نهال پسته فندقی: خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

15,000 تومان

خاستگاه :ایران
شروع باردهی : سال پنجم کاشت
زمان گلدهی : میان گلده
فاصله کاشت نهال : 4 تا 4 متر
میزان باردهی در هکتار : 2 تا 6 تن
ارتفاع از سطح دریا : ۹۰۰ تا ۱۸۰۰ متر
پایه نهال :-
گرده افشان : نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری :7 الی 10 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 5 الی 7 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال پسته فندقی

  • کشاورزانی که به دنبال صادرات میوه پسته هستند باید نهال پسته فندقی را تهیه کنند.
  • میوه درخت پسته فندقی کوچک است.
  • علاوه بر استفاده از پسته فندقی به عنوان آجیل و خشکبار از آن برای تولید انواع فرآورده های مانند خلال پسته و پودر پسته استفاده می‌شود.
  • نهال پسته فندقی میان گل است.
  • نهال پسته فندقی دیر رس است.
  • پسته فندقی نسبت به خشکسالی و کم آبی بسیار مقاوم است.
  • نهال پسته فندقی می‌تواند در زمست ان تا سرمای منفی ۲۰ درجه را تحمل کند.
  • نهال پسته فندقی در تابستان می‌تواند تا گرمای ۴۰ درجه سانتیگراد را تحمل کند.

خاستگاه اصلی نهال پسته فندقی

وقتی صحبت از میوه پسته می‌شود باید بگوییم کشور ایران یکی از ابرقدرت‌های تولید این میوه در جهان محسوب می‌شود بیشتر نهال‌های پسته مربوط به کشور ایران است، نهال پسته فندقی نیز بومی کشور ایران بوده و به خاطر کیفیت درجه یک و سازگاری بالا بیشتر کشاورزان به دنبال خرید نهال پسته فندقی و احداث باغ آن هستند.نهال پسته فندقی- برتر نهال

پایه اصلی نهال پسته فندقی

نهال پسته فندقی بر دو پایه بذری و پیوندی تولید می‌شود، البته پایه بذری نیز به دو روش سنتی و روش اصلاح شده انجام می‌شود، از نظر متخصصین بهترین پایه نهال پسته فندقی بذری اصلاح شده است، این نهال می‌تواند شرایط غیر معمول و غیر طبیعی را به راحتی تحمل کند، مقاومت آن در برابر بیماری،کم آبی و خشکسالی زیاد است.

ویژگی نهال پسته فندقی

  • بومی کشور ایران است.
  • طول عمر اقتصادی آن حداقل ۸۰ سال است.
  • در سومین سال کاشت باردهی آن شروع می‌شود.
  • نهال پسته فندقی به صورت خوشه‌ای رشد می‌کند.
  • ظاهر میوه پسته فندقی به شکل کروی و فندقی است به همین علت به این نام می شناسیم.
  • ۵۰ درصد میوه پسته فندقی خندان است.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت پسته فندقی

مسئولین نهالستان به هنگام فروش نهال پسته فندقی شرایط آب و هوایی منطقه احداث باغ را به طور کامل بررسی می‌کنند، چون پسته فندقی میان گل است بنابراین کشاورز باید توجه داشته باشند تا سرمای دیررس بهاره تاثیر منفی بر روی شکوفه های آن نداشته باشد، از نظر کارشناسان با خرید درخت پیوندی و اصلاح شده پسته این مشکلات به قابل حل است چون میزان حساسیت آنها را به سرما کاهش داده اند، بهترین مناطق برای کاشت نهال پسته فندقی عبارتند از:

نهال پسته فندقی: خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

  • اقلیم گرمسیری
  • اقلیم معتدل
  • اقلیم معتدل رو به سردسیری

فاصله مناسب برای کاشت درخت پسته فندقی

از دیگر نکات مهم در مرحله کاشت باید کشاورز به آن توجه کافی داشته باشد، مشخص کردن فاصله مناسب برای کاشت نهال پسته فندقی در محوطه باغ است، به طور معمول بهترین فاصله در زمین‌های مسطح و نورگیر فاصله ۴ در ۴ است، اگر زمین زراعی شما نورگیری کافی ندارد باید این فاصله را افزایش داده و به ۴ در ۵ برسانید، در صورتی که زمینه شیب دار و رو به آفتاب است، می‌توانید فاصله را کاهش داده و به ۳ در ۴ برسانید.

خاک مناسب برای کاشت نهال پسته فندقی

برخی از مناطق کشاورزی به خاطر داشتن ph بالا و همچنین شوره زار بودن امکان کاشت نهال میوه در آنها وجود ندارد، چون اکثر نهال‌ها به ph بالا حساس بوده و بازدهی با کیفیت ندارند، بدر این مناطق می توان نهال پسته فندقی را کاشت کرد.

البته برای احداث باغ تجاری و مدرن که سود دهی بالایی داشته باشد باید عملیات مربوط به خاک ورزی به طور کامل انجام شود، چون بهترین خاک برای کاشت این نهال خاک لومی، شنی و مغذی است برای مغذی کردن خاک قبل از کاشت درخت می‌توانید از کود حیوانی استفاده کنید، معمولا برای یک هکتار ۵ تن کود حیوانی به کار می‌رود.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت پسته فندقی

برای نهال پسته فندقی بهتر است کاشت پاییزه را امتحان کنید، البته شما در انتهای فصل زمستان و اوایل فصل بهار نیز فرصت کافی برای کاشت درخت پسته فندقی دارید ولی جهت بازدهی سریع و سازگاری بهتر بین نهال پسته با محیط اطراف آن بهتر است اواسط فصل پاییز عملیات کاشت درخت پسته فندقی را به پایان برسانید.

کود مناسب برای نهال پسته فندقینهال پسته فندقی: خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

به هنگام فروش نهال پسته فندقی به این نکته توجه داشته باشید چون یکی از عناصر و ریز مغذی‌های مهم میوه پسته وجود پروتئین گیاهی است، بنابراین درخت پسته فندقی برای رشد آن احتیاج به نیتروژن فراوان دارد، پس می‌توان گفت مهمترین کود برای رشد نهال پسته فندقی مورد استفاده قرار می‌گیرد کود ازت و نیتروژن دار است تا تولید پروتئین گیاهی در میوه پسته به خوبی انجام شود و شما می‌توانید برای خاک ورزی از کود پوسیده دامی نیز استفاده کنید چون کمک زیادی به مغذی کردن خاک می‌کند برای استفاده از از دیگر کود‌ها نیز بهتر است تحت مشاوره متخصصین این کار را انجام دهید.

ارتفاع درخت پسته فندقی در طول عمر

از دیگر مزایای درخت پسته فندقی به هنگام خرید نهال پسته باید به آن توجه زیادی شود ارتفاع مناسب آن است به طور معمول درخت پسته فندقی ارتفاعی بین ۵ الی ۷ متر دارد و کشاورزان با استفاده از هرس فرم دهی سعی می‌کنند تا ارتفاع آن را ثابت نگه داشته و در عوض رشد جانبی درخت را افزایش دهند، در این صورت درصد باردهی درخت پسته فندقی تا چند درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

هرس درخت پسته فندقی

برای هرس درخت پسته فندقی اواخر فصل زمستان و اواسط فصل پاییز گزینه مناسبی است اگر شما هرس این درخت را به خوبی انجام ندهید باعث می‌شود تا شاخه های زائد و اضافی تغذیه درخت را به خود جذب کرده و مانع از رسیدن عناصر مغذی و رطوبت به میوه‌های آن بشوند، همچنین فراموش نکنید در صورت هرس نکردن درختان پسته مستعد انواع بیماری و آفات مختلف خواهند شد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت پسته فندقی

هنگام تهیه نهال پسته علاوه بر در قیمت نهال پسته فندقی بهتر است به نیاز سرمایی آن نیز توجه داشته باشید، آیا در محدوده احداث باغ شما می‌توانید نیاز سرمایی را برطرف سازید یا نه؟ یکی از مهمترین فرایند هایی که باعث می‌شود شما در احداث باغ پسته به صورت موفقیت آمیز به هدف تجاری خود برسید تامین نیاز سرمایی درخت پسته فندقی است، به طور معمول ۷۰۰  و ۱۲۰۰ ساعت قرار گرفتن نهال پسته بر بازه دمای کمتر از ۷ درجه سانتیگراد برای این فرایند کافی است.

عمر مفید نهال پسته فندقی

عمر مفید درخت پسته فندقی حدود ۶۰ الی ۷۰ سال می باشد. البته این نکته نیز باید ذکر شود که عمر مفید هر درخت به عواملی از قبیل شرایط اقلیمی منطقه کاشت و همچنین مراقبت های لازم از درخت نیز بستگی دارد. عواملی همچون میزان آبیاری، نوع کود مورد استفاده و میزان آن، نوع و میزان سمپاشی و هرس درختان در طول عمر درختان پسته تاثیر گذار خواهد بود.نهال پسته فندقی: خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

سن حیات نهال پسته فندقی

سن حیات نهال پسته فندقی کمی بیشتر از ۱۱۰ سال است البته در این زمان دیگر باردهی مناسب و اقتصادی برای درخت پسته وجود نداشته و کشاورز با نگهداری آنها نه تنها درآمد خاصی کسب نمی‌کند بلکه هزینه های اضافی نیز برای آبیاری و کوددهی درخت باید مصرف کند.

میزان وزن هر میوه پسته فندقی

وزن میوه پسته فندقی به خاطر ریز بودن چندان سنگین نیست، اگر آن را با غلاف سبز رنگ در نظر بگیرید هر دانه آن حداقل ۹ گرم وزن خواهد داشت، ولی پسته خشک فندقی بدون غلاف سبز ۵ تا ۷ گرم وزن دارد.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال پسته فندق

یکی از نکات مهم به هنگام فروش نهال پسته فندقی بیشتر کارشناسان به آن توجه زیادی دارند علاوه بر سازگاری و تناسب نهال پسته فندق با محیط اطراف ارتفاع مناسب از سطح دریا است، بهترین ارتفاع برای کاشت نهال پسته فندق ارتفاع بین ۹۰۰ تا ۱۸۰۰ متر است البته به خاطر اصلاحی بودن این نهال می‌توانید در ارتفاعات بالاتر تا حدود ۲۲۰۰ متر نیز نهال پسته فندقی را کاشت کنید به شرطی بتوانید شکوفه‌های آنرا از سرمای بهاره آن را حفظ کنید.

مصونیت و مقاومت درخت پسته فندقی در برابر آفات و بیماری ها

شناختن بیماری و آفت‌هایی که باغ پسته را مورد تهدید قرار می‌دهد باعث شده تا کشاورز با یک اطلاعات از پیش تعیین شده بتوانند این بیماری‌ها را مراحل اولیه شناخته و اقدامات لازم برای رفع آنها را انجام دهند، کشاورز با رعایت چند نکته اساسی می تواند تا سالیان سال از بروز بیماری در باغ خود جلوگیری کند:

  • خرید نهال پسته مرغوب و باکیفیت بر پایه بذری اصلاح شده
  • رسیدگی و مدیریت صحیح باغ

در زیر به چند نمونه از آفت و بیماری پرریسک اشاره می‌کنیم:

  • آفت پسیل پسته
  • کپک پسته
  • پروانه چوب خوار درخت
  • کنه درخت
  • شته درخت پسته

میزان باردهی و برداشت محصول درخت پسته فندقی در هر هکتار

هر نهالی که پر بار باشد و بازدهی مناسبی داشته باشد از نظر کشاورزان به عنوان بهترین نهال بومی یا غیربومی شناخته می‌شود درخت پسته فندقی جزو بهترین نهال بومی در کشور ایران شناخته شده است، اگر شرایط ایده آل برای رشد آن فراهم شود بر هر هکتار حداقل ۷ تن میوه با کیفیت و صادراتی به همراه غلاف سبز رنگ را تولید خواهد کرد.

شروع باردهی محصول درخت پسته فندقی

یکی از دلایل پر فروش نهال پسته فندقی شروع باردهی و همچنین بلوغ و تکامل رشدی آن است، باید بگوییم این نهال از سال پنجم کاشت به بلوغ رشدی رسیده و کشاورز می‌تواند باردهی اقتصادی آن را مشاهده کند، البته تحقیقات انجام شده اگر شما نهال بذری اصلاح شده را از نهالستان معتبر خریداری کنید در همان سال اول کاشت می‌توانید چند عدد نوبرانه پسته را بر روی شاخه ها ببینید.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت پسته فندقی در صورت نیاز

در مورد پسته نهال پسته باید بگویم گل‌های نر و ماده این درخت در دو پایه مجزا قرار دارد، معمولاً نسبت کاشت نر و ماده ۸ب ه ۱ یا ۱۰ به ۱ است بر اساس علم گیاه پزشکی باید گلهای نر پنج الی شش روز زودتر از گل‌های ماده شکوفایی خود را شروع می‌کند تا همین که گل‌های  هدف جوانه دهی خود را شروع کردند، گرده های آزاد شده توسط رقم گرده افشان بارور شده و فرایند لقاح به خوبی انجام شود.

نهال پسته فندقی: خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

مدت آبیاری درخت پسته فندقی

نهال پسته فندقی نسبت به خشکسالی و کمبود آب مقاوم بوده به همین خاطر نیاز آبی آن پایین است، در سن بلوغ درخت پسته فندقی کافی است در ماه دوبار آن را آبیاری کنید، البته دقت کنید آبیاری نهال جوان پسته فندقی در دو سال اول کاملا متفاوت است کشاورزی در ۵ الی ۶ روز یکبار آبیاری آن را انجام دهد تا ریشه‌های جوانان بتوانند به راحتی روی خوبت را از خواب جذب کند به طور میانگین درخت پسته روزانه ۱.۵ الی ۲ لیتر آب احتیاج دارد.

روش صحیح آبیاری باغ درخت پسته فندقی

قبل از خرید نهال پسته فندقی بهتر است تجهیزات آبیاری باغ خود را تاسیس کنید برای جلوگیری از هزینه های اضافی و همچنین آبیاری صحیح بهتر است از تجهیزات نوین آبیاری استفاده کنید، آبیاری قطره ای به روش شیاری و یا آبیاری بارانی گزینه مناسبی برای باغ پسته است.

زمان گلدهی درخت پسته فندقی

در مورد زمان گلدهی درخت پسته فندقی باید بگوییم این درخت جزو ارقام میان گل قرار گرفته است و تاریخ دقیق گلدهی آن از ۱۵ فروردین آغاز می‌شود، ۱۰ تا ۱۵ روز دوره لقاح و باروری آنها طول می‌کشد، حساس ترین دوره نهال پسته مربوط به زمان شکوفه دهی آن است اگر احساس کردید که این زمان امکان برودت هوا و تغییرات جوی وجود دارد، سعی کنید با عامل پیشگیرانه مانع از صدمه دیدن و یخ زدگی شکوفه ها بشوید.

زمان برداشت پسته فندقی

نهال پسته فندقی دیررس است، زمان برداشت این محصول از اواسط شهریور ماه شروع شده و معمولاً در اواخر آن به پایان می‌رسد، مناطقی که در ماه شهریور بارش باران آنها شروع شده و هوا سرد است، منطقه چندان جالبی برای احداث باغ پسته فندقی نیستند چون سرمای زودرس و بارش باران  باعث افت کیفیت میوه پسته روی شاخه ها خواهد شد.

خرید نهال پسته فندقی

در مورد احداث باغ پسته فندقی باید بگوییم به خاطر پربار بودن این پسته باغ آن به عنوان باغ تجاری محسوب می‌شود چون در کشور ایران درصد بالایی از میوه های تولید شده پسته فندقی صادر می‌شود پس به هنگام تهیه درخت پسته فندقی بهتر است شرایط جوی و اقلیمی خود را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید این شرایط سازگاری کافی با نهال پسته دارد، همچنین اطلاعات لازم در مورد قیمت خرید نهال پسته فندقی به دست بیاورید.

در ضمن برای خرید این نهال نهالستانی را شناسایی کنید،  تولید کننده نهال بوده و مجوز رسمی از وزارت جهاد کشاورزی استان داشته باشد، تا کشاورز بتوانید به صورت مستقیم و بدون واسطه با تولیدکنندگان در ارتباط بوده و این نهال را با قیمت منصفانه به همراه کارت گارانتی تهیه کنند، نهالستانهای بزرگ سایت اینترنتی داشته و کشاورزان در هر نکته کشور ایران به راحتی می‌توانند به صورت مستقیم با کارشناسان کشاورزی در ارتباط باشند.

قیمت نهال پسته فندقی

کشاورزان برای اینکه بتوانند به صورت تضمینی باغ پسته فندقی را احداث کنند باید به فکر تهیه نهال با کیفیت و اصلاح شده باشند تا علاوه بر هزینه کمتر بازدهی بالایی نیز داشته باشد، همچنین نهال خریداری شده باید حداقل دارای گارانتی دو ساله باشد، چون حداقل یک یا دو سال طول می‌کشد تا باغدار مطمئن شود نهال پسته کیفیت لازم برای بازدهی دارد یا نه؟

جهت استعلام قیمت نهال پسته فندقی می‌توانید مراکز تولید کننده با اعتبار و شناخته شده کشور ایران مانند برتر نهال مراجعه کنید تا اطلاعات دقیقی در مورد مراحل سفارش و خرید نهال در اختیار شما قرار دهند، جهت ارتباط مستقیم با مهندسین کشور بهتر است از درگاه های ارتباطی درج شده در سایت استفاده کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال پسته فندقی: خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال