نهال انجیر سه فصله: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

85,000 تومان

خواستگاه : ایران
شروع باردهی : –
زمان گلدهی : –
فاصله کاشت نهال : 5 متری
میزان باردهی در هکتار : 15 هزار کیلو
ارتفاع از سطح دریا : ۱۸۰۰متر
پایه نهال : رویشی و قلمه
گرده افشان : نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری : 10 الی 20 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 4 تا 6 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

ویژگی ها و خصوصیات ظاهری نهال انجیر سه فصله

خصوصیات ظاهری نهال انجیر سه فصل، به این صورت است که، دارای ارتفاعی بلند با برگ های پهن می‌ باشد؛ و اندازه انجیره سه فصل، حدوداً ۵ سانتی‌ متر در شرایط باردهی مرغوب؛ و در شرایط باردهی متوسط، اندازه میوه نهال انجیر سه فصل، ۳ سانتی‌ متر می‌ باشد. رنگ زمینه میوه نهال انجیر سه فصل سبز است؛ اما می‌ توان رنگ‌ های بنفش و سیاه را به‌ عنوان سایه‌ های فشرده در آن ملاحظه کرد. تنه اصلی نهال انجیر سبز رنگ سفید با سایه‌های سبز دارد.

خاستگاه نهال انجیر سه فصله

به طور کلی، نهال انجیر سه فصله را بومی منطقه آسیا می دانند، اما این نهال به وفور در قسمت های مرکزی و غرب آسیا وجود دارد. البته لازم به بیان این نکته است که، در تمام کشور هایی که شرایط اقلیمی معتدل حکم فرما است، این نهال، قابلیت کشت و باردهی را دارد.

پایه نهال انجیر سه فصله

نهال انجیر سه فصله را به دو شکل می کارند، گاهی به شکل قلمه بوده، و گاهی مبنای پایه رویشی می باشد. ولی کاشت به صورت قلمه‌ بیشتر مرسوم است.

ویژگی نهال انجیر سه فصله

از ویژگی‌های برجسته نهال انجیر سه فصله، مقاومت آن در برابر شرایط آب‌وهوایی مختلف است؛ به این صورت که، نهال انجیر سه فصله، اگر در شرایط گرمسیری قرار بگیرد، به‌ طوری‌ که، ساعت‌ های طولانی، گرما بر منطقه حکم‌فرما باشد، هیچ آسیبی نخواهد دید؛ و از آن طرف، نسبت به سرما نیز تا حدودی مقاوم است؛ اما آنچه که درباره نهال انجیر سه فصله باید عنوان کرد، این است که، قرار گرفتن در معرض سرمای شدید و یخبندان فصل زمستان، ریشه نهال انجیر سه فصله را درگیر کرده و باعث صدمه زدن به نهال انجیر سه فصله خواهد شد. بنابراین لازم است که انجیر سه فصله، در مناطق معتدل تا نیمه گرم کاشته شود.

آب و هوای مناسب  برای کاشت

شرایط اقلیمی در میوه دادن نهال انجیر سه فصله تاثیر زیادی دارد. این نهال به آب‌ و هوای معتدل و تا حدودی سرد نیاز دارد. اما در هوای گرم و خشک با رطوبت نسبی نیز، می‌ توان این نهال را کاشت و از آن بهره‌ برداری نمود؛ زیرا نسبت‌ به شرایط اقلیمی گرم نیز، مقاوم است؛ و حتی می‌ تواند مدت‌ ها خشک‌ سالی را بپذیرد. به‌ همین دلیل می‌توان گفت که، نهال انجیر سه فصله را، باید قبل از کاشت، موقعیت آب‌ و هوایی آن را در نظر گرفت. شرایط یخبندان و مناطقی که سرما و زمستان‌های طولانی دارد، امکان کاشت نهال انجیر سه فصله وجود ندارد؛ زیرا تحمل سرمای زیاد برای این نهال مشکل بوده و تا یک حدی قادر به پذیرش سرما می‌ باشد.انجیر سه فصله برتر نهال

فاصله مناسب برای کاشت

در زمان کاشت نهال انجیری فاصله نهال، باید به عمق گودال و فاصله هر گودال نسبت ب هم توجه شود؛ به این صورت که، میان هر نهال انجیر سه فصله، کمتر از ۵ متر فاصله وجود نداشته باشد، و اگر نهال انجیر به‌ صورت دیم کاشته می‌ شود و مبنای کار کشت دیمی است، حدود ۱۰ متر بین هر نهال فاصله لازم است. رعایت فاصله بین نهال انگور سه فصله، باعث می‌ شود که در زمان برداشت افراد، بتوانند بدون مشکل، از درختان انجیر سه فصله با ارتفاع بلند و گسترده، اقدام به چیدن میوه نهال انجیر سه فصله کنند، و در حین کار با مسئله ‌و پیچیدگی رو به‌ رو نگردند. مورد دوم این است که، اگر فاصله بین هر نهال انجیر رعایت شود، آب‌، هوا، خاک و غیره می‌ توانند به‌نحو مطلوب‌ تری به نهال مذکور رسیده؛ و باعث تغذیه بهتر نهال انجیر سه فصله گردد.

خاک مناسب خاک

نهال انجیری سه فصله حساسیت خاکی نداشته، و قابلیت کشت در هر نوع خاکی را، این نهال دارد.  اما نکته ای که در این جا به آن اشاره می شود، این است که،  اگر نهال انجیر سه فصله، در یک خاک فوق حاصل خیز و فوق‌العاده مناسب، دارای ترکیبات غنی کاشته شود، شاخه و برگ‌های بیشتر، ارتفاع بلند تر و درنتیجه محصول دهی بهتری خواهد داشت. از این‌ رو، خاکی برای کاشت نهال انجیر سه فصله مناسب است که، یک خاک لومی، همراه با رس و ماسه باشد. خاکی که عناصر مهم، نظیر آب، نور و هوا به‌ راحتی بتوانند در آن، به‌ صورت آزادانه حرکت کرده و خود را به ریشه‌های نهال انجیر سه فصله برسانند‌

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

افرادی که تصمیم به کاشت نهال انجیر سه فصله دارند، باید بدانند که، چه زمانی برای کاشت نهال اقدام کنند. اما زمان کاشت، بستگی به آب‌ و هوا، و شرایط اقلیمی منطقه دارد. به‌طور مثال، در هوای گرمسیری می‌ توان گفت که، اوایل مهر تا پایان آذر، زمان مناسبی برای کاشت نهال  انجیره سه فصله است؛ اما به‌طور معمول در بیشتر مناطق نیمه سرد، می‌توان زمان دقیق را، هنگامی دانست که، زمستان در حال پایان، و بهار آغاز می‌ شود. به این صورت که، در اواخر زمستان تا اوایل بهار، بهترین زمان برای انتقال نهال انجیر سه فصله، درون زمین است.

کود مناسب برای نهال

برای بهره‌ وری بیشتر نهال انجیر سه فصله، باید به خاک موجود اکتفا نکرد و جهت تقویت نمودن خاک، به آن کود مناسب اضافه نمود. کودی برای نهال انجیر سه فصله مناسب است که، حاوی ترکیبات آلی مانند، پتاسیم، روی، منیزیم، آهن و دیگر ترکیبات معدنی باشد. زمانی‌ که کودها، با توجه به دستورالعمل‌ های خاص خود، در زمان مناسب به نهال انجیر سه فصله داده می‌ شوند، در رشد و کیفیت میوه نهال انجیر سه فصل تاثیرگذار بوده و می‌ تواند، در طول سال و به‌صورت سه فصل، باردهی چشمگیری داشته باشد.

ارتفاع درخت در طول عمر

اگر تمام شرایط لازم برای نهال انجیر سه فصله مهیا باشد و سرمای شدید بر منطقه حکم‌فرما نشود، و نهال دوره یخبندان را طی نکند، می‌ توان گفت که این نهال جزء نهال‌ های بلند بوده که ارتفاع آن تا ۱۰ الی ۱۲ متر نیز می رسد.

هرس درخت

هرس نهال انجیر سه فصله انواع مختلفی دارد. به‌طور مثال، برخی از هرس ها را، هرس مراقبت، برخی دیگر را هرس زیبایی، و نوع دیگر را، هرس باردهی می‌نامند. در هرس مراقبت، به‌طور مکرر، باغدار، نهال انجیره سه فصله را مورد بررسی قرار می‌دهد؛ و اگر شاخه و برگ کوچکی آسیب‌ دیده باشد، آن را از روی نهال حذف می‌کند؛ به این هرس، هرس مراقبت گفته می‌ شود. در هرس مراقبت، با حذف برگ‌ها و شاخه‌های کوچک، امکان سرایت آفت به دیگر برگ‌ های نهال انجیر سه فصله از بین می‌ رود. نوع دیکر هرس، هرس زیبایی می‌ باشد. در این هرس، باغبان سعی می‌ کند، با زدودن شاخ و برگ‌ های اضافی نهال انجیر سه فصله را، شکیل‌ تر و زیبا تر کند. در هرس باردهی، باید اقدام به زدن شاخه‌هایی شود که، فرایند رشد و باردهی شاخه‌ های اصلی را کند، می نماید. این نوع هرس، به تخصص و مهارت نیاز داشته و لازمه آن کسب اطلاعات، از افراد آشنا به حوزه کشاورزی است.انجیر سه فصله برتر نهال

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

با توجه به این‌که نهال انجیره سه فصله نسبت به گرما مقاومت بالایی دارند و در هوای سرد تحمل آن کم است به طوری که در  دمای منفی ۹ درجه به طور کلی صدمه خواهد دید. نهال انجیر سه فصل نیاز سرمایی ندارد.

عمر مفید نهال

نهال انجیر سه فصله، با دوام است و از نظر عمر اقتصادی سال‌ های طولانی می‌ تواند، محصولات زیادی را ارائه دهد؛ و باغدار، با فروش محصول نهال انجیر سه فصل سود زیادی بدست آورد. بنابراین می‌ توان گفت عمر اقتصادی و یا عمر باردهی نهال انجیر سه فصله، شاید بالغ‌ بر ۸۰ سال است.

سن حیات نهال

یک نهال انجیره سه فصله، در صورت مراقبت‌ های بسیار و دادن کودهای آلی و رساندن ترکیبات مغذی نظیر، مواد معدنی به خاک بیش‌ از ۱۰۰ سال عمر می‌ کند. با توجه به این‌ که، خاک به‌ مرور زمان، مواد معدنی آن گرفته می‌ شود و ریشه‌ های نهال انجیر سه فصله، از آن تغذیه می‌ کنند، برای این‌ که، مدت عمر نهال انجیر سه فصله افزایش پیدا کند، نیاز به تزریق کودهای مغذی می باشد.

میزان وزن هر میوه

نمی‌ توان به‌ طور دقیق برای هر عدد محصول نهال انجیر سه فصله وزنی را در نظر گرفت. اما به‌ طور تقریبی می‌ توان، وزنی معادل ۵۰ گرم به هرعدد انجیر متوسط داد و در صورت مرغوبیت زیاد محصول، نهال انجیر سه فصله تا ۸۰ گرم وزن میوه‌ ی این نهال خواهد رسید.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال

اگر بخواهید، نهال انجیر سه فصله، باردهی قابل‌ توجهی داشته باشد؛ و در گل‌ دهی و فرایند رشد و ارتفاع آن مشکلی پیش نیاید، باید ارتفاع از سطح دریا را در نظر گرفت؛ و تا ارتفاع ۱۸۰۰متر از سطح دریا می‌ توان اقدام به کاشت نهال انجیر یه فصله کرد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

شب‌ پره برگ خوار، کنه‌ ها، زنبورهای وحشی، مگس‌ های میوه انجیر، تمامی این‌ موارد، از آفت‌ های نهال انجیر سه فصله به شمار می‌ روند؛ که در طول سال ممکن است به دلایل مختلف، به نهال انجیر یه فصله حمله کنند‌‌. شب پره برگ خوار، اندازه کوچکی داشته و می‌ توانند بر روی برگ نشسته و برگ‌ ها را جمع و به شکل لوله درآورند کنه‌ ها، به درخت می‌ چسبند و با یک رشد بسیار بالا کل باغ انجیر سه فصله را درگیر می کنند. این‌ها مواردی هستند که نهال انجیر سه فصله را در معرض خطر قرار می دهند. برای مصون ماندن از حمله  این آفت‌ ها و بیماری‌ های مختلف، بهتر است که، از محلول‌ ها و سموم متناسب، برای از بین بردن این آفت‌ ها استفاده گردد و در زمان کاشت نهال، حمله این آفت‌ ها در نظر گرفته شود.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

اگر تمامی شرایط برای نهال انجیر سه فصله، مهیا گردد و مواد مغذی از طریق ریشه‌ها به کل درخت رسیده باشد، می‌ توان گفت، این نهال در هر هکتار بالغ بر ۱0 هزار کیلو محصول می‌ دهد.

شروع باردهی محصول

همان‌طور که از نام این نهال بر می آید، نهال انجیر سه فصله، در سه فصل میوه می‌ دهد. در فصل تابستان، پاییز و زمستان می‌ توان شاهد، میوه‌ های نهال انجیر سه فصله بود. به‌ طوری‌ که شروع میوه دهی نهال انجیر سه فصله از تابستان آغاز و تا اوایل زمستان ادامه دارد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

نهال انجیر سه فصله، خود می تواند گرد زایی و سپس باروری داشته باشد، اما می توان جهت جلوگیری از ریزش برگ ها، از ارقام مختلف انجیر درون باغ کاشت.انجیر سه فصله برتر نهال

مدت آبیاری

مدت زمان آبیاری به شرایط نهال بستگی دارد، اگر نهال در منطقه ای پر باران باشد به گونه ای که در سال بارش های خوبی وجود داشته باشد، نهال انجیر سه فصله نیاز به آبیاری ندارد، در غیر این صورت باید هر ۱۰ الی ۲۰ روز تا عمقی مشخص، به نهال انجیر سه فصله آب داد. اگر نهال انجیر، مشکل کم آبی داشته باشد، برگ های آن از حالت سبز بودن خارج می شوند.

روش صحیح آبیاری

می توان از آبیاری قطره ای به میزان مشخص، برای آبیاری نهال انجیر سه فصله استفاده کرد.

زمان گلدهی درخت

در تابستان گلدهی نهال انجیر سه فصله شروع می شود، و تا اوایل زمستان به صورت متناوب می توات بر روی نهال انجیر سه فصله گل ها را دید.

زمان برداشت

نهال انجیر سه فصله در سال، سه مرتبه امکان برداشت دارد، اولین برداشت از اوایل تیر ماه شروع می شود، و آخرین برداشت در اوایل فصل زمستان است.

خرید نهال انجیر سه فصله

خرید نهال انجیر سه فصله، از نظر اقتصادی برای باغدار مقرون به صرفه است و می تواند در قبال پرداخت، قیمت نهال انجیر سه فصله، آن را تهیه و در سه ماه از سال اقدام به فروش محصول آن کند. فروش نهال انجیر سه فصله در نهالستان، با کیفیت بالا در معرض فروش، مشتریان می باشد.

قیمت نهال انجیر سه فصله

قیمت نهال انجیر سه فصله توسط مشاوران فروش نهال انجیر سه فصله به صورت تلفنی به مشتریان ارائه می شود. اگر تصمیم به خرید نهال‌ انجیر سه فصله دارید، می توانید با گرفتن تماس، از جزئیات مربوطه، اطلاعات کسب کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال انجیر سه فصله: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال