نهال پسته بادامی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

15,000 تومان

خاستگاه :ایران
شروع باردهی :2 الی 3 سال بعد از کاشت
زمان گلدهی : دیرگلده
فاصله کاشت نهال : –
میزان باردهی در هکتار : 5 تن
ارتفاع از سطح دریا : ۵۰۰ الی ۲۰۰۰ متر
پایه نهال : بذری
گرده افشان : نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری :هر 10 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 4  متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

اگر قصد دارید ریسک‌‌های ناشی از عدم موفقیت را در امر احداث باغ پسته به حداقل برسانید بهتر است بنا به توصیه کارشناسان مجرب نهالستان برتر نهال اقدام به خرید نهال پسته بادامی کنید. نهال پسته بادامی دارای شاخه‌های خاکستری رنگی است که میوه‌های تخم مرغی شکل با قدرت چسبندگی ضعیف به حالت آویزان به آن متصل شده‌اند. پسته بادامی را جز ریزترین ارقام پسته ایرانی می‌شناسند که غالبا برای تهیه بذر مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا مزایای بسیاری از جمله مقاومت در برابر سرما، شوری خاک، آفات و بیماری‌ها و … دارد.

خاستگاه اصلی نهال

نهال پسته بادامی اختصاص یافته به شهر زرند استان کرمان است پس می‌توان گفت که این نهال پسته رقمی کاملا بومی و ایرانی است و در دانشگاه ولی عصر کرمان در دهه ۸۰ تحقیقات بسیاری در خصوص نیازهای نهال و همچنین عواما افزایش دهنده سرعت رشد آن شده است. در برخی منابع نیز ذکر شده که منشا و مبدا اولیه نهال پسته بادامی بخش‌های مرکزی آسیا است.

نهال پسته بادامی- برتر نهال

پایه اصلی نهال

همان گونه که از نام نهال بادامی مشخص است گونه‌ای است که بر پایه نهال بادام زمینی تکثیر یافته است. جالب است بدانید که نهال پسته بادمی خود می‌تواند به عنوان یک پایه قوی برای تکثیر ارقام پیوندی محسوب شود زیرا قیمت نهال پسته بادامی و قدرت رشد آن بسیار مناسب و مطلوب است.

ویژگی نهال

از جمله ویژگی‌های بارز نهال پسته بادامی می‌توان به تاج متوسط نهال و همچنین رشد طولی نیمه قائم (در حدود ۶۰ درجه) اشاره کرد. رشد شاخه و برگ‌های این نهال به این صورت است که در قسمت انتهایی شاخه‌ها حداکثر ۴ شاخه جانبی وجود دارد و برگ ‌ها در قسمت‌های ابتدایی شاخه سه تا و در قسمت میانی دو برگ بزرگتر و همچنین در قسمت انتهایی شاخه‌های جانبی یک برگ (دمبرگ) بزرگ به طول ۵ سانتی متر وجود دارد.

آب و هوای مناسب برای کاشتنهال پسته بادامی- برتر نهال

این رقم نهال پسته قابلیت کاشت در اکثر مناطق و نواحی کشور را دارد اما غالبا در اقلیم‌های نیمه گرمسیری کاشته می‌شود و سعی داشته باشید که نواحی را برای کاشت نهال پسته بادامی انتخاب کنید که زمستا‌ن‌ها سرمای هوا به بیش از منفی ۱۵ درجه سانتی گراد و همچنین تابستان ها گرمای هوا به بیش از ۴۰ درجه سانتی گراد نرسد. یکی از موانع کاشت نهال پسته بادامی باران‌های سدید بهاره است که ممکن است سبب ایجاد اختلالی جدی در فرآیند گرده افشانی نهال شود پس این مناطق و این زمان را برای کاشت نهال انتخاب نکنید.

فاصله مناسب برای کاشت

در خصوص رشد عرضی و گستردگی تاج نهال پسته بادامی صحبت شد؛ طبیعتا در هنگام کاشت نهال باید فواصلی را در میان نهال‌‌ها در نظر گرفت که در آینده شاهد رقابت نوری و در هم تنیدگی درختان نباشیم در غیر این صورت در انتهای دوره رشد و بلوغ درختان ممکن است برای یکدیگر ایجاد مزاحمت کنند و این امر برای باغدار مشکلات جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد.

 

خاک مناسب

اگر در پی یافتن خاک مناسب و سازگار برای رشد نهال پسته بادامی هستید می‌توانید قبل از خرید نهال پسته بادامی بخشی از بافت خاک منطقه خود را به آزمایشگاه‌های خاک شناسی بسپارید تا مورد سنجش و آزمایش قرار بگیرد. بهتر است بدانید که نهال پسته بادامی برای رشد خود به خاک‌هایی با بافت متوسط (نه سنگین و نه سبک) با ph خنثی نیاز دارد و اگر خاک به خوبی زهکشی شده باشد ریشه اصلی نهال کوچک و جوان پسته به خوبی رشد عمودی و مستقیم خود را بدون هیچ گونه خمیدگی و پیچ خوردگی در خاک تکمیل می‌کند و امکان ضعیف شدن نهال نیز وجود نخواهد داشت‌.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

در صورتی که در اقلیم شما تنش‌های محیطی بسیاری وجود دارد بهتر است از ارقام نهال پسته بادامی برای احداث باغ استفاده کنید زیرا این رقم نسبت به تنش‌های محیطی بسیار مقاوم است اما در حالت کلی در زمان کاشت نهال دقت داشته باشید که سرما و همچنین گرمای هوا بیش از حد نباشد. مطلوب‌ترین دما برای کاشت نهال پسته بادامی دمای ۱۰ الی ۲۵ درجه سانتی گراد خواهد بود البتع در اواخر اسفند ماه تا اوایل اردیبهشت ماه فرصت کاشت نهال را خواهید داشت.

کود مناسب برای نهال

جهت کوددهی به نهال پسته سعی کنید که بهترین و مطلوب‌تربن برنامه کودی را برای رشد سریع‌تر از مراکز فروش نهال پسته بادامی دریافت کنید و مو به مو اجرا نمایید‌. در برنامه کوددهی به نهال پسته حتما از عناصر کلسیم، گوگرد، فسفر، منیزیم، روی، پتاسیم و … استفاوه کنید البته استفاده از کودهای فسفر بالا در تقویت نهال پسته مفیدتر است به شرطی که در موعد مناسب یعنی در زمان خواب درخت در اوخر اسفند تا اوایل فروردین ماه و نوبت دیگر در خرداد ماه استفاده از کود سولوپتاس محلول در آب توصیه می‌شود.

ارتفاع درخت در طول عمرنهال پسته بادامی- برتر نهال

برای نهال پسته بادامی صحبت کردن از طول درخت تنها کافی نیست زیرا رشد عرضی این رقم نهال پسته نیز قابل توجه می‌باشد به گونه‌ای که عرض نهال پسته بادامی در حدود ۴ الی ۴ متر خواهد رسید اما طول آن هم به دلیل قرارگیری نهال در شما ارقام پایه کوتاه، هیچ‌گاه به بیش از ۴ متر نخواهد رسید.

هرس درخت

هرس کردن در افزایش طول عمر اقتصادی نهال پسته بادامی تاثیر بسزایی دارد و در بیشتر موارد این هرس کردن به منظور باردهی بیشتر و گاها به منظور فرم دهی به درخت انجام می‌شود. گاهی اوقات در اثر وزش بادهای شدید و یا آفات مزاحم شاخه‌های درختان می‌شکند و مانع رشد شاخه‌های جانبی جدید می‌شوند که به کمک هرس کردن می‌توان اقدان به حذف آنها نمود. همیشه سعی کنید که برای هرس کردن از افراد متخصص کمک بگیرید زیرا سربرداری درختان که به منظور تقویت اسکلت درخت انجام می‌شود کاری بسیار اصولی است.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

جهت رفع نیاز سرمایی نهال پسته بادامی به سرمایی در حدود کمتر از منفی ۷ درجه سانتی گراد به مدت زمان بیش از ۸۰۰ ساعت نیاز داریم؛ شاید این سوال برایتان ایجاد شود که نگهداری نهال پسته در این دما به چه منظور است؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است بدانید که جهت بیدار کردن نهال از خواب زمستانه و همچنین گلدهی در فصل بهار لازم است تا این نیاز را برطرف سازیم.

 

عمر مفید نهال

در صورت کاهش نهال پسته بادامی در اقلیمی مناسب و سازگار و فراهم کردن شرایط رشد مورد نیاز نهال امکان افزایش عمر مفید درخت تا حداکثر ۶۰ الی ۷۰ سال وجود دارد. یکی از دلایل افزایش میزان فروش نهال پسته بادامی همین عمر مفید بالا و سودآوری مطلوب درخت است البته شرایط پرورش راحت نیز در این مقوله بی تاثیر نخواهد بود.

سن حیات نهال

نهال پسته نهالی بسیار بادوام و مقاوم است که ممکن است تا حدود ۱۰۰ سال عمر کند البته با توجه به پیشرفت علم و به روز شدن فنون کشاورزی روش‌های بسیاری برای افزایش سن حیات نهال پسته وجود دارد که می‌توانید انجام دهید.

میزان وزن هر میوه

میوه‌های نهال پسته زرند بسیار ریز و خوش خوراک هستند و از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به بادام هستند! کشیده و مخروطی و دانستن این نکته برای باغدار خالی از لطف نیست که رنگ پوسته این میوه اندکی تیره‌تر و استخوانی‌تر از سایر ارقام است که می‌تواند راهی جهت شناسایی میوه این درخت با درختان دیگر باشد. نکته منفی دیگری که در خصوص محصولات درخت پسته بادامی وجود دارد درصد پوکی بالا و به اصطلاح دهن بسته (خندان نبودن) محصولات است که با این وجود باز هم این دلیلی بر کاهش طرفداران و قیمت نهال پسته بادامی نخواهد بود زیرا خرید آن غالبا به منظور استفاده به عنوان پایه جهت پیوند با درختان دیگر است.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

مطلوب‌ترین میزان ارتفاع از سطح دریا برای کاشت نهال پسته بادامی ، ارتفاعات ۵۰۰ الی ۲۰۰۰ متری از سطح دریا است و کاشت نهال در نواحی کمتر و بیشتر از مقادیر گفته شده میزان بازده نهال را تا حد بسیلر زیادی کاهش می‌دهد چرا که با تغییر ارتفاع از سطح دریا آب و هوا، پوشش گیاهی منطقه و حتی میزان بارندگی سالانه تغییر می‌کند.

نهال پسته بادامی- برتر نهال

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

در بیشتر قسمت‌های مقاله در خصوص مقاومت بالای نهال در برابر آفات و بیماری‌ها سخن گفته شد؛ پسیل یکی از آفات بسیار رایجی است که ممکن است در باغات پسته وجود داشته باشد اما نهال پسته بادامی در مقابل این آفت مقاومت قابل قبولی را از خود نشان می‌دهد. در برخی خاک‌ها برخی قارچ‌های خاک زی وجود دارند که وجود آنها می‌تواند عملکرد خاک را تحت تاثیر قرار دهد، از جمله این قارچ‌های مزاحم عبارتند از:

  • قارچ ورتیسلیور
  • قارچ فیتوفترا
  • قارچ اوفوزاریومنیز

با سمپاشی به موقع می‌توان در برابر این عوامل مزاحم به مقابله پرداخت.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

باردهی درختان پسته یک عامل مهم در سودآوری باغداران است و همیشه مورد توجه قرار می‌گیرد؛ نهال پسته بادامی در صورت دریافت رسیدگی مطلوب سالانه بیش از ۵ تن باردهی در هر هکتار زمین خواهد داشت.

شروع باردهی محصول

یکی از مزایای مهم نهال پسته بادامی زودرس بودن نهال است، به گونه‌ای که در اواخر مرداد ماه امکان برداشت محصولات از سطح درخت مهیا می‌شود و به صورت نوبرانه با قیمت بیشتری در بازار عرضه خواهد شد. حدودا بعد از گذشت دو الی سه سال از کاشت نهال اولیه می‌توان شاهد باردهی اقتصادی نهال پسته بادامی بود.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

جهت گرده افشانی درختان پسته نمی‌توان به کمک باد و حشراتی همچون زنبور عسل اکتفا کرد و لازمه رشد و گرده افشانی این ارقام خرید و کاشت رقم گرده افشان مطلوب و سازگار است که به ازای هر ۱۰ اصله نهال باید یک رقم نهال گرده افشان کاشته شود تا در این فرآیند بهبود حاصل شود.

مدت آبیاری

با توجه به موعد کاشت و همچنین منطقه کاشت نهال پسته نیاز آبی آن در فصول مختلف سال متفاوت اس؛ برای مثال در فصول گرم سال بهتر است نهال پسته بادامی را در فواصل کوتاه هر ۱۰ روز یکبار آبیاری کنید و در فصول سرد نیز هر ۲۰ الی ۳۰ روز یکبار اقدام به آبیاری درخت کنید اما در حالت کلی درخت پسته بادامی از جمله گزرومورفی‌ترین ارقام درختان پسته است.

نهال پسته بادامی- برتر نهال

روش صحیح آبیاری

معمولا نهال پسته چه از نوع پیوندی و چه از نوع بذری نیاز آبی بسیار بالایی ندارد و نهال پسته بادامی نیز نسبت به کم آبی و خشکی و حتی شوری خاک بسیار مقاوم است. بهترین شیوه جهت آبیاری نهال پسته بادامی آبیاری قطره‌ای است و شیوه آبیاری غرقابی برای این نهال کارساز نخواهد بود و ممکن است شرایط نامطلوبی را برای درخت ایجاد کند.

زمان گلدهی درخت

در خصوص موعد دقیق گلدهی نهال پسته بادامی بهتر است بدانید که با توجه به متوسط گل بودن نهال در زمان ۱۵ الی ۳۰ فروردین شاهد گلدهی و شکوفایی نهال خواهید بود. مقاومت نهال در برابر سرمای بهاره نیز کاملا نسبی است و شما می‌توانید در نواحی با سرمای دیررس با رعایت تمامی جوانب احتیاط اقدام به کاشت نهال کنید.

زمان برداشت

میان رس بودن میوه‌های نهال پسته بادامی سبب می‌شود تا در اواخر مرداد ماه امکان برداشت میوه و عرضه آن در بازار وجود داشته باشد و به دلیل پایه کوتاه بودن نهال و همچنین سست بودن میوه‌ها به شاخه‌ها به راحتی با دست می‌توان اقدام به برداشت میوه کرد. برای برداشت پسته نیاز به نیروی انسانی چندان زیاد و هزینه‌های گزاف نداریم و این کار با سرعت انجام خواهد شد..

خرید نهال

جهت کسب اطلاعات دقیق در خصوص نحوه خرید حضوری و یا اینترنتی و خرید نهال پسته بادامی می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی مجموعه با ما در ارتباط باشید همچنین به همراه تمامی ارقام نهال پسته و میوه خریداری شده کارت گارانتی دوساله و شناسنامه سلامت نهال برای باغداران ارسال خواهد شد تا از خرید خود مطمئن باشند.

قیمت نهال

 قیمت نهال پسته بادامی به عوامل بسیاری بستگی دارد اما مهم‌ترین آنها بازار پسند بودن گونه و همچنین صادراتی بودن محصولات درخت است که از اهمیت بالایی برخوردارند. دقت داشته باشید که محصولات ریز و نه چندان جالب نهال پسته بادامی طرفداران بسیاری ندارد و اغلب این نهال به منظور پایه ارقام دیگر خریداری می‌شود و قیمت بسیار مناسب و ارزانی خواهد داشت.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال پسته بادامی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال