%14

نهال انگور شاهانی 2: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

39,000 تومان

خاستگاه : ایران
شروع باردهی : بعد از سال اول یا دوم کاشت
زمان گلدهی :-
فاصله کاشت نهال : 3*2 متر
میزان باردهی در هکتار : –
ارتفاع از سطح دریا: ۱۲۶۵ متر
پایه نهال : پایه رویشی و بذری
گرده افشان :خود گرده افزا
میزان آبیاری : 15 تا 20 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 1 تا 4 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال انگور شاهانی 2

انگور شاهانی از نظر اندازه حبه کوچک و در برخی مواقع متوسط می باشد، سایز خوشه های نهال انگور شاهانی، به نسبت دیگر انواع نهال انگور، کوچک تر بوده، و رنگ آن را می توان، سورمه ای و یا آبی متمایل به مشکی دانست. حبه های متوسط و کوچک انگور شاهانی به صورت فشرده، درون خوشه قرار گرفته اند. انگور شاهانی، دارای طعمی خوشمزه و بوی طبیعی خوبی می باشد، که برای مصارف مختلف می توان از آن استفاده نمود.

خاستگاه محصول نهال انگور شاهانی 2

خاستگاه اصلی انگور را می توان کشور های آسیایی دانست، و نهال انگور شاهانی به طور وسیع در ایران و استان سیستان بلوچستان وجود دارد. آب و هوای این منطقه، تاثیر فوق العاده برای کشت نهال انگور شاهانی خواهد داشت.

پایه اصلی نهال نهال انگور شاهانی 2

با توجه به وجود دو پایه رویشی و بذری و روش های متفاوت در ارتباط با این نوع پایه ها، می توان گفت که نهال انگور شاهانی را، می توان بر طبق دو پایه کاشت. از آن جایی که اگر خود بخواهید، انگور با پایه بذری را از دانه آن به دست آورید، زمان می برد، پیشنهاد می شود که اقدام به خرید نهال انگور شاهانی کنید.

 

نهال انگور شاهانی 2- برتر نهال

ویژگی نهال نهال انگور شاهانی 2

ویژگی محصول نهال انگور شاهانی این است که، می توان مدت زمان بیشتری اقدام به نگهداری آن نمود، دلیل نیز پوست ضخیم این انگور، نسبت به مدل های مشابه است. ویژگی دیگزی که می توان برای نهال انگور شاهانی در نظر گرفت، گوشتی بودن میوه این نهال است، نهال انگور شاهانی علاوه بر گوشتی بودن، در مقایسه با دیگر انگورها گوشتی سفت دارد. شاخه های نهال انگور شاهانی عموما قهوه ای می باشد.
اطلاعات تماس با  نهالستان برتر نهال

آب و هوای مناسب برای کاشت

به نوعی می توان نهال انگور شاهانی را ، نهالی سازگار با شرایط آب و هوایی مختلف دانست. نهال انگور شاهانی به سرمای شدید نیاز ندارد، بلکه یک هوای سرد ملایم می تواند، سبب رشد بیشتر نهال انگور شاهانی و به ثمر دهی نهال انگور کمک کند؛ البته بستگی به نوع انگور نیز دارد، برخی از نهال های انگور در برابر سرما دارای استقامت بالا می باشند، برخی دیگر به آب و هوای معتدلی علاقه مند هستند، که در آن مقداری رطوبت وجود داشته باشد.

فاصله مناسب برای کاشت

با توجه به این‌ که نهال انگور شاهانی حالت پیچکی شکل دارد، بهتر است که، بین هر کدام از نهال انگور فاصله ۲ تا ۳ متری ایجاد شود، تا شاخه‌های هر کدام از نهال انگور شاهانی، درهم پیچیده نشود، و رشد را با مشکل رو به‌ رو نکند. لازم به ذکر است که، برای هر کدام از نهال انگور، باید اقدام به حفر یک گودال در حدود ۴۰ سانتی‌متر نمود؛ پس از آن، گودال‌ها را با فاصله ۲ تا ۳ متر، بر اساس فضای باغ، قرار داده شود، سپس اقدام به منتقل کردن نهال انگور شاهانی در هر کدام از این گودال‌ ها گردد.

 

خاک مناسب

به‌طورکلی، انگور قابلیت کشت در خاک‌های مختلف را دارد؛ اما برای این‌که بتوان یک محصول با کیفیت از نهال انگور شاهانی برداشت کرد، باید به حاصلخیز بودن خاک توجه نمود. خاکی برای کشت نهال انگور شاهانی حاصلخیز است که سبک بوده و درصد شوری آن بسیار پایین باشد. به‌نحوی می‌توان گفت، یک خاک شیرین دارای شن، ماسه و رس برای باردهی نهال انگور شاهانی مناسب است. خاکی که ph بالا داشته و میزان شوری آن زیاد باشد, نهال انگور شاهانی در آن رشد می‌کند, اما نمی‌تواند یک محصول سالم و باکیفیت ارائه دهد؛ ازاین‌رو، می‌توان خاک‌های سنگین را با اضافه کردن ترکیباتی نظیر شن، ماسه و یا مواد معدنی دیگر، نظیر کمپوست های مختلف سبک نمود؛ و آن را برای کاشت نهال انگور شاهانی آماده کرد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

برای کاشت اکثر نهال‌ها می‌توان زمان مناسب کاشت را بعد از پایان تابستان و شروع پاییز تا اواخر بهار در نظر گرفت اما برای کاشت نهال انگور شاهانی، بهترین زمان اواخر زمستان، یعنی موقعی که برف‌ها و باران‌های شدید به اتمام رسیده‌اند، زمان مناسبی است. اگر به هر دلیلی کاشت نهال انگور شاهانی، در اواخر زمستان صورت نگرفت، می توان تا اوایل بهار نیز، شروع به کاشت نهال انگور شاهانی کرد و این زمان نیز مناسب کاشت نهال انگور  شاهانی می‌ باشد.

نهال انگور شاهانی 2- برتر نهال

کود مناسب برای نهال

برای این‌که نهال انگور شاهانی بتواند باردهی قابل‌توجهی داشته باشند، نیاز است که، به آن کودهای تقویتی رسانده شود. اما باید در هنگام کود دادن به نهال انگور شاهانی دقت کافی صورت گیرد؛ و کودها با خاک آمیخته گردند؛ و بر روی ریشه‌های نهال انگور شاهانی ریخته شود. لازم به ذکر است که، در جریان کوددهی باید احتیاط‌ های لازم صورت‌ گرفته، تا کودها به ساقه‌ های نهال انگور شاهانی، برخورد نکنند؛ زیرا با برخورد کود به گل‌ها و ساقه ها، به نهال انگور شاهانی آسیب وارد خواهد شد.

ارتفاع درخت در طول عمر

برای ارتفاع دارای یک رقم حداکثری و یک رقم حداقلی است، به این صورت که نهال انگور شاهانی، در زمان پایان پذیرفتن رشد خود، به‌صورت حداقل ۱ متر و تا حداکثر ۴ متر ارتفاع خواهد داشت.

هرس درخت

برای هرس درخت انگور باید ابتدا زمان مناسب را در نظر گرفت. به این صورت که، در هر زمانی نباید اقدام به هرس نهال انگور شاهانی نمود؛ زیرا بازدهی لازم از هرس بدست نخواهد آمد. بهتر آن است که، هرس نهال انگور شاهانی برای افزایش باردهی باشد. به این صورت که، اگر شاخه‌هایی بر روی نهال انگور شاهانی هم باقی بماند، ممکن است که، این شاخه‌ها باعث کند شدن فرآیند رویش و باردهی در شاخه‌های اصلی نهال انگور شاهانی شود و این میوه نهال انگور شاهانی را در زمان برداشت، به‌طرز چشمگیری کاهش دهد. به‌همین دلیل، باغداران بعد از کاشت نهال انگور، باید درصدد هرس آن برآیند. هرس باید تخصصی باشد که، به نهال انگور شاهانی آسیب وارد نکند، بهتر است در زمان خرید نهال انگور از متخصصینی که در زمینه فروش نهال انگورشاهانی فعال هستند، جزئیات هرس دقیق را پرسید.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

به‌طورکلی، می‌توان گفت، نهال انگور شاهانی در برابر سرمایه متوسط و نسبتاً زیاد از خود، عکس‌العمل منفی نشان نخواهد داد؛ اما آنچه که باید بیان شود این است که، بهترین ثمر را می‌توان از آن نهالی به دست آورد که در آب‌ و هوای نسبتاً آرام و ملایم زمستانی، و گرمای تا حدودی مناسب تابستانی، درحال‌رشد است؛ اما برای این‌ که یک درجه دمای مناسب برای نهال انگور شاهانی در نظر بگیریم، می‌توان گفت که این نهال انگور، در دمای منفی ۱۵ درجه زمستانه، و مثبت ۴۰ درجه تابستانه، می تواند بدون هیچ مشکل اقدام به رشد، برگ دهی و میوه دهی کند.

عمر مفید نهال

یک نهال انگور شاهانی توانایی دادن میوه را تا بیشتر از یک قرن دارد؛ به این صورت که، می‌توان عمر بیشتر از صد سال، برای نهال انگور شاهانی در نظر گرفت. عمری که در آن نهال انگور شاهانی، میوه‌ های پربار داده، و باغدار از فروش محصول نهال انگور شاهانی می‌ تواند کسب سود کنند.

سن حیات نهال

سن دقیقی نمی‌توان برای نهال انگور شاهانی در نظر گرفت، اما به‌ طور تقریبی می‌ توان گفت که، نهال انگور شاهانی بیشتر از ۱۵۰ سال عمر می‌ کند؛ اما در این مدت حیات، نهال انگور شاهانی دیگر، باردهی و ثمردهی قابل‌توجهی ندارد و امکان فروش محصول آن میسر نخواهد بود؛ زیرا کیفیت و مرغوبیت لازم در این سن را ندارد.

نهال انگور شاهانی 2- برتر نهال

میزان وزن هر میوه

وزن هر میوه نهال انگور شاهانی، به وزن خوشه آن بستگی دارد؛ و خوشه‌ ها نیز متفاوت هستند؛ به این صورت که؛ بر روی نهال انگور شاهانی، می‌ توان خوشه‌ های انگور با حبه های متراکم، در وزن‌های مختلف را شاهد بود.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت

اگر نهال انگور شاهانی، در ارتفاع کمتر از ۱۲۶۵ متر، از سطح دریا کاشته شود؛ بازدهی قابل‌ توجهی از نهال انگور شاهانی برداشت نخواهد شد؛ زیرا در ارتفاعی کمتر یا بیشتر از سطح دریا، شرایط جوی و آب‌ و هوایی مناسب نهال انگور شاهانی نخواهد بود. وقتی شرایطی مانند، نور، دما، فشار هوا و دیگر متغیرهای مطلوب فراهم نباشد میوه حاصل از نهال انگور شاهانی، مرغوبیت نداشته و شاید نهال انگور  شاهانی به باردهی نیز نرسد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری

آفت‌های مختلفی وجود دارد که نهال انگور شاهانی را تهدید می‌ کند. به‌طور مثال، قارچ‌ ها می‌ توانند، به برگ‌ ها شاخه‌ ها و حتی ریشه‌ها و میوه نهال انگور شاهانی آسیب وارد کنند؛ و به همه این موارد حمله کنند. آن‌ ها بر روی برگ‌های نهال انگور شاهانی قابل‌مشاهده هستند، آفت‌ ها به‌ صورت لکه‌های مختلف، زرد، سفید و سیاه بوده که هر کدام، می‌توانند میوه و برگ نهال انگور شاهانی را مورد آسیب قرار دهند. برای از بین بردن این آفت‌ها می‌ توان از روش‌ ها و کودهای مناسب جهت برطرف کردن استفاده کرد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

به‌طور معمول، اگر تمام شرایط لازم برای رشد نهال انگور شاهانی مهیا باشد و هوای مورد نیاز، همراه با مواد مغذی درون خاک، به ریشه‌ های نهال انگور شاهانی برسد می‌ توان گفت، محصول این نهال در هر هکتار، قادر به ارائه حجم بیشتر از پنجاه هزار کیلو انگور را دارد.

شروع باردهی محصول

به‌صورت تقریبی می‌توان گفت، بر اساس نوع آب‌وهوایی که نهال انگور شاهانی در آن رشد می‌کند؛ و طی یک‌ سال و پس‌از منتقل کردن نهال درون خاک، و یا نهایت دو سال، می‌ توان انتظار باردهی از نهال انگور شاهانی را داشت. بنابراین، زمان شروع محصول دهی یا باردهی نهال انگور شاهانی، ۱ الی ۲ سال بعد از کاشت می باشد. اما حجم و میزان محصول، بستگی به رشد نهال انگور شاهانی، ارتفاع، شاخ و برگ‌ها، نوع خاک و سایر متغیر های دیگر دارد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

بیشتر انگورهایی که در ایران کاشت می‌ شوند، خود قابلیت باروری دارند. و به گرده زا نیاز ندارند؛ اما نکته ای که باید مطرح شود این است که، آب و هوا برای گرده‌افشانی مهم می باشد، با توجه به این‌که گرده‌ها، داخل گل‌ها صورت می‌گیرد؛ اما اگر هوا دارای رطوبت کم باشد، می‌توان گفت که، گرده‌افشانی با کیفیت بالاتر صورت می‌ پذیرد و در مواقع برداشت، خوشه ها تنک نخواهند بود.

مدت آبیاری

با توجه به این‌ که، نهال انگور شاهانی نسبت‌ به شرایط کم‌ آبی، دارای استقامت بالایی است؛ اما می‌توان گفت که، این نهال به هر ۱۵ تا ۲۰ روز، آب نیاز دارد؛ ولی همین مورد نیز قطعی نیست و به شرایط مختلفی بستگی دارد؛ که شرایط بیان‌‌ شده شامل جنس خاک، نوع اقلیم، نحوه تابش نور خورشید، میزان باد، جهت‌های باد و غیره بوده که تمامی این موارد، میزان و مدت آبیاری را تحت تاثیر قرار خواهند داد. بارندگی سالانه ۲۷۰ تا ۱۱۰۰ میلی لیتر می توانند تامین کننده آب مورد نیاز نهال انگور شاهانی در زمستان باشد.

روش صحیح آبیاری

روش‌های مختلفی جهت آبیاری نهال انگور شاهانی وجود دارد؛ اما در میان آن باید روشی را انتخاب کرد که، نه آب زیاد به ریشه برساند و نه این‌که ریشه را دچار کم‌آبی کند. اما باید به یک سری نکات، قبل‌از آبیاری توجه نمود. به این صورت که، آیا اکنون نهال انگور شاهانی در دوره شکفتن و رشد جوانه ها است؟ در این مرحله برای شکفتن و رشد جوانه، نیاز به مقداری آب وجود دارد؛ پس باید دقت شود که آیا روشی که برای آبیاری نهال انگور شاهانی انتخاب‌شده، قادر به دادن آب مطلوب به نهال، برای رشد و شکفتن است یا خیر، به همین دلیل، شیوه مناسب آبیاری اهمیت زیادی خواهد داشت.

زمان گلدهی درخت

فصل بهار زمان شروع گل‌دهی نهال انگور شاهانی می‌ باشد. در این فصل ما می‌ توانیم گل‌های زیادی بر روی نهال انگور شاهانی ببینیم.

زمان برداشت

زمان دقیقی نمی‌توان برای برداشت محصول از نهال انگور  شاهانی در نظر گرفت اما، شرایط آب‌وهوایی مختلف، نوع خاک و دیگر متغیرها در رسیدن میوه نهال انگور شاهانی تاثیرگذار هستند؛ ولی قبل‌از این‌ که، اقدام به برداشت انگور از این نهال انگور شاهانی شود، باید از رسیدن و شیرین شدن میوه نهال انگور شاهانی اطمینان بدست آورد؛ زیرا اگر نرسیده، اقدام به برداشت محصول کنید، ممکن است که مزه انگور ترش باشد، و میوه این نهال انگور، به این صورت نیست که، بعد از مدتی شیرین شود؛ بلکه همین‌ طور ترش خواهد ماند؛ و می‌ توان به‌ طور میانگین گفت که، زمان برداشت انگور از مرداد ماه آغاز می‌ شود.

خرید نهال انگور شاهانی 2

در زمان خرید نهال انگور شاهانی، باید به نهالستان های تخصصی در حوزه کاشت نهال مراجعه نمود. البته تعداد زیادی از نهالستان‌ ها، امروز علاوه‌ بر اقدام به فروش حضوری، پتانسیل فروش نهال انگور شاهانی را به‌صورت غیرحضوری نیز دارند. به‌همین دلیل افرادی که، تمایل به خرید نهال انگور شاهانی دارند می‌ توانند با توجه به قیمت نهال انگور شاهانی، آن را از یک نهالستان دارای مجوز جهاد کشاورزی تهیه نمایند.

قیمت نهال انگور شاهانی 2

در اکثر مواقع هنگام خرید از یک نهالستان معتبر، می‌توان گفت، قیمت نهال انگور شاهانی بیان‌کننده ویژگی‌ ها و مرغوبیت نهال انگور شاهانی است، بنابراین حساسیت نسبت به قیمت نهال انگور شاهانی، می تواند، پیامد خرید یک نهال انگور شاهانی بی کیفیت باشد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال انگور شاهانی 2: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال