خرید نهال گردو در کبودرآهنگ✔️ قیمت انواع نهال گردو کبودرآهنگ

نهال گردو از جمله ارقام سوددهی است که رویشگاه اولیه آن کشور ما ایران بوده و از نظر صادرات غیر نفتی این میوه خشکبار آن جزو محص اقتصادی و بسیار سودآور است. به همین جهت کشت و پرورش آن در تمامی اقلیم‌ها دارای محبوبیت و طرفداران بالایی است. شهر کبودر آهنگ شهری مستعد و مناسب برای خرید نهال گردو و احداث باغ آن است. برای شناخت رقم‌های سازگار و آب و هوای این شهر کهن با ما همراه باشید.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی کبودرآهنگ

شهر کهن و دیرینه کبودر آهنگ شهری واقع در استان همدان و ۵۴ کیلومتری مرکز آن است که در ارتفاع ۱۶۷۵ متری قرار گرفته و از میانگین بارشی ۲۸۰ میلیمتر در سال برخوردار است. این شهر گرم‌ترین و سردترین دماها را نسبت به دیگر بخش‌های همدان تجربه می‌کند. این اقلیم از طبیعتی بکر، چشمه‌های پرآب، باغاتی سرسبز، آب و هوایی ییلاقی و کوهستانی برخوردار است. شهر کبودراهنگ دارای باغات متعدد گردو، سیب، زردآلو، انگور و آلو است. از نظر آب‌های زیرزمینی و کاریز و قنات‌ها به دلیل داشتن چشمه‌های متعدد بسیار پر آب است.

بیشتر بخوانید:خرید نهال گردو در همدان

تاریخچه باغات گردو در کبودرآهنگ

شهرستان کبودرآهنگ دارای ۵۷۰ هکتار باغ گردوی پر تولید و حاصلخیز است که با توجه به رواج گردوکاری در این استان اکثراً از رقم‌های محلی و تویسرکان در کنار رقم‌های مقاوم به سرما و دیرگل استفاده می‌شود. به زعم اکثر سرمایه‌گذاران درختان گردو به دلیل تنومند بودن هیچگونه خسارتی از جانب آفات و عوامل بیماریزا نخواهند داشت. اما این باغات در معرض شته گردو، کرم گردو، پروانه فری، کرم خراط، شپشک، مگس و کنه گردو هستند که می‌توانند با کاهش باردهی و بازدهی باعث تقلیل طول عمر نهال نیز شوند. پس با رصد تاریخچه باغات و همچنین بیماری‌های منطقه، شناخت خوبی حاصل و باید از روش‌های مدیریتی و پیشگیری بهینه و نوین استفاده شود.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در کبودرآهنگ

عوامل متعددی می‌توانند در عملکرد و حصول بالاترین بازدهی و باردهی باغات گردو موثر باشند که بسیاری از عوامل محدود کننده غیر قابل تغییر بوده و باید قبل از احداث باغ از انطباق این عوامل با رقم گردو اطلاعات دقیقی حاصل شود. از آن جمله می‌توان به بافت خاک، کیفیت آب، پایه و رقم، شرایط آب و هوایی اشاره کرد. از دیگر عوامل محدود کننده قابل تغییر نیز می‌توان به روش‌های کاشت، آبیاری، هرس، کوددهی و شناخت آفات و روش‌های دفع آن اشاره کرد.

 

آیا کاشت نهال گردو در کبودرآهنگ حالت اقتصادی دارد؟

اکثر نهال‌های گردو برای لقاح و گلدهی نیازمند رقم گرد افشان هستند اما استفاده از رقم‌های ژنوتیپ به دلیل تک پایه بودن نیازی به گرده افشان نداشته و متقابلاً با کاشت ارقام پایه کوتاه ژنوتیپ، تراکم کاشت در باغ افزایش پیدا می‌کند. البته روش‌های مدیریتی از جمله عوامل متغیر هستند که می‌توانند بر سودآوری هرچه بالاتر نهال گردو تاثیرگذار باشند. می‌توان با آبیاری و تغذیه‌ای بابلر و قطره‌ای، کنترل رشد علف‌های هرز و معدوم سازی آنها و همچنین کاشت نهال‌های دیرگل و پربار فرصت ریشه زایی و رشد حداکثری را در اختیار نهال قرار داد و میوه‌های با کیفیت، سنگین مغز را برداشت کرد و به سود قابل توجهی رسید.

 

خرید نهال گردو در کبودرآهنگ

خرید نهال گردو در کبودر آهنگ از فروشندگان و مراکز مجوزدار و شناخته شده باعث آسودگی خاطر و همچنین برخورداری از ضمانتنامه‌های سلامت و کیفی نهال می‌شود. در همین راستا برتر نهال بزرگترین نهالستان شمال غرب کشور به صورت اینترنتی با استفاده از سایت بزرگ و جامع خود انواع و اقسام نهال‌های گردو را با مشخصات ذکر کرده و با خدمات پس از فروش، گواهی سلامت، شناسنامه اصیل و لیبل دار، فاکتور فروش معتبر و ضمانت برگشت نهال‌های سازگار با شهر کبودر آهنگ را در اختیار باغداران و خریداران عزیز قرار می‌دهد.

فروش نهال گردو در کبودرآهنگ

با توجه به فراوانی مراکز فروش نهال گردو در کبودر آهنگ و متفاوت بودن روش‌های تولیدی و پرورشی نهال‌ها و متقابلاً کیفیت و سلامت آنها توصیه می‌شود در وهله اول از کیفیت و سلامت نهال‌ها با ضمانت‌نامه‌های معتبر مطمئن شده و همچنین از فعالیت‌های رسمی و مجوزدار نهالستان نیز مطلع و از مسئولیت پذیری و متعهد بودن آنها نیز آگاه شوید.

نهال گردو مناسب کبودرآهنگ

ارقام تجاری و سازگار و بومی این منطقه، با گلدهی دیر موقع و مقاومت بالا به برودت هوا و یخبندان می‌توانند به عنوان نهال گردوی مناسب کبودرآهنگ مورد استفاده قرار بگیرند. از جمله این ارقام می‌توان به پرفروش بودن نهال تویسرکان، چندلر، هارتلی، نهال‌های ژنوم دار، فرنور ، پوست کاغذی و خوشه اسرائیلی اشاره کرد.

انواع نهال گردو در کبودرآهنگ

اگرچه انواع نهال گردو در کبودر آهنگ را می‌توان در این اقلیم می‌توان کاشت اما در صورت ناسازگار بودن نهال با اقلیم شاهد عدم باردهی و بازدهی مطلوب خواهید بود. پس با نهال‌های سازگار آشنا شوید.
 نهال گردوی پوست کاغذی: رقمی پرفروش با پوسته بسیار نازک، ۶۰ مغز، بسیار پربار با باردهی ۵ الی ۶ تن در هکتار، قابل کاشت در ارتفاعات ۰ تا ۳۰۰۰ متری ،سازگار در مناطق معتدل و کوهستانی و مقاوم به سرما
 نهال گردوی فرنور: نهالی فرانسوی، پایه کوتاه و دیرگل، مقاوم به سرما، قابل کاشت در ارتفاع ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متری، باردهی بی‌نظیر ۷ تن در هکتار، تحمل گرمای ۴۵ درجه و سرمای زیر ۳۰ درجه
 نهال گردوی خوشه‌ای اسرائیلی: رقمی معتدله سازگار با مناطق کوهستانی با ارتفاعات ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ متری، باردهی ۶ تن در هکتار، زود بازده از سال دوم کاشت، رقم دیرگل و با عمر باردهی بالا و ارتفاع کم
 نهال گردوی تویسرکان: نسبتا زودگل، سازگار با ارتفاعات صفر تا ۲۸۰۰ متری، رقمی ایرانی و بومی، بسیار پربار با باردهی ۷ تن در هکتار مقاوم به بیماری و آفت
 نهال گردوی هارتلی: نهالی آمریکایی و دیرگل باردهی ۶ تن در هکتار، زود بازده و پربار مقاوم به سرما، قابل کاشت در ارتفاعات ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ متری

قیمت نهال گردو در کبودرآهنگ

با توجه به اینکه عوامل متغیری مانند روش‌های پرورشی، هزینه‌های انتقال و جابجایی، نوع گلدهی، قابلیت‌ها و ویژگی‌های باردهی و سن نهال در قیمت نهایی ارقام گردو تاثیرگذار هستند. لذا برای استعلام دقیق و راحت‌تر قیمت نهال گردو در کبودر آهنگ می‌توانید از لینک معتبر زیر استفاده کنید.

بهترین نهال گردو

بدیهی است که در هر اقلیم با توجه به خصوصیات آب و هوایی و خاکی آن نهال‌ها بازخورد و کنش‌های متفاوتی را ارائه دهند. بهترین نهال گردو در کبودر آهنگ مسلماً نهالی سازگار و منطبق بر آب و هوا منطقه خواهد بود.

نهالستان گردو در کبودرآهنگ

مسلماً با توجه به حساسیت خرید و هزینه‌های بالای پرورشی نهال گردو، خدمات پس از فروش نهالستان گردو در کبودر آهنگ و ضمانتنامه‌های کیفی و سلامت عرضه شده برای نهال از جمله مولفه‌های است که می‌تواند باعث آسودگی خاطر باغدار و خریدار شود. برای داشتن خریدی مطمئن، اقتصادی و صحیح می‌توانید با برتر نهال در تعامل بوده و با کمک تیم کارشناسی این مجموعه نهال‌های اصیل، تضمین شده از نظر مرغوبیت و سلامت را دریافت کنید.
می‌توانید در صفحه خرید نهال میوه کبودرآهنگ رقم های مناسب این بخش را مطالعه کنید

کلام آخر

گردوکاری علاوه بر سود بسیار بالا دارای پیچیدگی‌ها و مخاطرات ناخوشایندی است که در صورت عدم مدیریت درست می‌تواند سرمایه‌گذاری شما را بسیار تقلیل دهد. برای داشتن باغستان‌های سالم پربار و سودآور لازمه خرید نهال‌های مناسب و استفاده از آموزه‌های باغبانی نوین و علمی بسیار در حصول عملکرد بالا موثر است. در این مسیر می‌توانید از تجربه، قدمت، تخصص و اعتبار نهالستان برتر نهال استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب کبودرآهنگ و خرید نهال در  کبودرآهنگ اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال