%42

نهال آلو بلک دیاموند : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : اروپایی
  • شروع باردهی : سال اول
  • زمان گلدهی : فروردین ماه
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 40 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : تاثیر ندارد
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : ده لیتر آب آبیاری در هفته
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4  متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال آلو بلک دیاموند

حتما تا کنون نام الماس سیاه را شنیده اید، این نام مربوط به آلو بلک دیاموند می باشد که به واسطه ی طعم بی نظیر، بازار پسندی بالا و رنگ خاص آن مشهور شده است، آلو بلک دیاموند که درای پوستی تیره و گوشتی قرمز رنگ می باشد به طور کلی دارای طعمی شیرین بوده وپوست آن اسیدی تر بوده و ترش مزه تر می باشد، این رقم آلو بیشتر به عنوان تازه خوری مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل کیفیت بالا این میوه را در عموم به عنوان یک میوه ی مجلسی می شناسند و انتخاب می کنند بنابراین ممکن است نسبت به ارقام آلوی دیگر موجود در بازار قیمت بالاتری را نیز به خود اختصاص دهد.

درختان آلو بلک دیاموند برای کاشت در بسیاری از کشور که به طور کلی به کاشت هسته داران و درختان معتدله اختصاص دارد مناسب بوده و در این مناطق باردهی مطلوبی دارد، این درختان دارای میوه های نسبتا درشت با طعم بی نظیر هستند و به دلیل همین طعم بی نظیر بازار پسندی بالایی دارند، درختان آلو بلک دیاموند دگر گرده افشان بوده و برای باردهی نیاز به رقم گرده افشان مناسب و همینطور گذراندن ساعت سرمای لازم برای شکسته شدن خواب زمستانی می باشند.

خاستگاه اصلی نهال آلو بلک دیاموند

آلو بلک دیاموند به طور بومی در نواحی مختلف اروپا پرورش داده می شوند و از این مناطق به سایر مناطق دنیا و همینطور ایران آورده شده است، باداران بسیاری هستند که به دلیل راندمان عالی و بازارپسندی بالای محصول این درختان اقدام به خرید نهال آلو بلک دیاموند در سراسر کشور کرده اند و فروش نهال آلو بلک دیاموند نیز به وسیله ی نهالستاهای معتبر در سراسر کشور انجام می شود.

پایه اصلی نهال آلو بلک دیاموند

یکی از بهترین شیوه های تکثیر آلو بلک دیاموند تکثیر به شیوه ی پیوند می باشد ونهالستانها معمولا با استفاده از پایه ی آلوچه وحشی اقدام به تکثیر آلو بلک دیاموند می کنند، استفاده از آلوچه وحشی به عنوان پایه ویژگی های مثبت زیادی دارد به عنوان مثال مقاومت آلوچه وحشی در برابر شرایط نا مساعد محیطی یا حمله ی آفات و بیماریها به دلیل بومی بودن به پیوندک که آلو بلک دیاموند باشد منتقل شده و سبب سازگاری بیشتر این رقم آلو به عنوان یک رقم غیر بومی با شرایط محلی مناطق مختلف کشور ما می شود.

ویژگی نهال آلو بلک دیاموند

یکی دیگر از ویژگیهای مثبت درختان آلو بلک دیاموند زود بازده و پر بارده بودن آنهاست هر دو ویژگیهایی است که باغداران در هنگام خرید نهال آلو به آن توجه کرده و به آنها اهمیت می دهند.

نهال آلو بلک دیاموند : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

آب و هوای مناسب برای کاشت

درختان آلو بلک دیاموند هوای گرم و خشک را دوست نداشته و بیشترین رشد را در آب و هوای سردسیر ونیمه سردسیری خواهند داشت، در واقع دلیل اصلی نیاز این درختان به آب و هوای سردسیری تامین نیاز سرمایی درختان برای شکسته شدن خواب زمستانی و شکوفایی می باشد مساله ای که ممکن است در مناطق گرم و خشک تامین نشود، درختان آلو بلک دیاموند می توانند سرما و یخبندان زمستانه تا منفی 25 و حتی 35 درجه سانتی گراد را تحمل کرده و آسیب نبینند.

فاصله مناسب برای کاشت

برای تعیین فاصله ی مناسب برای کاشت نهال باید فاکتورهای بسیاری در نظر گرفته شود اولین و مهمترین فاکتور در تعیین فاصله ی درختان میزان احتیاج آنها به نور است که در مورد درختان آلو بلک دیاموند ایننیاز در فصل باردهی نسبتا بالا می باشد، فاکتور دیگر شیب زمین بوده که در زمینهای مسطح برای دریافت بیشتر نور فاصله بیشتر در نظر گرفته می شود ودر نهایت نحوه ی بلوک بندی درختان می باشد که به صورت مستطیلی است یا مربعی، در زمین مسطح در حالت بلوک مربعی فاصله 4 و یا 5 متر در نظر گرفته شده و در بلوکهای مستطیلی فاصله 5 متر در 6 متر در نظر گرفته می شود.

خاک مناسب

خاک مناسب برای کاشت درختان آلو بلک دیاموند خاکسبک مانند بافت لومی شنی با زهکشی مناسب، درجه شوری و قلیایی پایین و همینطور قابلیت نگهداری رطوبت می باشد، خاکی که در آن درختان بلک دیاموند کاشته می شوند بهتر است به لحاظ عناصر غذایی و مواد آلی غنی باشند تا بتوانند نیاز درختان تا رسیدن به مرحله ی بلوغ باردهی را تامین کنند.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

برای انتخاب زمان مناسب برای کاشت بهتر است برنامه ی کاشت درختان را مطابق با شرایط آب و هوایی هر محل انتخاب کرد، اما به هر حال به دلیل مقاومت سرمایی بسیار بالای این درختان نهال آلو بلک دیاموند را می توان از اواخر آبان مصادف با ریزش برگها و به خواب رفتن درختان تا اواخر اسفند ماه کمی پیش از باز شدن جوانه ها انجام داد.

کود مناسب برای نهال

به منظور تسریع در رشد درختان آلو بلک دیاموند پس از کاشت نهال بهتر است از کودهای حاوی ازت به ویژه در سه سال اول پس ازکاشت نهال استفاده شود تا بتواند به درختان کمک کند هر چه سریعتر به باردهی و همینطور بلوغ باردهی برسند، تقویت خاک قبل از کاشت نهال با کودهای پوسیده ی دامی نیز به طور سنتی انجام می شود که بسیار مفید بوده و سبب افزایش مواد آلی و هوموس خاک می شود، در سالهایی که درخت آلو بلک دیاموند به بلوغ باردهی رسیده و تولید محصول اقتصادی می کند تقویتدرختان با انواع کودهای ریز مغزی، اسید آمینه و هیومیک اسید در افزایش کیفیت محصولات بسیار موثر خواهند بود، مراکز فروش نهال آلو بلک دیامود می توانند شما را در برنامه ریزی برای داشتن برنامه ی کوی مناسب راهنمایی نمایند.

ارتفاع درخت در طول عمر

رشد درختان آلو بلک دیاموند سرعت رشد مطلوبی داشته و در صورت هرس نشدن اصولی و مناسب ارتفاع درختان می تواند به حدی زیاد شود که عملیات برداشت میوه را با دشواری رو به رو کند، بنابراین برای محدود کردن رشد طولی درختان و افزایش تمرکز درخت بر تولید شاخه های بارده داشتن هرس اصولی بسیار اهمیت خواهد داشت.

هرس درخت

همانطور که پیشتر نیز عنوان شد هرس اصولی یکی از نیازهای اساسی درختان آلو بلک دیاموند می باشد و باعث می شود نه تنها درختان فرم و رشد بهتری داشته باشند بلکه سبب افزایش چشمگیر در باردهی می شود، هرس فرم دهی به منظور کنترل رشد طولی شاخه ها در پایان تابستان و هرس باردهی با هدف تولید شاخه های بارده در سال آینده در اواخر پاییز و یا اواخر زمستان و به وسیله ی افراد ماهر انجام می شود.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

فروش نهال آلو بلک دیاموند به ویزه با هدف احداث باغ در مناطق سردسیر کشور انجام می شود چرا که در این مناطق احتمال تامین نیاز سرمایی درختان داشتن شکوفایی بهتر بالا تر خواهد بود، درختان آلو بلک دیاموند برای شکوفا شدن دست کم به 800 ساعت سرمای زیر 7 درجه سانتی گراد نیاز دارند و تامین این حداقل نیاز سرمایی برای درختان بسیار اهمیت دارد.

عمر مفید نهال

درختان آلو بلک دیاموند به طور متوسط و در شرایط مطلوب رشد درخت می توانند تا 40 سال باردهی مطلوب و مفید داشته باشندکه با توجه به پر بارده بودن آنها این تعداد سال رقم قابل توجهی خواهد بود.

سن حیات نهال

سن حیات نهال با احتساب دو سال قبل از شروع باردهی و یکی دو سال قبل از آغاز باردهی مفید و همینطور چند سالی که پس از سن مفید قادر به ادامه زندگی و تولید محصول هستند چند سالی بیشتر از 40 سال سن مفید محاسبه خواهد شد که البته در باغداری تجاری این رقم اهمیت زیادی نخواهد داشت.

میزان وزن هر میوه

میوه های درختان آلو بلک دیاموند درشت و آبدار بوده و وزن هر میوه به 46 گرم می رسد، بنابراین با توجه به تولید بالای محصول هر درخت عملکرد نهایی این درختان در هکتار قابل توجه خواهد بود.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

درختان آلو بلک دیاموند را می توان در ارتفاعات مختلف از سطح دریا کاشت به شرط اینکه در آن ارتفاع شرایط آب و هوایی و همینطور نیاز سرمایی درختان تامین شود.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

درختان آلو بلک دیاموند به عنوان رقم وارداتی آلو نسبت به آفات بومی مناطق مختلف ایران ممکن است حساسیت نشان بدهند و در برخی موارد نیز مقاومت نسبی دارند اما چه حساس باشند و چه مقاوم برنامه ی مدیریتی آفات و بیماریهای باغ باید به صورت جزء جدا نشدنی از سایر برنامه های مدیریتی باغ مانند کود دهی و یا هرس قرار بگیرد، سم پاشیهای پیشگیرانه که در بین باغداران رایج است توجیه علمی و منطقی نداشته و صرف هزینه ی اضافی است و سم پاشی باید در صورت مشاهده ی علائم حضور آفت و یا بیماری خاص صورت پذیرد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

همانطور که دانستید میوه ی درختان آلوبلک دیاموند نسبتا درشت و آبدار و سنگین هستند وباردهی هر درخت نیز بالا می باشد چنانچه تعداد درخت در واحد هکتار را 500 عدد تصور کرده و شرایط رشد را بهینه در نظر بگیربم عملکرد درختان آلو بلک دیاموند ممکن است به 40 تن برسد.

شروع باردهی محصول

شروع باردهی در درختان آلو بلک دیاموند مانند سایر درختان میوه به این بستگی دارد که شرایط رشد تا چه حد بهینه باشد، شرایطی از قبیل شرایط آب وهوایی، تامین نیاز سرمایی، تامین نیاز نور خورشید، کود دهی، هرس و غیره که تماما در بخشهای پیش توضیح داده شد لذا شروع باردهی می تواند متفاوت باشد اما در بهترین شرایط این درختان قابلیت این را دارند که در سال اول و یا نهایتا دو یا سه سال پس از کاشت نهال شروع به باردهی کرده و اولین میوه های خود را ظاهر کنند ودر نهایت در شرایط بهینه حداکثر 5 سال پس ازکاشت نهال به سن بلوغ باردهی و عملکرد حداکثری خود می رسند.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

درختان آلو بلک دیاموند برای باردهی بهتر نیاز به کاشت رقم گرده افشان دارند، رقم گرده افشان مناسب را باید باتوجه به تاریخ گلدهی درختان آلو بلک دیاموند در هر منطقه تعیین کرد اما به طور کلی رقم آلو سانتروزا را به عنوان رقمگرده افشان به نسبت یک به ده کشت می کنند، مراکز فروش نهال آلو بلک دیاموند می توانند با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه ی شما رقم مناسب گرده افشان برای شما را انتخاب نمایند.

نهال آلو بلک دیاموند : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

مدت آبیاری

آبیاری یکی از حساس ترین اصول باغبانی و نگهداری وپرورش درختان آلو بلک دیاموند می باشد، اینجاست که اهمیت سنگین نبودن خاک و زهکش مناسب داشتن خاک مطرح می شود چرا که ریشه ی درختان آلو بلک دیامود برخلاف اینکه به خاک مرطوب نیاز دارند اما به ماندگاری طولانی مدت آب اطراف خود بسیار حساس هستند و بنابراین در تعیین روش و میزان آب آبیاری باید بسیار با دقت عمل کرد، میزان نیاز آبی درختان نسبت به فصل و سن و عمق ریشه درختان متفاوت خواهد بود اما به طور کلی این درختان به میزان ده لیتر آب آبیاری در هفته نیاز دارند که باغداران باید با در نظر گرفتن میزان نیاز و گرمای هوا ده لیتر را در طول هفته به یک یا دو بار آبیاری تقسیم نمایند.

روش صحیح آبیاری

با توجه به حساسیت ریشه درختان به ماندگاری آب پای ریشه استفاده از سیستم های آبیاری ثقلی به صورت کرتی وغیره مناسب نبوده و مناسب ترین شیوه ی آبیاری آبیاری قطره ای می باشد، در این شیوه ریشه و طوقه درختان از پوسیدگی در امان بوده و همینطور مشکل ماندگاری آب پای ریشه وجود نخواهد داشت ودر نهایت امکان تقسیم صحیح و اصولی آب مورد نیاز نیز وجود خواهد داشت.

زمان گلدهی درخت

زمان آغاز گلدهی در درختان آلوبلک دیاموند تحت تاثیر شرایط محیطی و تامین نیاز سرمایی قرار دارد، با توجه به شرایط آب و هوایی که این درختان در آن کاشته می شوند گلدهی درختان آلو بلک دیاموند در فروردین ماه رخ خواهد داد.

زمان برداشت

زمان برداشت درختان آلو بلک دیاموند تقریبا مصادف با اواخر تابستان بوده و در ضمن ماندگاری این میوه ها در انبار سرد و خشکتا سه ماه می تواند باشد و بنابراین برای به بازار رساندن در زمان مناسب زمان کافی برای باغداران وجود خواهد داشت، جالب است بدانید که ای میوه ها بیرون از فضای سرد خانه و در مغازه نیز ماندگاری خوبی داشته و بنابرین مغازه داران نیز به این محصول علاقه ی زیادی دارند.

خرید نهال آلو بلک دیاموند

برای خرید نهال آلو بلک دیاموند با بالاترین کیفیت و دارای گواهی های سلامتی و اصالتی می توانید با شماره های قید شده در وبسایت تماس برقرار کرده و اطلاعات تکمیلی را دریافت نمایید.

قیمت نهال آلو بلک دیاموند

قیمت نهال آلو بلک دیاموند در نهالستان ما کاملا مطابق با کیفیت آن بوده و کارشناسان ماهر در زمینه ی تولید نهال بر روی کیفیت آن نظارت داشته اند، همچنین این کارشناسان آماده ی ارائه ی راهنماییهای لازم به شما درجهت احداث باغتان هستند، برای دریافت قیمت نهال آلو بلک دیاموند با ما در تماس باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال آلو بلک دیاموند : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال