان مواد غذایی میوه تولید شده استفاده می‌شود.

 

ارتفاع درخت پسته اسرائیلی در طول عمر

درخت پسته اسرائیلی در طول عمر خود ارتفاع چندان زیادی ندارد، این درخت بین ۵ تا ۶ متر ارتفاع داشته و به همین خاطر رسیدگی به آن از جمله محلول پاشی، هرس، برداشت میوه کار بسیار راحتی برای کشاورزان است.

نهال پسته اسرائیلی- برتر نهال

هرس درخت پسته اسرائیلی

تحقیقات نشان داده است یکی از دلایل مهمی که باعث کاهش عمر اقتصادی و مفید نهال پسته در کشور ایران شده است عدم توجه باغداران ایرانی به هرس سالیانه درخت پسته اسرائیلی است، اکثر باغداران در این فکر هستند چون درخت پسته اسرائیلی ارتفاع زیادی ندارند بنابراین هرس کردن یا نکردن آن تاثیر چندانی برای باردهی آن نخواهد داشت.

ولی وجود شاخه‌های خشک، علفی و شاخه های بیمار و تنک شده باعث می‌شود درخت پسته رفسنجان بیش از اندازه مستعد انواع بیماری و آفت زدگی‌ها باشد بنابراین توصیه شده حتماً در اواخر فصل پاییز و اوایل فصل بهار هرس باردهی درخت پسته اسرائیلی را طبق اصول و قوانین مشخص انجام دهید.

‌نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت پسته اسرائیلی

درخت فصه برای اینکه بتواند خواب زمستانی خود را به طور کامل به اتمام برساند ۳۰۰ الی ۱۰۰۰ ساعت در دمای زیر ۷ درجه سانتیگراد احتیاج دارند، معمولا درخت پسته اسرائیلی سریعتر از درختان دیگر خواب زمستانی خود را تمام می‌کند.

عمر مفید نهال پسته اسرائیلی

اگر کشاورز  بتواند در سال‌های اول کاشت به مراقبت بهتر نهال جوان پسته پردازد عمر مفید آن به صورت تضمینی تا چند سال افزایش پیدا خواهد کرد، همچنین با خرید نهال اصلاح شده از نهالستان معتبر مانند برتر نهال عمر اقتصادی باغ نهال پسته اسرائیلی حداقل ۱۰۰ سال خواهد بود، در واقع می‌توان گفت علاوه بر ژنتیک درخت پسته میزان رسیدگی و مدیریت کشاورزی نیز تاثیر مستقیم بر روی عمر اقتصادی نهال پسته اسرائیلی دارد.

سن حیات نهال پسته اسرائیلی

سن حیات نهال پسته اسرائیلی بالاتر از ۱۱۰ سال است در سال‌های آخر بازدهی آن به صفر می‌رسد.

میزان وزن هر میوه پسته اسرائیلی

میوه پسته اسرائیلی اندازه متوسطی دارد هر میوه آن حداقل ۳ الی ۴ گرم وزن داشته و چون به صورت خوشه ای رشد می‌کند در هر گوشه آن ۲۰ تا ۲۵ عدد میوه پسته اسرائیلی وجود دارد.

نهال پسته اسرائیلی- برتر نهال

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال پسته اسرائیلی

برای کاشت نهال پسته اسرائیلی از لحاظ ارتفاع هیچ محدودیتی وجود ندارد، کشاورزان می‌توانند از ارتفاع ۱۰۰ تا ارتفاع ۲۲۰۰ متری این نهال را خریداری کرده و به احداث باغ آن بپردازند، منتها محل احداث پسته اسرائیلی نباید زمستان طولانی مدت داشته و هوای آن شرحی باشد.

مصونیت و مقاومت نهال پسته اسرائیلی در برابر آفات و بیماری ها

چون نهال پسته اسرائیلی در مناطق نیمه بیابانی و نیمه گرمسیری رشد می‌کند، در این مناطق به نسبت حمله آفات به مزارع پسته شایع تر است، همچنین فراموش نکنید نهال پسته اسرائیلی نسبت به آفت پسیل مقاومت کمی از خود نشان می‌دهد، علاوه به آفت پسیل می‌توان به سنگ پسته انواع شته و کنه همچنین پروانه فری اشاره کرد، برای جلوگیری از شیوع بیماری در مزرعه کشاورزان باید سیستم دفاعی درخت پسته را با کود دهی مناسب و اصولی افزایش دهد البته لازم است دوره های سمپاشی را نیز به طور دقیق انجام دهند.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت پسته اسرائیلی در هر هکتار

از مزایای درخت پسته اسرائیلی که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار است، باید بگوییم به شرایط ایده‌آل کشاورزی، نور مناسب، آبیاری مدرن، کود دهی و هرس اصولی هر کشاورز می‌تواند در هر هکتار حداقل بین ۵ الی ۶ تن میوه باکیفیت پسته را برداشت کند.

شروع باردهی محصول درخت باغ پسته اسرائیلی

در برابر فواید فراوانی که در مورد نهال پسته اسرائیلی بیان کردیم بهتر است به یک مورد منفی نیز اشاره کنیم و آن هم دیررس بودن این نهال است، اگر شما نهال پسته اسرائیلی را خریداری کنید باید حداقل پنج سال منتظر بمانید تا اولین باردهی آن را مشاهده کنید، ۴ الی ۵ سال منتظر بمانید تا بتوانید باردهی اقتصادی آن را تجربه کنید.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت پسته اسرائیلی در صورت نیاز

زمان خرید نهال پسته بدانید، درخت پسته اسرائیلی برای باروری و لقاح شکوفه هایش احتیاج به درخت نر و رقم گرده افشان دارد، به طور معمول کشاورز و باغدار در یک هکتار ۴۰ اصله درخت گرده افشانی احتیاج دارد و ۳۶۰ اصله درخت هدف کاشته می‌شود، اگر سازگاری بین درخت هدف و گرده افشان درست نباشد، باعث افت باروری شکوفه ها و کاهش تناژ تولیدی سالانه میوه پسته رفسنجان در هکتار می‌شود.

مدت آبیاری باغ پسته اسرائیلی

هنگام تهیه نهال پسته اسرائیلی علاوه بر قیمت نهال پسته اطلاعات کافی درباره ی آبیاری باغ پسته اسرائیلی نیز کسب کنید، می‌توان گفت نیاز آبی این درخت به اندازه‌ای کم است، در بیشتر مواقع کشاورزان می‌توانند آن را به صورت دیمی آبیاری کنند، جالب اینجاست این نهال برای آبیاری به آب شیرین احتیاج ندارد و اگر دسترسی کشاورز به آب شیرین نباشد، می‌تواند از آب شور برای سیراب درخت استفاده کند.

روش صحیح آبیاری باغ پسته اسرائیلی

کشاورزان برای اینکه مراحل اولیه احداث باغ هزینه زیادی صرف نکنند معمولاً از آبیاری غرقابی و کرتی استفاده می‌کنند، باید بگوییم این نوع آبیاری هدررفت زیاد آب داشته و باعث می‌شود باغدار هزینه زیادی متحمل شود، همچنین ذخایر آبی منطقه شما را با خطرات جدی روبرو می‌کند، به طور معمول استفاده از تجهیزات آبیاری نوین مانند آبیاری قطره‌ای باعث می شود تا رطوبت به لایه های زیرین خاک نفوذ کرده و ریشه های عمق نیز کاملاً سیراب شوند، همچنین از تجمع آب در اطراف درخت پسته و انتقال بیماری از درختی به درخت دیگر جلوگیری می‌کند، میزان هدر رفت آب در آبیاری قطره ای ۵ درصد در آبیاری بارانی فقط ۱۵ درصد است، هزینه مربوط به آبیاری را کاهش می‌دهد.نهال پسته اسرائیلی- برتر نهال

زمان گلدهی درخت پسته اسرائیلی

پسته اسرائیلی زود گل بوده و این درخت نیاز سرمایه خود را خیلی سریع تر به پایان می‌رساند، به طوری که در اواخر اسفندماه شاخه های آن متورم شده و در روزهای آغازین فصل بهار شکوفه های آن نمایان می‌شود، حداقل ۷ تا ۱۰روز برای باروری و لقاح شکوفه درخت پسته اسرائیلی زمان لازم است، می‌توان گفت در نیمه اول فروردین ماه فرآیند شکوفه دهی نژاد اسرائیلی به پایان می‌رسد.

زمان برداشت میوه پسته اسرائیلی

دلایل دیگری که تاکید می‌شود کشاورزان مناطق سردسیری از خرید نهال پسته اسرائیلی اجتناب کنند به خاطر دیر رس بودن آن است، به طور معمول در اواخر شهریور ماه پروسه برداشت میوه پسته اسرائیلی به پایان رسیده و مناطقی که بارش پاییزه آنها در ماه شهریور آغاز می‌شود باعث صدمات جبران ناپذیری به میوه پسته و خسارت زیادی به کشاورزان می‌شوند، بارش پاییزه لکه ‌هایی را بر روی پوست پسته ایجاد کرده و در مراحل بعدی باعث کپک زدگی میوه بر روی سر شاخه ها می‌شود.

خرید نهال پسته اسرائیلی

به هنگام تهیه نهال پسته و آگاهی از قیمت نهال پسته اسرائیلی بهتر است به سایت اینترنتی مرکز معتبر و تولید کننده نهال پسته مراجعه کنید، خرید اینترنتی و غیر حضوری به صورت مستقیم و بدون واسطه از نهالستان توزیع کننده مزایای زیادی برای باغدار و سرمایه گذار دارد، اول اینکه نهالستان‌های تولید کننده مجوز رسمی خود را از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرده اند.

آنها نهال پسته را به صورت تضمینی و با کارت گارانتی به باغداران ارائه می‌دهند، یعنی در صورت کوچکترین مشکلی مدیر نهالستان مسئول برطرف کردن آن خواهد بود، همچنین نهالستان معتبر مشاوره و خدمات پس از فروش به صورت رایگان برای کشاورزی انجام می‌دهند، کشاورزان تا سالیان طولانی هرگونه مشکلی در مورد هرس، بیماری مراحل احداث باغ،آبیاری و برداشت میوه داشته باشند، می‌توانند مستقیماً با مهندسین کشاورزی نهالستان تماس گرفته و سوالات خود را بپرسند.

قیمت نهال پسته اسرائیلی

جهت استعلام قیمت نهال پسته اسرائیلی توصیه می‌شود در ابتدا با کارشناسان نهالستان به صورت کاملا شفاف در مورد

  • تعداد نهال پسته سفارش داده شده
  • قیمت عمده یا تکی آنها
  • نحوه سفارش و خرید
  • نحوه ارسال و هزینه باربری
  • زمان دقیق تحویل نهال پسته
  • شرایط پیش خرید نهال پسته اسرائیلی

صحبت‌های لازم را داشته باشید، سپس اقدامات لازم برای خرید نهال پسته اسرائیلی انجام دهید، جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از شماره تماس‌های زیر استفاده کرده و با کارشناسان و مهندسین مرکز برتر نهال در ارتباط باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال پسته اسرائیلی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال