%19

نهال پسته شاه پسند: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

49,000 تومان

خاستگاه :ایران
شروع باردهی :4 الی 5 سال
زمان گلدهی : زود گلده
فاصله کاشت نهال : 4 ذر 4 متر
میزان باردهی در هکتار : 5 تا 6 تن
ارتفاع از سطح دریا : ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ متر
پایه نهال : بذری و پیوندی
گرده افشان : نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری :7 الی 10 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 5 الی 6 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

از آنجایی که نهال پسته شاه پسند یک رقم تجاری محسوب می‌شود بنابراین خرید و فروش آن در بین کشاورزان در رونق بوده و بهتر است در زیر چند نمونه از خصوصیات و ویژگی بارز نهال پسته شاه پسند را بیان کنیم:

  • این دلم پروانه است و در هر هکتار بین چهار عدد بین ۵ الی ۶ تن میوه پسته تولید می کند.
  • نهال پسته شاه پسند زود گل است.
  • عمر اقتصادی نهال پسته شاه پسند هفتاد سال است.
  • میوه درخت پسته شاه پسند دارای مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های فراوان است.
  • باغ درخت پسته شاه پسند نسبت به خشکسالی مقاوم است.

خاستگاه اصلی نهال پسته شاه پسند

جالب است بدانیم هر چه نهال پسته خوب، با کیفیت و پرکاربرد در دنیا وجود دارد منشاء آن مربوط به کشور خودمان است، نهال پسته شاه پسند بومی کشور ایران بوده و اولین بار در شهر دامغان شناسایی شده است، البته امروزه در استان‌های دیگر مانند استان خراسان شمالی، استان کرمان و مناطق دیگر نیز کشت می‌شود.

نهال پسته شاه پسند- برتر نهال

پایه اصلی نهال پسته شاه پسند

به هنگام خرید نهال پسته شاه پسند دقت داشته باشید نهال پیوندی بر پایه درخت اکبری را خریداری کنید، از آنجایی که درخت اکبری نسبت به خشکسالی و بیماری مقاوم است و بنابراین نهال پیوندی شاه پسند مقاومت دوچندان در برابر ناملایمتی‌ها و شیوع بیماری و آفات از خود نشان می‌دهد.

ویژگی نهال پسته شاه پسند

  • قدرت رشد نهال پسته شاه پسند بالا است، بنابراین به هنگام احداث باغ آن حتما هرس اصولی این درخت را یاد بگیرید.
  • میوه درخت شاه پسند نسبتاً درشت بوده و هر کدام از آن ۵ گرم وزن دارد.
  • مغز میوه شاه پسند سبز روشن است و بر درصد بیشتر وزن میوه مربوط به مغز است.
  • از سال سوم کاشت درخت پسته شاه پسند شروع می شود.

 

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت پسته شاه پسندنهال پسته شاه پسند- برتر نهال

از آنجایی که منشأ درخت پسته شاه پسند شهر دامغان است نشانگر میزان سازگاری این ذرخت با شرایط آب و هوایی شهر دامغان است، بنابراین تمامی شهرها و مناطقی که هم سطح و هم رده با شهر دامغان است، مناطق مناسب برای کاشت درخت پسته شاه پسند محسوب می‌شود.

همچنین فراموش نکنید درخت پسته شاه پسند یک درخت زود گل بوده و شهرهایی که زمستان دیررس دارند اصلا مناسب کاشت نهال پسته شاه پسند نیست، به طور معمول مناطق خشک و نیمه خشک با زمستان کوتاه مدت و تابستان گرم یا معتدل برای احداث باغ بادام شاه پسند مناطق مناسبی به شمار می آید.

فاصله مناسب برای کاشت نهال پسته شاه پسند

معمولاً به هنگام فروش نهال پسته شاه پسند شرایط لازم توسط متخصصین نهالستان برای کشاورز توضیح داده می‌شود، یکی از این نکات مهم برای کشاورزی فاصله مناسب جهت کاشت نهال پسته است، به طور معمول استفاده از الگوی مربعی با ابعاد چهار متر گزینه مناسبی است.

خاک مناسب برای کاشت پسته شاه پسند

همیشه یک سوال برای کشاورزان زمان خرید نهال پسته وجود دارد چگونه خاک باغ را برای کاشت پسته شاه پسند آماده کنیم یا چه نوع خاکی برای احداث باغ پسته شاه پسند مناسب است؟ باید بگوییم باغ پسته از لحاظ ظاهری دارای خصوصیات و ویژگی فیزیکی و شیمیایی خاصی است و باعث می‌شود تا نهال پسته با آن سازگاری بیشتری داشته باشد، به طور معمول برای پسته شاه پسند توصیه می‌کنند میزان زهکشی و نفوذ پذیری خاک حداقل تا دو متر ادامه داشته باشد.

استفاده از لایه های متفاوت خاک اجتناب کنید، تا ۲ متر بهتر است خاک یکسان و تک لایه باشد، همچنین وجود آهک، سنگ، براده های آهن، سنگلاخ و موارد محدود کننده در بستر کاشت درخت وجود نداشته باشد چون باعث زخمی شدن و گره خوردن ریشه ها می‌شود، درخت پسته جزو درختانی است که در ph بالا رشد بهتری از خود نشان داده و مقداری نمکی بودن خاک لازم است، بنابراین به هنگام خاک‌ورزی اقدامات لازم در این مورد را انجام دهید.

 

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت پسته شاه پسند

چون درخت پسته شاه پسند در مناطق گرمسیری، نیمه گرمسیری و معتدل کاشت می‌شود اگر دارای زمستانه چندان سخت و یخبندانی نباشد، شما حق انتخاب بیشتری برای کاشت درخت پسته خواهید داشت می‌توانید در اواخر پاییز بعد از فرو رفتن درخت خواب زمستانی همچنین اواخر زمستان قبل از بیدار شدن درختان از خواب نهال پسته را به محوطه باغ انتقال دهید.نهال پسته شاه پسند- برتر نهال

کود مناسب برای نهال پسته شاه پسند

استفاده از کود مناسب و تغذیه صحیح و اصولی باعث می‌شود، طول عمر اقتصادی باغ پسته افزایش پیدا کرده و باردهی بسیار مناسبی را تجربه کنند، به طور معمول در مرحله اول توصیه شده از کود دامی پوسیده و کود طبیعی استفاده کنید، مرحله دوم بهتر است از کود ۱۰ ۱۰ ۱۰ استفاده کنید، این کود حاوی مواد مغذی و معدنی مانند نیتروژن، فسفر، منیزیم و پتاسیم بوده و بهترین زمان کوددهی عبارتند از:

  • اول بهار برای رشد بهتر و کمک به گلدهی
  • ماه شهریور برای تسریع در رسیدن میوه پسته
  • اوایل فصل پاییز برای بالا بردن میزان مقاومت درخت در برابر انواع بیماری ها و یخ زدگی زمستانی.

ارتفاع درخت پسته شاه پسند در طول عمر

درخت پسته شاه پسند عمر چندان طولانی ندارد و از این رو نهایت ارتفاع آن در طول عمرش بین ۵ تا ۶ متر است، همین مورد باعث شده نگهداری و رسیدگی به آن در طول عمرش مخصوصاً برداشت میوه کار بسیار راحتی باشد.

هرس درخت پسته شاه پسند

برای هرس درخت پسته شاه پسند به چند نکته مهم توجه داشته باشید، زمان هرس مهم است معمولاً در فصل تابستان توصیه نمی‌شود هرس درخت پسته را انجام دهید، باعث بروز بیماری و آفت زدگی نهال پسته شاه پسند می‌شود، اواخر پاییز برای هرس باردهی و اوایل فصل بهار برای هرس فرم دهی گزینه مناسبی بوده و از تنک کردن شاخه های زائد، علفی، بیمار و شاخه هایِ یخ زده در فصل زمستان را غافل نشوید، چون این شاخه ها نه‌تنها کیفیت و میزان باردهی درخت را کاهش می‌دهد، در ماه های بعدی باعث نفوذ بیماری به درون درخت خواهد شد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت پسته شاه پسند

۷۰۰ هزار و ۱۲۰۰ ساعت بازه دمایی کمتر از ۷ درجه برای تامین نیاز سرمایی جهت خواب زمستانی درخت پسته شاه پسند کافی است، به این نکته دقت داشته باشید در صورت عدم تامین نیاز سرمایی میزان باردهی درخت شما کاهش پیدا کرده و عملکرد چندان مناسبی از خود نشان نخواهد داد همچنین باروری و لقاح شکوفه های پسته شاه پسند طولانی‌تر خواهد شد.

عمر مفید نهال پسته شاه پسند

حداقل عمر مفید نهال پسته شاه پسند ۷۰ سال است، البته پتانسیل بالایی برای طول عمر بیشتر و اقتصادی خواهد داشت، علاوه بر عوامل ژنتیکی نحوه تولید نهال (بر پایه بذری یا پایه پیوندی) اگر کشاورز بتواند شرایط مناسبی را برای باغ پسته ایجاد کند طول عمر اقتصادی آن افزایش پیدا می‌کند.

سن حیات نهال پسته شاه پسندنهال پسته شاه پسند- برتر نهال

نکته‌ای که به هنگام فروش نهال پسته شاه پسند متخصصین فروش نهالستان بر روی آن تاکید دارند، سن حیات درخت پسته شاه پسند است، به طور معمول تا صد سال و حتی بیشتر سن حیات برای آن تخمین زده اند.

میزان وزن هر میوه درخت پسته شاه پسند

میوه درخت پسته شاه پسند چندان درشت نیست، ولی سنگین وزن بوده و هر عدد میوه پسته حداقل ۴ تا ۵ گرم وزن دارد، البته باید خاطر نشان شویم درصد بیشتر وزن آن مربوط به مغز پسته بوده همچنین بیشتر از ۸۰ درصد میوه پسته تولید شده خندان است.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال پسته شاه پسند

ارتفاع مناسب از سطح دریا جهت خرید نهال پسته شاه پسند و احداث باغ آن باید بگوییم دست کشاورزان و دامنه انتخابی آنها باز است، خوشبختانه نهال شاه پسند نسبت به ارتفاع سطح زمین حساسیت چندان زیادی نشان نمی‌دهد اگر مناطق شما زمستان طولانی مدت نداشته و چندان مرطوب نباشد می‌توانید، درخت پسته را خریداری  کرده و باغ آن را راه اندازی کنید، به طور معمول از ارتفاع ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ متر برای کاشت نهال پسته شاه پسند مناسب است.

مصونیت و مقاومت درخت پسته شاه پسند در برابر آفات و بیماری ها

نهال پیوندی درخت پسته شاه پسند بر پایه نهال اکبری تولید می‌شود بنابراین مقاومت آن در برابر انواع بیماری و شیوع آفت بالا خواهد بود با این وجود توصیه می‌شود کشاورزان و باغداران همواره مراقب آفاتی باشند که درخت پسته را مورد تهدید قرار می‌دهند.

از مهم‌ترین آنها می‌توان به پروانه فری و کرم چوب خوار اشاره کرد، انواع کنه و شته ها نیز تاثیر منفی بر بازدهی و کیفیت درخت پسته خواهند داشت، آنها با مکیدن درخت رشد درخت را با اختلال روبرو می کنند، از موارد دیگر حتماً به پوسیدگی ریشه درخت پسته خاطر رطوبت زیاد خاک دقت کافی داشته باشید.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت پسته شاه پسند در هر هکتار

در سال‌های آغازین باردهی هر نهال شاه پسند سالانه تنها می‌تواند ۳ کیلوگرم بار تولید کند، ولی وقتی که به تکامل رشد خود رسید این رقم تا چند برابر افزایش پیدا می‌کند به طور میانگین درختان بالغ و باکیفیت شاه پسند در هر هکتار بین ۵ الی ۶ تن میوه باکیفیت صادراتی و مرغوب تولید کرده و این رقم برای کشاورزان پسته یک رقم قابل توجه و سودآور است.

شروع باردهی محصول درخت پسته شاه پسند

معمولاً به هنگام فروش نهال پسته شاه پسند کارشناسان نهالستان اطلاعاتی در مورد شروع باردهی محصول درخت شاه پسند ارائه می‌دهند این درخت نسبت به نژادهای دیگر کمی دیر بازده است، به طوری که از سال سوم باردهی آن شروع شده و بعد از گذشت ۴ و۵ سال باردهی زمان اقتصادی آن فرا می‌رسد.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت پسته شاه پسند در صورت نیاز

همانطورکه قیمت نهال پسته شاه پسند برای کشاورزان مهم است باید بگوییم شناختن رقم مناسب برای گرده افشانی درخت پسته شاه پسند نیز مهم و ضروری بوده، درخت پسته کلا تک پایه بوده و برای باردهی و باروری شکوفه های خود احتیاج به رقم گرده افشان و یا درخت نر دارد، به طور معمول ده درصد درختان خریداری شده مربوط به گرده افشان یا درخت پسته نر است، از هر ده ردیف درخت هدف یک ردیف درخت گرده افشان کاشته می شود

مدت آبیاری درخت پسته شاه پسند

از دیگر مشخصه درخت پسته شاه پسند می‌توان به مقاومت آن در برابر کم آبی و خشکسالی اشاره کرد، این درخت به طور معمول می‌تواند روز های طولانی مدت زیادی نسبت به کم آبی مقاومت بالایی داشته باشد، به طوری که روتین آبدهی آن در ماه دوبار بوده و توصیه شده برای باروری اقتصادی و همچنین جلوگیری از افت کیفیت میوه تولید شده حتما آبیاری آن را به موقع انجام دهید، مخصوصا در فصل تابستان که میزان گرمای هوا چند برابر می‌شود.

روش صحیح آبیاری درخت پسته شاه پسند

برای آبیاری صحیح و اصولی درخت پسته شاه پسند بهتر است کشاورزان توجه به ذخایر آبی منطقه از تجهیزات نوین آبیاری استفاده کند به طور معمول آبیاری قطره ای و آبیاری بارانی گزینه مناسبی محسوب می شود.

نهال پسته شاه پسند- برتر نهال

زمان گلدهی درخت پسته شاه پسند

درخت پسته شاه پسند زود گل است، تقریباً از ۲۸ اسفند جوانه زنی آن شروع شده و در هفته اول فروردین اولین شکوفه هایش دیده می شود ۷ تا ۱۰  روز نیز لقاح و باروری آن طول می‌کشد.

زمان برداشت میوه درخت پسته شاه پسند

برداشت میوه درخت پسته شاه پسند در دهه دوم شهریور ماه به پایان می‌رسد، بنابراین باید کشاورزان مراقب باشد تا بارش پاییزی صدمه زیادی به این محصول نزند چون باران باعث لکه دار شدن پوست روی میوه پسته شده و کیفیت آن را کاهش می‌دهد.

خرید نهال پسته شاه پسند

برای تهیه و خرید نهال پسته شاه پسند و علاوه بر قیمت نهال پسته به کیفیت آن نیز توجه داشته باشید، این نهال را از مراکزی تهیه کنید که به صورت تضمینی و به همراه کارت گارانتی این محصول را به شما ارائه بدهند، برای این منظور می‌توانید سایت اینترنتی معتبر ترین مرکز تولید و توزیع نهال پسته شاه پسند را شناسایی کرده و با کارشناسان آن در ارتباط باشید.

قیمت نهال پسته شاه پسند

جهت استعلام قیمت نهال پسته شاه پسند از کارشناسان فروش نهالستان درخواست کاتالوگ داشته باشید، با مطالعه کاتالوگ علاوه بر اطلاعات کامل در مورد قیمت می‌توانید اطلاعات مفید درباره خود نهال نیز به دست بیاورید، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از شماره تماس‌های درج شده درسایت استفاده کرده و با متخصصین مرکز برتر نهال در ارتباط باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال پسته شاه پسند: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال