نهال انجیر ببری : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

80,000 تومان

خاستگاه : ایران
شروع باردهی : سال سوم تا چهارم
زمان گلدهی : –
فاصله کاشت نهال :3*3 یا 4*4
میزان باردهی در هکتار : 4000 تا ٢٢٠٠ كيلوگرم در هكتار
ارتفاع از سطح دریا : ۱۸۰۰ متر
پایه نهال : –
گرده افشان : –
میزان آبیاری : هر 10 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 4 تا 6 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

انجير ببري درختي است تنومند و بلند قامت كه رشد آن بسيار زياد بوده اما بار و محصول آن متوسط مي باشد اين نوع انجير به خاطر طعم مطبوع و خاص خود طرفدارهاي زيادي در جهان دارد. همچنين اين ميوه بسيار شيرين بوده و قند بالايي دارد كه افرادي كه ديابت دارند بايد هنگام مصرف آن دقت داشته و زياد از حد مصرف نكنند.

مشخصات و خصوصيات نهال انجير ببري

اين نهال پر طرفدار شكلي شبيه اشك دارد و دم آن شبيه لوله است كه از ساقه تا خود ميو  ادامه دارد و منبع اصلي تغذيه ميوه از ساقه درخت مي باشد. رنگ پوست اين نوع انجير زرد می باشد آن هم همراه با خط هاي راه راه سبز رنگ روي آن كه شبيه پوست ببر مي باشد اما رنگ داخل اين ميوه قرمز است. البته برخي از اين انجير ها كه اندازه آن ها متوسط است رنگشان زرد كم رنگ روشن مي باشد و رنگ راه راه هاي آن هم كم رنگ تر می باشد.

خاستگاه اصلی نهال انجير ببري

خاستگاه و زادگاه اين نهال كشور ايران مي باشد آن هم مناطق گرمسير مثل خوزستان است اين نوع انجير هم گرما دوست بوده و نياز شديد و بالايي به نور خورشيد مستقيم دارد جالب است بدانيد پوست اين انجير كاملا صاف و يكدست مي باشد و اين نوع انجير بسيار كمياب و تجاری نيز مي باشد. جالب است بدانيد اين نهال حاصل تغيير ژنتيكي نوعي انجير سفيد يا سبز مي باشد و امروزه بسياري از ارقام ژنتيك يافته آن در بازار و فروشگاه ها موجود مي باشد اما آن چيز كه مشخص است اين است كه اين نهال از طريق لقاح مصنوعي به وجود نيامده است و در اصل يك نهال انجير ژنتيك يافته است.نهال انجیر ببری

پايه اصلي نهال انجير ببري

پايه اصلي اين نهال كمياب، به صورت بذري و هم به صورت قلمه زني مي باشد و به اين دو صورت رشد كرده و تكثير پيدا مي كند و رشد آن بسيار زياد بوده اما مقدار محصول به دست آمده متوسط مي باشد كه از اين رو است كه اين نوع انجير كمياب مي باشد و به راحتي به دست نمي آيد.

ويژگي نهال انجير ببري

اين نوع انجير منبع عظيمي از ويتامين هاي  A وC  و E وK  مي باشد و همچنين سرشار ويتامين هاي از جمله كلسيم، منيزيم، پتاسيم، آهن و كمپلكس  B مي باشد. همچنين اين نوع انجير مقدار زيادي از آنتي اكسيدان و كربوهيدرات بوده و غني از فيبر و روي نيز مي باشد كه براي همين است كه براي بسياري از ورزشكاران مهم بوده و در رژيم غذايي آن ها نقش مهمي را ايفا مي كند.

 

آب و هواي مناسب براي كاشت نهال

همان طور كه گفته شد اين نوع نهال بسيار گرما دوست مي باشد و در مناطق گرمسير بهتر رشد كرده و به عمل مي آيد و به خاطر همين اين گياه به آب فراوان نياز دارد و كم آبي باعث آسيب شديد به گياه شده و رشد آن را بسيار پايين مي آورد. پس بايد به دما و مقدار آب نهال توجه ويژه داشته باشيد.

فاصله مناسب براي كاشت نهال

فاصله براي كاشت نهال انجير ببري به نوع زمين بستگي داشته و اين فاصله در زمين هاي صاف و شيب دار متفاوت مي باشد براي همين رعايت اصول كاشت آن بسيار مهم خواهد بود به طور مثال در زمين هاي صاف و هموار۴ در ۵ یا ۵ در ۵ متر فاصله مناسب مي باشد و در زمين هاي شيب دار يا داراي شيب ملايم ۳ در ۴ یا ۴ در ۴ متر فاصله مناسب مي باشد.

خاك مناسب براي كاشت نهال

خاك مناسب براي كاشت اين نهال خاك شني رسي مي باشد كه خاك عميقي مي باشد همچنين شن موجود در خاك باعث زهكشي خاك مي شود و براي كاشت نهال انجير در گلدان مناسب مي باشد و باعث رشد گياه شده و همچنين محصول با كيفيت تري را هم به عمل مي آورد.

زمان مناسب و سازگار براي كاشت نهال

بهترين و مناسب ترين زمان براي كاشت اين نهال وسط هاي زمستان يعني بهمن ماه يا اواخر زمستان مي باشد و بايد در همين زمان بذر نهال شما كاشته شود تا سازگارتر بوده و بهتر رشد كرده و در نتيجه محصول باكيفيت تر و مناسب تري به ثمر خواهد داد كه روي قيمت نهال انجير ببري هم بسيار موثر مي باشد و باعث افزايش قيمت هم نيز مي شود.نهال انجیر ببری

كود مناسب براي كاشت نهال

براي كاشت اين نهال كمياب و ارزشمند مي توانيم از كود هاي مختلفي كمك گرفته و استفاده كنيم كه در رشد و تكثير گياه ما بسيار مناسب بوده از جمله كودهاي شيميايي كه از آن ها مي توان استفاده كرد كود هاي پتاس و هيوميك اسيد مي باشد و همچنين كود هاي دامي بسيار مناسب و جزء بهترين كودها مي باشد و براي خاك بسيار مفيد و ارزشمند بوده و باعث نرم شدن خاك مي گردد.

ارتفاع درخت در طول عمر نهال

ارتفاع درخت تا سن بلوغ درخت به ۸ تا ۹ متر هم خواهد رسید. درنتیجه این نهال جز درختان بلند قامت بوده و همچنین برگ های این نهال پهن بوده و روی آن ۵ الی ۶ خط وجود دارد بطوری که اگر طول هر یک از این برگ ها ۲۵ سانتی متر باشد عرض آن به ۱۹ سانتی متر هم خواهد رسید.

هرس درخت

جالب است بدانید چوب و تنه این نهال بسیار محکم و قوی می باشد بطوری که عرض دور تا دور تنه این نهال به ۶۵ سانتی متر هم خواهد رسید. بهتر است این نهال را در وقت زمستان که هوا سرد بوده و درخت در خواب زوستانی خود می باشد انجام داد و شاخ و برگ های اضافی آن را حذف کرده و به رشد عمودی درخت کمک نمود و مراقب باشید که درخت پاجوش نخورد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی نهال

همان طور که گفته شد این درخت بیشتر در مناطق گرم سازگار بوده و گرما دوست می باشد و به راحتی گرمای تابستان را تحمل کردخ و به خوبی درشد می کند اما این نهال مقاومت بالایی هم داشته و سرما را خوب تحمل می کند و کمتر دچار سرمازدگی می شود البته سرمای خیلی زیاد را نمی تواند تحمل کند ‌ آسیب خواهد دید.نهال انجیر ببری

عمر مفید نهال

با توجه به شرایط جوی و اقلیمی موجود عمر مفید و اقتصادی نهال انجیر ببری ۳۰ سال می باشد که البته با رعایت تمام اصول و فنون کاشت و نگهداری این نهال این عمر ماندگار می باشد و این درخت در طول عمر خود محصول خواهد داد.

سن حیات نهال

همان طور که گفته شد عمر وفید این نهال ۳۰ سال می باشد که سن حیات آن هم شامل می شود البته این مقدار زیاد و کم هم ممکن است بشود که بستگی زیاد به نوع کود و زمین و خاک و آب و هوا نیز دارد که اگر به خوبی رعایت شود عمر درخت بیشتر و همچنین محصول با کیفیت تر می باشد و اما اگر به درستی اعمال نشود باعث آسیب شدید به سن درخت و محصول آن میگردد.

.

میزان وزن هر میوه

وزن میوه های این نهال به خود نهال و درخت بستگی دارد برای همین اگر بتوانید از خوب مراقبت کنید رقم این درخت‌ با کیفیت تر و بهتر می شود و در نتیجه محصول با کیفیت تر و همچنین سنگین تر و درشت تر به شما تحویل خواهد داد.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

بهترین و مناسب ترین ارتفاع از سطح دریا برای کاشت نهال انجیر ببیری ۱۸۰۰ متر می باشد که برای رشد و تکثیر نهال بسیار مناسب بوده و محصول مرغوب و با کیفیت تری راهم به عمل می آورد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

اگر بتوانید هرس و سمپاشی نهال را به موقع انجام دهید این کار باعث می شود نهال از خطر و گرفتاری آفات و بیماری ها در امان باشد یا در برابر آفات مقاومت کرده و آسیب نخواهند دید و به خوبی رشد کرده و محصول بیشتر و با کیفیت تری هم به عمل می آید پس سمپاشی این درخت را هرگز شوخی نگیرید.

نهال انجیر ببری

انواع آفات و بيماري هاي نهال

بيشترين و مخرب ترين آفاتي كه اين نهال در معرض آن مي باشد پرندگان و كرم ها هستند كه به علت شيريني و خوشمزگي اين ميوه به آن حمله كرده و از آن تغذيه مي كنند و همان طور كه گفته شد بهترين راه مبارزه با اين عوامل سمپاشي مناسب و اصولي مي باشد كه انجام به موقع آن نيز نتيجه مطلوب براي شما خواهد داشت و جلوي ضرر به كشاورز را هم گرفته و مشكلات را هم كم مي كند.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

مقدار باردهی این نهال بیشتر از همه به عوامل مهمی مثل آبیاری، سمپاشی و کوددهی بستگی دارد و لازم به ذکر است که بدانید این درخت قبل از رسیدن به سن بلوغ بین ٥ تا ۱۲ كيلوگرم بار می دهد و بعد از رسیدن به سن بلوغ نیز اين مقدار به 20 كيلوگرم هم خواهد رسيد و به طور كلي اين درخت قادر به توليد 4000 تا ٢٢٠٠ كيلوگرم در هكتار هم خواهد بود.

شروع باردهي محصول

همان طور كه گفته شد اين محصول در اواسط زمستان يا اواخر آن كاشته مي شود و بسيار دير گل مي باشد و باردهي خود راهم از سال سوم يا چهارم خود شروع كرده و ميوه با كيفيت مي دهد با اينكه دير بار مي دهد نسبت به انواع ديگر انجير اما به خاطر مزيت ها و خواص بسيار آن و همچنين كمياب بودنش طرفدار زياد داشته و از همه مهم تر مرباي اين انجير هم بسيار شيرين و خوشمزه مي باشد.

رقم مناسب براي گرده افشاني در صورت نياز نهال

انجیر ببری مانند دیگر درختان باید گرده افشانی شود، برای گرده افشانی این رقم نیاز به رقم دیگر برای گرده افشانی نیست ولی به ازای هر ۱۵ اصله نهال انجیر یک رقم نهال از نوع دیگر کاشت شود تو باردهی این نهال تاثیر خوبی خواهد داشت.نهال انجیر ببری

مدت آبياري نهال

مقدار و زمان آبياري اين نهال متقاوت است و قبل از سن بلوغ كه ريشه آن ضعيف تر و سست تر مي باشد نياز به ٢ الي ٣ مرتبه آبياري در هفته دارد آن هم به مقدار حداكثر ٣ ليتر آب در هر دفعه آبياري و اما بعد از سن بلوغ نهال يعني زماني كه به درخت تبديل شد و ريشه آن محكم تر شد يك بار آبياري در هفته نيز براي درخت كافي مي باشد.

روش صحيح آبياري نهال

با توجه به توضيحات داده شده براي آبياري نهال انجير ببري رعايت كردن اصول دقيق آبياري براي اين گياه هم وقتي كه نهال است و هم زماني كه به درخت تبديل مي شود مهم و الزامي مي باشد و انجام روش صحيح آبياري به عمر مفيد نهال كمك كرده و همچنين باعث مي شود ميزان خريد نهال انجير ببري افزايش يابد.

زمان گلدهي نهال

اين نهال ديررس مي باشد و دير هم گل مي دهد به طور معمول ديده شده كه اين نهال يك سال پس از كاشت تازه گل خواهد داد و بعد از ٢ الي ٣ سال هم شروع به محصول دهي ميكند آن هم با مقدار متوسط تري نسبت به انواع ديگر انجير محصول خواهد داد.

زمان برداشت محصول

حال كه به گلدهي نهال اشاره كرديم حالا مي رسيم به زمان مناسب براي برداشت محصول خود كه بهترين و مناسب ترين زمان براي برداشت محصول اواخر تابستان يعني همان اواخر شهريور ماه و يا اوايل پاييز مي باشد كه در اين زمان كشاورزها محصول خود را برداشت كرده و با قيمت مناسب به فروش مي رسانند و يا همين محصول را به كشور هاي ديگر صادر كرده و درآمدزايي مي كنند.

خريد نهال انجير ببري

خريد نهال انجير ببري هم به دو صورت انجام مي شود اول به صورت خريد مستقيم از بازار روز و دوم به صورت اينترنتي، كه در خريد اينترنتي نهال انجير ببري بايد دقت بيشتر داشته باشيد و از فروشگاه معتبر انجام دهيد.

قيمت نهال انجير ببري

معلوم و مشخص است كه قيمت نهال انجير ببري هم به كيفيت و اندازه خود ميوه آن بستگي دارد و هرچه كيفيت بهتر و انجير مرغوب تر باشد قيمت آن نيز بالاتر مي باشد

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال انجیر ببری : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال