%45

نهال آلبالو استار: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

خاستگاه : آمریکا
شروع باردهی : بعد از سال دوم کاشت
زمان گلدهی : دیر گلده
فاصله کاشت نهال : 6 متر
میزان باردهی در هکتار : 20 الی 25 تن
ارتفاع از سطح دریا: 8 متر
پایه نهال : –
گرده افشان :خود گرده افزا
میزان آبیاری : 2 تا یک بار در هفته
حداکثر ارتفاع درخت : 8 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

یکی از ارقام پرطرفدار نهال آلبالو در بازار های داخلی نهال آلبالو استار می‌ باشد که کاشت و پرورش این نهال توجیه اقتصادی بسیار بالایی برای کشاورز و باغدار خواهد داشت. به دلیل سطح کیفی بسیار بالای محصولات این نهال در سال‌ های اخیر خرید نهال آلبالو استار یکی از اولویت‌ های خرید نهال برای باغداران بوده‌است. محصولات این درخت در دسته میوه‌ های باغی هسته دار قرار می گیرند که در قسمت درونی میوه هسته‌ ای سخت و چوبی شکل با سطح بسیار صاف و کروی قرار گرفته است.نهال آلبالو استار- برتر نهال

خاستگاه اصلی نهال آلبالو استار

در سال ۱۹۴۵ در دانشکده مینوسوتا واقع در ایالات‌ متحده آمریکا در اثر پیوند زدن دو رقم انگلیش مارلو و سیبرین که نهال بذری متعلق به کشور صربستان است نهال آلبالو استار تولید شد. در واقع خاستگاه اصلی این نهال را می‌ توان کشور آمریکا معرفی کرد که در طی سالیان این نهال به کشورهای اروپایی و آسیایی از جمله ایران وارد شد. سه کشور آمریکا، ترکیه و ایران از جمله کشور های مطرح در زمینه تولید نهال آلبالو در دنیا هستند. در ایران استان‌ های تهران، خراسان، مازندران، اردبیل و آذربایجان شرقی از جمله استان‌ های پیشتاز در تولید این میوه پر طرفدار تابستانی هستند.

پایه اصلی نهال آلبالو استار

در این قسمت از مقاله به بیان انواع روش‌ های کشت نهال آلبالو استار و همچنین بهینه‌ ترین و درست‌ ترین روش برای کشت این نهال می‌ پردازیم. سه روش پا جوش، پیوند زدن و بذر پاشی از جمله متداول‌ ترین روش‌ های کاشت نهال آلبالو استار می‌ باشند و از آن جایی که این نهال جزء ارقام پیوندی اصلاح شده‌ است بهتر است آن را به روش پیوند تکثیر نمود. می‌ توان گفت که پایه اصلی این نهال پیوند می‌ باشد. پس از این‌ که فرایند پیوند زدن نهال انجام شد بهتر است آن را مدتی بعد از برگ‌ریزان درختان در فصل پاییز برای کاشت به زمین منتقل کرد.

ویژگی نهال آلبالو استار

یکی از بارز ترین ویژگی‌ های نهال آلبالو استار بدنه ظریف و تراکم بالای شاخ‌ و برگ آن است. میوه‌ این نهال طعم بسیار ترش و رنگ قرمز تیره‌ ای دارد که اندازه آن از میوه گیلاس کوچک‌ تر است و نحوه رویش آن غالباً به‌ صورت جفتی است که در بعضی ارقام نحوه رویش به‌ صورت خوشه‌ ای نیز وجود دارد‌. در ابتدای فصل بهار شکوفه‌ های سپید این نهال همچون لباس عروسی شاخه‌ های درخت را می‌ پوشانند. برگ‌ های این نهال به‌ صورت نا منظم با طول و عرض ۱۰ در ۵ سانتی‌ متر می‌ باشند و گل‌ های آن دارای پنج گلبرگ و کاسبرگ به رنگ سفید هستند که به‌ صورت تکی یا گروهی تا ۷ عدد روی شاخه‌ ها تشکیل می‌ شوند.نهال آلبالو مورلو- برتر نهال

آب و هوای مناسب برای کاشت

در صورتی‌ که شما باغدار عزیز به‌ دنبال مطلوب‌ ترین زمان و اقلیم آب‌ و هوایی برای کاشت نهال آلبالو استار می‌ باشید بهتر است در ادامه مقاله همراه ما باشید. در مناطقی از کشور که دارای آب‌ و هوای معتدل و نیمه سرد سیری هستند می‌ توانید کاشت نهال آلبالو استار را آغاز نمایید. در این مناطق تابستان‌ های بسیار سرد و خنکی را تجربه می‌ کنید که در عین‌ حال نور ملایم آفتاب که مورد نیاز رشد این نهال است را نیز دارا می‌ باشند. عواملی همچون نوع نهال آلبالو، سلامت ریشه نهال و اندازه آن، فصل، دمای هوا، محیط زندگی و غیره از جمله عواملی هستند که تعیین‌کننده مطلوب‌ترین زمان برای کاشت نهال آلبالو استار می باشند.

فاصله مناسب برای کاشت

بر اساس نظریه‌های کارشناسان و مهندسان کشاورزی مطلوب ‌ترین سیستم برای کاشت نهال آلبالو استار سیستم مربعی است که طبق اصول فنی در این سیستم استاندارد ترین فاصله برای کاشت هر نهال ۶ متر است. بر اساس میزان قوی یا ضعیف بودن ریشه هر گونه می‌ توان این فاصله را کم یا زیاد کرد. برای ارقامی که ریشه‌ ای بسیار قوی دارند بهتر است آن‌ ها را در فاصله‌ی ۷ متری از یکدیگر کشت کرد تا مانعی برای رشد ریشه یکدیگر در زیر خاک نباشند.

خاک مناسب

مطلوب‌ ترین خاک برای نهال آلبالو استار باید بستری زهکشی شده با خاصیت تامپون مناسب و عمق ۱ متری باشد. برای کاشت نهال آلبالو استار باید خاکی را انتخاب کنیم که ظرفیت بالایی برای نگهداری آب داشته باشد زیرا سیستم‌ های ریشه‌ ای نهال آلبالو به خاک مرطوب با زهکشی کم بسیار حساس است. معمولاً در خاک‌ های مرطوب تمامی منافذ با قطرات آب پر شده اند و منافذ بسیار کمی برای پر شدن با هوا باقی خواهند ماند. بستری از خاک لومی سبک که غنی از مواد معدنی باشد مطلوب ‌ترین خاک برای رشد این نهال است.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

امروزه کشاورزان و باغداران با استفاده از روش‌ های نوین کشاورزی اقدام به احداث باغات آلبالو استار می‌ کنند که از بازدهی آن سود بسیار خوبی را به دست می‌ آورند. از آن جایی که شدت نور در طول روز تأثیر بسیار مهمی در ایجاد رنگ و طعم میوه آن نهال دارد، بهتر است مناطقی را برای کاشت نهال آلبالو استار انتخاب کنیم که غالباً دارای هوای ابری یا رطوبتی باشند مدت زمان طول روز تاثیری در فرآیند گلدهی نهال نخواهد داشت و تنها در افزایش میزان فتوسنتز درخت تأثیر دارد. در مناطقی که دارای هوای ابری هستند بهتر است فاصله کاشت درختان را از یکدیگر افزایش دهیم تا نور بیشتری دریافت کنند و بالعکس در اقلیم‌ های پرنور که دریافت نور زیاد توسط درخت باعث سوختن برگ و تنه درخت می‌ شود باید فواصل کاشت را کاهش داد.

کود مناسب برای نهال

اگر شما در دسته‌ باغداران و کشاورزان با تجربه باشید از روی ظاهر و لکه‌ های ایجاد شده بر تنه درخت و برگ‌ ها متوجه میزان نیاز آن درخت به کود خواهید شد زیرا کود دهی در فواصل منظم با توجه به نیاز گیاه باعث تسریع در فرایند رشد درخت و افزایش مقاومت آن در برابر بیماری‌ ها و آفات خواهد شد. کارشناسان مجرب نهالستان برتر نهال می‌ توانند در این زمینه مشاوره‌ های بسیار مناسبی را به شما ارائه دهند. مطلوب‌ ترین کود برای نهال آلبالو استار، کود های میکرو و ماکرو، کود های ازته و پتاسه و کود های پوسیده دامی هستند.

ارتفاع درخت در طول عمر

این نهال خزان پذیر را می‌ توان در دسته درختان بلندقامت به شمار آورد به‌ گونه‌ ای که اگر این نهال رسیدگی‌ های کافی را دریافت کند می‌ تواند به ارتفاع ۸ متر نیز برسد. نهال آلبالو ارقام بسیار متنوعی دارد که در برخی ارقام قد نهال تا ۲ متر در طول عمر خود افزایش می‌ یابد در که به آن‌ ها اصطلاحاً نهال‌ های پاکوتاه گفته می‌ شود. در برخی ارقام نیز قد درخت به ۴ متر می‌ رسد.

نهال آلبالو مورلو- برتر نهال

هرس درخت

در خصوص درخت آلبالو استار بهتر است بدانید که این درخت نیاز چندانی به فرایند هرس کردن سالانه ندارد و تنها کافی است شاخه‌ های جوان و نازکی که در زمان گل‌ دهی درخت، میوه نمی‌ دهند را از درخت سربرداری کرد؛ زیرا این شاخه‌ ها قدرت رویشی خود را از دست داده‌اند. پس برای هرس کردن درخت آلبالو استار بهتر است به‌ صورت پی‌درپی شاخه‌ های خشک و بدون بار آن را بچینید تا ظرفیت درخت را برای ایجاد شاخه‌ های جوان و قوی افزایش دهید.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

یکی از سوالات بسیار رایج باغداران و کشاورزان تازه‌کار در خصوص نیاز سرمایی لازم برای نهال آلبالو استار است. در این خصوص می‌ توان گفت برای بیدار کردن جوانه‌ های درخت آلبالو استار از خواب زمستانه به سرمای _۸ درجه در مدت زمان ۶۰۰ الی ۱۲۰۰ ساعت زمان نیاز داریم و در صورت رفع شدن این نیاز سرمایی درخت می‌ توان از آن انتظار بازدهی مطلوب و مقاومت در برابر سرماهای شدید و کم‌ آبی را داشت. در هنگام خرید نهال آلبالو استار بهتر است نهال‌ هایی را انتخاب کنید که نیاز سرمایی آن‌ ها به‌ صورت کامل برطرف شده باشد و بهتر است بدانید که قیمت نهال آلبالو استار که نیاز سرمایی آن برطرف شده باشد، اندکی بیشتر است.

عمر مفید نهال

در خصوص عمر مفید نهال آلبالو استار می‌ توان گفت که تمامی ارقام این نهال دارای عمر کوتاهی هستند اما می‌ توان برای بهبود عملکرد آن از ارقامی استفاده کرد که دارای عملکرد بالایی در هر هکتار باشند. عمر یک درخت آلبالو استار می‌ تواند تا ۸۰ سال به درازا بکشد اما تنها ۲۰ سال از این مدت، عمر مفید نهال است و می‌ توان از آن برداشت محصول انجام داد.

سن حیات نهال

یکی از راه‌ های افزایش سن حیات نهال آلبالو استار تا ۳۵ سال، افزودن کود های فسفر و پتاسیم در اواخر فصل پاییز و اوایل فصل زمستان در چالکود هایی با عمق ۵ متر می‌ باشد. یکی از سوالات بسیار رایج در میان مردم در خصوص کاشت نهال آلبالو در باغچه منازل است که آیا می‌توان این نهال را در باغچه منازل کاشت؟ در پاسخ این افراد می‌ توان گفت که با استفاده از روش‌ های تکثیر پاجوش و کاشت هسته یا بذر در باغچه منزل می‌ توان پس‌ از گذشت ۱۰ سال از میوه‌ های این نهال بهره برد.

نهال آلبالو مورلو- برتر نهال

میزان وزن هر میوه

در خصوص اندازه میوه نهال آلبالو استار می توان گفت که نه درشت است و نه ریز. رنگ میوه قرمز تیره می‌ باشد و بافت گوشتی آن بسیار آبدار، خوش‌ طعم و بازار پسند است؛ به‌ گونه‌ ای که وزن هر میوه در حدود ۴ الی ۵ گرم می‌ باشد. بیشترین مصارف این میوه‌ خوش‌ طعم تابستانه علاوه‌بر تازه خوری، در تهیه انواع آبمیوه‌ ها مربا ها و کمپوت ها می‌ باشد.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

یکی از مهم‌ ترین اصولی که برای کاشت نهال آلبالو استار باید رعایت شود مبنایی است تحت عنوان ارتفاع آن زمین از سطح دریا که معمولاً فاصله عمودی آن مکان را از سطح دریا اندازه‌ گیری کرده و اعلام می‌ کنند. در برخی موارد از آن جایی که سطح آب دریا تحت تأثیر برخی عوامل تغییر می‌ کند این اندازه متغیر خواهد بود. مطلوب‌ترین ارتفاع از سطح دریا برای کاشت نهال آلبالو استار ۵۰۰ الی ۵۰۰۰ متر است.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

گاهی اوقات در اثر کم تجربه گی باغ‌دار میزان رطوبت خاک افزایش می‌ یابد و یا در برخی موارد نیز فرایند کود دهی به‌ صورت نا منظم و نا مناسب صورت می‌ گیرد. در این‌ صورت ممکن است درخت آلبالو استار دچار بیماری شانکر باکتریایی شود که باید سریعاً مورد درمان قرار بگیرد در غیر این صورت باعث خسارت دیدن سایر درختان باغ می‌ شود. بیماری بسیار شایع دیگری که درخت آلبالو را تهدید می‌ کند بیماری امیلاریایی می‌ باشد که ریشه‌ ی درخت آلبالو را درگیر خواهد کرد. مورچه نیز از جمله حشراتی است که تحت عنوان آفت به درخت آلبالو استار حمله می کند. نهالستان برتر نهال اقدام به فروش نهال آلبالو استار همراه گواهینامه سلامت عاری از هرگونه آفات و بیماری کرده است.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

نهال آلبالو استار یکی از ارقام دیر گل اما بسیار پر بار نهال آلبالو می‌ باشد به‌ گونه‌ ای که به ‌ازای کاشت هر ۶۰۰ اصله درخت در یک هکتار زمین می‌ توان ۲۰ الی ۲۵ تن محصول از آن برداشت کرد.

شروع باردهی محصول

در خصوص زمان باردهی محصول نهال آلبالو استار می‌ توان گفت که اگر این نهال در اقلیم آب‌ و هوایی درست و مناسب کاشته شود و تمامی رسیدگی‌ های پس‌ از کاشت از آن را به عمل آورید، می‌ توانید از سال دوم فرایند باردهی و کاشت محصول از آن را آغاز کنید. طبق تجربه کارشناسان و باغداران نهالستان برتر نهال می‌ توان گفت که از سال ششم کاشت این نهال می‌ توانید آن را از لحاظ اقتصادی توجیه کنید.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

این نهال در دسته ارقام خود بارور قرار دارد و برای فرایند گرده‌افشانی نیازی به کاشت رقم گرده‌افشان نخواهد داشت. در صورتی‌ که هر سال نیاز درخت به آبیاری و کود دهی کاملاً برطرف شود در زمان برداشت میوه می‌ توانیم بازدهی بسیار مطلوبی را از آن درخت داشته باشیم و میوه‌ های درشت و بازار پسند را عرضه کنیم. این درخت به ازای هر هکتار زمین حدود ۵ تن کود پوسیده دامی لازم دارد.

مدت آبیاری

از آن جایی که نهال آلبالو استار نسبت‌ به کم آبی بسیار حساس است بهتر است باغدار دائماً به خاک اطراف نهال سربزند و زمانی‌ که خشکی خاک مشاهده شد، فرآیند آبیاری را آغاز کند زیرا درختان جوان ریشه کم‌ تر و ضعیف‌ تری دارند و منافذ باز خاک نیز بسیار زیاد است. بهتر است در فصل تابستان ۲ تا یک بار در هفته آن را آبیاری نمایید. پس‌ از گذشت زمان بلوغ درخت فرایند آبیاری را می‌ توان به هفته‌ ای یک‌ بار کاهش داد.

نهال آلبالو مورلو- برتر نهال

روش صحیح آبیاری

برای آبیاری درخت آلبالو استار بهتر است از روش مقرون به صرفه قطره ای بهره بگیرید و نقاطی از خاک را که در زیر سایه درخت قرار دارند تا عمق یک متری خاک مرطوب کنید تا نیاز درخت به آب کاملا برطرف شود.

زمان گلدهی درخت

در قسمت های قبلی مقاله گفتیم که نهال آلبالو استار نهالی دیر گل است و پس از گذشت سرمای زمستان و بهار در اواخر فروردین ماه شروع به گلدهی می کند به گونه ای که شکوفه های زیبای آلبالو کامل سطح درخت را می پوشانند و جلوه بسیار زیبایی به باغ می دهند.

زمان برداشت

در اواخر تیر ماه می توان آلبالو های خوش رنگ و لعاب و ترش مزه را از درخت برداشت کرد و در بسته بندی مناسب به بازار عرضه نمود. از آن‌ جایی‌ که زیستگاه نهال آلبالو در ابتدا متعلق به کشور های آمریکایی و اروپایی و جنوب شرقی آسیا بوده‌ است، می‌ توان گفت که این نهال در حاشیه دریای خزر تا دریای سیاه امکان رویش دارد.

خرید نهال آلبالو استار

امروزه نهالستان های بسیاری وجود دارند که اقدام به تولید و فروش نهال آلبالو استار کرده اند اما تعداد اندکی از آن ها اقدام به ارائه کارت ضمانت دوساله همراه با نهال می کنند زیرا یکی از مهم ترین عوامل بازدهی نهال پس از خرید سطح کیفی نهال است.

قیمت نهال آلبالو استار

نهالستان برتر نهال با مدیریت مهندس سعید قاسمی اقدام به تولید و فروش نهال آلبالو استار با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت کرده است. جهت خرید ارقام مختلف نهال آلبالو و دریافت مشاوره رایگان می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت اقدام به استعلام قیمت نهال آلبالو استار و ارقام دیگر کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال آلبالو استار: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال