%7

نهال انار ساوه میکس : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

75,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : سال سوم کاشت
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 70 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : ۲۰۰۰ متر
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : ده روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : ۳ الی ۵ متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

هر نهال و درختی برای خود مشخصات و خصوصیاتی دارد که باعث متمایز شدن آن از دیگر نهال‌ها شده است، اگر بخواهیم از بارزترین خصوصیات نهال انار ساوه بگوییم بهتر است به موارد زیر اشاره کنیم:

  • میوه نهال انار ساوه میکس و اندازی با کیفیت و مرغوب است که به عنوان میوه صادراتی شناخته شده است.
  • عمر اقتصادی نهال انار ساوه میکس حدود ۱۰۰ سال بوده و همین امر باعث شده است تا سرمایه گذاری بر روی نهال انار ساوه میکس یک سرمایه گذاری طولانی مدت محسوب شود.
  • نهال انار ساوه میکس به عنوان یک نهال انار کوتاه قامت محسوب شده ارتفاع آن به حداکثر ۵ متر می‌رسد، از این رو فاصله کاشت آن ۳ الی ۴ متر است.
  • نهال انار ساوه میکس یک نهال زودبازده است.

خاستگاه اصلی نهال انار ساوه میکس

کشاورزان و سرمایه‌گذارانی که به دنبال احداث باغستان انار هستند و در عین حال می‌خواهند از نهال اصیل کشور خودمان استفاده کنند تا میزان سازگاری آن بالا باشد، توصیه می‌شود نهال انار ساوه میکس را تهیه کنند این درخت اصالتا مربوط به کشور ایران و شهر مرکزی بوده به همین خاطر سازگاری بسیار بالایی با آب و هوای کشور ایران دارد.

نهال انار ساوه میکس : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

پایه اصلی نهال انار ساوه میکس

نهال انار به روش‌های مختلف تکثیر می‌شود برخی از آنها به صورت بذری بوده و برخی دیگر نیز بر پایه قلمه تولید و تکثیر می‌شود معمولا توصیه شده از روش قلمه برای تکثیر آن استفاده کنید، چون نهال بذری انار کیفیت بالایی از خود نشان نمی‌دهد، برای خرید نهال انار قلمه می‌توانید به نهالستان معتبر مراجعه کرده و این محصول را با کیفیت بالا بصورت تضمینی خرید کنید.

ویژگی نهال انار ساوه میکس

  • از ویژگی‌های مهم نهال انار ساوه میکس بهتر است بگوییم میوه‌های این نهال کروی و حجم بزرگتری دارد.
  • میوه انار ساوه حاوی ویتامین e و انواع آنتی اکسیدان‌ها است.
  • بهترین منطقه برای کاشت نهال انار ساده مناطق معتدل با ارتفاع ۱۰۰۰ تا ۱۸۰۰ متر است.
  • درخت انار ساون معمولا دو تا سه سال بعد از کاشت باردهی خود را شروع می‌کند.
  • سیستم دفاعی انار ساوه قوی بوده و مانع آفت زدگی درخت می‌شود.
  • یکی از مراحل مهم نگهداری از درخت انار ساوه هرس کردن و کوددهی آن است.

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال انار ساوه میکس

در مورد آب و هوایی که مناسب برای کاشت نهال انار ساوه میکس است باید بگوییم این نهال در مناطق گرمسیری و همچنین مناطق معتدل رشد بسیار مناسبی از خود نشان می‌دهد، البته مناطق معتدل روبه سردسیری نیز جوابگو حال ساوه است، به طور کل نهال ساوه خود را با هر محیطی سازگار کرده، منتها دقت داشته باشید اگر از ارتفاع زمین کشاورزی شما بالاتر از ۲۰۰۰ متر از سطح دریا باشد دیگر نمی‌توانید این نهال را آنجا کشت کنید.

فاصله مناسب برای کاشت نهال انار ساوه میکس

همانطور که در موارد بالا اشاره کردیم به خاطر کوتاه قامت بودن نهال انار ساوه علاوه بر اینکه رسیدگی به آن کار بسیار راحتی برای کشاورزان است باعث شده فاصله میان کاشت آن نیز کاهش پیدا کند، به طوری که در زمین‌های مسطح شما می‌توانید با استفاده از الگوی کاشت مربعی با فاصله ۴ متر در ۴ متر استفاده کنید، در زمین‌های شیبدار این فاصله باز هم کاهش پیدا می‌کند به طور کل شما در هر هکتار بالای ۶۳۵ اصله نهال انار با کیفیت می‌توانید بکارید.

خاک مناسب برای کاشت نهال انار ساوه میکس

از آنجایی که نهال انار ساوه میکس یک نهال سازگار بوده و شما می‌توانید آن را در هر بافت خاکی کشت کنید به طوری که از نظر متخصصین در خاک‌های شور و حتی خاک قلیایی نیز این نهال رشد و باردهی مناسبی از خود نشان می‌دهد، ولی توصیه شده است:

نهال انار ساوه میکس : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

  • به زهکشی خاک توجه ویژه داشته باشید،
  • تا جایی که امکان دارد ph آن را خنثی کنید.
  • معمولاً از بستر شنی سبک یا رسی سبک با زهکشی بالا استفاده کنید،
  • تنها موردی که به هنگام کاشت نهال باید نهال دقت و توجه ویژه داشته باشید میزان رطوبت موجود در خاک است.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت نهال انار ساوه میکس

اگر می‌خواهید بهترین زمان برای کاشت نهال انار ساوه میکس را انتخاب کنید، باید بگوییم اواخر پاییز همچنین اواخر فصل زمستان یک گزینه مناسب برای این کار است، فقط به هنگامی که می‌خواهید نهال انار ساده را در اواخر فصل زمستان کشت کنید از آنجایی که مناطق کشت این نهال مناطق گرمسیری و معتدل است، دقت داشته باشید قبل از آغاز گرمای بهاره و بیدار شدن درختان حتماً کاشت نهال را به پایان برسانید.

کود مناسب برای نهال انار ساوه میکس

به هنگام انتخاب کود مناسب برای نهال انار ساوه میکس دقت زیادی داشته باشید، شما برای استفاده کردن از کودهای طبیعی و شیمیایی برای این درخت حتی به مقدار خیلی کم باید تحت نظر متخصصین مربوطه این کار را انجام دهید، اگر به دنبال مشاوره رایگان در این زمینه هستید می‌توانید به سایت مرکز برتر نهال مراجعه کرده و با متخصصین آن در ارتباط باشید تا به صورت رایگان راهنمایی‌های لازم را برای شما انجام دهند.

بهترین گزینه برای تقویت نهال انار ساوه در نظر گرفتن استفاده از کودهای فسفردار و کودهای پتاسه است، روش تجربی این است که شما در نیمه خارجی چاله‌ای به عمق مناسب حفر کرده و مقداری کود را درون آن بریزید تا جذب خاک شده و ریشه‌های درخت به راحتی بتوانند از آن تغذیه کنند.

ارتفاع درخت در طول عمر نهال انار ساوه میکس

یکی از مهمترین مزایای درخت انار ساوه این است که جز درختان کوتاه قامت را گرفته و کشاورز برای مراقبت و نگهداری از آن دچار هیچ گونه مشکلی نمی‌شود نهایت ارتفاع آن بین ۳ الی ۵ متر است، همچنین با هرس فرم دهی سعی می‌کنند تا میزان ارتفاع این درخت افزایش پیدا نکرده تا عملیات هرس و برداشت میوه کار چندان مشکلی برایشان نباشد.

نهال انار ساوه میکس : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

هرس درخت انار ساوه میکس

در مورد هرس درخت انار ساوه باید بگوییم جزوه راحت ترین هرس‌ها است، چون شما مجبور نیستید یک الگو و الگوریتم ویژه‌ای را در مورد هرس آن رعایت کنید، با توجه به تجربه کشاورز شاخه های اضافه و خشکیده که باردهی ندارند را باید از شاخه های اصلی درخت قطع شده، همچنین کشاورزان باید به این موضوع دقت داشته باشند، نوع هرس این درخت هرس فرم دهی است تا به جای رشد طولی رشد پهنایی داشته باشد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی نهال انار ساوه میکس

به این موضوع دقت داشته باشید که حساسیت نهال انار ساوه نسبت به سرما بسیار زیاد است، قبل از اینکه به خواب زمستانی برود باید نیاز سرمایی خود را بگذراند تا در فصل زمستان شاخه های جوانان دچار بیماری و یخ زدگی نشود، اگر این درخت بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ ساعت در بازه زمانی ۴۷ درجه سانتیگراد قرار بگیرد می‌تواند نیاز سرمایی خود را برطرف کند.

عمر مفید نهال انار ساوه میکس

از مزایای دیگر نهال اندازه ساوه میکس می‌توان به عمر مفید آن اشاره کرد چون طول عمر اقتصادی طولانی مدت و پرباری دارد، به طور کلی نهال انار ساوه  ۴۰ الی ۵۰ سال طول عمر مفید داشته و باردهی بالایی از خود نشان می‌دهد.

سن حیات نهال انار ساوه میکس

سن حیات نهال انار ساوه حدود ۱۰۰ سال است.

میزان وزن هر میوه انار ساوه میکس

در مورد وزن میوه انار ساوه باید بگوییم از آنجایی که این میوه نسبت به نژادهای دیگر درشت‌تر است، پس وزن آن نیز سنگین بوده، رسیدگی و مدیریت کشاورز و باغدار تاثیر مستقیمی برای وزن میوه دارد، اگر آبیاری و کوددهی آن را به طور منظم انجام شود این میوه درشت و سنگین خواهد بود، به طور معمول میانگین وزن آن حدود  ۲۰۰ گرم تا نیم کیلو است.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال انار ساوه میکس

البته به این موضوع دقت داشته باشید نهال انار ساوه در مناطق گرمسیری، نیمه خشک و معتدل به راحتی کشت می‌شود، بنابراین بهترین ارتفاع برای کاشت میوه انار ساوه از ۴۰۰ تا ۱۷۰۰ متر از سطح دریا است، ولی در صورت لزوم می توان تا ۲۰۰۰ متر نیز آن را کشت کرد.

مصونیت و مقاومت نهال انار ساوه میکس در برابر آفات و بیماری ها

البته باید بگویم که نهال انار ساوه مقاومت زیادی در برابر انواع آفت و بیماری‌ها از خود نشان می‌دهد، با این وجود توصیه می‌شود روتین استفاده از سموم و آفت کش ها را به طور دقیق رعایت کنید تا نفوذ و شیوع بیماری‌ها و باغستان‌ها جلوگیری شود.

میزان باردهی و برداشت  محصول نهال انار ساوه میکس در هر هکتار

باید گفتمان نهال میوه ای را با کیفیت و مرغوب می شناسیم که باردهی مناسبی داشته باشد به طوری که اگر هزینه های سالانه را از میزان باردهی آن کسر کنیم بتوانیم به یک رقم کاملا مناسب و اقتصادی برسیم، نهال انار ساوه پربار بوده  چون میزان باردهی نهال انار ساوه میکس در هر هکتار بین ۶۰ الی ۷۰ تن تخمین زده اند، البته به این موضوع هم دقت کنید که میزان رسیدگی و مدیریت کشاورز نقش بسزایی در باردهی نهال شما دارد، به طوری که اگر به خوبی  باغدار این کار را انجام ندهد شاید این رقم کاهش پیدا کند.

شروع باردهی محصول انار ساوه میکس

با توجه به اینکه انار ساوه زودبازده است، شما باید انتظار این را داشته باشید در همان سال‌های آغازین درخت شما باردهی خود را شروع کند، انار ساوه معمولاً از سال سوم باردهی خود را شروع کرده و کشاورزان مطمئن هستند در سال‌های آغازین احداث می‌توانند به یک درآمد مناسب برسند.

نهال انار ساوه میکس : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

رقم مناسب برای گرده افشان  نهال انار ساوه میکس

بیشتر نهال‌های اصلاحی و پیوندی انار خود بارور بوده و سازگاری بالایی از خود نشان می‌دهند ولی برخی از رقم‌های آن نیز صرفاً جنس نر و جنس ماده است، البته در این هنگام کشاورز باید از دو نژاد مختلف برای باروری انار استفاده کند،  اگر شما به دنبال کاشت نهال انار ساوه هستید بهتر است از کارشناسان فروش رقم گرده افشانی آن را بپرسید.

مدت آبیاری نهال انار ساوه میکس

انار ساوه جزو انارهایی است که نیاز آبی متوسط داشته و برای رسیدن به باردهی بالا به آبیاری زیادی احتیاج ندارد،  به گونه ای که اگر شما ده روز یکبار روتین آبیاری آن را به طور کامل انجام دهید، از لحاظ آبیاری سیراب شده و میوه های با کیفیت تولید می ‌کند، البته فراموش نکنید باشید اگر آبیاری نهال انار به طور کامل انجام نشود، باعث می‌شود میوه‌های آن کوچک شده و رنگ پریدگی داشته باشد.

روش صحیح آبیاری نهال انار ساوه میکس

طبق نظر متخصصین اگر به صورت سنتی و غرقابی باغستان انار ساوه میکس را آبیاری کنید مجبور هستید ماهانه ۳۰ هزار مترمکعب آب مصرف کنیم در صورت آبیاری به صورت قطره ای رقم آبیاری به ۷ هزار متر مکعب کاهش پیدا می‌کند، این آمار نشان دهنده این است که بهترین نوع آبیاری برای کشاورز آبیاری قطره‌ای محسوب می‌شود چون از هزینه های مربوط به آبیاری کاهش داده و میزان ذخایر سفره های آبی زیرزمینی را مورد تهدید قرار نمی دهد.

زمان گلدهی درخت انار ساوه میکس

از آنجایی که درخت انار ساوه از نژاد درختان زودگل است، بنابراین معمولاً اوایل فروردین ماه گلدهی آن شروع می شود و همین خاطر است، توصیه می‌شود در مناطق نیمه خشک و همچنین معتدل این رقم کاشته شود و کاشتن آن در مناطق سردسیری با ارتفاع بالای ۲۰۰۰ متر باعث می‌شود تا سرمای فروردین ماه به شکوفه و گل‌های آن صدمه بزند.

زمان برداشت میوه انار ساوه میکس

از نظر متخصصین درخت انار ساوه میکس یک درخت زودرس است، چون کشاورزان می‌توانند محصول آن را در اواخر ماه شهریور برداشت کرده و در این ماه کاملا انار ساوه رسیده است، در پایان شهریور ماه میوه‌ای بر روی درخت باقی نمی‌ماند.

خرید نهال انار ساوه میکس

به هنگام خرید نهال انار ساوه نیست به چند نکته توجه داشته باشید:

  • نهال انار ساوه حتما با کیفیت بوده و نهالستان آن را با کارت گارانتی ارائه بدهد.
  • قیمت خرید نهال انار ساوه نسبت به کیفیت آن مشخص شود.
  • نهالستانی که به تولید و فروش نهال انار ساوه می‌پردازد مجوز رسمی خود را از وزارت جهاد کشاورزی بگیرد.

قیمت نهال انار ساوه میکس

از نکات مهم در خرید نهال انار ساوه می‌توان به قیمت نهال انار ساوه اشاره کرد بیشتر باغداران از آنجایی که زمین‌های وسیع کشاورزی دارند، قیمت نهال‌هایی که خریداری می‌شود بسیار زیاد است، بنابراین گران بودن قیمت نهال انار ساوه باعث می‌شود تا کشاورزان به سرمایه خیلی زیادی جهت تهیه آن احتیاج داشته باشند.

معمولاً نهالستان‌های معتبر و قدمت دار که به تولید و فروش نهال انار ساوه می‌پردازند این محصول را با یک قیمت مناسب و کاملا اقتصادی طبق نرخ مصوبه وزارت جهاد کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند جهت کسب اطلاعات مورد نیاز در این زمینه با شماره تماس‌های زیر تماس بگیرید تا اطلاعات جامع و مفیدی در این باره به دست بیاورید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال انار ساوه میکس : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال