%37

نهال آلبالو گیسی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

خاستگاه : مجارستان
شروع باردهی : بعد از سال اول کاشت
زمان گلدهی : نیمه اول فروردین- زودگل
فاصله کاشت نهال : 5 متر
میزان باردهی در هکتار : 25 تن
ارتفاع از سطح دریا: 100 متر تا 2500 متر
پایه نهال : پایه پیوندی آلبالو تلخ
گرده افشان :خود گرده افزا
میزان آبیاری : –
حداکثر ارتفاع درخت : 6 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال آلبالو گیسی

بسیارند افرادی که علاقه ی بسیاری به آلبالوهای ریز و ترش مزه داشته و از این آلبالوها برای تولید خشکبار و یا شربت ترش مزه ی آلبالو استفاده می کنند، آلبالو گیسی قطعا یکی از ارقام مورد علاقه ی این افراد خواهد بود.

باغداران معمولا به دنبال ارقامی از درختان آلبالو هستند که در درجه ی اول بتواند نسبت به سرمای بهاره و آفات و بیماری ها مقاومت خوبی داشته باشد و در درجه ی دوم بتواند نسبت به شرایط آب و هوایی و شرایط خاک مناطق مختلف کشور سازگاری و مقاومت داشته باشد، از دیگر فاکتورهایی که باغداران در هنگام انتخاب رقم مناسب به آن فکر می کنند باردهی مطلوب آنها است، چنانچه شما نیز به دنبال یک رقم آلبالو با این ویژگی ها هستید می توانیم با اطمینان خاطر بالا خرید نهال آلبالو گیسی را به شما پیشنهاد دهیم که تمامی این ویژگی ها را دارد.

خاستگاه اصلی نهال گیسی

خاستگاه و زادگاه بسیاری از ارقام آلبالو که در ایران کاشت می شود کشور مجارستان است، خاستگاه آلبالو گیسی نیز مانند بسیاری دیگر از ارقام آلبالو کشور مجارستان می باشد اما نهال این درختان پس از ورود به کشور پس از انجام اصلاحات لازم در کشور به فروش رسیده و بنابراین سازگاری کافی با شرایط کشور پیدا کرده است.

پایه اصلی نهال گیسی

یکی از اصلاحاتی که برای سازگاری بیشتر آلبالو گیسی با شرایط آب و هوایی کشور در مورد آلبالو گیسی صورت گرفته است انتخاب پایه ی پیوندی مناسب می باشد، تکثیر آلبالو از طریق روش هایی مانند بذر، پاجوش و پیوند امکان پذیر است اما یکی از بهترین روش ها استفاده از روش پیوند است تا با انتخاب پایه های بومی مانند آلبالو تلخ بتوان درختان آلبالو گیسی را به سرعت نسبت به شرایط آب و هوایی وخاک کشور سازگار کرد.

ویژگی نهال گیسی

از مهم ترین ویژگی های برجسته ی آلبالو گیسی پر بارده و زود بازده بودن این درختان است، در شرایط مطلوب این درختان حتی سال بعد از کاشت نهال به بار می نشینند بنابراین قابلیت این را دارند که باغداران بتوانند از درختان آلبالو گیسی خیلی سریع به سود دهی مطلوب خود دست یابند.

نهال آلبالو گیسی- برتر نهال

آب و هوای مناسب برای کاشت

آب و هوای مناسب برای کاشت آلبالو گیسی نیز مانند بسیاری ارقام دیگر آلبالو آب و هوای نیمه سردسیری می باشد، بسیاری از مناطق کشور که در زمستان بتوانند نیاز سرمایی درختان آلبالو گیسی را تامین کنند می توانند به عنوان منطقه ی مناسب برای کاشت آلبالو گیسی به شمار رود، لازم به ذکر است که درختان آلبالو گیسی نسبت به گرمای تابستان و سرمای زمستان مقاومت نسبی خوبی داشته و بنابراین محدودیت خاصی در انتخاب منطقه ی مناسب برای کاشت آلبالو گیسی وجود نخواهد داشت.

فاصله مناسب برای کاشت

مهمترین نکته ای که در تعیین فاصله ی مناسب کاشت باید به آن توجه داشت عمق و توسعه ی ریشه ها در سن بلوغ است، ریشه ی درختان آلبالو گیسی تا عمق 1.6 متری گسترش پیدا کرده و بنابراین فاصله ی درختان باید به گونه ای باشد که ریشه ها با هم تداخل پیدا نکنند، تاج پوش درختان آلبالو گیسی که در ایران کاشته می شوند خیلی گسترده نمی شود اما در مورد آنها نیز باید در نظر داشت که در دوره ی بلوغ بر روی هم سایه اندازی نداشته باشند بنابراین فاصله ی مناسب برای درختان آلبالوگیسی در زمان کاشت نهال بهتر است 5 متر در نظر گرفته شود.

خاک مناسب

خاک بیساری از مناطق کشور رسی با درصدی درجهی شوری می باشد و نکته ی جالب در مورد درختان آلبالو گیسی این است که این درختان می توانند به راحتی خود را با خاک رسی و شور سازگار کنند اما بهتر است بدانید که بهترین شرایط رشد را در خاک سبک با نفوذپذیری و زهکشی خوب خواهند داشت بنابراین چنانچه خاک باغ شما خیلی سنگین باشد باید تا حد امکان آن را با عملیات اصلاحی و خاک ورزی سبک کنید و در این امر به عمق نفوذ ریشه ها در بلوغ نیز توجه داشته باشید، قلیایی بودن خاک نیز مشکل خاصی برای درختان ایجاد نخواهد کرد اما باید در مورد میزان قلیایی بودن قابلیت جذب عناصر ودر دسترس گیاه ودن حتما در نظر گرفته شود وگرنه باید اسیدیته ی خاک به سمت خنثی شدن اصلاح شده و یا برای جذب عناصر خارج از دسترس از کودهای با فرمولاسیون اسیدی استفاده شود.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

در مناطق بدون یخ بندان زمستانه باغداران می توانند در پاییز اقدام به کاشت نهال کنند و تاریخی بدون بارندگی و باد را برای این امر انتخاب نمایند اما در مناطقی که یخ بندان زمستانه دارند بهتر است تاریخ کاشت را در اواخر زمستان و یا حتی نیمه ی اول فروردین قرار دهند.

کود مناسب برای نهال

در انتخاب کود مناسب برای نهال انتخاب کودهای پتاس بالا برای افزایش مقاومت نهال به شرایط آب و هوایی و خاک محل جدید به ویژه در سالهای اول پس از کاشت نهال بسیار مناسب است اما به طور کلی تقویت درختان با کودهای مناسب یا انتخاب کود مناسب برای درختان باید در هر زمان متناسب با نیاز خاص درختان صورت بگیرد، خاک هر منطقه با توجه به سابقه و تاریخچه ی کاشت در آن منطقه ممکن است کمبودها و یا بیش بودهای خاصی داشته باشد که با انجام آزمون آنالیز خاک به درستی تعیین خواهد شد و سپس می توان بر مبنای آن نسبت به تنظیم برنامه ی کودی دقیق اقدامات لازم را انجام داد.

ارتفاع درخت در طول عمر

درختان آلبالو گیسی به طور ذاتی می توانند در سن بلوغ تا 6 متر ارتفاع پیدا کنند اما درختان کشت شده در ایران با پایه ی آلبالو تلخ حداکثر تا 4 متر ارتفاع رشد خواهند کرد، لازم به ذکر است که این درختان در هیچ مرحله ای سر زنی نمی شوند و رشد آنها کاملا طبیعی باقی خواهد ماند.

هرس درخت

درختان آلبالو گیسی تنها به دلیل شکسته شدن شاخه ها یا آلوده شدن شاخه ها به آفت یا بیماری نیاز به هرس پیدا خواهند کرد و بنابراین در هیچ مرحله ای نیاز به هیچ نوع هرسی ندارند، یکی از دلایل هرس نکردن درختان این است که اغلب شاخه ها نازک و انعطاف پذیرند و احتمال این وجود دارد که کسی که هرس را انجام می دهد به اشتباه شاخه های یک ساله و دو ساله را به عنوان شاخه های پیرتر هرس کرده و بنابراین منجر به کاهش باردهی درختان شود و در واقع انجام هرس در مورد این درختان نه تنها کمکی به باردهی بیشتر نمی کند بلکه ممکن است به طور نا خواسته کاهش باردهی را نیز در پی داشته باشد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

با توجه به زادگاه اصلی درختان آلبالو گیسی که کشور مجارستان می باشد این درختان به طور ذاتی به دست کم600 ساعت سرمای زیر هفت درجه سانتی گراد نیاز دارند تا برای بیدار شدن از خواب زمستانی آماده شوند، حداکثر نیاز درختان به سرمای زیر هفت درجه در مورد این درختان 1600 ساعت می باشد.

نهال آلبالو گیسی- برتر نهال

عمر مفید نهال

درختان آلبالو گیسی در شرایط نرما و حتی نزدیک به اپتیمم می توانند 25 تا 30 سال به طور مفید باردهی داشته باشند، این تعداد سال باردهی با توجه به زود بازده بودن درختان و اینکه این درختان خیلی زود می توانند به بلوغ و حداکثر باردهی برسند کاملا ایده آل خواهد بود.

سن حیات نهال

سن حیات نهال در مورد باغداریهای تجاری و صنعتی اهمیتی ندارد چرا که در این گونه باغدارای ها به صرفه بودن بسیار اهمیت اشته و سالهایی که درختان باردهی کم دارند و یا باردهی آنها به رو به افول می رود به لحاظ اقتصادی به صرفه نخواهند بود، در مورد درختان آلبالو گیسی لازم است بدانید که پس از رسیدن به سن بلوغ ممکن است سال به سال باردهی کمتر شود و برای اینکه کاهش باردهی خیلی زود اتفاق نیوفتد باید کود دهی و رسیدگی به درختان کاملا اصولی و برنامه ریزی شده باشد.

میزان وزن هر میوه

با وجود اینکه ظاهر میوه های آلبالو گیسی ریز است اما وزن پایینی نداشته و وزن هر میوه به 5 تا 6 گرم می رسد، باردهی هر درخت بسیار بالا بوده و در سن بلوغ هر درخت می تواند تا  30 کیلوگرم میوه تولید کند که رقم بسیار مطلوب و قابل توجهی خواهد بود.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

ارتفاع گرفتن از سطح دریا به معنای تغییر در فشار هوای طراف درختان می باشد که می تواند بر روی رشد درختان تاثیر گذار باشد، درختانی که نیاز به فشار هوای کمتر دارند را نمی توان در ارتفاعات بالا از سطح دریا مانند مناطق کوهستانی کاشت و بالعکس، در مورد درختان آلبالو گیسی جالب است بدانید محدودیت خاصی در این زمینه وجود نداشته و به شرط تامین نیاز سرمایی درختان شما می توانید این درختان را در ارتفاع 100 متر تا 2500 متر از سطح دریا بکارید.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

آلبالو گیسی به طور ذاتی مقاومت خوبی در برابر تنشها به ویژه حمله ی آفات و بیماری ها داشته و پیوند زدن آن بر روی پایه ی آلبالو تلخ توانسته به تشدید این مقاومت کمک کند اما باید بدانید که آفاتی که در منطقه به دلیل وجود ارقام حساس در باغ دیگر باغداران به حالت طغیانی درآمده باشند به دلیل ایجاد تنوع ژنتیکی در جمعیت آنها می توانند مقاومت درختان را شکسته و بر آن غلبه کنند بنابراین باغداران عزیزی که قصد خرید نهال آلبالو گیسی و احداث باغ آلبالو دارید باید در نظر داشته باشید که چه آفاتی در منطق هی شما بر روی هر رقم آلبالو به صورت طغیانی درآمده و پس از کاشت نهال به طور هر ساله و مرتب برنامه ی مدیریتی و پیشگیرانه ی دقیق برای آن در نظر داشته باشید.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

شاید برای شما جالب باشد که بدانید گیسی بر خلاف ارقام دیگر آلبالو که تا 25 تن محصول در هر هکتار تولید می کنند، درختان آلبالو گیسی قادر به تولید محصول تا 30 تن در هکتار خواهند بود و این یک نکته ی بسیار جالب توجه برای بسیاری از باغداران در هنگام انتخاب نهال مورد نظرشان می باشد.

شروع باردهی محصول

از ویژگی های بسیار مثبت درختان آلبالو گیسی که پیشتر نیز به آن اشاره شد زود بازده بودن آنها است، این درختان می توانند حتی در سال پس از کاشت نهال باردهی خود را آغاز کنند هر چنذ مقدار بار تولید شده بسیار کم باشد، اما در زمینه ی زمان رسیدن به باردهی و زمان رسیدن به سن بلوغ و حداکثر باردهی نکته ی حائز اهمیت کود دهی و تقویت درختان دقیقا متناسب با نیاز آنها می باشد نه بیشتر و نه کمتر.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

درختان آلبالو به طور کلی خود گرده افشان هستند چرا که پرچم های گرده زا بر روی درختان بارده وجود داشته و نیازی به کاشت ارقام گرده افشان و صرف هزینه برای آنها نمی باشد.

نهال آلبالو گیسی- برتر نهال

مدت آبیاری

مدت زمان آبیاری، دور آبیاری و حجم آبیاری در درختان مختلف متفاوت می باشد، در برخی درختان که به خصوص در سنین پایین تر نیاز بیشتری به آبیاری دارند مانند درختان آلبالو گیسی بهتر است در فصل تابستان دور آبیاری بر روی هفته ای دو تا سه مرتبه تنظیم شود، درختان آلبالو گیسی به آبیاری نیاز بالایی دارند اما حجم زیاد آب پای درخت و ماندگاری آب سبب خفگی ریشه ی درختان می شود و بنابراین حجم بالای آب در مدت زمان کوتاه نباید پای درختان رها شود.

روش صحیح آبیاری

همانطور که پیشتر نیز اشاره شده حجم زیاد آب پای درختان ممکن است منجر به خفگی ریشه ی درختان شود و بنابراین استفاده از سیستم آبیاری غرقابی مناسب نیست، برای جلوگیری از این صدمه استفاده از سیستم آبیاری قطره ای توصیه می شود و پیشنهاد می شود این سیستم حتما قبل از کاشت نهال بر روی زمین باغ پیاده شود و این اجرای سیستم قطره ای به سالهای پس از کاشت نهال که ریشه درخت عمیق شده است موکول نشود.

زمان گلدهی درخت

گلدهی درختان آلبالو گیسی معمولا در نیمه ی اول یا دوم فروردین اتفاق می افتد بنابراین برای کاشت نهال آلبالو در مناطقی که زمستان طولانی داشته یا سرمای دیر رس بهاره در فروردین دارند مناسب نمی باشد.

زمان برداشت

بلوغ گل و میوه در درختان آلبالو گیسی به طور متوسط 90 روز طول می کشد و بنابراین با توجه به تاریخ گلدهی برداشت محصول به طور معمول در اواخر فرودین یا اوایل تیر صورت می گیرد، لازم به ذکر است ماندگاری این میوه ها در بازار نسبت به ارقام دیگر خوب بوده و نگرانی از بابت زود خراب شدن محصول در بازار وجود نخواهد داشت.

خرید نهال آلبالو گیسی

فروش نهال آلبالو گیسی به دلیل وارداتی بودن اصل این نهال باید حتما در مراکز و نهالستانهای معتبر انجام شود نهالستان هایی که بتوانند فروش نهال آلبالو گیسی را با ارائه ی گواهی های لازم اعم از گواهی های سلامت و اصالت و شناسنه ی نهال به مشتری ارائه نمایند برای خرید نهال آلبالو گیسی با اطمینان بالا از سلامت و اصالت نهال می توانید با ما در تماس باشید.

قیمت نهال آلبالو گیسی

قیمت نهال آلبالو گیسی اولین سوالی است که در ذهن باغداران مطرح می شود چرا که می خواهند هزینه ی اولیه ی احداث باغ را محاسبه کنند، اما مهمتر از این نکته تناسب قیمت نهال آلبالو گیسی با کیفیت آن خواهد بود اینکه نهال بی کیفیت را با قیمت ارزان بخرید شاید هزینه های اولیه را پایین بیاورد اما هزینه هایی که در آینده روی دست باغدار می گذارد قابل محاسبه نیست، برای دریافت قیمت نهال آلبالو گیسی با کیفیت، با اصالت و سالم می توانید با کارشناسان ما از طریق شماره تماس های قید شده در وبسایت تماس برقرار کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال آلبالو گیسی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال