%3

نهال پسته پیوندی اکبری پیوندی: خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

(دیدگاه 2 کاربر)

244,000 تومان

خاستگاه :ایران
شروع باردهی بعد از سال اول کاشت
زمان گلدهی : دیرگلده
فاصله کاشت نهال : 4 تا 4 متر
میزان باردهی در هکتار : 4 تن
ارتفاع از سطح دریا : ۸۰۰ تا ۲۲۰۰ متر از سطح دریا
پایه نهال : –
گرده افشان : نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری :هر 15 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 5 الی 7 متر

ناموجود

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

از دیگر ویژگی‌هایی که باعث شده نهال پسته پیوندی اکبری در بین خریداران و کشاورزان بسیار محبوب و پر فروش باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازار پسندی میوه پسته پیوندی اکبری به صورت جهانی است.
  • میوه پسته پیوندی اکبری درشت و درصد بیشتر وزن آن مربوط به مغز است.
  • میوه پسته پیوندی اکبری درصد چربی و اسید آمینه های مفید بالایی دارد.
  • پایه نهال پسته پیوندی اکبری به اندازه‌ای قوی است، معمولاً برای تولید انواع نهال پسته از آن به عنوان پایه مقاوم استفاده می‌کنند.
  • نهال پسته پیوندی اکبری پربار است.نهال پسته اکبری- برتر نهال

خاستگاه اصلی نهال پسته پیوندی اکبری

نهال پسته پیوندی اکبری اصالتا مربوط به کشور ایران بوده و بومی منطقه خودمان است، به همین خاطر با اکثر مناطق کشور سازگاری بالایی از خود نشان داده و کشاورزان با خرید نهال پسته پیوندی اکبری و احداث باغ آن تا سالیان طولانی می‌توانند درآمد بالایی کسب کنند.

پایه اصلی نهال پسته پیوندی اکبری

نهال پسته پیوندی اکبری به اندازه‌ای از مقاومت بالا برخوردار است، برای تولید آن از پایه اکبری استفاده می‌کنند، به این صورت ابتدا بذر آن را کاشته و بعد از یکسال گذشت از رشد پایه بر روی آن پیوندک پسته اکبری را بر روی آن پیوند می‌زنند، چنین نهالی می‌تواند سرمایه بیش از اندازه، گرما، خشکی هوا، بیماری و آفات را تحمل کند.

ویژگی نهال پسته پیوندی اکبری

  • کشاورزانی که به دنبال رقم تجاری پسته هستند، معمولاً کارشناسان فروش نهال پسته، تهیه درخت پسته پیوندی اکبری را به آنها پیشنهاد می‌دهند.
  • دانه های درشت، خندان مغز دار از ویژگی بارز آن است.
  • میوه پسته پیوندی اکبری گرانتر از میوه های دیگر است.
  • نهال پسته پیوندی اکبری در مناطق سردسیری و ارتفاعات قابل کاشت است.
  • نهال پسته اکبری را می‌توان در خاک شور کاشت کرد.
  • نهال پسته پیوندی اکبری دیرگل است.
  • نهال پسته پیوندی اکبری را میتوان با آب شور آبیاری کرد.

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال پسته پیوندی اکبری

از دیگر ویژگی نهال پسته پیوندی اکبری که بهتر است به آن اشاره کنیم ضد باد بودن آن است، بنابراین در مناطق بادخیز که نمی‌توانند هر درختی را آنجا کشت کنند، به راحتی می توان باغ پسته پیوندی اکبری را احداث کرد.

همچنین کشاورزان مناطق ارتفاعات و اقلیم سردسیری به خاطر ویژگی دیرگل بودن این نهال می‌‌توانند به احداث باغ تجاری پسته اکبری بپردازند، البته مقاومت بالای آن در برابر خشکی هوا و رطوبت باعث شده تا علاوه بر مناطق سردسیری مناطق معتدل نیز گزینه مناسبی برای کاشت این درخت باشد، البته میوه پسته اکبری برای رشد بهتر به نور آفتاب احتیاج دارد.

نهال پسته اکبری- برتر نهال

 فاصله مناسب برای کاشت درخت پسته پیوندی اکبری

از آنجایی که پسته پیوندی اکبری ارتفاع زیادی ندارد شما می‌توانید از الگوی کاشت مربعی و کاشت مستطیلی استفاده کنید، در زمین مسطح فاصله مناسب برای این نهال ۴ در ۴ متر است، ولی در زمین غیر مسطح می‌توانید این فاصله را کاهش دهید،  به هنگام کندن چالگود این موضوع را در نظر بگیرید بعد از سن بلوغ و تکامل درخت پسته پیوندی اکبری فضا برای نوردهی کافی باشد، چون یکی از عوامل باکیفیت بودن میوه پسته پیوندی اکبری ساعات آفتابی روز و دریافت نور خورشید است.

خاک مناسب برای کاشت پسته پیوندی اکبری

با اینکه پتانسیل درخت پسته پیوندی اکبری برای هر نوع بافت خاکی بالا است با این وجود به هنگام خرید نهال پسته پیوندی اکبری کارشناسان توصیه می‌کنند تا شما عملیات خاک ورزی و گودبرداری را کاملا اصولی و استاندارد انجام دهید، هرچه شرایط خاک باغ شما مناسب باشد به همان اندازه باردهی باغ افزایش پیدا می‌کند.

درخت پسته می‌تواند در خاک رسی، شنی و لومی به راحتی کشت شود، منتهی به زهکشی آن دقت داشته باشید، زهکشی مناسب بستر درخت پیوندی اکبری باعث خارج شدن رطوبت و آب اضافی از آن شده، همچنین سبب خارج شدن سرما از بافت خاک می‌شود، زهکشی مناسب مانع از یخ‌زدگی ریشه درخت پسته پیوندی اکبری است.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت پسته پیوندی اکبری

چون نهال پسته پیوندی اکبری حساسیت زیادی نسبت به سرما از خود نشان نمی‌دهد بنابراین شما مدت زمان بیشتری در اختیار دارید تا بتوانید این نهال را در محوطه باغ کشت کنید، به طور معمول اواسط فصل پاییز زمانی که درختان میوه به خواب زمستانی فرو رفته ولی هنوز عمده عمق خاک گرم است، گزینه بهتری برای کاشت درخت پسته پیوندی اکبری محسوب شده، علاوه بر آن شما می‌توانید اواخر فصل زمستان و اوایل فصل بهار عملیات احداث باغ پسته به پایان برسانید، البته بهتر است قبل از هرکاری اطلاعات لازم به این عملیات را از کارشناسان مربوطه بپرسید.

کود مناسب برای نهال پسته پیوندی اکبری

به هنگام تهیه نهال پسته پیوندی علاوه بر توجه به قیمت نهال پسته حتماً کود مناسب برای این نهال را شناسایی و زمان استفاده آن را نیز به طور کامل از کارشناسان مربوطه بپرسید،کود مناسب برای نهال پسته کود دامی پوسیده  کود نیتروژن دار و کود سولفات روی است، ولی برای اطلاع از دوز مناسب و زمان دقیق استفاده از کود باغدار می‌تواند به صورت رایگان از نهالستان مشاوره لازم را بگیرد.

نهال پسته اکبری- برتر نهال

ارتفاع درخت پسته پیوندی اکبری  در طول عمر

درخت پسته پیوندی اکبری ارتفاع چندان زیادی ندارد و همین امر باعث فروش نهال پسته اکبری شده است چون رسیدگی به آن از جمله هرس، برداشت میوه، محلول پاشی برای باغدار راحت بوده و کشاورز برای این عملیات لازم نیست هزینه زیادی را صرف کند، به طور معمول برای ثابت نگه داشتن ارتفاع درخت پسته پیوندی اکبری در طول عمرش از هرس فرم دهی استفاده می‌‌کنند، این ارتفاع بین ۵ الی ۷ متر متغیر است.

هرس درخت پسته پیوندی اکبری

از مهمترین نکات مراقبتی باغ پسته پیوندی اکبری هرس آن است، اگر شما هرس سالانه این باغ را به تعویق بیندازید باعث ایجاد مشکلات زیادی خواهد شد از جمله این مشکلات عبارتند است از:

  • رشد بی‌رویه شاخه های زائد و بدون بار باعث می‌شود تا درخت پسته نتوانند میوه های باکیفیت و درشت تولید کند.
  • طولانی شدن شاخه ها بعد از مدتی باعث شکستگی آنها شده و راه نفوذ عوامل بیماری زا به بافت داخلی میوه درخت آزاد می‌شود.
  • شاخه های درختان بر یکدیگر تنیده می‌شود مانع از رسیدن نور آفتاب به شاخه های زیرین شده و فرایند فتوسنتز با مشکل روبه‌رو می‌شود.
  • در هم فرو رفتن شاخه و برگ ها مانع از گردش هوا در بین شاخه‌ها شده و درخت پسته را مستعد ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌کند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت پسته پیوندی اکبری

کشاورزان حتماً در گزینه نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت پسته پیوندی اکبری به یاد داشته باشند، هر چه نیاز سرمایی درخت به خوبی تامین شود به همان اندازه باغدار در سال آینده باردهی بالا و با کیفیت پسته را شاهد خواهد بود، به طور معمول بین ۷۰۰ ال ۱۲۰۰ ساعت دمای کمتر از ۷ درجه سانتیگراد برای تامین نیاز سرمایی درخت پسته پیوندی اکبری کافی است.

عمر مفید نهال پسته پیوندی اکبری

بعد از قیمت نهال پسته دومین سوالی که اکثر کشاورزان از کارشناسان نهالستان می‌پرسند عمر مفید نهال پسته پیوندی اکبری است، باید بگوییم این نعال حداقل می‌تواند صد سال عمر مفید و پربار را داشته باشد، حتی در شرایط نامناسب میزان مقاومت آن بسیار بالا است، به خاطر همین نهال پیوندی اکبری را به عنوان یک مرکز تجاری و پرسود می‌شناسند.

سن حیات نهال پسته پیوندی اکبری

سن حیات نهال پسته پیوندی اکبری بین ۱۰۰ و ۱۲۰ سال است، علاوه بر عوامل ژنتیکی مدیریت کشاورزی نیز تاثیر بسزایی در تعیین این رقم دارد.

میزان وزن هر میوه پسته پیوندی اکبری

همانطور که در مطالب بالا اشاره شد میوه پسته پیوندی اکبری جزوه میوه های درشت با مغز سنگین است اگر میوه پسته اکبری را با غلاف سبز رنگ و پوسته چوبی در نظر بگیرید حداقل خواهد داشت ولی مرز آن حدود ۳ الی ۴ گرم خواهد بود.

نهال پسته اکبری- برتر نهال

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال پسته پیوندی اکبری

نهال پسته پیوندی اکبری و از ارتفاع ۸۰۰ تا ۲۲۰۰ متر به راحتی می‌توان کاشت کرد و هیچ مشکلی برای کشاورز پیش نمی آید، نهال پسته پیوندی اکبری یک نهال گرمسیری است و می تواند ارتفاعات پایین را به راحتی تحمل کرده، علاوه بر آن به خاطر حساسیت کمتر به سرما داشته و تا ارتفاع ۲۵۰۰ متری نیز تحمل می‌کند.

مصونیت و مقاومت درخت پسته پیوندی اکبری  در برابر آفات و بیماری ها

به خاطر سیستم دفاعی قوی درخت پسته پیوندی اکبری در برابر انواع آفات و بیماری باعث شده تا نهالستان‌های معتبر و تولید کننده از این نهال به عنوان نهال پایه استفاده کنند با این وجود اگر بعد از کاشت درخت اکبری کشاورز مدیریت لازم را نداشته باشد و شرایط مناسب برای باغ ایجاد نکند باعث افت سیستم دفاعی درخت پسته و بیمار شدن آن می‌شود.

البته مقاومت پسته اکبری به اندازه زیاد است معمولاً کارشناسان توصیه می‌کنند از نهاده سموم و آفت کش استفاده نشود، کشاورز با کوددهی مناسب، آبیاری و نورگیری کاملا اصولی می‌توانید از شیوع بیماری مختلف جلوگیری کنید، مهمترین آفات و بیماری تهدید کننده برای باغ پسته عبارتند از: بیماری پوسیدگی ریشه یا گموز، آفت پسیل پسته، آفت کنه، شته درخت پسته، بیماری قارچی کپک پسته، آفت پروانه چوبخوار درخت

میزان باردهی و برداشت محصول درخت پسته پیوندی اکبری  در هر هکتار

میزان باردهی و برداشت محصول درخت پسته پیوندی اکبری در هر هکتار و به اندازه‌ای بالا است، باعث شده تا این نهال در بین اکثر کشاورزان جایگاه و ارزش خاصی در بین کشاورزان پیدا کند به طور معمول و سکه تحقیقاتی داشته باشد، اگر کشاورز بتواند شرایط ایده آل برای باغ پسته اکبری ایجاد کند، حداقل ۴ تن میوه با کیفیت صادراتی برداشت خواهد کرد، این رقم برای باغ پسته رقم مناسب و اقتصادی است.

شروع باردهی محصول پسته پیوندی اکبری

اکثر کشاورزانی که مشتاقی خرید نهال پسته پیوندی اکبری هستند به خاطر ویژگی زود بازده بودن از تضمین سرمایه خود مطمئن هستند، این نهال در سال اول کاشت باردهی را آغاز کرده و در سال پنجم باردهی اقتصادی آن شروع می‌شود.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت پسته پیوندی اکبری  در صورت نیاز

از آنجایی که نهال پسته در زیر مجموعه درختان دولپه قرار گرفته است، بنابراین به عنوان یک درخت تک پایه نیز شناخته می‌شود، به طور معمول و طبق تحقیقات انجام شده به ازای هر ۱۰ درخت پسته هدف باغدار و کشاورز احتیاج به یک درخت نر و یا رقم گرده افشانی دارد، در واقعه ۱۰ درصد از باغستان پسته مربوط به درخت نر و گرده افشان خواهد بود در غیر اینصورت میزان باروری شکوفه ها کاهش پیدا کرده و تناژ تولید میوه پسته پیوندی اکبری کاهش می‌یابد.

مدت آبیاری باغ درخت پسته پیوندی اکبری

برای آبیاری باغ درخت پسته پیوندی کشاورزان دغدغه زیادی ندارند، نیاز آبی آن کم بوده و برای آبیاری احتیاج به آب شیرین دارد به طور معمول هر پانزده روز یکبار آبیاری آن انجام شده و برای سیراب شدن درخت پسته اکبری کافی است، منتهی باغدار باید از روشی استفاده کنند تا آب و رطوبت به لایه های زیرین خاک نفوذ کرده و ریشه های انتهایی بتوانند رطوبت خاک را جذب کنند.

نهال پسته اکبری- برتر نهال

روش صحیح آبیاری باغ درخت پسته پیوندی اکبری

چون درخت پسته پیوندی نیاز آبی زیادی ندارد بهترین روش برای استفاده از تجهیزات نوین آبیاری است، آبیاری قطره‌ای و آبیاری بارانی بسیار مناسب است، البته می‌توانید از آبیاری شیاری نیز استفاده‌ کنید.

زمان گلدهی درخت پسته پیوندی اکبری

وقتی کشاورزان مناطق سردسیری و ارتفاعات به نهالستان رجوع کرده و از آنها درخواست مشاوره برای احداث باغ تجاری پسته دارند؛ کارشناسان، فروش نهال پسته پیوندی اکبری را پیشنهاد می‌دهند، چون این نهال در اواخر فروردین ماه گلدهی خود را شروع می‌کند، در این زمانی تغییرات جوی به پایان رسیده و و هیچ تهدیدی برای شکوفه درخت پسته وجود ندارد، حدود ۷ الی ۱۰ روز لقاح و بارداری شکوفه پسته پیوندی اکبری طول می‌کشد.

زمان برداشت میوه درخت پسته پیوندی اکبری

به طور معمول نیمه دوم مرداد ماه میوه پسته پیوندی اکبری رسیده شده و از اوایل شهریورمی‌توان عملیات برداشت آن را آغاز کرد، فقط کشاورزان عزیزی که در مناطق سردسیری باغ خود را احداث کردند، باید مراقب باشند قبل از شروع بارش پاییزه برداشت میوه به اتمام برسد، بارش و سرمای پاییزه باعث افت کیفیت میوه پسته می‌شود.

خرید نهال پسته پیوندی اکبری

بله هنگام خرید نهال پسته پیوندی اکبری توجه داشته باشید تا نهال شما کاملا سالم و بدون عیب باشد، برای این موضوع می‌توانید از نهالستان‌های با سابقه طولانی و تولید کننده  نهال پسته پیوندی اکبری را به صورت کاملا تضمینی به همراه کارت گارانتی خریداری کنید، در صورت بروز مشکل می‌توانید با مسئول نهالستان در ارتباط باشید تا آنها بلافاصله با مرجوع کردن نهال مشکل شما را حل کنند.

قیمت نهال پسته پیوندی اکبری

برای استعلام قیمت نهال پسته پیوندی اکبری شما می‌توانید از سایت مراکز معتبر، تولید کننده و شناخته شده مانند برتر نهال درخواست کاتالوگ داشته باشید و علاوه بر آشنایی با قیمت نها اطلاعات لازم و ضروری در حالی مراحل سفارش و خرید نهال کسب کنید، جهت ارتباط مستقیم با کارشناسان می‌توانید از درگاه های ارتباطی درج شده در سایت استفاده کنید.

2 دیدگاه برای نهال پسته پیوندی اکبری پیوندی: خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

  1. مهدی

    آیا میشود نهال پسته اکبری را در استان های اصراف البرر مثل قزوین زنجان قم و سمنان کاشت

    • mohammadi

      سلام وقت بخیر
      بله پسته برای همه مناطق قابل کاشت هست ولی برای زمین‌های شورزار بهتر جواب میده

  2. عباس

    سلام نهال پسته که فرمودید سال اول کشت بار میدهد
    یعنی درختی که نهالستان میدهد چهار پنج ساله هست که پیوند خورده ؟
    و برا گرده افشانی چه نوع نهال پسته ای باید کنارشان کشت شود ؟

    • برتر نهال

      سلام وقت بخیر
      دو ساله هستند
      سال دوم بار میده
      برای پسته اکبری احمد آقایی یا پسته کله قوچی گرده افشانی می‌کند

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال