%14

نهال پسته خنجری دامغان: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

69,000 تومان

خاستگاه :ایران
شروع باردهی :5 سال بعد از کاشت
زمان گلدهی : زود گلده
فاصله کاشت نهال : 4*4 متر
میزان باردهی در هکتار : 5 تن
ارتفاع از سطح دریا : ۲۰۰۰ متر از سطح دریا
پایه نهال : بذری
گرده افشان : خودگرده افزا
میزان آبیاری : 10 الی 12 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 3 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

اگر به دنبال یک نهال پسته لوکس و تجاری هستید، توصیه ما خرید نهال پسته خنجری دامغان است که محصولات مرغوب آن شباهت بسیار بالایی به پسته احمد آقایی دارند. درشت بودن میوه‌های این نهال به گونه‌ای است که گاها طول میوه‌ها به بیش از ۲ سانتی‌متر می‌رسد و در انتهای لبه‌ها پوسته میوه مانند خنجر به بالا برگشته اشت.

خاستگاه اصلی نهال

یکی از استان‌های پهناور و استراتژیک ایران، استان سمنان است که در بخش مرکزی ایران واقع شده است؛ شهر دامغان یکی از شهرهای مهم و پیشتاز استان سمنان در زمینه تولید انواع و ارقام مختلف نهال میوه علی الخصوص نهال پسته اشت. نهال پسته خنجری دامغان نیز از جمله گونه‌های بومی همین شهر است و طبیعتا دلیل نامگذاری گونه با این عنوان نیز دلیلی جز این نخواهد داشت؛ پس می‌توان گفت که نهال پسته خنجری دامغان که دارای محصولات صادراتی و مرغوب است بومی ایران است که امروزه در جای جای دنیا به کشت آن می‌پردازند.

نهال پسته دامغانی- برتر نهال

پایه اصلی نهال

روش‌های تکثیر بسیار متفاوتی برای تکثیر نهال پسته در نهالستان‌های مختلف وجود دارد و تقریبا می‌توان گفت که امری سلیقه‌ایست اما در نهالستان‌های معتبر و رسمی که تحت نظر جهاد کشاورزی فعالیت می‌کنند؛ جهت تکثیر نهال پسته خنجری دامغان از روش بذر و پیوند استفاده می‌کنند که باز هم این دو شیوه در نتیجه نهایی با هم تفاوت‌هایی دارند که از جمله آنها می‌توان به سطح کیفی محصولات و زمان تکثیر نهال اشاره نمود. در تکثیر نهال با شیوه پیوند محصولاتی مرغوب و صاداراتی تولید خواهد شد که ارزش اقتصادی بالایی دارد.

ویژگی نهال

زودبازده بودن، میان رس بودن، دیرگل بودن و مقاومت بالای نهال پسته خنجری دامغان از جمله ویژگی‌های مثبت این گونه است البته تجاری بودن نهال پسته هم جز ویژگی‌های بارز این گونه صادراتی است.

آب و هوای مناسب برای کاشت

با توجه به نیاز سرمایی این نهال بهتر است نواحی نیمه سردسیری و خشک را برای کاشت این نهال انتخاب کرد زیرا در این نواحی نهال بهترین عملکرد خود را به نمایش خواهد گذاشت. در ایران نیز برخی مناطق دارای اقلیمی هستند که بهترین گزینه برای کاشت این گونه تجاری به شمار می‌آیند؛ شهرهایی همچون رفسنجان، نوق، دامغان و …

فاصله مناسب برای کاشت

بر خلاف تصور برخی افراد که معتقدند برای نهال‌های پایه کوتاه یا همان کوتاه قامت ضرورتی به رعایت فواصل استاندارد و از پیش تعیین شده نیست؛ باید گفت که با توجه به ریشه عمودی و نسبتا عمیق نهال پسته خنجری مطلوب است تا فواصل استانداردی را در هنگام کاشت نهال جهت احداث باغات پسته، رعایت کنیم. بایستی فواصل به درستی رعایت شوند تا امکان برطرف کردن نیاز نهال به نور خورشید و همچنین دسترسی کافی به منابع آبی و مواد مغذی خاک داشته باشند در غیر این صورت به علت نزدیکی ریشه‌ها به یکدیگر و عدم رسیدن مواد مغذی کافی به ریشه هر نهال ممکن است بازدهی نامطلوبی در فصل برداشت داشته باشیم. استانداردترین فاصله برای کاشت نهال پسته خنجری فواصل ۴*۴ متر است.

خاک مناسب

برای بستر نهال پسته خنجری از خاک‌‌هایی استفاده کنید که قدرت نگهداری نسبی در حفظ آب داشته باشد، خاک‌های شنی، لومی بهترین گزینه خواهند بود البته ph خاک هم باید در محدوده خنثی باقی بماند و در صورت اسیدی شدن می‌توان با افزودن کمی گوگرد به خاک محدود ph را خنثی کرد.نهال پسته دامغانی- برتر نهال

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

قبل از خروج از مرکز فروش نهال پسته خنجری دامغان در رابطه با بهترین زمان کاشت گونه سوال کنید، معمولا سازگارترین زمان برای کاشت این گونه فصل پاییز است. دامنه نوسانات دمایی مورد تحمل نهال پسته خنجری منفی ۲۱ تا مثبت ۴۵ درجه سانتی گراد است.

کود مناسب برای نهال

امروزه برای افزایش رشد نهال پسته، کودهای بسیاری شناسایی شده‌اند و میزان اثر آنها بر رفع کمبودهای نهال بررسی شده است. کودهای نیتروژن دار کودهایی هستند که در افزایش فتوسنتز درختان موثر هستند و تمامی نیازهای درخت را برطرف می‌سازند.

ارتفاع درخت در طول عمر

درخت پسته خنجری دامغان در طول عمر خود به ارتفاع چندان بلندی دست نخواهد یافت اما این بدان معنی نیست که قدرت و سرعت رشد این درخت کم است بلکه بر خلاف سرعت رشد بالای گونه تنها ارتفاع کمی دارد و در طول عمر خود به حداکثر ارتفاع ۳ متری خواهد رسید البته پیوندی بودن نهال نیز می‌تواند در این امر تاثیر گذار باشد.

هرس درخت

در فرآیند هرس کردن شما با حذف شاخ و برگ‌های اضافی درخت به بازکردن راه‌های هوایی گونه کمک بسیاری می‌کنید که این عامل هم در افزایش سن اقتصادی درخت کمک می‌کند و هم در افزایش باردهی درخت موثر است.نهال پسته دامغانی- برتر نهال

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

در خصوص نیاز سرمایی نهال پسته خنجری دامغان ابتدا باید تحقیقاتی را از مراکز فروش نهال پسته خنجری دامغان صورت داد زیرا این گونه در شهر دامغان بهترین عملکرد خود را به نمایش گذاشته است پس دمای فصل زمستان در این شهر جهت رفع نیاز سرمایی گونه بسیار مناسب بوده است. با توجه به اقلیم شهر دامغان که درای زمستان‌های نسبتا سرد و خشکی است می‌توان گفت که با قرار دادن ۶۰۰ الی ۸۰۰ ساعته نهال در دمای منفی ۷ درجه سانتی گراد می‌توانیم مقدمات گلدهی گونه را فراهم آوریم.

عمر مفید نهال

برخی افراد گمان می‌کنند که چون شنیده‌اند که نهال پسته خنجری دارای عمر مفید بالایی است پس سریعا باید اقدام به خرید نهال پسته خنجری و کاشت آن کنند و بعد از آن باغ را به حال خود رها کنند؛ این در حالی است که انتخاب نهال پربازده و سالم تنها اولین قدم در داشتن درختانی با عمر اقتصادی بالاست و بعد از آن باید با اصولی‌ترین شیوه‌ها اقدام به کاشت، داشت و برداشت درختان باغ کرد تا عمر اقتصادی آنها را تا حدود ۷۰ الی ۸۰ سال افزایش داد.

سن حیات نهال

تمامی عواملی که در قسمت قبلی مقاله به آنها اشاره شد در خصوص افزایش سن حیات نهال پسته نیز صدق می‌کند به گونه‌ای که با انجام هرس اصولی و سالانه و همچنین کوددهی به موقع می‌توانید سن حیات و عمر درخت را تا حداکثر ۲۰۰ الی ۳۰۰ سال افزایش دهید.

میزان وزن هر میوه

اگر قصد دارید پسته‌هایی درشت و بسیار مرغوب با مغز خوش عطر و طعم و صادراتی داشته باشید اقدام به خرید نهال پسته خنجری دامغان که در شمار مشهورترین ارقام نهال پسته ایرانی است، کنید تا از مغز پسته سبز رنگ و درشت این میوه که مصارف خوراکی بسیار زیادی دارد، بهره مند شوید. جالب است بدانید که پوسته رویی میوه‌های این درخت به رنگ قرمز متمایل نارنجی دیده می‌شود و وزن هر میوه به حداکثر ۵ گرم نیز می‌رسد.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

مطلوب‌ترین نقاطی که شما می‌توانید در آنجا اقدام به کاشت نهال پسته خنجری دامغان کنید، ارتفاعات بیش از ۲۰۰۰ متری از سطح دریاست زیرا در چنین نواحی تنوع و تراکم پوشش گیاهی گستردگی متوسطی دارد و آب و هوا سرد و خشک با زمستان‌هایی نیمه سردسیری است. توجه داشته باشید که نهال پسته نسبت به رطویت بالا حساسیت ویژه‌ای دارد و نباید نهال را در ارتفاعات کم‌تر از ۲۰۰۰ متر که دارای رطوبت نسبی بالایی هستند، کاشت.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

در خصوص آفات و بیماری‌های رایج در میان نهال پسته نمی‌توان به صورت قطع نظر داد؛ چرا که آفات و بیماری‌ها با توجه به شرایط محیطی و اقلیمی متفاوت خواهند بود و هر یک روش مبارزه و شیوه کنترل مختص به خود را دارند. در حالت کلی با علم به این که مقاومت نهال پسته در برابر آفات و بیماری‌ها بالاست نباید از شیوه‌های مبارزه و پیشگیری غافل بود به خصوص در مواجه با آفت پسیل پسته و کرم ریشه خوار پسته که باید روش‌های مبارزه خاصی را اتخاذ کرد.نهال پسته دامغانی- برتر نهال

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

در این قسمت از مقاله کاملا توجیه خواهید شد که چرا می‌گوییم خرید نهال پسته خنجری دامغان بسیار سود آور است! آیا از نرخ کنونی پسته و مغز پسته در بازارهای داخلی و خارجی آگاهی دارید؟ با توجه به میزان باردهی سالانه بیش از ۵ تن نهال پسته به ازای هر هکتار زمین می‌توان دریافت که سودآوری این گونه تا چه بالاست؛ به خصوص که این نهال محصولاتی صادراتی هم دارد.

شروع باردهی محصول

آغاز موعد باردهی نهال پسته خنجری ممکن است کمی برایتان طولانی باشد اما بازهم صرفه اقتصادی این نهال، این مدت زمان را توجیه می‌کند. نهال پسته خنجری پس از سال پنجم یا ششم کاشت گونه شروع به باردهی می‌کند و در این زمان باغدار می‌تواند محصولات باغ خود را به بازار عرضه کند. بنا به توصیه کارشناسان برتر نهال هیچ گاه احساس نکنید که در طی این مدت ۵ سال زمان خود را تلف کرده‌اید زیرا در این مدت شما مشغول انباشتن و جمع آوری سرمایه بوده‌اید.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های باغداران در هنگام مراجعه به مراکز فروش نهال پسته خنجری دامغان، نیاز نهال در خصوص رقم گرده افشان است در این قسمت از مقاله ما قصد داریم که خیالتان را از این بابت راحت کنیم؛ چرا که این نهال گونه‌ای کاملا مستقل و خودبارور است و برای گرده افشانی نیازی به گونه کمکی نخواهد داشت. رقم گرده افشان را برای ارقامی می‌کارند که بر یک پایه گل‌های نر و ماده ندارند و این کار به کمک رقم گرده افشان یا حشرات و وزش باد صورت می‌گیرد.

مدت آبیاری

یکی از حساسیت‌های نهال پسته خنجری دامغان، بیش از حد مرطوب ماندن ریشه نهال در خاک است زیرا نیاز آبی این گونه پیوندی نسبت به سایر ارقام نهال پسته کمتر است و تنها در سال‌های اولیه کاشت نهال است که نسبت به نیاز آن باید توجه ویژه‌ای شود‌. برای آبیاری این گونه باید زمانبندی دقیقی داشته باشید به گونه‌ای که در سال اول کاشت نهال هر ۷ روز یکبار، در سال دوم تا چهارم هر ۱۰ الی ۱۲ روز یکبار و در سال ششم به بعد هر ۲۰ الی ۳۰ روز یکبار نهال را آبیاری نمایید.

روش صحیح آبیاری

از آن جایی که ریشه نهال پسته نباید مدت زیادی در آب بماند پس شیوه آبیاری غرقابی و کرتی به هیچ وجه گزینه مناسبی نخواهند بود؛ پس بهتر است شیوه‌های دیگری را تجربه کنید؛ برای مثال می توانید از روش آبیاری بارانی و یا آبیاری قطره‌ای برای سیراب کردن این گونه کمک بگیرید. قیمت نهال پسته خنجری دامغان بسیار مقرون به صرفه است زیرا این درخت در طول عمر خود نیاز آبی کمی دارد و نیازی نیست برای تامین منابع آبی نگران بود.

زمان گلدهی درختنهال پسته دامغانی- برتر نهال

اگر قصد خرید نهال پسته خنجری دامغان را برای نواحی سردسیری که احتمال وقوع سرمای بهاره دارند، را دارید توصیه می‌کنیم که بدون هیچ گونه نگرانی و دغدغه‌ای فورا اقدام به این کار کنید زیرا این گونه در برابر سرمای دیررس بهاره و همچنین یخبندان‌های زمستانه کاملا مقاوم است و فرآیند گلدهی خود را در انتهای فروردین ماه که دمای‌ هوا به بیش از ۱۰ درجه سانتی گراد رسیده است، آغاز می‌کند.

زمان برداشت

میان رس بودن نهال پسته خنجری یکی دیگر از ویژگی‌های این نهال است که از نشانه‌های آن می‌توان به موعد برداشت محصولات در که میانه شهریور ماه است اشاره کرد. هنگام برداشت میوه‌های خوشه‌ای درخت پسته باید نیروی زیادی را صرف کرد زیرا قدرت چسبندگی میوه به دم شاخه بالاست.

خرید نهال

اگر به دنبال آدرس یک نهالستان معتبر که در حوزه تولید و فروش نهال پسته خنجری دامغان فعالیت می‌کند، هستید بهتر است به مجموعه برتر نهال مراجعه کنید تا با خرید نهال پسته خنجری دامغان سالم و شناسنامه دار با بهترین کیفیت از تولید کننده مستقیم محصول تجربه‌ای متفاوت را برای خود رقم بزنید. مدیریت نهاستان بر عهده مهندس سعید قاسمی است که با دانش و مهارت بالا و به کارگیری کارشناسان خبره در حیطه کشاورزی و باغداری توانسته سال‌های بسیاری به کسب تجربه و افتخار آفرینی بپردازد.

قیمت نهال

بومی بودن، خرید مستقیم نهال از تولید کننده، بازدهی بالا و… از جمله عواملی هستند که در قیمت نهال پسته خنجری دامغان موثر خواهند بود. یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت نهال، بازار فروش محصول است که باغدار قبل از خرید هر گونه باید بازار فروش محصولات آن و همچنین کاربردهای آن را مورد بررسی قرار دهد تا هر گونه ریسک شکست را به صفر برساند. جهت دریافت لیست قیمت نهال پسته خنجری دامغان می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده در سایت با ما در ارتباط باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال پسته خنجری دامغان: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال