%37

نهال آلبالو بوترمو : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

38,000 تومان

خاستگاه : مجارستان
شروع باردهی : سال دوم تا سال چهارم کاشت
زمان گلدهی : اواخر فروردین ماه
فاصله کاشت نهال :5 متر
میزان باردهی در هکتار : 15 تا 20 تن
ارتفاع از سطح دریا: 200 تا ارتفاع 2500 متر
پایه نهال : پایه پیوندی آلبالو تلخ یا آلبالو وحشی
گرده افشان :خود گرده افزا
میزان آبیاری : دو تا سه بار در هفته
حداکثر ارتفاع درخت : 3 تا 4 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال آلبالو بوترمو

آلبالو بوترمو یکی دیگر از ارقام غیر بومی آلبالو در ایران بوده که پس از انجام اصلاحات لازم توانست به خوبی با شرایط محلی ایران سازگار شود، این رقم آلبالو که به واسطه پر بار بودن و درشت بودن میوه هایش در بین باغداران شناخته شده است به واسطه ی طعم عطر دلپذیری که دارد نیز در بین مشتریان شناخته شده بوده و از بازار پسندی بالایی بر خوردار می باشد.

از مشخصات بارز این درختان می توان به مقاومت بالای آنها به انواع تنشهای محیطی و زنده اعم از گرما، سرما و آفات و بیماریها اشاره کرد، این تنشها می تواند در شرایط عادی خسارات زیادی را برای بسیاری از ارقام آلبالو به همراه داشته باشد اما رقم آلبالو بوترمو می تواند به خوبی از پس آنها بر بیاید.

خاستگاه اصلی نهال آلبالو بوترمو

خاستگاه و زادگاه اصلی درخت آلبالو بوترمو مانند آلبالو مجاری کشور مجارستان بوده و پس از این کشور به سایر کشورهای اروپایی و آسیایی برای کاشت و بهره برداری برده شد اما در کشور ما برای ایجاد سازگاری بیشتر پس از انجام اصلاحات لازم در اختیار باغداران قرار گرفت و توانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

پایه اصلی نهال آلبالو بوترمو

درختان آلبالو اسرائیلی به صورت پیوندی و با پایه ی آلبالو وحشی یا آلبالو تلخ به بازار ارائه می شود چرا که این ارقام وحشی و تلخ می توانند مقاومت خود به شرایط نامساعد محیطی و تنشهای زنده مانند آفات و بیماریها را به پیوند که آلبالو بوترمو باشد انتقال داده و باعث بروز مقاومت در آنها شوند.

نهال آلبالو بوترمو- برترنهال

ویژگی نهال آلبالو بوترمو

از مهمترین ویژگی های نهال آلبالو بوترمو باردهی بالا و وزن نسبتا بالای هر میوه نسبت به ارقام دیگر آلبالو بوده که توجه باغداران را به خود جلب می کند، سازگاری بالای این درختان به واسطه ی پایه ی بومی نیز از دیگر ویژگی های این درختان بوده که سبب شده باغداران در مناطق مختلف کشور قادر به کاشت این درختان باشند، البته برای کاشت این درختان یکسری شرایط اپتیمم باید در نظر گرفته شود که برخورداری از آن شرایط می تواند حداکثر راندمان را ایجاد کند، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا شما را با شرایط اپتیمم پرورش آلبالو بوترمو آشنا کنیم.

آب و هوای مناسب برای کاشت

آلبالو بوترموبرای رشد بهتر به آب و هوای سرد و معتدل نیاز داشته و تابستانهای خنک و ملایم برای رسیدن میوه ها ضروری است، لازم به ذکر است که در تعیین آب و هوای مناسب برای کاشنت نهال آلبالو بوترمو باید سطح ارتفاع از دریا و همینطور میزان سرمای لازم برای بیدار شدن جوانه ها از خواب زمستانی را در نظر گرفت که در مورد هر کدام در بخش مربوطه به تفصیل توضیح خواهیم داد.

 

فاصله مناسب برای کاشت

ریشه ی درختان آلبالو بوترمو حدود ۱.۵ متر عمق پیدا کرده و تاج پوش نسبتا بزرگی دارند و به همین دلیل در هنگام کاشت نهال آلبالو بوترمو بهتر است فاصله ی درختان حدود 5 متر در نظر گرفته شود تا نیاز نوری درختان تامین شود و عملیات برداشت مکانیزه با استفاده از ماشین آلات برداشت امکان پذیر باشد.

خاک مناسب

درختان آلبالو بوترمو می توانند خاکهای کمی رسی، شور و قلیایی را تحمل کنند اما مناسبترین خاک برای آنها خاکهای سبک و نفوذپذیر با قابلیت زهکشی مناسب می باشد چرا که ریشه ی این درختان در برابر ماندگاری آب به مدت طولانی پای درخت حساس بوده و دچار خفگی می شوند، این اتفاق در مورد خاکهای سنگین به شدت رخ می دهد چرا که آب نمی تواند به سرعت به عمق خاک نفوذ کند، همچنین این درختان به وجود مقادیر بالای عنصر پتاسیم در خاک نیاز دارند تا بتواند میزان تحمل شان به شرایط نامساعد را افزایش دهد.

نهال آلبالو بوترمو- برترنهال

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

به منظور تعیین تاریخ مناسب برای کاشت بهتر است به شرایط آب و هوایی منطقه ی خود توجه داشته باشید و تاریخی را برای کاشت از شروع فصل پاییز تا بهار انتخاب کنید که کمترین تنش و استرس به نهالهای جوان و تازه کاشته شده وارد شود، تاریخ انتخاب شده نباید بلافاصله بعد یا کمی قبل از شرایط ناآرام جوی و بارندگی باشد و بنابراین در این زمینه بهتر است اطلاعات هواشناسی را نیز در نظر بگیرید، چنانچه قصد خرید نهال آلبالو بوترمو را دارید کارشناسان ما می توانند شما را در تعیین تاریخ کاشت راهنمایی بفرمایند.

کود مناسب برای نهال

به منظور افزایش مقاومت دختان در برابر انواع تنش ها استفاده از کودهای پتاس بالا بسیار مناسب است اما در عین حال استفاده از کودهای با درصد ازت بالا سبب افزایش رشد رویشی و باردهی درختان می شود، استفاده از کودهای پوسیده ی دامی به صورت چالکود نیز در فصل زمستان می تواند نیازهای تغذیه ای درختان را برطرف نماید.

ارتفاع درخت در طول عمر

درختان آلبالو بوترمو در شرایط رشدی اپتیمم می توانند 3 تا 4 متر رشد کنند اما در برخی موارد تا ارتفاع 6متر نیز رشد می کنند، استفاده از کودهای ازته رشد رویشی درختان را زیاد می کند اما در میزان مصرف این کودها باید دقت داشت که زیاده روی در مصرف کودهای ازته باعث ترد شدن بافت برگ و آسیب پذیر شدن آنها به حمله ی آفات مکنده همچون شته و قارچهای هوستوریوم دار نشود.

هرس درخت

درختان آلبالو بوترمو نیاز خاصی به هرس نداشته ودر طول عمرشان تنها قبل از کاشت بهتر است شاخه های فرعی هرس شده و تنها یک شاخه ی اصلی باقی گذاشته شود، در سالهای دیگر تنها شاخه های شکسته، بیمار یا آفت زده را باید هرس کرد، در واقع هرس تاثیر خاصی بر روی رشد یا باردهی آنها ندارد و بنابراین به هرس نیازی ندارند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

درختان آلبالو بوترمو به دلیل ذات خاصشان که به زادگاه یا خاستگاه آنها بر می گردد سرما دوست بوده و به عنوان یک درخت معتدله به 600 تا 1600 ساعت سرمای زیر هفت درجه برای شکسته شدن خواب زمستانی جوانه ها و شکوفا شدن نیاز دارند، بنابراین در هنگام تصمیم گرفتن برای خرید نهال آلبالو بوترمو به تامین یا عدم تامین این ساعت نیاز سرمایی با توجه به اطلاعات هواشناسی منطقه ی خود توجه کافی داشته باشید و چنانچه در منطقه ی گرمسیری قرار دارید که این نیاز سرمایی تامین نمی شود باید در تصمیم خود تجدید نظر کنید.

عمر مفید نهال

درختان آلبالو بوترمو 25 تا 30 سال عمر مفید باردهی داشته و در این سالها حداکثر باردهی و سود دهی را خواهند داشت، مناسب بودن شرایط آب و هوایی،مواجه نشدن با تنشهای زیستی و غیر زیستی و مدیریت اصولی باغ می تواند در کاهش و یا افزایش سن مفید موثر واقع شود.

سن حیات نهال

پس از گذراندن سن مفید درختان آلبالو بوترمو می توانند چند سال دیگر به زندگی ادامه دهند اما قطعا باردهی این سالها بسیار محدود بوده و نسبت به هزینه های نگهداری آنها اصلا به صرفه نیست و بنابراین به محض گذراندن سن مفید بهتر است به سرعت با نهال جدید جایگزین شود.

میزان وزن هر میوه

میوه های آلبالو بوترمو اندازه ی نسبتا درشت و شکل گرد با رنگ قرمز تیره دارند، وزن هر میوه بین 5 تا 6 گرم متغیر است، باردهی درختان بالا بوده و بنابراین وزن میوه برداشت شده از هر درخت بالا خواهد بود.

نهال آلبالو بوترمو- برترنهال

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

افزایش ارتفاع از سطح دریا می تواند سبب افزایش احتمال تامین نیاز سرمایی درختان شود، به طور کلی درختان آلبالو بوترمو می توانند از ارتفاع 200 تا ارتفاع 2500 متر از سطح دریا به باردهی مطلوب برسند به شرط اینکه در هر ارتفاعی که کاشته می شوند نیاز سرمایی درختان تامین شود.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

همانطور که پیشتر نیز بیان شد یکی از مهمترین ویژگیهای درختان آلبالو بوترمو مقاومت بالای آن به حمله ی آفات و بیماریها می باشد، اما حتی مقاوم ترین درختان نیز بدون رعایت اصول بهداشت زراعی و اصول مدیریتی ممکن است به مرور زمان مرکز طغیان آفات و بیماری ها باشند، در مورد این درختان بهتر است به طور دائم جمعیت آفاتی همچون مگس میوه گیلاس و مگس میوه ی مدیترانه رصد شده و تحت نظر قرار بگیرد تا در صورت بروز نشانه های وجود یا حمله ی این آفات اقدامات مدیریتی مناسب صورت گیرد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

چنانچه برای کاشت نهال آلبالو بوترمو منطقه ی مناسب به لحاظ شرایط اقلیمی، ارتفاع مناسب از سطح دریا و خاک انتخاب شده و کوددهی و مدیریت اصولی بر روی آنها انجام شود انتظار می رود که این درختان به ازای هر هکتار 15 تا 20 تن باردهی در سن بلوغ داشته باشند.

شروع باردهی محصول

شروع باردهی محصول در درختان آلبالو بوترمو متفاوت بوده و بسته به شرایط اقلیمی و مدیریت اصولی باغ می تواند از سال دوم تا نهایتا سال چهارم پس از کاشت نهال متغیر باشد، اما لازم به ذکر است که این درختان در یکی دوسال ابتدایی پس از کاشت نهال باردهی سنگینی نداشته و شاید در حد مصرف خانگی باردهی کنند و پس از رسیدن به سن بلوغ باردهی درختان به حداکثر میزان خود خواهد رسید.

 

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

درختان آلبالو بوترمو مانند دیگر ارقام آلبالو نیازی به کاشت رقم گرده افشان ندارند چرا که این درختان تک پایه و خود گرده افشان می باشند بنابراین می توان به جای در نظر گرفتن تعدادی اصله درخت گرده افشان در واحد هکتار و صرف هزینه برای آنها درخت بارده کاشت و راندمان هر هکتار را بالا تر برد.

مدت آبیاری

درختان آلبالو بوترمو به لحاظ نیاز به آبیاری تقریبا زیاد آب خواه به شمار می روند و بنابراین چنانچه قصد خرید نهال آلبالو دارید بهتر است قبل از احداث باغ پیش بینی های لازم در جهت مرتفع نمودن نیاز آبی درختان را به عمل آورید، این درختان در طول فصل رویش و باردهی به دو تا سه مرتبه آبیاری در طول هفته نیاز داشته و این نیاز خصوصا در طول سال های اول پس از کاشت نهال بیشتر نیز خواهد بود، در طول فصول سرد نیز تعداد دفعات آبیاری با توجه به دفعات و میزان بارندگی تعیین خواهد شد اما به طور کلی پس از خشک شدن خاک پای درختان بهتر است آبیاری صورت بگیرد.

روش صحیح آبیاری

از آنجایی که ریشه ی این درختان به شدت به ماندگاری آب برای طولانی مدت پای درخت حساس بوده و ممکن است خیلی زود دچار خفگی شوند بنابرین استفاده از روش آبیاری رایج ثقلی اصلا مناسب نمی باشد به خصوص اگر خاک باغ شما کمی سنگین و رسی بوده و زهکشی خوبی هم نداشته باشد، در این صورت بهترین روش آبیاری استفاده از سیستم آبیاری قطره ای می باشد که بهتر است قبل از احداث باغ سی نهال آلبالو بوترمو- برترنهالستم آبیاری قطره ای بر روی زمین باغ پیاده شده و بعد نسبت به کاشت نهال اقدام شود تا سیستم ریشه ی درخت بتواند خود را با این نحوه ی آبیاری وفق دهد.

زمان گلدهی درخت

یکی دیگر از ویژگی های مطلوب آلبالو بوترمو دیر گل بودن آن است که بسیاری از باغداران را ترغیب به خرید نهال آلبالو بوترمو می کند، دیر گل بودن از این لحاظ مطلوب به شمار می رود که خیال باغداران از بابت سرما زدگی بهاره راحت بوده ودیگر نگرانی از این بابت نخواهند داشت، درختان آلبالو بوترمودر اواخر فروردین ماه شروع به گلدهی می کنند.

زمان برداشت

همانطور که گلدهی این درختان آلبالو بوترمو دیر هنگام است زمان رسیدن میوه ها نیز دیر هنگام بوده، بلوغ گل و رسیدن میوه تقریبا سه ماه به طول می انجامد و برداشت میوه درختان آلبالو بوترمو تقریبا به اواخر تیر تا اوایل مرداد ماه موکول خواهد شد، میوه ی آلبالو دارای پوست نازک است و بنابراین ماندگاری زیادی در انبار ندارد بنابراین برنامه ی فروش میوه ها قبل از رسیدن باید تنظیم شود، این میوه ها علاوه بر مصرف تازه خوری برای تهیه ی مربا و شربت بسیار مناسبند.

خرید نهال آلبالو بوترمو

خرید و فروش نهال آلبالو بوترمو در نهالستان ما با ارائه ی کامل مجوزهای لازم اعم از گواهی سلامت نهال، گواهی اصالت نهال و گارانتی های لازم انجام خواهد گرفت، فروش نهال بدون ارائه ای گواهی ها غیر مجاز بوده و می تواند مشکلات بسیاری را برای خریداران نهال به همراه داشته باشد مانند طغیان آفت و بیماری که نه تنها برای باغ خریدار بلکه برای کل منطقه می تواند ایجاد خسارت کند.

قیمت نهال آلبالو بوترمو

قیمت نهال آلبالو بوترمو با در نظر گرفتن شرایط کیفی بسیار مناسب بوده و باغداران می توانند با هزینه ی اولیه ی مناسبی باغ خود را تاسیس نمایند، خبر خوب اینکه کارشناسان و متخصصان ما آماده ی ارائه ی هر گونه مشاوره و راهنمایی به شما عزیزان در خصوص راه اندازی باغ شما بوده و شما را تا زمان کاشت نهال همراهی خواهند کرد، برای دریافت قیمت نهال آلبالو بوترمو می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال آلبالو بوترمو : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال