خرید نهال گردو در صباشهر✔️ قیمت انواع نهال گردو صباشهر

صباشهر از جمله شهرهایی است که در دشت شهریار قرار گرفته و از نظر ویژگی‌ها و پتانسیل‌های طبیعی دارای اراضی و زمین‌های حاصلخیز برای باغداری و کشاورزی است. در این بخش می‌خواهیم با بررسی نوع  آب و هوای آن بدانیم آیا امکان کاشت نهال گردو و بهره‌برداری از باغ آن میسر است یا نه پس تا انتها با ما همراه باشید.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

شرایط اقلیمی صباشهر

صبا شهر در شهرستان شهریار واقع شده و در از غرب تهران حدود ۱۵ کیلومتر فاصله دارد. سطح ارتفاع این شهر از دریا ۱۰۷۹ متر است و به جهت قرار داشتن در مرکز شهریار از نظر اقلیمی دارای آب و هوای نسبتا خشک و  مدیترانه‌ای است. این اقلیم دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های نسبتاً خشک است، همچنین این شهر در معرض بادهای موسمی قرار می‌گیرد و با توجه به نزدیکی به رودخانه کرج و  قرارگیری در دامنه‌های کوهپایه‌ای البرز دارای میانگین بارندگی ۲۲۰ میلی‌متر در سال است.

بیشنر بخوانید: خرید نهال گردو در تهران

تاریخچه باغات گردو

دشت شهریار که صبا شهر نیز در آن واقع شده است از جمله جلگه‌های حاصل خیزی است که به دلیل قرارگیری در فلات مرکزی و نزدیکی به رشته کوه‌های جنوبی البرز دارای آب و هوای معتدل و مدیترانه‌ای است. وجود رودخانه کرج باعث شده در شعبات فرعی آن باغات متعددی شکل بگیرد که نشانه رونق باغداری در آن است.

صبا شهر از جمله تولید کنندگان برتر انگور، سیب، گردو، گیلاس و میوه‌های هسته دار همچون گوجه سبز است. اما باغات گردوی این بخش بسیار پررونق است و شرایط حاصلخیز و منابع آبی زیرزمینی فراوان آن باعث شده استقرار باغات گردو از تراکم بالایی در این شهر برخوردار باشد.

 

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در صباشهر

برای اینکه در اقلیم صباشهر احداث باغ گردو موفقیت آمیز باشد و عملکرد و راندمان نهال‌ها در سطح بالا قرار بگیرد باید فاکتورهای تاثیرگذار در رشد نهال گردو شناسایی و در هنگام احداث باغ رعایت شود تا از هدر رفت  سرمایه و کاهش راندمان تولید باغ جلوگیری به عمل آید.

  • میزان منابع آبی و بارندگی‌های شهر صبا شهر
  • نوع آب و هوا و شرایط اقلیمی آن
  • نوع بافت خاک
  • سطح ارتفاع از دریا
  • انتخاب نهال گردو سازگار با آب و هوا و شرایط جوی صباشهر
  • مهیاسازی زمین

آیا کاشت نهال گردو در صباشهر  حالت اقتصادی دارد؟

اقتصادی بودن و سودآور بودن کاشت و پرورش نهال گردو در صباشهر منوط به عملکرد بهینه این نهال در شرایط اقلیمی و خاک این شهر است.  با توجه به اینکه صباشهر از دست مناطقی است که دارای آب و هوای مدیترانه‌ای و تقریباً خشک به دلیل بادهای موسمی است می‌توان با کاشت ارقام معتدله نهال گردو در آن در باب اقتصادی بودن کاشت آنها به نتیجه مطلوب رسید.

خرید نهال گردو در صباشهر  

برای خرید نهال گردو در صباشهر فاکتورهای تاثیرگذاری وجود دارد که می‌تواند هم هزینه باغداری را کمتر کند و هم راندمان تولید باغ را بالا ببرد، این موارد توجه به اقلیم صباشهر و خرید نهال سازگار با آن، میزان تابش نور خورشید و نوسانات دمایی و سطح ارتفاع از دریای این شهر است. تمامی این عوامل دست به دست هم داده و در میزان رشد و عملکرد نهال بسیار تاثیرگذار است. پس به هنگام خرید باید با جمع‌بندی این موارد نهال گردوی مناسب را از مراکز معتبر انتخاب کنید.

فروش نهال گردو در صباشهر

هنگام خرید نهال از مراکز فروش نهال گردو موارد زیر را مد نظر قرار دهید.

  • در وهله اول از معتبر بودن و مجوز دار بودن نهالستان مطمئن شوید و از نظارت‌های جهاد کشاورزی بر عملکرد و پرورش نهال اطمینان حاصل کنید.
  • هنگام خرید مراکزی را انتخاب کنید که سلامت و باردهی و کیفیت نهال‌های گردو را تضمین کند و برای آن کارت گارانتی صادر کند تا در صورت وجود مشکل باغدار بتواند آن را مرجوع کند.
  • نهال‌ها از نظر سلامت ریشه‌ها کاملاً مویی، متراکم و بدون سوختگی باشد و هنگام تحویل این ریشه‌ها آفت زدایی و قارچ کشی شده باشند.
  • نهال بیمار می‌تواند کل باغ گردو را درگیر کند پس هنگام خرید نهال‌هایی را خریداری کنید که سالم بوده و دارای کارت قرنطینه هستند.

نهال گردو مناسب صباشهر

به نظر می‌آید مناسب‌ترین نهال گردو برای اقلیم نسبتا خشک و نیمه مدیترانه صباشهر ارقام نهال گردوی معتدله هستند که برای رشد به تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد نیازمند هستند. با توجه به اینکه این اقلیم دارای چنین آب و هوایی است می‌توان با کاشت این ارقام بیشترین مقاومت و راندمان تولید را شاهد بود.

انواع نهال گردو در صباشهر

  • گردو ژنوتیپ پالیز: نهالی دیرگل سازگار در ارتفاعات صفر تا ۳۰۰۰ متری پیوندی و اصلاح یافته با باردهی بالای ۹ تن در هکتار، پایه کوتاه با مغز گردوی با کیفیت و میوه نیمه کاغذی.
  • گردو لارا: نهالی آمریکایی قابل کاشت در ارتفاعات صفر تا ۱۲۰۰ متری، با باردهی ۴ تن در هکتار و عمر اقتصادی بالای ۱۵۰ سال
  • گردو خوشه‌ای: نهالی پر بازده با باردهی ۶ تن در هکتار، مناسب برای ارتفاعات ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ متری با محصولات جانبی، دیرگل
  • گردو چندلر: نهالی دیرگل، مقاوم به سرمای زیر ۳۰ درجه و گرمای بالای ۴۰ درجه، قابل کاشت در ارتفاعات ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متری، با باردهی ۶ تن در هکتار
  • گردو تخم‌مرغی: نهالی دیرگل، با باردهی ۴ تن در هکتار مناسب برای ارتفاعات ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ متری با چوب و مغز بسیار با کیفیت

قیمت نهال گردو در صباشهر

مشخصا قیمت نهال گردو توجه به میزان باردهی و عملکرد آن دارای قیمت‌های متفاوتی است که این تفاوت قیمت‌ها باعث می‌شود تصمیم گیری برای خرید بسیار سخت باشد. اما شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به برتر نهال و این لینک از قیمت به روز هر رقم آگاه شده و سپس نهال خود را انتخاب فرمایید.

بهترین نهال گردو

با توجه به تعدد باغات گردو در صباشهر اینطور بر می‌آید که کاشت ارقام معتدله نهال گردو بسیار جواب داده و این بخش از باغداری پررونقی برخوردار است. نهال‌هایی که مقاوم به آفات و بیماری‌های منطقه بوده و بیشترین عملکرد و راندمان تولید را با میوه‌های بازارپسند داشته‌اند.

نهالستان گردو در صباشهر

با توجه به مهم بودن خرید با کیفیت نهال گردو و پیچیدگی‌های انتخاب درست نهالستان برای خرید، پیشنهاد ما این است نهالستان‌هایی را که دارای فروش اینترنتی نهال گردو هستند را مورد بررسی قرار دهید. نهالستان‌هایی مانند برتر نهال که دارای حسن شهرت بوده، می‌تواند نهال‌های مورد نظر شما را با کمک متخصص این مجموعه از بهترین ارقام عرضه کند.

همچنین می‌توانید برای مطالعه ارقام نهال گردو به صفحه خرید نهال گردوی برتر مراجعه و اطلاعات جامعی را کسب کنید.

کلام آخر

محصولات و تولیدات باغی صباشهر از دیرباز در کل کشور و بازارهای میوه زبانزد بوده است و امروزه نیز سرمایه‌گذاری در آن به دلیل نزدیکی به پایتخت و شرایط حاصل خیز این اقلیم از رونق بالایی برخوردار است. شما عزیزان می‌توانید نهال‌های با کیفیت را از ارقام معتدل انتخاب و جهت کاشت استفاده کنید.

بیش‌تر بخوانید: خرید نهال در صباشهر

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

ارتباط با برترنهال