نهال پسته اوحدی : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

25,000 تومان

خاستگاه :ایران
شروع باردهی: سال پنجم
زمان گلدهی : زود گلده
فاصله کاشت نهال : 3 تا 4 یا 4*4  متر
میزان باردهی در هکتار : 5 تا 6 تن
ارتفاع از سطح دریا : ۷۰۰ تا ارتفاع ۲۲۰۰ متر
پایه نهال : پیوندی
گرده افشان : نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری :10 الی 15 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 5 الی 7 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

خصوصیات و مشخصات نهال پسته اوحدی به اندازه‌ای زیاد است، بیشتر کشاورزان به دنبال احداث باغ آن هستند، در زیر به چند نمونه از خصوصیات و مشخصات مورد توجه آن اشاره خواهیم کرد:

  • نهال پسته اوحدی بومی کشور ایران است.
  • نهال پسته اوحد ی زودبازده بوده و در سال اول کاشت به باردهی خود را شروع می‌کند.
  • نهال پسته اوحدی پربار است به طور معمول در مزارع سازگار در هر هکتار حداقل ۵ الی ۶ تن بار مفید و صادراتی تولید می‌کند.
  • ژنتیک نهال پسته اوحدی به گونه ای است که با بیشتر مناطق کشور سازگاری بالایی دارد.

خاستگاه اصلی نهال پسته اوحدی

وقتی آمار را نگاه کنیم خواهیم دید  خرید نهال پسته اوحدی در بین کشاورزان بسیار مرسوم است یکی از دلایل عمده و مهم آن می‌توان به بومی بودن این نهال اشاره کرد منشأ اصلی نهال پسته اوحدی مربوط به روستای فتح آباد است، این روستا در شهر رفسنجان و استان کرمان قرار دارد، بنابراین مناطقی که هم سطح و اقلیم با شهر رفسنجان هستند، به راحتی می‌توانند نهال پسته اوحدی را خریداری کرده و باغ آن را راه اندازی کنند.

پایه اصلی نهال پسته اوحدی

برای تولید نهال پسته اوحدی از روش پیوندی استفاده می‌کنند و پایه اصلی آن درخت اکبری است، میزان مقاومت این درخت در برابر تنش‌های هوایی و بیماری‌های مختلف بسیار بالا است.

نهال پسته اوحدی- برتر نهال

ویژگی نهال پسته اوحدی

  • میوه پسته اوحدی به شکل فندق و ظاهر آن کروی است.
  • از لحاظ اندازه چندان درشت نیست ولی بیشتر از ۹۰ درصد آن خندان است.
  • ۷۰ درصد میوه یک پسته اوحدی مربوط به مغز آن است.
  • پسته اوحدی به صورت خوشه‌ای رشد کرده و در هر خوشه آن حداقل ۱۸ عدد میوه پسته وجود دارد.
  • نهال پسته اوحدی میان گل است بنابراین فروش نهال پسته اوحدی برای مناطق سردسیری و احداث باغ آن ممکن نیست، چون تغییرات جوی اول فصل صدمات زیادی به شکوفه های درخت وارد می‌کند.
  • نهال پسته اوحدی نسبت به گرما و خشکسالی مقاوم است.
  • نهال تست اوحدی حساسیت زیادی به رطوبت داشته در عوض نسبت به سرمای زمستان مقاوم است.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت پسته اوحدی

نهاد دست احدی در قسمتهای بیشتر کشور ایران قابل کشت از کشاورزان استان خراسان استان کرمان و دیگر استان ها که آب و هوای نیمه بیابانی و خشک دارند و همچنین نواحی معتدل کشور مناطق مناسبی برای خرید درخت پسته اوحدی و احداث باغ آن هستند مناطق گرمسیری با تابستان های گرم و یا مناطق معتدل با تابستان های نیمه گرم گزینه مناسبی برای کاشت درخت پسته اوحدی است البته باید به زمستان این مناطق نیز دقت داشته باشد چون نهال پسته احدی نیاز سرمایه زیادی داشته و برای باردهی بهتر باید این نیاز سرمایه تامین شود.

فاصله مناسب برای کاشت پسته پسته اوحدی

از آنجا که درخت پسته اوحدی ارتفاع چند زیادی ندارد بنابراین بهترین فاصله برای کاشت نهال آن تبعیت از الگوی مربعی ۴ در ۴ است ولی در زمین‌های غیر مسطح می‌توانید این فاصله را کاهش داده و از الگوی مستطیل ۳ در ۴ استفاده کنید.

خاک مناسب  برای کاشت نهال پسته اوحدی

به‌طورمعمول نژاد پسته ذر خاک‌های شوره‌زار رشد بهتری از خود نشان می‌دهند و این یکی از مزیت‌هایی مهم پسته است، کشاورزانی که خاک باغشان دارای ph بالا است و نمی‌توانند در آنجا باغ میوه احداث کنند، می‌توانند به فکر احداث باغ پسته بوده و با فروش محصولات آن سود کلان کسب کنند، منتها حتماً به زهکشی خاک دقت زیادی داشته باشند، خاک لومی و شنی با زهکشی بالا مناسب برای کاشت نهال پسته از همچنین قبل از کاشت نهال آنالیز خاک را انجام دهید تا در صورت وجود عناصر بیماری زا بتوانید به ضدعفونی آن بپردازید.نهال پسته اوحدی- برتر نهال

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت پسته اوحدی

به هنگام خرید نهال پسته اوحدی حتماً زمان دقیق کاشت آن در محوطه باغ را پیگیر شوید، اگر باغ باغدار در مناطق سردسیری قرار گرفته و امکان یخبندان زمستانی است بهتراست کشاورز آن را در اواخر فصل زمستان و اوایل فصل بهار در باغ کاشت کند تا یخبندان زمستانه تاثیر منفی بر روی آن نگذارد، در صورتی که مناطق احداث باغ  زمستان چندان سردی را تجربه نمی‌کند، این امکان برای کشاورز وجود دارد اواخر فصل پاییز به هنگام خواب زمستانی نهال پسته را به محوطه باغ انتقال دهد.

کود مناسب برای نهال پسته اوحدی

اواخر فصل پاییز کود دهی برای نهال پسته احدی توصیه نمی‌شود چون در این فصل درخت پسته خواب است و تاثیر چندان زیادی ندارد، آغاز فصل بهار کشاورزان با استفاده از کود هیومیک اسید و کود حاوی پتاسیم، روی، فسفر می‌توانند کوددهی خود را شروع کنند، چون تاثیر خیلی زیادی بر رشد درخت پسته و همچنین مغزی کردن میوه های آن دارد.

 

بهتر است  ماه شهریور از کود ازته استفاده شود چون روند رسیدن میوه پسته را سرعت می‌بخشد، به طور معمول استفاده از کودهای دامی پوسیده نیز تاثیر خیلی زیادی در مغزی کردن درخت پسته دارد، البته بهتر است کشاورزان قبل از کوددهی حتما از مراکز معتبر مشاوره لازم در این مورد را کسب کنند.

ارتفاع درخت پسته اوحدی در طول عمر

درخت پسته اوحدی جثه بسیار ریزی دارد، ارتفاع آن بین ۵ الی ۶ متر است و همین باعث پر فروش نهال پسته اوحدی شده چون رسیدگی به آن کار بسیار راحتی است.

هرس درخت پسته اوحدی

معمولا هرس درخت پسته اوحدی به سرعت به سه روش انجام می‌شود:

روش سربرداری: در این روش سعی می‌شود از رشد طولی درخت جلوگیری شده و ارتفاع طولانی نشود،  روش سربرداری رشد جانبی درخت افزایش می‌یابد و بر روی بارداری درخت تاثیر خیلی زیادی دارد.

روش تنک کردن: در روش تنک کردن معمولاً سر شاخه ها که باردهی وجود ندارد، همچنین شاخه های اضافه و بیمار را حذف می‌کنند در این روش نور رسانی به تمامی شاخه ها انجام می‌شود.

نهال پسته اوحدی- برتر نهال

هرس پاجوش ها: در واقع هرس فرم دهی است با حذف کردن شاخه‌های اضافی تنه اصلی درخت مشخص می‌شود.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت  پسته اوحدی

به هنگام خرید نهال پسته اوحدی دقت داشته باشید، سرمای زمستان منطقه باغ شما جوابگوی نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت پسته اوحدی باشد، به طور معمول بین ۷۰۰ ال ۱۲۰۰ ساعت دمای کمتر از ۷ درجه برای خواب زمستانی درخت پسته اوحدی لازم و ضروری است.

عمر مفید نهال پسته اوحدی

از دیگر مزایای نهال پسته اوحدی می‌توان به عمر مفید و اقتصادی آن اشاره کرد این درخت حداقل می‌تواند ۸۰ سال باردهی کاملا اقتصادی و تجاری داشته باشد، در صورت فراهم کردن شرایط مناسب باغداری

و سود چندانی برای کشاورزی ندارد.

میزان وزن هر میوه درخت پسته اوحدی

در مورد وزن هر میوه درخت پسته اوحدی باید بگوییم دانه‌های پسته اوحدی چندان درشت نیستند، به طور معمول به هنگام برداشت، میوه تازه به همراه غلاف سبز رنگ نزدیک به ۵ الی ۶ گرم وزن داشته، ولی میوه پسته خشک کمتر از ۳ گرم است، البته نباید فراموش کنیم که ۷۰ درصد این وزن مربوط به مغز آن است، از دیگر مزایای میوه پسته اوحدی می‌توان به خندان بودن آن اشاره کرد، چون بیشتر از ۹۰ درصد میوه های آن خندان هستند.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال پسته اوحدی

یکی از شرایط فروش نهال پسته اوحدی سازگار بودن با محیط اطراف است معمولاً متخصصین به هنگام فروش این نهال اطلاعات لازم و کافی را از کشاورزان دریافت می‌کند، یکی از این اطلاعات ارتفاع از سطح دریا مناسب برای کاشت نهال پسته اوحدی بوده و به طور معمول از ارتفاع ۷۰۰ تا ارتفاع ۲۲۰۰ متر برای احداث باغ تجاری پسته اوحدی مناسب است، به شرطی که زمستان طولانی مدت نداشته باشد.

نهال پسته اوحدی- برتر نهال

مصونیت و مقاومت درخت پسته اوحدی در برابر آفات و بیماری ها

از آنجایی که درخت حدید جستجوی کوچکی دارد بنابراین به هنگام کاشت سعی کنید فاصله آن را به خوبی رعایت کنید چون فاصله بیش از ۴ متر باعث میشود نور آفتاب مستقیم به تنه و میوه آن تابیده و باعث ابتلای درخت به پوکی آفتاب سوختگی بشود که یک خطر جدی برای باغدار است، از مهمترین آفات درخت پسته اوحدی می‌توان به پروانه فری و کرم چوب خوار اشاره کرد.

البته نباید بیماری قارچی کپک پسته و همچنین بیماری باکتریایی سنگ پسته را نیز فراموش کنیم چون تأثیر منفی زیادی در باردهی درخت پسته می‌گذارد، همچنین رطوبت بیش از حد خاک باعث پوسیدگی ریشه و شیوع آفات کرم ریشه خوار می‌شود، برای جلوگیری از شیوع بیماری درختان ابتدا به تغذیه و کوددهی درختان باغ خود توجه داشته باشید، در مرحله بعدی با کمک گرفتن از متخصصین از  سموم و آفت کش استاندارد استفاده کنید.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت پسته اوحدی در هر هکتار

با آن که میوه درخت پسته اوحدی ریز است ولی این درخت با آن جثه کوچک بسیار پربار است، اگر کشاورز بتوانند شرایط ایده آلی برای باغ پسته خود ایجاد کند،  پسته اوحدی در هر هکتار حداقل بین ۵ تا ۶ تن میوه صادراتی را تولید خواهد کرد، در صورتی که میزان سازگاری درخت با محیط بیشتر باشد این رقم افزایش پیدا می‌کند، معمولاً میوه درخت اوحدی به صورت خوشه ای روشن کرده و در آن حداقل ۲۰ میوه قرار دارد، شما در نظر بگیرید که در هر شاخه آن چندین خوشه وجود دارد و اینکه در یک هکتار حداقل ۳۵۰ اصله درخت رشد می‌کند، پس باغ پسته اوحدی باردهی بالایی خواهد داشت.

شروع باردهی محصول پسته اوحدی

به هنگام تهیه نهال پسته اوحدی حتماً قیمت نهال پسته همچنین شروع باردهی این درخت را به طور کامل بپرسید، تا اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید و از منصفانه بودن قیمت نسبت به سرعت بازدهی آن مطمئن شوید، درخت پسته اوحدی جزو نهال های زود بازده است و یک سال پس از کاشت اگر شرایط کاملا مهیا باشد باردهی را شروع کرده از سال پنجم نیز باردهی اقتصادی آن آغاز می‌شود.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت پسته اوحدی در صورت نیاز

درخت پسته اوحدی مانند دیگر نژادهای پسته دولپه و تک پایه است، بنابراین برای باردهی بهتر و اقتصادی احتیاج به رقم به گرده افشان یا درخت پایه نر دارد، بنابراین به هنگام خرید نهال پسته حتما از کارشناسان فروش اطلاعات لازم در مورد رقم گرده افشانی پسته بپرسید، به طور معمول از ۸ الی ۹ عدد درخت پسته اوحدی یک عدد رقم گرده افشان استفاده می‌شود.

مدت آبیاری درخت پسته اوحدی

از ویژگی بارز درخت پسته اوحدی قبلا هم اشاره کردیم نیاز آبی کم است، این نهال در مقابل تنش‌های کم آبی مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد، منتها در دو سال اول کاشت کشاورز باید دقت زیادی در آبیاری آن داشته باشد، معمولاً هر هفته یک بار آبیاری برای این نهال جوان تازه کاشته شده کافی است تا زمانی که به رشد به تکامل رشد برسد، بعد از رشد کافی در ماه دوبار می توان آن را آبیاری کرد.

روش صحیح آبیاری باغ درخت پسته اوحدی

آبیاری قطره ای، آبیاری بارانی و آبیاری شیاری بهترین گزینه برای آبیاری باغ درخت پسته اوحدی محسوب می‌شود، چون میزان هدررفت آب کم بوده و باعث صرفه‌جویی در ذخیره های آبی می‌شود.

نهال پسته اوحدی- برتر نهال

زمان گلدهی درخت پسته اوحدی

به‌طورمعمول نهال پسته اوحدی در زیر مجموعه درختان میان گل قرار گرفته است، این نهال بعد از بیدار شدن از خواب زمستانی شروع به جوانه زدن می‌کند و معمولاً شکوفه دهی و آغاز گلدهی آن از ۵ فروردین شروع شده و یک هفته طول می‌کشد، همچنین لقاح و باروری شکوفه‌های درخت پسته به شکل معمول ۷ تا ۱۰ روز زمان احتیاج دارند، بطور کلی فرایند شکوفه دهی درخت پسته اوحدی در نیمه اول فروردین به اتمام می‌رسد.

زمان برداشت پسته اوحدی

به طور معمول می‌توان گفت در نیمه اول شهریور ماه برداشت کشاورزان می‌توانند مراحل برداشت میوه پسته اوحدی را به اتمام برسانند، از اوایل شهریور ماه این میوه کاملاً رسیده و هیچ مشکلی در برداشت آن وجود ندارد.

خرید نهال پسته اوحدی

خرید نهال پسته اوحدی با بیشتر مناطق کشور سازگاری بالایی دارد، بنابراین گزینه مناسبی برای کشاورزانی است که می‌خواهند در سرمایه گذاری باغ پسته خود هیچ ریسکی نکنند، انتخاب نهال مرغوب به کشاورزان کمک می کند تا باغ پرباری را احداث کند، برای این موضوع حتما مراکز تولید کننده نهال را انتخاب کنید تا نهال را به صورت مستقیم و بدون واسطه از آنها خریداری کنید، البته بغیر از اینکه قیمت نهال پسته اوحدی در مراکز تولید کننده اقتصادی است می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • فروش تضمینی نهال پسته اوحدی و همراه کارت گارانتی
  • ارائه کارت سلامت و شناسنامه برای نهال خریداری شده
  • مشاوره رایگان و خدمات پس از فروش

قیمت نهال پسته اوحدی

برای استعلام قیمت نهال پسته اوحدی کافی است به سایت اینترنتی مراکز تولید کننده نهال میوه مانند برتر نهال مراجعه کرده و از کارشناسان این مرکز اطلاعات لازم را کسب کنید، جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از درگاه‌های ارتباطی درج شده در سایت استفاده کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال پسته اوحدی : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال