خرید نهال گردو در نطنز✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار نطنز

از دسته سرمایه‌گذاری‌های پرطرفداری که در سرتاسر دنیا انجام می‌شود احداث باغ گردو است، زیرا هم میوه آن ارزش تغذیه‌ای و صادراتی و انبارمانی بالایی دارد، هم پرفروش بوده و هم از نظر پوست میوه و چوب نیز جایگاه بالایی دارد. در این مقاله سعی می‌کنیم با بررسی شرایط جوی شهرستان نطنز به معرفی ارقام نهال گردو سازگار در آن بپردازیم، در مقاله حاضر به بررسی نکات مهم در رابطه با خرید نهال گردو در نطنز خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی نظنز

شهرستان نطنز به دلیل ارتفاع ۱۶۰۰ متری از سطح دریا و واقع شدن در دامنه کوهستان کرکس  از آب و هوای سردسیری و معتدل کوه پایه‌ای برخوردار است. این شهر ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد و در ۱۲۵ کیلومتری اصفهان واقع شده است. اقتصاد این ناحیه از دو حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعتی تامین می‌شود. از جمله تولیدات آن گردو، زعفران، گلابی، انار و به است. این شهر به دلیل قرارگیری در بخش پایه‌ای کوهستان کرکس از بارندگی‌های مطلوبی برخوردار است و رودهای جاری شده از این ارتفاعات نیز در مشرب شدن زمین‌های زراعی و باغات گردو بسیار کمک کننده هستند.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در اصفهان

تاریخچه باغات گردو در نظنز

شهرستان نطنز به جهت آب و هوای معتدل و نیمه سردسیری و قرارگیری در منطقه کوهستانی برای کاشت و پرورش نهال‌های گردو از جمله گردوی پوست کاغذی و گردوی پوست سفید بسیار مستعد است. طبق آخرین گزارشات کشاورزی تولیدات گردوی این شهرستان به بالای ۶۰۰ تن در پایان سال جاری رسیده است.

شهرستان نطنز دارای حسن شهرت بالایی در باغداری و پرورش گل است و در کنار باغات گردو، گلابی آن نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. برای شروع باغداری شناسایی ارقام پربار و مناسب  نهال گردو از باغات موجود یکی از فاکتورهای موفقیت خواهد بود.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در نظنز

با توجه به اینکه نیاز سرمایی نهال گردو باید مرتفع شود تا آغز گلدهی نمایان شود، می‌توان با انتخاب نهال سازگار با شرایط زیر احداث باغ گردو در شهرستان نطنز را با موفقیت به انجام رساند. به شرط آنکه تمامی مراحل و زیرساخت‌های آن اصولی و دقیق انجام شود.

  • توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی نطنز
  • خرید نهال گردو در نطنز به صورت سالم، سازگار و مقاوم
  • توجه به بافت خاک
  • نوسانات دمایی
  • فشار هوا
  • تابش خورشید
  • وجود بادهای موسمی و سرمای دیررس بهاره
  • ارتفاع از سطح دریا
  • انجام مراحل دقیق و منظم آبیاری، کوددهی و سمپاشی
  • اطلاع از روش‌های صحیح مقابله با آفات و شناخت جمعیت آن
  • اطلاع از موعد کاشت نهال گردو و رسیدگی‌های بعد از آن

آیا کاشت نهال گردو در نظنز حالت اقتصادی دارد؟

با توجه به اینکه شهر نطنز از آب و هوای کوهپایه‌ای و معتدل برخوردار است و تعدد  باغات آن نشان از حاصل‌خیزی این منطقه در پرورش گردو دارد می‌توان با کاشت ارقام سردسیری و نیمه سردسیری نهال گردو به سودآور بودن آن اذعان داشت. البته در مناطق  کم ارتفاع آن باید از ارقام مقاوم به گرما و معتدله استفاده شود تا سازگاری بیشتری با آن منطقه داشته باشد.

خرید نهال گردو در نظنز

اگر مشتاق به خرید نهال گردو در نطنز و احداث باغ آن هستید می‌توانید با انتخاب رقم‌های سازگار با اقلیم این منطقه و مراجعه به مجموعه‌های با سابقه و معتبر همچون برتر نهال خرید خود را انجام دهید. اگرچه این نهالستان خارج از شهر نطنز و در میاندوآب واقع شده است اما امکان خرید اینترنتی باعث شده افراد بتوانند از هر گوشه کشور به دلیل شهرت بالای این نهالستان ارقام سازگار با منطقه خود را با ضمانت‌نامه‌های معتبر و گواهی‌های سلامت خریداری و دریافت کنند.

فروش نهال گردو در نظنز

از جمله هزینه‌هایی که برای احداث باغ انجام می‌شود، خرید نهال گردو در نطنز از مراکز معتبر است. این نهال‌ها در واقع باید تمامی اهداف اقتصادی سرمایه‌گذاران را با باردهی بالا برآورده سازند. پس در مراجعه به مراکز فروش نهال گردو در نطنز از مجوز دار بودن آن، ضمانت نهال‌ها و کیفیت آنها مطمئن شوید.

نهال گردو مناسب نظنز

  • نهال گردوی پوست کاغذی: نهالی هلندی و پیوندی، مناسب برای ارتفاعات صفر تا ۳۰۰۰ متری، باردهی سه و نیم تن در هکتار، زود بازده با مغز سفید و پوست نازک
  • نهال گردوی فرنور: نهالی مقاوم به سرمای دیررس بهاره، مناسب برای ارتفاعات ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متری، دیرگل با باردهی ۶ تن در هکتار
  • نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: نهالی پایه کوتاه، پر بازده، دیرگل، مقاوم به سرما زیر ۳۰ و گرمای ۴۰ درجه، باردهی بالای ۹ تن در هکتار نهالی پیوندی و پربار
  • نهال گردوی پدرو: نهالی ترکیه‌ای و سردسیری مناسب برای ارتفاعات ۱۰۰ الی ۳۰۰۰ متری، باردهی ۳ تن در هکتار، زودبازده،

انواع نهال گردو در نظنز

  • نهال گردوی پوست کاغذی
  • نهال گردوی ژنوتیپ پالیز
  • نهال گردوی فرنور
  • نهال گردوی کانادایی
  • نهال گردوی سفید پوست
  • نهال گردوی تخم مرغی
  • نهال گردوی خوشه‌ای ن
  • نهال گردوی یالووا

قیمت نهال گردو در نظنز

در رابطه با متفاوت بودن قیمت نهال گردو  در نطنز و تنوع ارقام آن شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به برتر نهال و لینک زیر از قیمت کلیه ارقام آن مطلع شوید. البته تفاوت این قیمت‌ها به دلیل میزان اعتبار نهالستان، گارانتی دار بودن نهال‌ها، سن نهال و رقم نهال است.

بهترین نهال گردو

بهترین نهال گردو در نطنز که دارای اقلیم کوهستانی و معتدل است، نهال‌های نیمه سردسیری گردو هستند. نهالی که بیشترین مقاومت را به تنش‌های آبی، خاکی و دمایی این منطقه داشته و بالاترین عملکرد رشد و باردهی را ارائه کند در بین باغداران نطنزی به عنوان بهترین نهال گردو منتخب می‌شود.

نهالستان گردو در نظنز

شما عزیزان می‌توانید در کنار خرید از نهالستان‌های شناخته شده و با اعتبار شهرستان گردو در نطنز،  خریدی راحت‌تر، مطمئن و ایده‌آل‌تر را از برتر نهال با کمک کارشناسان این مجموعه به انجام برسانید. این کارشناسان می‌توانند با توجه به اقلیم نطنز مناسب‌ترین آن را پیشنهاد دهند و شما با خرید از برتر نهال از گارانتی دوساله و کارت قرنطینه نیز برخوردار خواهید شد. همچنین می‌توانید برای افزایش آگاهی خود از ارقام نهال میوه به صفحه خرید نهال در نطنز ما مراجعه کنید.

کلام آخر

شهر نطنز از جایگاه ویژه‌ای به دلیل پالایشگاه‌ها و موقعیت استراتژیکی در کشور برخوردار است و باغداری و کشاورزی در آن نیز یکی از حوزه‌های اقتصادی محسوب می‌شود. سرمایه‌گذاری در آن و احداث باغ گردو با خرید ارقام نیمه سردسیری می‌تواند گزینه هوشمندانه و اقتصادی باشد. کافیست در انتخاب درست نهالستان، نهال و همچنین رسیدگی‌های اصولی با اطلاعات درست و دقیق پیش بروید. برای خرید نهال گردو در نطنز با مشاوران نهالستان برتر نهال تماس بگیرید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال