خرید نهال گردو در شوقان✔️ قیمت انواع نهال گردو شوقان

در این مقاله با ما همراه باشید تا شهر نسبتاً مرزی شوقان واقع در دل کوهپایه‌های آلا داغ با اقلیم معتدل را به خوبی شناخته و مزایای خرید نهال گردو و نهال‌های مناسب آن را بررسی کنیم.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی شوقان

شهر شوقان شهری کوه پایه‌ای، ییلاقی واقع در شهرستان جاجرم خراسان شمالی و ۶۴ کیلومتری شهر بجنورد است. این شهر به دلیل قرارگیری در ارتفاع ۱۳۴۵ متری و قسمت شمالی کوه آلاداغ و کوه سالوک و بهار در قسمت جنوبی، شهر کوهپایه‌ای با آب و هوای معتدل و بسیار سرسبز و پر آب است. این شهر از جمله قطب‌های منطقه از نظر کشاورزی و باغداری شناخته می‌شود و به دلیل منابع آبی پربار از جمله چشمه شوقان که اکثر باغات و مزارع کشاورزی را سیراب می‌کند شهری حاصلخیز و با تولیدات انبوه میوه است.
از جمله محصولات پربار و پررونقی که در این شهر برداشت می‌شود زردآلو است که این شهر را با قیسی معروف آن می‌شناسند. از دیگر محصولات باغی گلابی، آلو، سیب، زردآلو، هلو، آلو، گیلاس و انگور و خشکبار است. این شهر در زمینه تولید سیفیجات خصوصاً خیار و گوجه و محصولات مزروعی و استراتژیکی مانند گندم، جو، غلات، کلزا و … نیز موفق است.

بیشتر بخوانید: خرید نهال در بجنورد

تاریخچه باغات گردو در شوقان

شهر شوقان در دشتی پر آب و بسیار حاصلخیز با خاک غنی قرار گرفته و اکثر باغات و زمین‌های کشاورزی آن در دامنه کوهپایه‌ای رشته کوه آلاداغ واقع شده است. از مهم‌ترین باغاتی که در این بخش سطح زیر کشت بالایی دارد باغات گردو است که با توجه به مهیا بودن منطقه رشد از نظر عوامل طبیعی مساعد و مناسب و همچنین پرفروش بودن میوه، با خرید این نهال افراد زیادی در زمین‌های خود باغات پربار و سر به فلک کشیده گردو را اداره می‌کنند.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در شوقان

از جمله مهم‌ترین مراحل احداث باغ گردو کسب اطلاعات تخصصی از عوامل محیطی و همچنین تهیه ارقام سالم و سازگار است. لازم است که نقشه کلی مساحت باغ از نظر توپوگرافی و جغرافیایی اخذ شده و نقاط و مختصات کاشت نهال و حفر چاله‌های مناسب برای کشت انجام شود. همچنین لازم است از طریق کنترل شیمیایی و آنالیز خاک در آزمایشگاه‌های خاکشناسی عناصر کربن‌دار و تغذیه‌ای و همچنین درصد اسیدیته مشخص شود. این نهال تجاری برای رشد خود خاک‌هایی با بافت سبک و لومی و ph شش و نیم الی ۷ را می‌پسندد و نسبت به نوسانات دمایی و سرما نیز حساس است.

 

آیا کاشت نهال گردو در شوقان حالت اقتصادی دارد؟

با توجه به تولیداتی که از بخش کوهپایه‌ای شوقان در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می‌رسد تولیدات گردو قابل توجه است و این نشانگر مناسب بودن خاک این شهر از نظر تغذیه‌ای و همچنین مهیا بودن منابع آبی برای کاشت نهال است. برای اقتصادی شدن این کاشت و دریافت بالاترین سود لازم است نهال‌ها از خطر و معضل سرمازدگی محفوظ باشند و راهکارهای مراقبتی نوین و کم هزینه و همچنین پیشگیری از بیماری نهال نیز از مراجع معتبر و تخصصی اخذ شود

 

خرید نهال گردو در شوقان

مسئله خرید نهال گردو در شوقان نیازمند آگاهی و دانایی بالای باغدار است لذا لازم است خرید نهال گردو در شوقان را از نهالستان‌های انجام دهید که هیچگونه مشکل بهداشتی نداشته، تیم مهندسی آن در رابطه با پرورش نهال‌ها تخصص و تجربه کافی را داشته باشند.
نهالستان اینترنتی برتر نهال از جمله مراجعی است که نهال‌های شناسنامه‌دار را همراه با فاکتور فروش معتبر ‌ شناسه‌دار عرضه می‌کند و کلیه مراحل پرورشی زیر نظر کمیته فنی نهال استان، موسسه تحقیقات بذر و گیاه و جهاد کشاورزی پیش می‌رود. کلیه ضوابط فنی جابجایی به شکل اصولی رعایت شده و نهال‌ها با قیمت و کیفیت مناسب در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیرند.

فروش نهال گردو در شوقان

در مراکز فروش نهال گردو در شوقان باید استانداردهای کیفی و کمی تولید نهال از سوی تولید کننده رعایت شده و این استانداردها توسط ناظرین و کمیته‌های فنی کنترل شود تا در نهایت نهال‌های استاندارد، سالم و پربازده در حوزه باغداری به دست باغبانان برسد. پس سعی کنید نهال را از مراکز و اشخاص هویت‌دار انتخاب کنید تا در صورت هرگونه مشکل بتوانید حق خود را از او مطالبه کرده یا در قبال نهال عرضه شده جوابگو باشد.

نهال گردو مناسب شوقان

اگر در طول باغداری از بهترین روش‌های آبیاری، کوددهی، سمپاشی، هرس، تنک کردن استفاده شده و منطقه رشد نهال به خوبی مهیا سازی و هموار شود، ولیکن نهال گردو مناسب شوقان انتخاب و خریداری نشود تمامی سرمایه‌های باغدار از بین رفته و به جز نهالی ضعیف، ناسازگار و با خصوصیات تهاجمی نتیجه‌ای عاید باغدار نخواهد شد. پس لازم است مناسب‌ترین نهال گردو مانند نهال‌های معتدله و نیمه سردسیری برای این بخش لحاظ شود.

انواع نهال گردو در شوقان

برای اینکه بتوانید شناخت خوبی از انواع نهال گردو در شوقان با باردهی و سازگاری بالا کسب کنید مطالعه بخش زیر را از دست ندهید.
* نهال گردوی فرانکت: نهالی دیرگل مناسب برای مناطق معتدل کوه پایه‌ای و نیمه سردسیری، قابل کاشت در ارتفاعات ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ متری، رقمی پربار مقاوم به آفات، گرما و سرمای بهاره با محصول دهی ۶ تن در هکتار
* نهال گردوی فرنور: رقمی معتدله و نیمه سردسیری با استقامت بالا در برابر یخبندان و سرمای بهاره، قابل کاشت در ارتفاعات ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ متری، با میوه‌دهی ۷ تن در هکتار، رقمی پیوندی کم ارتفاع و دیرگل
* نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: رقمی محبوب در تمامی مناطق از جمله اقلیم‌های کوهپایه‌ای و معتدله با ارتفاعات ۰ تا ۳۰۰۰ متری، محصول دهی انفجاری ۸ تا ۱۲ تن در هکتار، نهالی زود بازده از سال دوم کاشت، دیرگل، مقاوم به سرمای زیر ۳۰ درجه و گرمای ۴۵ درجه
* نهال گردوی چندلر: از جمله نهال‌های زود بازده و دیرگل با باردهی ۶ الی ۷ تن در هکتار، قابل کاشت در اقلیم‌هایی با ارتفاعات ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متری است که مقاوم به سرمای زیر ۳۰ درجه و سرمای دیررس بهاره است.

قیمت نهال گردو در شوقان

قیمت نهال گردو در شوقان به تبعیت از کمبود یا فراوانی رقم خاص، محل نهالستان و هزینه‌های تولیدی و جابجایی نهال، میزان باردهی، نوع گلدهی و کیفیت و ضمانت دار بودن ارقام تعیین می‌شود. می‌توانید با کلیک بر روی لینک زیر از کلیه قیمت‌ها به همراه خصوصیات نهال آگاه شوید.

بهترین نهال گردو

از جمله ارقامی که با باردهی مناسب در این خطه کوهپایه‌ای و کوهستانی توانسته‌اند تولیدات خوبی را داشته باشند و به عنوان بهترین نهال گردو در شوقان شناخته شوند رقم‌هایی مانند چند لر، فرنور، ژنوتیپ پالیز، اسرائیلی، تویسرکان، پوست کاغذی فرانکت هستند.

نهالستان گردو در شوقان

در این مقاله ویژگی‌های نهالستان‌های استاندارد و برتر ذکر شد و مطالعه این ویژگی‌ها کمک می‌کند بهترین نهالستان گردو در شوقان را برای خرید نهال گردو انتخاب کنید. اما ما به شما مسیر کوتاه، ایمن و با اعتبار برتر نهال را معرفی می‌کنیم که نهالستان با سابقه ۵ دهه قدمت است که دارای تنوع ارقام بوده و تعهد بالایی در قبال کیفیت، سلامت و مرغوبیت نهال‌ها دارد.
شما عزیزان می‌توانید با مراجعت به صفحه خرید نهال میوه شوقان اطلاعات خوبی از ارقام قابل کاشت در این خطه کسب کنید.

کلام آخر

این خطه یکی از مهم‌ترین مقاصد برای سرمایه‌گذاری و تاسیس باغستان گردو است. زیرا نهال گردو بدون هیچ نوع کمبود منابع آبی و خاکی در اقلیم کوهستانی با آب و هوای مطلوب، مأمنی امن و مناسب داشته و می‌تواند صاحب باغ خود را از بحر فروش میوه‌های با کیفیت، سنگین مغز و پربار خود منتفع سازد.

همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های میوه دیگر که در شهر شوقان می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال میوه در شوقان مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال