%42

نهال آلبالو متنور: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

خاستگاه : فرانسه
شروع باردهی : بعد از سال دوم کاشت
زمان گلدهی : دیر گل
فاصله کاشت نهال : 4*4  یا 4*5 متر
میزان باردهی در هکتار : 40 تن
ارتفاع از سطح دریا: 0 تا 3000 متر
پایه نهال : پایه پیوندی
گرده افشان :خود گرده افزا
میزان آبیاری : سه یا دو بار در هفته
حداکثر ارتفاع درخت : 3 تا 5 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال آلبالو متنور

این نوع از نهال آلبالو را که نهال آلبالو متنور نام دارد ابتدا در دانشگاه مینوزا تولید کرده اند که البته این نهال را از پیوند زدن دو رقم نهال دیگر به دست آورده اند. که این دو رقم مونت مورنسی و رقم ولادیمیر نام دارد. به طور کلی این نهال یک نهال پیوندی می باشد و بین مردم جهان دارای محبوبیت بسیار بالا می باشد و بسیاری از مردم از این میوه برای تازه خوری و تهیه مربا و کمپوت استفاده می کنند.

میوه های درخت آلبالو متنور دیررس بوده و در مدت زمان طولانی پس از کاشت به بار نشسته و گل خواهند داد. همچنین رنگ پوست این میوه خوشمزه و آبمیوه آن به رنگ قرمز روشن می باشد. جالب است بدانید رشد این میوه خوشمزه و محبوب بسیار کم بوده و بیشتر میوه های این درخت در سیخک های این درخت تولید می شوند که این مقدار در حدود 80 درصد نیز می باشد.

خاستگاه اصلی نهال آلبالو متنور

خاستگاه اصلی این نهال که بذر و دانه آن برای این منطقه می باشد کشور فرانسه و یوگوسلاوی و آلمان نیز می باشد. اگر چه بعد ها بذر این نهال به کشور ما یعنی ایران ورود پیدا کرده و بسیاری از کشاورزان و باغداران به کاشت و پرورش آن نیز پرداخته اند و حتی توانسته ان را به کشورهای دیگر نیز صادر کنند و با این کار باعث افزایش فروش نهال آلبالو متنور شوند.

پایه اصلی نهال آلبالو متنور

اصلی ترین و سازگار ترین پایه برای رشد و تکثیر مناسب این نهال پایه پیوندی می باشد که توسط دو رقم دیگر نهال انجام می شود که این کار برای رشد و تکثیر نهال شما بسیار مفید بوده و در نتیجه باعث رشد بیشتر نهال خواهد شد و محصول بیشتر و با کیفیت تری را نیز به عمل می آورد. برای همین بیشتر کشاورزان و باغداران از پایه پیوندی برای رشد و پرورش این نهال استفاده می کنند.

نهال آلبالو متنور- برتر نهال

ویژگی های نهال آلبالو متنور

این نهال شباهت بسیار زیادی به نهال گیلاس داشته است ولی از نهال گیلاس حجم کمتری را اشغال می کند و میوه های آن هم از میوه های نهال گیلاس کوچک تر می باشد. این نهال خودش می تواند به تنهایی خودش را تلقیح کند و اصلا مثل درخت گیلاس نیاز به تلقیح ندارد و جالب است بدانید که گرده افشانی این نهال کمیاب می تواند درخت گیلاس را تلقیح کند و باعث رشد و تکثیر آن نیز شود.

آب و هوای مناسب برای رشد نهال

بهترین و مناسب ترین آب و هوا برای رشد و پرورش این نهال آب و هوای معتدل رو به خنک می باشد اگرچه این نهال به سرمای هوا مقاوم است اما نهایت نیاز سرمایی که می تواند تحمل کند بین 500 تا 1500 درجه سانتی گراد می باشد و در سرمای بیشتر از 1500 درجه مقاوم نبوده و از بین خواهد رفت پس در کل این نهال در آب و هوای معتدل و خنک بهتر رشد کرده و میوه خواهد داد آن هم میوه های مرغوب و با کیفیت بالا تولید خواهد کرد.

فاصله مناسب برای کاشت نهال

لازم است که بدانید این نهال آلبالو متنور را در فاصله های منظم و دقیق بین 4 در 5 و 5 در 5 متر مربع از یکدیگر بکارید بهتر است. زیرا این فاصله به درختان کمک می کند تا از نور خورشید به انداره کافی برای انجام عملیات فتوسنتر استفاده کنند و بتوانند محصول دهی بیشتر و همچنین محصول با کیفیت بالاتر داشته باشند. در زمین هایی که دارای شیب ملایم و کم هستند می توان فواصل کاشت این نهال را به 6 در 6 متر مربع برسانید که این فاصله هم مناسب برای رشد نهال شما بوده و محصول خوب و با کیفیتی را هم به شما تحویل خواهد داد پس رعایت اصول فاصله کاشت برای نهال ضروری می باشد.

خاک مناسب برای کاشت نهال

این نهال با میوه های خوش رنگ در مناطقی که دارای خاک شور و قلیایی هستند به خوبی رشد می کند اما بهترین و سازگار ترین خاک برای رشد و کاشت این نهال خاک های لومی رسی هستند. همچنین خاک این نهال بیشتر به ترکیبات پتاس نیاز داشته که برای محصول دهی و رشد نهال و تولید محصول با کیفیت تر بسیار مناسب می باشد و همچنین از ترکیبات ازت برای جلوگیری از سرما زدگی نهال بسیار استفاده خواهد شد. که استفاده از این ترکیب باعث رشد ریشه نهال شما تا 5 متر هم خواهد شد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت نهال

بهترین و مناسب ترین زمان برای کاشت این نهال فصل پاییز می باشد همچنین بسیاری از افراد بر این باور هستند که این کار باعث می شود ریشه این نهال با گذر زمان توسعه یافته و نسبت به سرما نیز مقاوم تر شود. اما به طور کلی زمان کاشت این نهال به عوامل اقلیمی و محیطی و آب و هوا و خاک مناسب و… بستگی دارد و رعایت این اصول برای نهال شما امری ضروری و واجب بوده و باید به درستی رعایت شود.

کود مناسب برای رشد نهال

با توجه و اهمیت فراوان کود های حیوانی و خانگی برای رشد نهال لازم می باشد که از کود های درجه یک شیمیایی هم استفاده کرد. زیرا دیده شده استفاده از هیومیک اسید برای این نهال به همراه ترکیبات پتاس باعث رشد چشم گیر این نهال و افزایش محصول نیز شده است زیرا ترکیبات موجود در کودهای پتاس باعث رشد بیشتر و افزایش و کیفیت محصول شما نیز می گردد.

ارتفاع درخت در طول عمر خود

بیشترین و بزرگ ترین ارتفاعی که این نهال بعد از سن بلوغ و در بزرگسالی خود می تواند داشته باشد 3 تا 5 متر می باشد و از این رو این نهال در دسته درختان با قد متوسط قرار داشته است و جالب این است که این ارتفاع باعث راحت برداشت کردن میوه های این درخت شده و کشاورزان و باغداران به راحتی و آسانی می توانند خرید نهال آلبالو را انجام داده و آن را رشد و پرورش دهند.نهال آلبالو متنور- برتر نهال

هرس درخت آلبالو متنور

این نهال هم مثل دیگر نهال های آلبالو نیاز به هرس کردن در زمان خاص و معین ندارد و هر زمان که درخت شما شاخ و برگ اضافه و قدیمی داشت می توانید آن را به راحتی هرس کنید و با این کار هم باعث رشد نهال خود شده و هم می توانید ارتفاع درخت خود را کنترل کنید.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی نهال

نهال آلبالو متنور می تواند هر ساله در فصل پاییز و زمستان در یک دوره سرمایی ویژه بین دما 600 تا 1600 ساعت قرار بگیرد و سرمای زمستان را تحمل کند و به خواب زمستانی خود بپردازد و بعد هم به خوبی از خواب زمستانی خود بیدار شده و برای محصول دهی در سال جدید آماده شود. جالب است بدانید در این مدت دمای هوا باید کمتر از منفی 7 درجه سانتی گراد باشد نه بیشتر و نه کمتر زیرا باعث آسیب به نهال شما خواهد شد.

عمر مفید نهال

عمر مفید نهال به مدت زمانی گفته می شود که نهال پس از رسیدن به سن بلوغ به محصول دهی و باردهی حداکثری خود ادامه داده و بتواند هر ساله مقدار زیادی میوه تولید کند. به طور کلی عمر مفید و اقتصادی این نهال بین 20 تا 30 سال می باشد و بعد از این مدت نهال از بین رفته و کشاورز یا باغدار باید نهال جدید را جایگزین آن کند.

سن حیات نهال

با توجه به عمر مفید این نهال حداکثر سن آن همان 30 یا نهایت 35 سال می باشد و بعد از این که نهال شما این مقدار سن را در زمان زندگی خود طی کرد از بین رفته و باید به جای آن نهال جدید کاشت و پرورش داد از همین رو کشاورزان می توانند تا سالیان سال خرید نهال آلبالو متنور را ادامه دهند و کلی سود به دست آورند.

میزان وزن هر میوه

همان طور که مشخص است اندازه این میوه خوشمزه و خوش رنگ چندان درشت و بزرگ نمی باشد. به طوری که وزن هر یک عدد البالو متنور بیت 3 تا 4  گرم می باشد که در کل وزن میوه های این درخت به 25 کیلو گرم خواهد رسید که این مقدار برای کشاورزان و باغداران قابل توجه بوده وبا توجه به قیمت نهال آلبالو متنور سود بسیار زیادی از فروش آلبالو متنور به دست خواهند آورد.

ارتفاع مناسب از سطح دریا برای کاشت نهال

جالب است بدانید این نهال در ارتفاعات بین 0 تا 3000 متر به خوبی رشد کرده و محصول می دهند که بیش از 90 درصد باغ های کشور ما در این ارتفاع قرار دارند که مناسب کاشت نهال می باشد و می توان نتیجه گرفت این نهال در اکثر ارتفاعات کاشته می شود و پرورش می یابد و مورد استقبال تعداد زیادی از کشاورزان و باغداران قرار گرفته است.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری های نهال

شایع ترین و بیشترین آفاتی که این نهال در معرض آن است آفت مگس گیلاس می باشد و معروف ترین بیماری هایی که این نهال را مورد حمله قرار می دهد شانکر باکتریایی نهال های هسته دار و پوسیدگی آرمیلاریایی ریشه نهال می باشد که باید با استفاده از سموم شیمیایی مناسب از حمله این آفات و بیماری ها جلوگیری کرد و مانع آسیب رسیدن به نهال شد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هکتار

این نهال خوش رنگ و جذاب قادر می باشد هر ساله مقدار 40 تن در هکتار محصول بدهد که لازم به ذکر است که برای رسیدن به این مقدار باید به درستی از این نهال مراقبت کرد و تمام اصول و مراحل کاشت و برداشت این نهال را رعایت کرد تا بتوانید به مقدار مورد نظر محصول خود برسید. جهت کسب اطلاعات در خصوص قیمت نهال آلبالو متنور می توانید از طریق سایت مجموعه اقدام فرمایید.

شروع باردهی محصول

این میوه کمیاب و ارزشمند با اینکه دیررس بوده و دیر گل می دهد معمولا از سال دوم پس از کاشت نهال قابل برداشت می باشد و مناسب ترین زمان برای برداشت محصول وقتی است که میوه این نهال به صورت کامل رسیده باشد یعنی در فصل بهار به ویژه اواخر خرداد ماه قابل برداشت می باشد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز نهال

همان طور که گفته شد این نهال به تنهایی خود گرده افشان بوده و خودش باعث رشد و تکثیر خود می شود و از این رو کار کشاورزان و باغداران را راحت کرده و نیاز به رقم گرده افشان نخواهد داشت و این کار کیفیت و در نتیجه فروش نهال آلبالو متنور را بالا می برد. اگر قصد خرید رقم گرده افشان دارید می توانید از طریق مجموعه ما اقدام کنید زیرا نهالستان برتر نهال اقدام به تولید و فروش نهال آلبالو متنور و رقم گرده افشان مناسب آن کرده است.

مدت آبیاری نهال

زمانی که خاک این نهال خشک می شود نشان می دهد این نهال به آبیاری نیاز دارد. آبیاری این نهال در فصل گرما هفته ای 2 الی 3 بار می باشد و نباید کمتر شود زیرا گیاه به خشکی می افتد و بعد از آن هم در فصل سرما هفته ای یک مرتبه کافی می باشد. مدت زمان آبیاری این نهال مهم است.

نهال آلبالو متنور- برتر نهال

روش صحیح آبیاری نهال

مناسب ترین و به صرفه ترین روش برای آبیاری این نهال روش آبیاری قطره ای می باشد که هم در رشد نهال و هم در مصرف آب که امروزه دچار بحران آب هستیم مهم است و بد ترین روش آبیاری هم روش غرقابی است.

زمان گلدهی درخت

این نهال از دسته نهال های دیر گل بوده و خیلی دیر گل می دهد زمان مشخص گلدهی این محصول اواخر زمستان یا همان اسفند ماه می باشد که نهال دوره سرما را رد کرده به خوبی و آماده گلدهی می باشد.

زمان برداشت محصول

بهترین زمان برای برداشت محصول وقتی است که آن به صورت کامل رسیده باشد اگر نرسیده باشد به هیچ وجه قابل برداشت نیست و باعث می شود به محصول آسیب وارد شده و ضرر کنید. حال مناسب ترین زمان برای برداشت این میوه فصل بهار یا اواخر خرداد است که به طور کامل میوه رسیده است.

خرید نهال آلبالو متنور

لازم است بدانید خرید نهال آلبالو متنور بسیار مهم بوده و بهتر است از فروشگاه های معتبر و قابل اعتماد همچون برتر نهال خریداری کنید زیرا کیفیت و میزان فروش نهال آلبالو متنور در نهالستان ما زیاد می باشد و قابل توجه بسیاری از افراد می باشد.

قیمت نهال آلبالو متنور

شما می توانید این نهال را به راحتی از فروشگاه های معتبر مانند نهالستان معتبر و با سابقه ما خریداری کنید. همچنین می توانید تحقیق کنید تا متوجه شوید که قیمت نهال آلبالو متنور دربرتر نهال بسیار مناسب بوده و محصولاتمان کیفیت بالایی هم دارا می باشند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال آلبالو متنور: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال