%37

نهال آلو قرمز بخارا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : سال اول کاشت
  • زمان گلدهی : فصل بهار
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 50 تا 60 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 200 تا 2500 متر
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 8  الی 15 روز
  • حداکثر ارتفاع درخت : 10 الی 12 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

جالب است بدانید این نهال دارای شهرت و طرفدار های زیادی می باشد و همچنین این نهال از گونه ی گلسرخیان می باشد. هر گل این نهال دارای 5 گلبرگ دارد که در دسته های 7 الی 8 عددی در کنار هم قرار دارد. لازم است بدانید این نهال بسیار در برابر سرما مقاوم بوده و چوب این درخت نیز بسیار خشن و محکم می باشد.

خاستگاه اصلی نهال آلو قرمز بخارا

این نهال از دسته نهال های بومی کشور ما ایران بوده و در کشور ما طرفدار های زیادی داشته و همچنین خاستگاه اصلی این نهال در شهر خرو در خراسان شمالی می باشد. هر ساله مقدار زیادی از این نهال در شهر خرو تولید شده و به فروش می رسد و هم به دلیل تولید انبوه این نهال مقدار زیادی از آن به کشور های دیگر نیز صادر می شود.

پایه اصلی نهال آلو قرمز بخارا

این نهال هم مثل دیگر نهال ها برای رشد و تکامل خود نیازمند پایه مناسب می باشد که مناسب ترین و بهترین پایه برای این نهال آلوچه وحشی می باشد. که استفاده از آن باعث افزایش رشد نهال شده و همچنین میوه و محصول با کیفیت تر نیز تولید خواهد کرد. این کار برای کشاورزان و باغداران بسیار مفید و ارزشمند می باشد و باعث افزایش قیمت نهال آلو قرمز بخارا نیز می شود.

ویژگی نهال آلو قرمز بخارا

این نهال به رنگ قرمز تیره بوده و دارای گوشتی سفت و زرد رنگ است. بیشتر ایرانیان از این میوه خوش رنگ و طعم علاوه بر تازه خوری در بسیاری از غذا ها تحت عنوان چاشنی و یا به عنوان خشکبار استفاده می کنند. همچنین طبق بررسی هایی که شده از نظر آماری این آلو در کشور ما در مقدار زیادی تولید و مصرف می شود از این رو خرید نهال آلو قرمز بخارا برای کشاورزان و باغداران ایرانی بسیار پر سود و ارزشمند می باشد.

نهال آلو قرمز بخارا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال

این نهال با وجود اینکه در برابر سرما بسیار مقاوم بوده و می تواند سرما زیاد و نقاط سردسیر را تحمل کند ولی بهترین و مناسب ترین آب و هوا برای کاشت این نهال آب و هوای معتدل همراه با باد های ملایم بوده و در نقاطی همراه با این نوع آب و هوا به خوبی رشد کرده و محصول با کیفیت تولید خواهد کرد.

فاصله مناسب برای کاشت نهال

برای کاشت این نهال لازم است در زمین های صاف و هموار سوراخ های مربعی شکل در ابعاد 4 در ۴ متر مربع ایجاد کرد و نهال را در این فواصل کاشت همچنین این فاصله در نقاط شیبدار کمی کاهش پیدا می کند. لازم به ذکر است رعایت فواصل کاشت برای نهال باعث می شود نهال به خوبی نور خورشید را در روز آن هم به صورت مستقیم دریافت کرده و عمل فتوسنتز را انجام می دهد که برای رشد نهال بسیار مهم و مفید می باشد.

 

خاک مناسب برای کاشت نهال

استفاده از خاک مناسب برای کاشت نهال آلو قرمز بخارا بسیار مهم می باشد. یعنی به طور کلی خاک باید دارای تهویه مناسب یعنی هوا به خوبی از آن عبور کرده و همچنین خاک باید دارای رطوبت کافی و زهکشی مناسب باشد. در نتیجه انتخاب خاک مناسب برای این نهال بسیار ضروری می باشد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت نهال

مناسب ترین و بهترین زمان برای کاشت این نهال فصل بهار می باشد زیرا در این فصل زمین و همچنین خاک زمین شما آماده کاشت بذر می باشد و اگر نهال به موقع و سر وقت کاشته شود هم رشد خوب و منطقی خواهد داشت و هم باعث افزایش تولید محصول شما خواهد گردید و در نتیجه فروش نهال آلو قرمز بخارا هم نیز بالا رفته ودر کل این زمان کاشت برای نهال شما بسیار مفید می باشد.

کود مناسب برای کاشت نهال

توجه به نوع کودی که  برای کاشت این نوع نهال استفاده می شود بسیار مهم و برای رشد نهال شما ضروری می باشد. بهتر است هم  از کود های حیوانی و دامی پوسید استفاده کنید و هم از کود های شیمیایی مخصوص و با کیفیت و همچنین اضافه کردن کمپوست های مناسب برای رشد نهال  و ترکیبات آلی مختص گیاه می تواند نتیجه خوبی را نشان دهد و تولید را هم بالا برده  که در نهایت روی قیمت آلو قرمز بخارا هم تاثیر دارد.

ارتفاع درخت در طول عمر خود

ارتفاع این درخت بسیار زیاد بوده و در طول عمر خود به 10 الی 12 متر هم خواهد رسید که این ارتفاع بسیار کار برداشت این نهال را دشوار و سخت کرده است. البته شما می توانید با توجه به هرس کردن به موقع شاخ و برگ های این نهال ارتفاع آن را کنترل کرده و کمی برداشت محصول را نیز آسان خواهد کرد.

هرس نهال آلو قرمز بخارا

معمولا این نهال را اگر در سال های اول کاشت هرس کنید تا حدود 12 الی 14 سال نیاز به هرس کردن نخواهد داشت و از این رو کار بسیاری از کشاورزان و باغداران را راحت کرده و به نفع آن ها خواهد بود. اما لازم است به این نکته توجه داشته باشید که به علت داشتن ارتفاع خیلی زیاد این درخت باید زود تر اقدام به هرس کردن و حذف شاخ و برگ این نهال کنید تا بتوانید ارتفاع آن را کنترل کنید.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی نهال

همان طور که می دانید دوره سرمایی به مدت زمانی گفته می شود که یک نهال تحت دمای بسیار سرد قرار گرفته و این کار باعث می شود تحمل سرمایی و باردهی درخت افزایش پیدا کند. دوره سرمایی این نهال بین 100 تا 800 ساعت در دمای منفی 7 درجه سانتی گراد می باشد. به طور کلی تحمل سرمایی این نهال بسیار بالا بوده و می تواند سرمای در حدود منفی 35 الی 40 درجه سانتی گراد را تحمل کند.

نهال آلو قرمز بخارا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

عمر مفید نهال

عمر مفید و اقتصادی نهال  آلو قرمز بخارا تا 25 سال می باشد. این مقدار عمر مفید برای این نهال قابل توجه بوده و برای کشاورزان و باغداران بسیار مهم می باشد. زیرا طی این مدت می توانند هر ساله مقدار خیلی زیادی محصول به دست آورده و با فروش نهال آلو قرمز بخارا درآمد زیادی به دست آورند.

سن حیات نهال

گفته شد عمر مفید این نهال 25 سال است اما جالب است بدانید بعد از این مدت نیز درخت از بین نرفته و رشدش ادامه دارد فقط با این تفاوت که رشد مقدار محصول اش نسبت به سال های دیگر خیلی کاهش یافته و دارای کیفیت گذشته نیز نمی باشد و در کل بازار پسند نبوده و فقط برای مصرف خانگی مفید می باشد.

میزان وزن هر میوه

این میوه خوش رنگ و خوش طعم علاوه بر تازه خوری مقداری از آن را خشک کرده و به عنوان خشکبار استفاده می کنند که در بسیاری از غذا ها استفاده شده و طعم غذا را بی نظیر خواهد کرد. به طور کلی وزن این میوه متوسط و کوچک می باشد. وزن هر عدد آلو قرمز بخارا در حدود 15 الی 20 گرم می باشد.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

میزان ارتفاع از سطح دریا برای این نهال مهم بوده و جالب این جاست که این نهال در هر ارتفاعی از سطح دریا می تواند به خوبی رشد کند و مقدار زیادی محصول بدهد. اما مناسب ترین و بهترین محدوده ارتفاع از سطح دریا برای  کاشت نهال بین 200 تا 2500 می باشد که در این ارتفاع همه چیز برای رشد نهال فراهم بوده و تامین شده و درنتیجه محصول با کیفیت تری راهم به عمل خواهد رسید. لازم به ذکر است که در کشور ما بیشتر زمین ها در همین ارتفاع نیز می باشند.

 

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

یکی از مزیت ها و خوبی های این نهال علاوه بر مقاومت در برابر سرما مقاومت در برابر آفات و بیماری ها می باشد. البته این نهال به برخی از آفات و بیماری ها حساس بوده و نیازمند سمپاشی و کوددهی مناسب و به موقع می باشد. همچنین مقاومت بالا برای این نهال باعث شده که بسیاری از باغداران و کشاورزان به خرید نهال آلو قرمز بخارا روی آورده و خرید این نهال ارزشمند و پر بازده را در الویت  کار های خود قرار دهند.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

همان طور که گفته شد این رقم از پر بازده ترین نوع آلو می باشد. این نهال قادر می باشد سالیانه 50 تا 60 تن در هکتار محصول دهی با کیفیت داشته باشد. که این مقدار خیلی برای کشاورزان مفید و ضروری بوده و هم باعث سود بالا و هم باعث صادرات این محصول به کشور های دیگر نیز خواهد شد.

شروع باردهی محصول

این میوه بسیار پر بازده بوده و معمولا در همان سال اول کاشت شروع به محصول دهی خواهد کرد آن هم به مقدار زیاد و انبوه. محصولات آلو بخارا از اواسط مرداد ماه شروع شده تا اخر تابستان ادامه خواهد داشت. معمولا محصولات این نهال در دوران بلوغ خود دارای کیفیت بالا می باشند.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

این نهال نیز خودسازگار بوده و در صورت نیاز خودش عمل گرده افشانی را نیز انجام می دهد و به تنهایی گرده افشانی کرده و در کل برای رشد و پرورش نیاز به رقم گرده افشان نخواهد داشت و خود به تنهایی از پس رشد خود برمی آید.

مدت آبیاری نهال

این نهال معمولا با توجه به خاک و اقلیم منطقه ای و شرایط جوی موجود بین 8  الی 15 روز در سال هال اولیه درخت به آبیاری نیاز داشته است که لازم است این مقدار آب که معمولا بین 10 الی 15 لیتر آب هست به این درخت در این مدت 15 روزه برسد و اگر این مقدار آب نرسد به نهال باعث آسیب شدید به نهال شما شده و در نتیجه کم آبی آن را از بین خواهد برد و محصول دهی را هم دچار مشکل کرده و ضرر زیادی به کشاورز یا باغدار وارد می کند. پس رعایت اصول آبیاری ضروری می باشد.

نهال آلو قرمز بخارا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

روش صحیح آبیاری نهال

بهتر است این نهال را به صورت دیمی نکارید و برای آبیاری آن از روش آبیاری تحت فشار استفاده کنید که در رشد و افزتیش محصول دهی بسیار مهم می باشد. توجه داشته باشید در فصل های گرم سال به ویژه تابستان که بارنگی کم می باشد تعداد دفعات آبیاری را زیاد کنید. ولی در فصل های سرد سال به ویژه زمستان که نهال در خواب زمستانی خود می باشد آبیاری نیاز نیست انجام شود. در کل  تعداد حواستان به مقدار و مدت آبیاری نیز باشد.

زمان گلدهی درخت

بهترین زمان و مناسب ترین زمان برای گلدهی این نهال ارزشمند فصل بهار به ویژه فروردین ماه می باشد که تا پایان اردیبهشت ماه نیز ادامه خواهد داشت. که البته گلدهی این نهال وابسته به شرایط اقلیمی و جوی می باشد و هرچه این شرایط مناسب تر باشد باعث رشد نهال و در نتیجه محصول با کیفیت تری را نیز تولید خواهد کرد.

 

زمان برداشت محصول

این نهال دارای میوه های با کیفیت و مفید می باشد که علاوه بر مصرف تازه خوری هم به کشور های دیگر صادر شده و هم در بسیاری از غذا ها قابل استفاده می باشد. زمان برداشت محصول این نهال از اواسط مرداد ماه شروع شده و تا پایان شهریور ماه نیز ادامه دارد. در این 2 ماه نیز کشاورزان و باغداران مشغول فروش نهال آلو قرمز بخارا می باشند هم به صورت تازه و هم به صورت خشک این میوه را می فروشند.

نهال آلو قرمز بخارا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال آلو قرمز بخارا

کشاورزان و باغداران عزیز کشورمان به راحتی و با خاطری آسوده می توانند خرید نهال آلو قرمز بخارا را از نهالستان ما انجام داده و آن را در باغ های خود کاشته و کشاورزی خود را شروع کنند و به تولید بسیار بالا و سودمند این نهال بپردازند.

قیمت نهال آلو قرمز بخارا

قیمت نهال آلو قرمز بخارا  یکی از عوامل مهم در انتخاب باغداران برای خرید این نهال خواهد بود همچنین مناسب بودن قیمت باعث می شود شما با خرید چند عدد از این نهال بتوانید باغ خود را احداث کنید و به تولید و برداشت محصول بپردازید. مجموعه نهالستان های ما بهترین و مناسب ترین گزینه برای خرید این نهال خواهد بود زیرا با توجه به کیفیت بالا محصول قیمت مناسبی نیز به شما پیشنهاد می شود.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال آلو قرمز بخارا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال