خرید نهال در ایلام✔️ قیمت نهال میوه + نهالستان ایلام

معرفی کلی سیر تا پیاز کشاورزی و باغداری در شهر ایلام

در این مقاله سعی داریم به روش های کشاورزی و زراعت در استان ایلام بپردازیم. نوع خاک، آب و هوا، محصولات کشاورزی و نهال های کاشته شده در این استان به همراه مشکلاتی که گریبانگیر کشاورزان و باغداران می باشد. آفت هایی که به درختان کشاورزان حمله برده و باعث کاهش کیفیت آنها می‌ شود، با فهمیدن این اطلاعات کمک زیادی به سرمایه‌ گذاران می‌ شود، به دنبال سرمایه‌ گذاری در باغستان‌ های پر سود و منفعت شهر ایلام هستند. همچنین سعی داریم در این مقاله مرکز فروش نهال شناسنامه دار، مناسب ایلام را معرفی کنیم، تا شما بتوانید از بهترین نهالستان معتبر و مجوزدار در ایلام انواع نهال های با کیفیت را خریداری و به کشت آنها بپردازید.

از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

خرید نهال در ایلام

با توجه به موارد گفته شده مطمئناً خرید نهال با کیفیت و گارانتی دار یکی از چالش های اساسی کشاورزان شهر ایلام می باشد، تا در صورت بروز ترین کوچکترین مشکلی بتواند استرداد هزینه کرده و خسارت های وارده را جبران کند. برای این منظور کشاورزان و باغداران عزیز دقت کنند، به هنگام خرید حتما کارت گارانتی نهال، همچنین کارت قرنطینه و سلامت نهال را از فروشنده بخواهد. بهترین گزینه برای خریداران، خرید نهال های اصلاح شده می باشد که مقاومت آنها در برابر انواع ناملایمتی هوا و نفوذ بیماری ها بیشتر است.

نهالستان در ایلام

مطمئناً بهترین نهال فروشی و عرضه نهال در ایلام تاسیس شده که به عرضه نهال می پردازد. ولی شما مجبور نیستید که حتما نهال خود را از نهالستان در ایلام خریداری کنید. امروزه پیشرفت در دنیای اینترنت باعث شده تا شما به تمامی شهرهای کشور دسترسی داشته باشید و بتوانید بهترین ارقام نهال های متفاوت را از شهرهای مختلف و نهالستان های معتبر و شناخته شده خریداری کنید. ما به شما پیشنهاد می دهیم قبل از خرید ارقام گوناگون نهال میوه در مورد آن به طور کامل تحقیق و بررسی کرده، شرایط فروش و خدمات پس از آن را بسنحید، هرکدام که بهتر بود از آن نهالستان خریداری کنید. مطمئناً در طی این تحقیق ها و بررسی ها به بزرگترین نهالستان شمالغرب کشور نیز برخورد خواهید کرد.

فعالیت های کشاورزی در ایلام

اگر شما به اراضی استان ایلام دقت کرده باشید خواهید دید که میزان متراژهای باغستان‌ های این شهر نسبت به اراضی کشاورزی آن بیشتر می باشد. با تمامی چالش های که کشاورزان ایلامی با آن رو به رو هستند، و در ادامه به آنها خواهیم پرداخت، تمامی میوه های تولید شده در این باغستان دارای کیفیت بسیار بالا و طعم عالی هستند.
مهمترین نهال های میوه تولید شده در استان ایلام عرضه می شود، نهال هلو و شلیل بوده و همزمان به بار می نشیند. مشکلات باغستان‌ های شهر ایلام به اندازه‌ ای جدی می باشد، بیشتر کشاورزان و باغداران سنتی، ۵۰ درصد و حتی سه چهارم زمین های خود را خشک و بدون کشت نگه می دارند.
سرمایه‌ گذارانی قصد سرمایه گذاری دارند و یا افرادی می‌ خواهند مرحله جدیدی از کشت نهال را در شهر ایلام آغاز کنند، می‌ توانند این باغستان ها را شناخته و با صاحبان آنها در تعامل باشند. زمین و خاک حاصلخیز ایلام اگر همراه با دانش نوین گیاه پزشکی باشد، باغدار و سرمایه گذار بتواند اطلاعات جدید در مورد تولید و عرضه محصولات کشاورزی کسب کنند، می تواند آغاز کننده یک کسب و کار پر رونق و سود ده باشد و باعث اشتغال بسیاری از جوانان می شود.
مهمترین نکته در کشاورزی شهر ایلام تاثیر بسزایی دارد بالا بودن هزینه های کاشت، سموم و کود های کشاورزی می باشد. معمولاً کشاورزان ایلامی از هزینه‌ های بالای جانبی که سالانه برای مراقبت از محصولات کشاورزی صرف می کنند، ناراحت و ناراضی هستند.
مدت زمانی صرف شده توسط یک کشاورز برای مراقبت و نگهداری از درختان ، همچنین استفاده از کود های مختلف در صورتی که تاثیر خیلی زیادی ندارند، باعث ناراحتی و کلافه شدن کشاورزان می شود. طی مصاحبه‌ای با یکی از کشاورزان ایلامی شده بود، در طول یک سال برای چند هکتار زمین کشاورزی به اندازه ۵۰ میلیون ریال صرف خرید انواع کود ها و سموم کرده بود و تاثیر زیادی نداشت.
ولی دلیل اصلی این موثر نبودن ها و کاهش کیفیت درختان بارده در زمین های کشور شهر ایلام چیست؟ مطمئنا این شهر دارای خاک تا حدودی مناسب و آب و هوای کوهستانی برای کشت انواع میوه ها می باشد، پس دلیل را باید در یک گزینه دیگر جستجو کرد.
با توجه به موارد گفته شده می توان فهمید برای جلوگیری از صرف هزینه زیاد جهت خرید نهاده های سموم و کود ها، همچنین برای جلوگیری از افت کیفیت به خاطر کم آبی و آفت زدگی، می توان یک روش ساده و کم هزینه را برای باغداران عزیز و همچنین سرمایه‌ گذارانی که می خواهند، در این باغ ها به احداث باغستان نهال های متفاوت بپردازند، داشته باشیم.
کشاورزان و سرمایه گذاران می توانند با خرید نسل جدید نهال های اصلاح شده تا حدی از بروز این مشکلات جلوگیری کنند. از آنجایی که نهال های اصلاح شده‌ی میوه های متفاوت مخصوصاً نهال بادام و گردو در برابر انواع آفت زدگی ها، همچنین کم آبی بسیار مقاوم هستند، احتیاج به مراقبت و نگهداری زیادی ندارند.

کاشت زمین های زراعی در ایلام

برای کاشت زمین های زراعی و باغستانها در شهر ایلام باغداران باید خود را با اطلاعات جدید و علمی کشاورزی و گیاهپزشکی وقف دهند. هرچه میزان اطلاعات آنها در این باره زیاد باشد، به همان اندازه مشکلات حاصل از بی آبی، آفت زدگی و کم محصولی درختان سنتی را از بین خواهد برد. اگر زمان و توانایی لازم برای کسب این اطلاعات ندارند، می توانند از سایت های معتبر و شناخته شده استفاده کنند تا مشاوره رایگان به آنها بدهد. متخصصین گیاهپزشکی این نهالستان ها در تمام مراحل احداث باغ در کنار باغدار بوده و کمک های لازم را می کند. برای تماس با این نهالستان ها می توانید به سایت آنها مراجعه کرده و با شماره تماس هایی که در این سایت وجود دارد تماس بگیرید.

باغداری در ایلام

تا این قسمت سعی کردیم از عمده مشکلات باغداری در شهر ایلام برای شما نکاتی را ارائه دهیم، ولی مهمترین مشکلاتی که از زبان خود کشاورزان می توان آن را شنید آشنا نبودن آنها نسبت به روش‌ های نوین هرس است. مشاوران گیاهپزشکی تاکید دارند، استفاده از روش های نوین در آبیاری، هرس، کوددهی، سموم و خرید نژاد های اصلاح شده نهال تاثیر خیلی زیادی در کشاورزی دارد.
به خاطر همین وقف ندادن شرایط کشاورزی باغستان های ایلام با علم و تکنولوژی کشاورزی، باغداران با مشکلات شدیدی روبرو می شوند. طی همان مصاحبه باغدار عزیز ایلامی اعلام کرده بود که برای هرس کردن درختان معمولاً از شرکت خصوصی کمک می‌ گیرند، که هزینه زیادی دارد.
پس بهتر است به فکر احداث باغ جدید با شرایط ویژه بوده، تا این مشکلات را نداشته باشید. نهالستان های معتبر که اقدام به عرضه و فروش نهال های با کیفیت و استاندارد می‌دکنند، مشاوره های پس از فروش رایگان نیز دارند. شاید شما با این نهالستان شهر ها فاصله داشته باشید، ولی خرید اینترنتی چند مزیت دارد:
● اولا نهال های خریداری شما تضمین شده است و تا دو سال گارانتی دارد.
● دوما مشاوران نهالستان با تماس های تصویری و ویدیویی می‌توانند نکات لازم برای هرس به شما را یادآوری کنند. بعد از یک الی دو سال خودتان به تنهایی می توانید، هرس درختان را به صورت اصولی و استاندارد انجام دهید.

نهال فروشی در ایلام

به هنگام خرید ارقام متفاوت نهال میوه از نهال فروشی در ایلام باید به چند نکته توجه داشته باشید. نهال فروشی هایی را برای هدف خود انتخاب کنید، دارای شرایط و خدمات خاص و ویژه ای باشد و بتواند اشتیاق شما را برای خرید نهال برانگیزد. اگر در شهر ایلام چنین نهال فروشی را نمی شناسید، یا به آن دسترسی ندارید، می توانید از نهال فروشی های بزرگ کل کشور خرید خود را انجام دهید.
از جمله این نهال فروشی ها نهالستان برتر نهال می باشد، دارای ۵۰ سال سابقه طولانی و درخشان در زمینه تولید و عرضه نهال های اصلاح شده با گارانتی دوساله، کارت سلامت و کارت قرنطینه است. این نهالستان ارقام نهال های میوه خود را با کیفیت باورنکردنی و ضمانت دو سال همچنین مشاوره پس از فروش تولید و عرضه می کند. جهت دریافت مشخصات نمایندگی و آدرس نهال فروش و خرید آنلاین در ایلام می توانید با شماره تماس های زیر ارتباط داشته باشید.

فروش نهال در ایلام

نهالستان هایی که به خرید و فروش نهال در ایلام می‌ پردازند باید به چند نکته توجه کافی داشته باشند. اول اینکه تمامی نهال های تولید شده باید زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی و همچنین موسسات معتبر گیاهپزشکی تولید و عرضه شود. سعی کنند بیشتر به جای تولید نهال های سنتی، نهال های اصلاح شده با مقاومت بالا را پایه ریزی کنند. چون شهر ایلام با مشکلات مانند آفت زدگی، بی آبی و گرمای هوا رو به رو می باشد ، و پس ارقام تولید شده نهال ها در این شهر باید ارقام گرمسیری باشد، تا بتواند جوابگوی نیاز کشاورزان و باغداران باشد .درباره قیمت باید اضافه کنیم، معمولا قیمت تعیین شده در این نهالستان ها در قیمت نهال اصلاح شده زیر نظر جهاد کشاورزی در ایلام مشخص می شود.

نکات مهم درباره کاشت نهال در ایلام

در این بخش سعی ما بر این خواهد بود که در رابطه با مشخصات کلی کاشت نهال در ایلام توضیحاتی کامل و جامع برای شما عزیزان ارائه دهیم اعم از پوشش گیاهی، موقعیت جغرافیایی، وضعیت آب و هوایی، وضعیت منابع آبی، شرایط خاکی و آفات شایع در ایلام :

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم بیشتر اراضی که در شهر ایلام وجود دارد معمولاً به کاشت درختان و نهال های میوه از جمله هلو و شلیل می‌پردازد، البته نباید فراموش کنیم  باغستان هایی هم وجود دارد، در متراژهای بسیار وسیع به کشت انگور و انار می پردازند. از دیگر میوه های تولید شده در استان ایلام می توان به زیتون و گردو اشاره کرد. اگر کشاورز یا سرمایه گذار بتواند سرمایه‌ گذاری خود را بر روی ارقام نهال گردو ژنوتیپ معطوف کند، می تواند میزان کسب درآمد خود را به صورت چشمگیری افزایش دهد. علاوه بر گردو می توان به پسته و کشت گیاهان دارویی از همه مهمتر گیاهان زینتی مخصوصاً گل نرگس اشاره کرد. در واقع شما استان ایلام را به فروش گل نرگس می شناسید.

ایلام به عنوان مناطق معتدل کوهستانی شناخته می شود، پایین تر از استان آذربایجان غربی و در قسمت غرب کشور است. به عنوان یک استان مرزی شناخته شده، به خاطر تغییر آب و هوایی در چند سال گذشته به وجود آمده، از شرایط آب و هوایی متغیر و همچنین کم آبی در سال‌ های گذشته رنج می برد.  ولی باید به یک نکته مهم و اساسی دقت کرد، این استان یک استان مرزی است. اگر بتواند بر روی کشت محصولات کشاورزی خود توجه کرده و بر روی آنها سرمایه‌ گذاری کند، آنها را طبق اصول و قواعد کشت کند، می تواند صادرات انواع میوه ها مخصوصاً گردو را پایه ریزی کرده و بیشتر کشاورزان به درآمد خوبی برسند.

وضعیت آب و هوایی در ایلام مانند همه استان‌ های کوهستانی و غربی کشور دستخوش اتفاقات مختلف قرار می گیرد. گاهی از کم‌ آبی رنج می برد، گاهی دچار سیلاب هایی شده و باعث نابودی اراضی کشاورزی می شود. آب و هوا در ایلام متغیر بوده، معمولاً شوک هایی بر روی درختان و نهال های کاشته شده ایجاد می کند.

از دیگر چالش‌ های زمین کشاورزی شهر ایلام می توان به سیلاب های موجود و درعین حال به کم آبی اشاره کرد. کم آبی از مهمترین موارد افت کیفیت در زمین زراعی و کشاورزی است. متاسفانه شبکه‌ های آبیاری که برای باغات و اراضی زراعی شهر ایلام در نظر گرفتند بسیار قدیمی و غیرقابل استفاده می باشد. به همین خاطر باعث اتلاف وقت کشاورزان از همه مهمتر هدر رفت آب می شود. کشاورزان مجبور هستند به صورت مرحله‌ای و تیکه ای به تعویض آنها بپردازند. ولی خرابی شبکه های آبرسانی موجب خشکسالی در میان درختان شده و آفت هایی که به خاطر خشک سالی شروع می‌ کند را افزایش می دهد.

وجود سیلاب های متوالی و از طرف دیگر خشکسالی هایی که شهر ایلام را تحت تاثیر قرار داده است، باعث شده تا شرایط خاکی این استان تعریف چندانی نداشته باشد. بخاطر همین متخصصین علم گیاه پزشکی برای باغداران توصیه می‌ کنند تا به خرید نهال های مجوزدار از نهالستان های معتبر مخصوصاً برتر نهال بپردازد.

در سال گذشته مهمترین آفت که به شهر ایلام مخصوصاً به درختان بلوط حمله کرده بود سوسک چوب خوار می باشد. باید بگوییم به خاطر خشکسالی های متوالی در این استان، بیشتر بیماری هایی با عامل قارچ یا بیماری هایی با عامل حشرات موذی و حشرات چوب خوار را یک آفت بسیار خطرناک و جدی در نظر می گیرند.

خرید نهال میوه در ایلام

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که قصد احداث باغات میوه در ایلام را دارید به شما توصیه می‌کنیم که این مقاله را به صورت کامل مطالعه فرمایید، طبیعتا در مرحله اول احداث  باغ باید نهال میوه مورد نظر خود را خریداری نمایید، برای این کار بهتر است که به شناسایی اقلیم آب و هوایی شهر ایلام بپردازید تا بهترین نهال میوه در ایلام را خریداری نمایید.

مراکز معتبر بسیار زیادی وجود دارند که اقدام به تولید و فروش نهال میوه در ایلام کرده اند، به دلیل تنوع بسیار بالا در پوشش گیاهی این شهر سرسبز و همچنین وجود آب و هوای متنوع و معتدل در ایلام، امکان رشد اکثر نهال‌های میوه در این استان فراهم شده است؛ به گونه‌ای سبب ایجاد تنوع در قیمت نهال میوه در ایلام شده است.

آب و هوای سرد و کوهستانی شهر ایلام و همچنین میزان بالای بارش باران به صورت سالیانه در این شهر سبب شده است تا این امکان برای باغداران ایجاد شود که به پرورش ارقام مختلف نهال میوه سردسیری بپردازند.

خرید نهال بادام در ایلام

یکی از سوالات متداول و رایج در میان باغداران ایلامی این است که با توجه به اقلیم، وضعیت آب و هوایی و همچنین منابع آبی و خاکی این استان مطلوب‌ترین و سازگار‌ترین نهال برای کاشت کدام است؟ در پاسخ این سوال می‌توان یکی از سازگارترین گونه‌های نهال را معرفی کرد که گونه‌های بسیار مختلفی نیز دارد.

نهال بادام از جمله ارقام پر بازده و سازگار با آب و هوای سرد و کوهستانی استان ایلام است، نکته حائز اهمیت در خصوص این نهال این است که مقاومت نسبتا بالایی در برابر سرما، خشکی و یا حتی کم آبی را دارد و در هنگام مراجعه به مراکز فروش نهال بادام در ایلام باید نهایت دقت را به عمل آورد و بهترین نهال بادام در ایلام را خریداری نمود.

جالب است بدانید که نهال بادام را می‌توان در فواصل دوری آبیاری نمود بدون آن که خشک شود یا از بازدهی آن کاسته شود، قیمت نهال بادام در ایلام به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از آن‌ها دیرگل یا زودگل بودن گونه است.از ارقام نهال بادام می توان به نهال بادام تونو، نهال بادام اذر خوشه ای، نهال بادام کاغذی اشاره کرد.

خرید نهال سیب در ایلام

با توجه به ارتفاع حدودا ۱۵۰۰ متری شهر ایلام که در مرکزیت استان ایلام قرار گرفته است می‌توان گفت که از جمله شهر‌های مرتفع کشور به حساب می‌آید و جنگل‌های سرسبز، مراتع بی‌شمار و همچنین دشت‌های وسیعی دارد که از شرق تا غرب استان گسترانده شده است.

یکی از توصیه‌های برتر نهال، احداث باغات سیب در این استان است که با توجه به آب و هوا، منابع آبی و همچنین اقلیم این استان، می‌تواند یکی از اولویت‌های باغداران باشد البته باید به مراکز فروش نهال سیب در ایلام مراجعه کرد که زیر نظر جهاد کشاورزی فعالیت می‌کنند.

در ابتدا باید برای شناسایی بهترین نهال سیب در ایلام اقدام نمایید و بدانید که سازگار‌ترین گونه سیب برای اقلیم ایلام، نهال سیب لبنانی زرد و سیب نهال سیب زرد گلدن است که نسبت به سرمای منفی ۳۰ درجه استان ایلام مقاومت بالایی دارد و نسبتا زود رس می‌باشد.

نهال سیب دو رنگ نیز از جمله ارقامی است که مقاومت نسبی در برابر سرمای بهاره دارد و نهایتا دمای منفی ۵ درجه را می‌تواند تحمل کند‌، از آن جایی که خاک شهر ایلام با کمبود منابع آلی و مواد معدنی رو به رو است بهتر است از کود‌های آلی و معدنی و یا خاک‌های غنی از مواد آلی استفاده کرد.

با توجه به دیر گل بودن این نهال بهتر است فرآیند برداشت را در اوایل مهر ماه آغاز کنید، در خصوص عوامل تاثیر گذار در قیمت نهال سیب در ایلام می‌توان به نوع نژاد اصلی و خاستگاه گونه و همچنین سطح کیفی نهال اشاره کرد.

خرید نهال هلو در ایلام

از گونه‌های بسیار سازگار در شرایط آب و هوایی کم رطوبت و یا سرد کوهستانی می‌توان به نهال هلو اشاره کرد، از آن جایی که نهال هلو و ارقام مختلف آن را غالبا در آب و هوای معتدل نیمه سرد سیری کشت می‌کنند؛ برخی افراد گمان می‌برند که مناسب پرورش در اقلیم ایلام نخواهد بود اما باید بدانید که این گونه در برابر سرماهای زودرس بهاره مقاومت بسیار بالایی دارد و البته که باید در فصل سرما یعنی پاییز و زمستان کاشته شود، پس می‌توان نتیجه گرفت که نهال هلو نیاز به هوای سرد هم دارد.

در صورتی که به دنبال بهترین نهال هلو در ایلام هستید بهتر است به مراکز معتبر فروش نهال هلو در ایلام بروید و در خصوص گونه‌های سازگار هلو در ایلام سوالاتی از کارشناسان مربوطه داشته باشید‌.

یکی از دلایل تنوع قیمت نهال هلو در ایلام، این است که گونه‌های متفاوتی دارد که برخی عمر مفید بسیار بالا و برخی عمر نسبتا کوتاه‌تری دارند و یا اینکه تناژ بازدهی سالانه هریک متفاوت خواهد بود.

یکی از مرغوب‌ترین و پر طرفدار‌ترین گونه‌های نهال هلو، نهال هلو زعفرانی و هلو کاردی می‌باشد که هر ساله ور فصل تابستان مشتریان زیادی انتظار ورود آن به بازار را می‌کشند زیرا از جمله ارقام زود بازده و زود گل است که هر ۱۰ روز به میزان ۲۰ لیتر آبیاری نیاز دارد و در اوایل فصل تابستان نیز قابلیت برداشت و روانه شدن به بازار را دارد.

خرید نهال گلابی در ایلام

نهال گلابی از جمله ارقامی که از همان ابتدا در ایران به کشت آن پرداخته می‌شده است و بعد‌ها به کشور‌های اروپایی و شرق آسیا نیز برده شده است. ارقام متنوعی از نهال در مراکز فروش نهال گلابی در ایلام وجود دارد که هریک سازگار و مناسب در جای جای ایران است.

با توجه به وسعت بالای اراضی شهر ایلام و همچنین پتانسیل‌های بالای کشاورزی در این شهر و بهره گیری از مدرن‌ترین روش‌ها و مجهز‌ترین دستگاه‌ها می‌توان اقدام به کاشت بهترین نهال گلابی در ایلام کرد.

از جمله دلایل افزایش قیمت نهال گلابی در ایلام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱.سازگاری بسیار زیاد با اقلیم آب و هوایی منطقه

۲. مقاومت بالا در برابر آفات و بیماری‌های رایج و شایع در باغات ایلام

۳. زود بازده و زود گل بودن و برخی ارقام نهال گلابی در ایلام

۴. برداشت به تناژ بسیار بالا در هر سال به ازای هر یک هکتار زمین زراعی و باغی (بازدهی بالا)

برخی افراد از همان ابتدا با هدف صادرات نهال گلابی را می‌کارند که در این صورت ما توصیه می‌کنیم از ارقام تجاری ویلیام دوشیز خریداری نمایند زیرا سطح کیفی محصول آن بسیار بالاست.

نهال گلابی بیروتی،نهال گلابی درگزی و نهال گلابی اسپادانا نیز از ارقامی هستند که می‌توان آن‌ها را جز بهترین نهال گلابی در ایلام معرفی کرد زیرا مناسب کاشت در آب و هوا سردسیری و خشک هستند و برخی از آن‌ها بسته به نوع گونه خود در ماه‌های مختلفی به بار می‌نشینند. برای مثال گلابی بیروتی که طعم و عطر بسیار عالی دارد در انتهای فصل بهار یعنی خرداد ماه می‌رسد و جز گونه‌های پر بازده و اقتصادی است و از دیررس‌ترین گونه‌ها نیز می‌توان به گلابی در گزی اشاره کرد که در انتهای فصل تابستان باردهی می‌کند.

خرید نهال گیلاس در ایلام

همان گونه که می‌دانید یکی از پر طرفدارترین میوه‌های تابستانه، میوه گیلاس است که غالبا در آب و هوای سردسیری و کوهستانی شهر ایلام رشد و بازدهی بسیار مطلوبی دارد و میزان فروش نهال گیلاس در ایلام نیر بالاست.

یکی از اصلی‌ترین اهداف باغداران ایلامی احداث باغات میوه در جهت رسیدن به حدا اکثر راندمان و سود آوری در حداقل زمان ممکن است چه بسا که با انتخاب نهال میوه درست و سازگار با اقلیم مد نظر می‌توان گام بزرگی در جهت رسیدن به این هدف برداشت.

از جمله مطلوب‌ترین نهال‌های میوه برای ایلام، نهال گیلاس است که برای شناسایی بهترین نهال گیلاس در ایلام و همچنین شرایط مطلوب برای کاشت آن در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

جالب است بدانید در صورت قرار گرفتن نهال گیلاس در شرایط مطلوب و رسیدگی مناسب می‌توان عمر اقتصادی آن را تا ۴۰ الی ۶۰ سال افزایش داد؛ این در حالی است که پس از گذشت سه سال از کاشت نهال گیلاس می‌توان به بازدهی مطلوب از آن دست یافت.

پیش‌تر گفتیم که گیلاس ارقام مختلفی دارد و همین امر سبب ایجاد تنوع در قیمت نهال گیلاس در ایلام شده است، از جمله گونه‌های سازگار با آب و هوای کوهستانی و کوهپایه‌ای شهر ایلام می‌توان به نهال گیلاس تکدانه سیاه، گیلاس صورتی، گیلاس شیشه‌ای و… اشاره کرد که در خاک‌های قلیایی لومی که ترکیب کاملی از شن، ماسه و خاک رس است، رشد بهتری دارد. از آن جایی که نیاز سرمایی نهال گیلاس بالاست بهتر است به خوبی این نیاز تامین شود تا توانایی لازم در گلدهی در فصل بهار را داشته باشد.

خرید نهال انجیر در ایلام

یکی از دغدغه‌های اساسی باغداران ایلامی، خرید نهال‌های مرغوبی است که نسبت به بیماری‌ها و آفات مقاومت بالایی را از خود نشان دهند زیرا در غیر این صورت هزینه‌های بالایی را در خصوص خرید انواع کود‌ها و سموم شیمیایی متحمل می‌شوند و حتی ممکن است به بازدهی مطلوبی که مد نظرشان هست دست نیابند.

فروش نهال انجیر در ایلام غالباً در نهالستان‌های معتبری صورت می‌گیرد که تحت نظر جهاد کشاورزی فعالیت می‌کنند و تمامی نهال‌های میوه اعم از انگور، انجیر، هلو و… شناسنامه دار هستند و عاری از تمامی بیماری‌ها و آفات. احتمالا تا کنون نام انجیر استهبان به گوشتان خورده است، این رقم تجاری صادراتی انجیر به سبب سطح کیفی بسبار بالا و طعم عالی میوه‌های آن به شهرت سیار زیادی رسیده است و می‌توان ان را در شمار بهترین نهال انجیر در ایلام به شمار آورد.

این گونه مناسب کاشت تا ارتفاع ۲۰۰ متری از سطح دریاست و غالبا درمناطق معتدل کوهپایه‌ای شهر ایلام رشد می‌کند، نهال انجیر قهوه‌ای نیز از گونه‌های بسیار مقاوم نسبت به سرما است که دارای ویژگی‌های منحصر به فردی از جمله باردهی دوبار در سال دارد و مناسب تازه خوری و خشک کردن می‌باشد، بازدهی بالای این گونه سبب شهرت و ازدیاد طرفداران آن شده است.

لازم به ذکر است که برای اطلاع از قیمت نهال انجیر در ایلام با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید یا به صفحه کاتالوگ قیمت برتر نهال در سایت مراجعه کنید. از ارقام نهال انجیر می توان به نهال انجیر عسلی، نهال انجیر سبز، نهال انجیر ببری اشاره کرد.

خرید نهال زردآلو در ایلام

می‌دانیم که به دلیل وجود امکانات فراوان و تجهیزات مدرن و همچنین وجود اراضی بسیار گسترده در ایلام کشاورزی و باغداری در این استان به جایگاه بسیار خوبی رسیده است اما در سال‌های اخیر باغداران با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده اندکه گاها سبب ضرر رسیدن به باغات و سرمایه آن‌ها شده است.

وجود برخی آفات و بیماری‌ها در باغات این استان از جمله این مشکلات می‌باشد، برای حل این مشکل می‌توان به دنبال نهال‌های مقاوم به آفات و بیماری‌ها بود، یکی از گونه‌های نهال میوه که سازگاری و مقاومت بالایی نسبت به انواع آفات دارد، نهال زردآلو است که در ادمه به معرفی سازگارترین نهال زردآلو و همچنین معتبرترین مراکز فروش نهال زردآلو در ایلام خواهیم پرداخت.

خاستگاه اصلی این میوه شیرین هسته دار، کشور چین است که بعد‌ها به آسیا راه یافته است. این گونه را غالبا در اب و هوای معتدل گرمسیری کشت می‌کنند اما برخی از ارقام پایه کوتاه و پیوندی آن را می‌توان در اقلیم‌های سردسیر با ارتفاع ۱۲۰۰ متر بالاتر از سطح دریا نیز کاشت اما این گونه‌ها معمولا دیر رس و دیر گل می‌باشند. بهترین نهال زردآلو در ایلام را می‌توان نهال زردآلو عسگر آباد، نهال زردآلو سلطنتی، نهال زردآلو تخم مرغی زعفرانی معرفی کرد، در صورتی که قصد استعلام قیمت نهال زردآلو در ایلام را دارید می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با مجموعه با مشاوران ما ارتباط بگیرید.

خرید نهال انگور در ایلام

یکی از عواملی که سبب رشد و پیشرفت کشاورزی و باغداری در شهر ایلام شده، وجود منابع غنی آبی در این استان است که سبب تاسیس نهالستان‌ها و مراکز فروش نهال انگور در ایلام شده است.

به دلیل ذوب شدن ذخایر برف روی کوه‌های این استان و جاری شدن آن‌ها در رودخانه‌ها و چشمه‌ها و همچنین تاسیس و ساخت چندین سد بزرگ بر روی آن‌ها ذخایر بسیار خوبی برای باغات میوه فراهم آمده است.

انگور میوه‌ای است که علاوه بر تازه خوری می‌توان از آن استفاده‌های بسیاری کرد، برای تهیه انواع کشمش، مویز، سرکه و …. می‌توان از انگور بهره گرفت، بهترین نهال انگور در ایلام، نهالی است که از لحاظ اقتصادی کاملا به صرفه باشد یعنی آبیاری کمی بخواهد.

برای مثال نهال انگور سیاه سردشت از جمله ارقام پر بازده و مقاومی است که در اوایل فصل پاییز باردهی می‌کند و تناژ برداشت آن در هر هکتار چیزی در حدود ۶۰ تن است، این گونه را هم به صورت کشت دیم و هم به صورت آبی می‌توان کاشت، از آن جایی که این گونه از ارقام تجاری است و مناسب صادرات است می‌توان گفت که قیمت نهال انگور در ایلام افزایش می‌یابد. انگور قرمز بی دانه و انگور جوین نیز از گونه‌های دیرگلی هستند که مناسب کاشت در اقلیم سردسیر شهر ایلام هستند.

خرید نهال پسته در ایلام

اگر به دنبال خرید سازگارترین و بهترین نهال پسته در ایلام می‌باشید، پسته پیوندی اکبری را در اولویت خرید خود قرار دهید؛ چرا که با توجه به آب و هوای سردسیری و کوهستانی شهر ایلام این گونه سازگاری و مقاومت بسیار بالای تا دمای منفی ۱۵ درجه سانتی گراد را دارد.

جالب است بدانید که این گونه به دلیل سطح کیفی بسیار بالای محصول و همچنین طعم شیرین و منحصر به فرد جز ارقام تجاری، صادراتی و گران قیمت پسته به شمار می‌آید، سازگاری بالای این گونه به حدی است که امکان کاشت آن در خاک‌های شور با ph بسیار بالا نیز وجود دارد و از همان سال اول پس از کاشت می‌توان انتظار باردهی از نهال داشت.

از آن جایی که نهال پسته نسبت به ارقام مختلف نهال میوه به میزان آبیاری کمتری نیاز دارد گزینه بسیار مناسلی برای کاشت در باغات شهر غربی و مرزی ایلام است، به دلیل حمایت‌های بسیار سازمان جهاد کشاورزی از باغات پسته، میزان فروش نهال پسته در ایلام نیز افزایش یافته است؛ به گونه‌ای که شهر غربی سیروان در استان ایلام با تولید سالانه بیش از ۱۶۰ تن پسته به یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید پسته تبدیل شده است.

پسته کله قوچی، پسته اکبری، پسته احمدآقایی، ارقام اصلاح شده هیبریدی و … از جمله ارقام نهال پسته‌ای هستند که در باغات این استان کاشته می‌شوند. برای افزایش تولید این محصول سازگار در اقلیم ایلام بهتر است تمامی آموزش‌های لازم در خصوص کشت پسته به باغداران ایلامی داده شود تا راندمان برداشت محصول افزایش یابد. در حال حاضر قیمت نهال پسته در ایلام با نوسانات بسیاری روبه رو است که دلیل ان را می‌توان با وجود دلالان و واسطه گران توجیه کرد.از ارقام نهال پسته می توان به نهال پسته اکبری، نهال پسته احمد اقایی اشاره کرد.

خرید نهال آلبالو در ایلام

برای شناسایی بهترین نهال آلبالو در ایلام کافیست ادامه مقاله را مطالعه نمایید، با توجه به سردسیری و کوهستانی بودن اقلیم ایلام، بهترین ارقام نهال آلبالو سازگار با این اقلیم را می‌توان در نهالستان‌های معتبر این شهر یافت.

یکی از این ارقام سازگار نهال آلبالو مجاری می‌باشد که طعم بسیار خوش مزه و رنگ و لعابی منحصر به فرد دارد. این گونه که بومی ایران است به دلیل سازگاری بسیار بالایی که با آب و هوای سرد و خاک‌های شور دارد، گزینه ی اول صادرات نهال میوه به کشور‌های اروپایی و آسیایی شده است.

اصلی‌ترین پایه‌ای که برای تکثیر این گونه استفاده می‌شود، آلبالو تلخ می‌باشد، نهال آلبالو ایلام را می‌توانید در شهر‌های دیگری همچون لرستان، کردستان، همدان و … که اقلیم مشابهی با شهر ایلام دارند، کشت کنید.

از گذشته تا به امروز فروش نهال آلبالو در ایلام رونق بسیار خوبی داشته است زیرا بازدهی و همچنین عمر اقتصادی این رقم در ایلام در حدود ۵۰ سال است و در فصل برداشت میوه، وزن هر آلبالو چیزی در حدود ۵ گرم است‌.

از جمله عواملی که بر قیمت نهال آلبالو در ایلام تاثیر مستقیم دارد؛ می‌توان به سازگاری و بازدهی بالای ارقام آلبالو علی الخصوص نهال البالو محلی اشاره کرد. جالب است بدانید که دلیل ایجاد این سازگاری عاملی است به نام ارتفاع منطقه از سطح دریا، مطلوب‌ترین ارتفاع از سطح دریا برای نهال آلبالو تا ۳۰۰۰ متر می‌باشد که اغلب باغات شهر ایلام در همین ارتفاع از سطح دریا قرار گرفته اند‌.

در صورتی که تمایل دارید نهال آلبالو خود را از شر آفات و بیماری‌های رایج در امان نگه دارید، توصیه می‌کنیم که نهال را بیش از حد نیاز، آبیاری نکنید؛ زیرا رطوبت بیش از حد مانع رشد نهال آلبالو می‌شود.

خرید نهال شلیل در ایلام

برای خرید نهال شلیل در ایلام کافیست ابتدا به شناسایی معتبرترین مرکز فروش نهال بپردازید، سپس به صورت حضوری و یا اینترنتی اقدام به خرید خود نمایید، امروزه اکثر مردم خرید نهال خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند و لزوما آن نهالستان نباید در شهر خودتان باشد، هر نهالستان معتبر و مجوز داری را که شناسایی کردید می‌توانید خرید نهال شلیل مد نظرتان را انجام دهید.

جالب است بدانید قیمت نهال شلیل در ایلام هیچ تفاوتی با قیمت نهال در سایت‌های معتبر فروش نهال شلیل ندارد، پس در این رابطه خیالتان راحت باشد، نهال شلیل از جمله ارقامی است که برای رشد باید در اقلیم‌های معتدل قرار گیرد از سمتی برای رشد خود نیاز به سرما دارد، پس می‌توان گفت که اقلیم معتدل سردسیری بهترین گزینه برای رشد نهال شلیل است.

شما می‌توانید برای خرید بهترین نهال شلیل در ایلام، در ابتدای فصل پاییز و زمستان آن را از برتر نهال پیش خرید کنید تا در موعد مناسب کاشت به دستتان برسد. نهال شلیل مغان،‌نهال شلیل شمس، نهال شلیل کیوتو و نهال شلیل رد گلد از جمله سازگارترین ارقام نهال در ایلام هستند که با توجه به بالا بودن فروش نهال شلیل در ایلام می‌توانید آن را با کمترین قیمت از برتر نهال به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

خرید نهال آلو در ایلام

خرید بهترین نهال آلو در ایلام نیازمند تجربه زیادی در زمینه باغداری است زیرا با توجه به اقلیم سرد سیری و کوهپایه‌ای شهر ارقام متنوعی از نهال آلو را می‌توان انتخاب کرد اما برای تشخیص بهترین و پر بازده‌ترین رقم شما باید به تبحر و تجربه بالایی در این زمینه دست یافته باشید و یا این که از معتبر‌ترین مرکز فروش نهال آلو در ایلام مشاوره‌های تخصصی دریافت کنید.

به دلیل وجود نهالستان‌های بزرگ و مشهور در این شهر، شما می‌توانید با کمترین قیمت نهال آلو در ایلام را خریداری نمایید، نهال آلو لری آن از گونه‌هایی است بومی کشور ژاپن است اما به دلیل اینکه برای رشد به سرمای زیاد نیاز دارد، برای کاشت در شهر ایلام نیز سازگاری یافته است.

اصولا برای تکثیر این رقم از پایه آلوچه وحشی میرو بالان بهره می‌گیرند، میوه‌های سیاه رنگ این گونه دیر رس در اوایل فصل پاییز قابل برداشت هستند و تا مدت ۸ ماه قابلیت ماندگاری در سرد خانه و انبار را دارند.

از جمله مراقبت‌های ویژه‌ای که در مرحله داشت این نهال در شهر ایلام باید انجام داد کوددهی و سمپاشی به موقع و همچنین آبیاری با سیستم قطره‌ای هر ۱۰ روز حدود ۱۰ لیتر آب برای هر نهال است.

خرید نهال به در ایلام

برای انتخاب بهترین نهال به در ایلام با هدف تاسیس باغ به، باید در ابتدا ببینیم که ارقام مختلف نهال به با چه شرایط آب و هوایی سازگاری دارند، نهال به ارقام چندان متنوعی ندارد که شناسایی ویژگی‌های گونه‌های مختلف آن برایمان سختی و چالش ایجاد کند اما همان چند رقم نیز ویژگی‌های بارز خود را برای رشد دارند.

برای مثال نهال به ایتالیای برای رشد در مناطق آب و هوایی معتدل گرمسیری مناسب خواهد بود و یا نهال به اصفهان که به نهال کوزه‌ای شهرت یافته است از گونه‌های دیر گلی است که مناسب کاشت در مناطق خشک و معتدل است.

مراکز فروش نهال به در ایلام به صورت تصاعدی در حال افزایش هستند اما باید دقت کنید که از این مراکز نهال به سازگار با شرایط جوی و آب و هوایی ایلام را خریداری نمایید. نهال به قرمز که از گونه‌های خوش رنگ و پیوندی نهال به بر پایه به می‌باشد بهتر است در مناطق سردسیری کاشته شود تا بیشترین بازدهی را داشته باشد، با توجه به این که این رقم میوه‌های درشتی ندارد (وزن هر میوه حدود ۱۵۰ گرم) اما طرفداران بسیاری در بازار دارد که دلیل آن را رنگ بسیار منحصر به فرد و زیبای این میوه می‌توان دانست، نهال به قرمز را در باغات ایلام می‌توان با فواصل منظم ۴*۴ کاشت تا یه بیشترین بازدهی و ارتفاع خود (حدود ۵ متر) برسد.

جالب است بدانید که نهال به را باید در خاک‌های لومی شنی که شخم نیز زده شده‌اند کاشت و پس از کاشت هر ۱۰ الی ۱۵ روز در حدود ۱۰ لیتر آبیاری نمود، برای باروری نهال به اصفهان می‌توان به ازای هر ۳۰ اصله درخت، یک رقم نهال به اصفهان کاشت. در خصوص قیمت نهال به در ایلام می‌توان گفت که بستگی به سالم بودن نهال دارد.از ارقام نهال به میتوان به نهال به اصفهان، نهال به ایتالیایی، نهال به قرمز اشاره کرد.

خرید نهال انار در ایلام

در خصوص ارقام مختلف نهال انار می‌توان گفت که شاید در ظاهر با یکدیگر مشابه باشند اما از لحاظ رنگ و شکل پوست، اندازه دانه‌ها، اندازه تاج میوه و میزان فشردگی و ضخامت پوست میوه با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که کاملا قابل تشخیص است.

انار دانه سیاه یکی از پربازده‌ترین گونه‌های انار است که پوست نازک و تاج کوچک است و به دلیل داشتن دانه‌های قرمز تیره متمایل به زرشکی به این نام شهرت یافته است، این رقم دیرگل بوده و به دلیل تحمل سرما، سازگاری بالایی در مناطق سردسیری دارد،  طعم ملس این انار سبب شده تا از آن برای مصارف خانگی و تهیه رب و ..‌. استفاده شود، به دلیل همین ویژگی‌ها می‌توان انار دانه سیاه را بهترین نهال انار در ایلام معرفی کرد.

نهال اناری که در ایلام کاشته می‌شوند، دارای نیاز سرمایی ۲۰۰ تا ۴۰۰ ساعت در دمای منفی ۷ درجه می‌باشند و بهتر است پس از برطرف شدن این نیاز آن را در همان فصل زمستان که ریشه همچنان در خواب زمستانی به سر می‌برد، در خاک‌های لومی و رسی کاشت.

اگر چه ارقام‌ نهال انار در ایلام نسبت به گرما، خشکی و کم آبی نسبتا سازگاری یافته‌اند اما خشکی و کم آبی زیاد می‌تواند باعث کم آب شدن، ریز دانه ماندن و همچنین ایجاد ترک‌هایی در پوست میوه شود.

به دلیل پرطرفدار بودن این میوه پاییزی امروزه افراد زیادی اقدام به خرید و فروش نهال انار در ایلام کرده‌اند که سود خوبی نیز از این راه کسب کرده اند، علت تفاوت قیمت نهال انار در ایلام را عوامل مختلفی همچون پر بازده بودن گونه، کمیاب بودن نهال و سالم و شناسنامه دار بودن برخی گونه‌ها دانست.

همچنین برای خرید نهال در تهران اینجا کلیک کنید.

خرید نهال فندق در ایلام

آگاهی کامل از شرایط اقلیمی و آب و هوایی یک متطقه و همچنین آگاهی از شرایط کاشت یک نهال تاثیر به سزایی در میزان موفقیت باغدار و افزایش باز از نهال کاشته شده دارد، حال که با اقلیم و منابع آب و خاکی شهر ایلام و همچنین آفات رایج در این شهر آشنایی داریم، بهتر است به شناسایی بهترین نهال فندق در ایلام نیز بپردازیم تا ریسک شکست در پرورش آن را به صفر برسانیم.

ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که فروش نهال فندق در ایلام چه سودی خواهد داشت؟ در پاسخ می‌توان گفت که به دلیل خواص بی نظیر میوه فندق برای سلامتی و همچنین کاربرد و مصارف دارویی بی نهایت آن پرورش و احداث باغ فندق قطعا برای باغدار امری سود آور خواهد بود‌.

جالب است بدانید که فندق در شمار گران‌ترین و خوشمزه‌ترین مغز‌های آجیلی جهان است که با صادرات آن به کشور‌های دیگر نیز می‌توان به کسب سود پرداخت، نهال فندق در مناطقی با خاک مرطوب و حاصل خیز در مناطق کوهستانی بارور می‌شود که بسته به میان رس، زودرس و دیررس بودن آن می‌توان قیمت نهال فندق در ایلام را تعیین کرد؛ البته خواص شگفت انگیز این نهال نیز در افزایش قیمت آن بی تاثیر نبوده است.

پس از بررسی‌های ابتدایی نهال فندق از لحاظ بافت میوه، شرایط کشت و خاستگاه اصلی می‌پردازیم به بارزترین ویژگی‌های ظاهری یک گونه فندق سالم و سازگار با اقلیم شهر ایلام:

  • ساقه نهال باید باریک و صاف و بدون لهیدگی باشد.
  • ریشه نهال سالم دارای رنگ روشن با تراکم نسبتا بالاست که باید در هنگام خرید به آن دقت کرد.
  • شناسنامه دار بودن و خرید آن از مراکز فروش معتبر نیز از جمله عواملی است که سالم بودن نهال را تضمین می‌کند.

پر بازده‌ترین ارقام نهال فندق در ایلام عبارتند از: نهال فندق دو کوتارد فرانسوی، نهال فندق زنجان ( مقاوم به سرما) و نهال فندق ترکیه‌ای و فندق نخجوان

خرید نهال گوجه سبز در ایلام

همان‌گونه که می‌دانیم شهر غربی ایلام دارای اقلیم کوهستانی و سرد است؛ به همین خاطر برای کاهش ریسک خطرات سرمازدگی نهال گوجه سبز در فصل بهار، بهتر است ارقام دیر گل را از مراکز فروش نهال گوجه سبز در ایلام خریداری نماییم.

شرایط جوی در این شهر به گونه‌ای است که تابستان‌ها خنک و زمستان‌ها بسیار سرد هستند به گونه‌ای گاها برودت هوا تا منفی ۲۰ درجه سانتی گراد نیز خواهد رسید، جالب است بدانید که نهال گوجه سبز نیز برای رشد به چنین شرایطی نیازمند است،به گونه‌ای که در مقابل سرما مقاوم است اما گرمای تابستانه را تاب نمی‌آورد و خنکای تابستان را می‌طلبد.

این میوه خوشمزه تابستانه مناسب کاشت در فصل پاییز است و به شرطی که در خاک‌های سنگین و مرطوب که قابلیت حفظ رطوبت بالایی را دارند و به خوبی هم زهکشی شده‌اند (خاک‌های شنی لومی) با فواصل منظم ۴ در ۴ کاشته شوند، می توان از آن انتظار میوه‌های درشت، ترد، آبدار و سبز رنگ را داشت. ارقام متنوع و پر طرفدار گوجه سبز ایرانی که میزان بازدهی بالایی نیز دارند؛ عبارتند از: نهال گوجه سبز شهریار، نهال گوجه سبز توسرخ، نهال گوجه سبز ترکیه‌ای، نهال گوجه سبز سرخ اراک، نهال گوجه سبز ملایر، نهال گوجه سبز آذرشهر، نهال گوجه سبز سرودی.

به دلیل خواص بی نظیر و فواید این میوه در کاهش فشار خون و التهابات بدن (روماتیسم)، افزایش سیستم ایمنی، تقویت سیستم گوارشی، رفع کم خونی و… قیمت نهال گوجه سبز در ایلام افزایش یافته است؛ پس می‌توان نتیجه گرفت که احداث باغ گوجه سبز یکی از راه‌های سرمایه گذاری خواهد بود و با پرورش نهال این میوه نوبرانه می‌توان به سود آوری خوبی دست یافت.

از میان ارقام گوجه سبز ذکر شده، بهترین نهال گوجه سبز در ایلام، رقمی خواهد بود که با آب و هوای این اقلیم سازگاری بالایی داشته باشد و حداکثر راندمان محصول را پس از رسیدن به سن بلوغ به باردار بدهد.

با وجود این که نهال گوجه سبز ، عمر اقتصادی کوتاهی در حدود ۲۰ الی ۲۵ سال دارد اما در همین مدت کوتاه می‌توان بهره‌گیری خوبی از کاشت و پروش آن کرد. اما خالی از لطف نیست که بدانید نهال گوجه سبز نخجوان که از جمله پر بازده‌ترین و سود آورترین ارقام‌نهال گوجه سبز می‌باشد و بومی کشور آذربایجان است را بر پایه نهال آلوچه وحشی تکثیر می‌کنند و بر خلاف سایر ارقام دیگر تا ۵۰ سال عمر اقتصادی دارد.

خرید نهال خرمالو در ایلام

یکی دیگر از میوه‌های خاطره انگیز و خوش طعم فصل پاییز، خرمالو می‌باشد که خاستگاه اصلی آن کشور‌های شرق آسیایی همچون ژاپن و چین هستند، برخی نیز ادعا دارند که خرمالو بومی کشور آمریکاست اما در هر صورت ارقام مختلف نهال این میوه شیرین در اکثر کشور‌ها قابلیت کشت دارد.

سودآوری پرورش نهال خرمالو در ایران چنان بالاست که برخی باغداران برای احداث باغ آن اقدام به اجاره باغ به صورت سالانه می‌کنند، اقلیم آب و هوایی مطلوب برای پرورش نهال خرمالو آب و هوای گرمسیری و معتدل است اما برخی ارقام این نهال تاحدی به سرما مقاوم هستند و در صورتی که در همان شرایط جوی سرما، میزان نور آفتاب روزانه خود (در حدود ۸ ساعت روزانه) را دریافت کنند، به خوبی رشد خواهند کرد‌.

پس نکته طلایی و حائز اهمیت در پرورش نهال خرمالو، تامین نور خورشید مورد نیاز این نهال است، با این تفاسیر و با توجه به ویژگی‌های ارقام مختلف خرمالو که به آن اشاره خواهیم کرد، بهترین نهال خرمالو در ایلام، نهال خرمالو گوجه‌ای است که شباهت ظاهری بسیاری به گوجه فرنگی دارد‌.

این رقم به دلیل اصلاح نژاد و پیوند شدن، از لحاظ سطح کیفی و کمی محصول در جایگاه بسیار بالایی قرار گرفته است و همین امر تاثیر زیادی در بهبود طعم شیرین میوه داشته است، سازگاری اصلی این نهال در آب و هوای معتدل نیمه گرمسیری است اما به دلیل اصلاح نژاد در برابر شرایط سرما، کم آبی و خشکی مقاوم سازی شده است و قابلیت کاشت آن در اقلیم سرد سیر کوهستانی نیز فراهم شده است.

در صورتی که قصد خرید این گونه را دارید بهتر است به مراکز فروش نهال خرمالو در ایلام مراجعه کنید و پس از دریافت اطلاعات در خصوص ویژگی‌های این گونه و استعلام قیمت نهال خرمالو در ایلام، اقدام به خرید خود کنید. در این جا ما به شرح چند ویژگی مختصر نهال خرمالو گوجه‌ای می‌پردازیم.

نهال خرمالو گوجه‌ای را باید در خاک‌های نرم و کهنه که با کود‌های کمپوست دامی غنی سازی شده‌اند با فواصل منظم ۴ تا ۵ متری از یکدیگر کاشت زیرا این نهال در سن بلوغ به قد بلند ۵ متر خواهد رسید که باید شرایط دریافت نور برای آن مهیا باشد، عمر اقتصادی نهال خرمالو گوجه‌ای نهایتا ۵۰ سال است و سالانه در هر هکتار می‌توان ۲۰ الی ۲۵ تن میوه برداشت کرد، نهال خرمالو موزی (خرمالو انبه ای) و خرمالو ژاپنی نیز از ارقام نهال خرمالو است اما مناسب کاشت در مناطق معتدل گرمسیری است.

خرید نهال صنوبر در ایلام

پیش‌تر گفته شد که پوشش گیاهی بسیار وسیع و سرسبزی در شهر مرزی ایلام وجود دارد و ارقام‌ مختلفی از درختان کاج، بید، صنوبر و… یافت می‌شود، در این قسمت خواهیم پرداخت به بهترین نهال صنوبر در ایلام و فواید و بهره‌هایی که از کاشت آن می‌توان گرفت.

شاید تعجب کنید اگر بگوییم یک درخت باعث ایجاد اشتغال خواهد شد، بله درست شنیدید! کاشت و پرورش نهال صنوبر باعث ایجاد اشتغال خواهد شد، چگونه؟ خواهیم گفت؛ اصولا هدف از کاشت و پرورش نهال‌های سریع الرشد همچون نهال صنوبر این است که علاوه بر ایجاد منظره‌ای زیبا در اطراف باغات میوه و یا مجاورت رودخانه ها، می‌توان از چوب آن نیز برای صنعت چوب بهره‌های بسیاری گرفت.

برای کاشت نهال صنوبر در ایلام به شرایط سختی نیاز نداریم و تنها کافیست در اواخر فصل زمستان آن را در خاک‌های لومی سبک که زهکشی و شخم زنی شده‌اند بکارید و به خاک کود اوره دهید و تا زمان رویش جوانه آبیاری منظمی داشته باشید.

جالب است بدانید که عمر اقتصادی این نهال بسیار بالاست در برخی موارد ۱۰۰ سال و برخی دیگر تا ۴۰۰ سال نیز گزارش شده است، ولی در سن ۵ تا ۶ سالگی درخت صنوبر را بریده و از چوب آن استفاده می‌کنند. نهال صنوبر با وجود این که برای مناطق معتدل سازگاری یافته است اما مقاومت خوبی در برابر سرما از خود نشان داده است.

این نهال رطوبت‌طلب روزانه آبیاری زیادی نیاز دارد، به همین دلیل گفته می‌شود در کنار رودخانه‌ها و جلگه‌ها کاشته شود، صنوبر نقرا و کبوده تبریزی نیز از ارقام رایج و بومی ایران هستند که بسیار سازگار و مطلوب اند، برای خرید این ارقام به مراکز فروش نهال صنوبر در ایلام مراجعه کنید تا ارقام سالم و مرغوب صنوبر را خریداری نمایید.

به دلیل بافت سبک چوب صنوبر از آن استفاده‌های بسیاری در صنعت چوب، مبلمان و حتی ساختمان سازی می‌کنند، به دلیل وجود این مصارف گسترده و کاربردهای فراوان برای این گونه، قیمت نهال صنوبر در ایلام دائما در حال افزایش است، البته وجود افراد سود جو و دلال نیز در این میان در افزایش قیمت نهال بی تاثیر نخواهد بود.

خرید نهال پالونیا در ایلام

درخت زینتی پالونیا درختی برگ ریز است که به سبب زیبایی ظاهری منحصر به فرد و همچنین مصارف گوناگونی که از چوب آن می‌شود، در ایران نیز کاشته می‌شود، برگ‌های طویل و پهن درخت پالونیا دارای رنگ بسیار زیبا و عطر و رایحه‌ای بسیار خوشبو هستند که برای اولین بار در ۲۰ سال اخیر در شمال ایران کاشته شد.

این رقم را می‌توان در مناطق معتدل نیمه گرمسیری تا سردسیری تا ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا کاشت، در هنگام کاشت نهال پالونیا به میزان رس موجود در خاک باید توجه کرد و در فواصل ۵ متری از یکدیگر کاشت کرد، چوب این درخت به دلیل بافت منعطف قابلیت بالایی در صنعت چوب و تجارت خواهد داشت که میزان سود حاصل از ان را می‌توان به نوع گونه‌ها ربط داد و متغییر خواهد بود‌.

بهترین نهال پالونیا در ایلام، نهال پالونیا شن تونگ خواهد بود زیرا سازگاری بالایی در این اقلیم دارد، اگر به مراکز فروش نهال پالونیا در ایلام مراجعه کنید می‌توانید پاسخ تمامی سوالاتتان را در این خصوص دریافت نمایید، این درخت بلند قد که تا ارتفاع ۲۵ متری قد خواهد کشید سازگاری بالایی در شرایط کم آبی و خشکی، شهر‌های صنعتی و آلوده، خاک‌های آهکی و قلیایی زهکشی نشده و … دارد که می‌توان این عوامل را، عامل افزایش قیمت نهال پالونیا در ایلام دانست.

در صورتی که قصد سرمایه گذاری در ایلام دارید، توصیه می‌کنیم به احداث باغ بپردازید و حتما قبل از آن با یک مشاور متخصص در زمینه سود آور‌ترین نهال مشورت کنید

نتیجه گیری

هر شهری پتانسیل های خاص خود را دارد. شهرهای استان ایلام نیز به خاطر داشتن مناطق وسیع زراعی و کشاورزی همچنین به خاطر موقعیت جغرافیای مرزی داشتن، پتانسیل خاصی در تولید انواع مزارع و باغستان‌ های تجاری را دارد. کسانی که می‌ خواهند در این استان سرمایه گذاری کنند و به یک کسب درآمد خیلی بالایی برسند، می توانند بر روی احداث باغ گردو و بادام تمرکز بیشتری داشته باشند.
چون میزان کیفیت نهال ژنوتیپ پالیز تولید شده در کشور به اندازه ای بالا بوده و مقاومت زیادی دارد که می تواند خود را با هر نوع آب، خاک و هوایی از جمله جو استان ایلام سازگار کرده و محصولات پرباری بدهد. بیشتر این نهال ها خود تغذیه خیلی بالایی دارند، ریشه هایشان به اندازه ای وسیع و قدرتمند می باشد که می تواند مواد لازم و ضروری را از خاک جذب کند. البته نباید ویژگی زودبازده بودن آن را فراموش کنیم. همین امر باعث بازگشت سرمایه سریع سرمایه‌گذار و کمک به کشاورزان نیز می‌ شود. چون علاوه بر اینکه مناطق وسیعی که بدون کشت باقی مانده اند مورد استفاده قرار می گیرد، با سود آنها نیز می توانند باغ های جدیدی را احداث و میزان زمین زراعتی و باغستان شهر ایلام را افزایش دهند. هرگونه سوالی داشته و یا احتیاج به راهنمایی دارید، می توانید با کامنت گذاری یا تماس تلفنی با ما تماس گرفته، مشاوره های لازم در مورد احداث باغ جدید را کسب کنید.همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های گردو دیگر که در شهر ایلام می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال گردو در ایلام مراجعه کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

یک پاسخ به “خرید نهال در ایلام✔️ قیمت نهال میوه + نهالستان ایلام”

  1. ساناز محمدی گفت:

    مرسی بابت درج مطالب مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




ارتباط با برترنهال