%14

نهال انگور فخری : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

39,000 تومان

خاستگاه : ایران
شروع باردهی : بعد از سال اول تا دوم کاشت
زمان گلدهی : زوده گلده- اوایل بهار
فاصله کاشت نهال : 2 تا 4 متر
ارتفاع از سطح دریا: 500 تا 1300 متر از سطح دریا
پایه نهال : –
گرده افشان :-
میزان آبیاری : 12 تا 20 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : –

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مویز یکی از تنقلات بسیار مورد علاقه ی ما ایرانیان بوده که به اعتقاد بسیاری باعث افزایش هوش وحافظه می شود، انگوری که از آن مویز تهیه می شود انگور فخری است که یکی از ارقام بسیار پر بازده و با کیفیت انگور ایرانی می باشد، استفاده از این انگور به صورت مصرف تازه خوری یا به صورت خشک شده تحت عنوان مویز در بین ایرانیان بسیار پر طرفدار است.

مشخصات و خصوصیات نهال انگور فخری

نهال انگور فخری دارای خوشه های کوتاه و تپل و دارای دانه بندی درشت می باشد، دانه ها همچنین پوست ضخیم و هسته ی درشت دارد، برای بسیاری هسته دار بودن انگور جالب نبوده اما مطالعات اصلاح ژنتیک توانسته واریته های پارتنوکارپ این انگور را تولید کند، اما به طور کلی واریته ی اصلی انگور فخری هسته دار است.

خاستگاه اصلی نهال انگور فخری

یکی از ارقام انگور بومی ایران انگور فخری می باشد، قدمت پرورش انگور فخری در ایران همسو با قدمت مصرف مویز در بین ایرانیان می باشد، با توجه به شرایط آب و هوایی و خاک مورد علاقه ی این درخت می توان گفت درخت انگور فخری در واقع بومی مناطق کوهستانی در ایران است.

پایه اصلی نهال انگور فخری

در رابطه با انتخاب پایه ی اصلی برای کشت انگور فخری باید به شرایط خاک و شرایط محیطی منطقه ی مورد نظر توجه داشت، با توجه به بومی بودن انگور فخری این رقم انگور خود می تواند به عنوان پایه در خاک کاشته شود چرا که می تواند در برابر شرایط خاص مناطق مختلف ایران مقاومت داشته باشد، برای دریافت مشاوره جهت انتخاب پایه ی مناسب می توانید با استفاده از شماره های درج شده با مشاوران ما در ارتباط باشید.

نهال انگور فخری- برتر نهال

ویژگی نهال انگور فخری

یکی از مهمترین ویژگیهای انگور فخری قابلیت ماندگاری بالای آن در انبار می باشد، این قابلیت به واسطه ی پوست ضخیم حبه های انگور ایجاد شده که باعث می شود انگور به راحتی رطوبت خود را از دست نداده و یا به راحتی دچار آسیب و پژمردگی و یا پوسیدگی به وسیله ی عوامل قارچی ساپروفیت نشود، البته باید توجه داشت که انگورهای ضربه خورده که دچار ضخم یا پارگی در پوست خود شده اند می توانند به سرعت دچار پوسیدگی شوند بنابراین چنانچه قصد انبار داری طولانی مدت دارید بهتر است تنها انگورهایی که کاملا سالم هستند را وارد انبار کنید.

اطلاعات تماس با  نهالستان برتر نهال

 

آب و هوای مناسب برای کاشت

انگور فخری برای باردهی بهتر و مناسب تر شرایط کوهستانی و یا شرایط گرم را می پسندد، انگور فخری گرمای تابستان را دوست دارد و در برابر سرمای زمستان مقاومت خوبی از خود نشان می دهد، از آنجایی که تابش نور خورشید به حبه های انگور در زمان رسیدن بسیار اهمیت دارد زمینی که برای احداث تاکستان مورد استفاده قرار می گیرد بهتر است شیب جنوبی داشته باشد تا در زمان رسیدن میوه بالاترین میزان دریافت نور خورشید را داشته باشد.

فاصله مناسب برای کاشت

مناسب ترین فاصله برای کشت نهال انگور فخری فاصله ای است که در سالهای پیش رو بر روی هم سایه اندازی نداشته باشند چرا که همانطور که اشاره شد حبه های انگور برای رسیدگی و رنگ گیری بهتر به نور مستقیم خورشید نیاز دارند لذا مناسب ترین فاصله برای درختان انگور فخری بین دو تا چهار متر در نظر گرفته می شود.

خاک مناسب

خاک مناسب برای رشد بهتر درختان انگور فخری خاکی است که بتواند آب را به سرعت از خود عبور دهد، بنابراین شنی و سبک بودن خاک یکی از مهمترین ویژگیهای خاک باغ انگور فخری می باشد، انگور فخری به شوری و قلیایی بودن خاک اهمیتی نداده و در برابر این شرایط مقاوم است، بنابراین انتخاب این رقم برای مناطقی که شوری خاک بالایی دارند یا میزان بالایی آهک در خاک منطقه وجود دارند انتخاب هوشمندانه ای خواهد بود.

نهال انگور فخری- برتر نهال

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

نهال انگور فخری به سرمای زمستان مقاوم است بنابراین نهال این انگور را می توان در زمستان و قبل از باز شدن جوانه ها به زمین اصلی منتقل کرد، در زمان کاشت نهال انتخاب تاریخ بسیار اهمیت دارد، باغداران عزیز باید با مراجعه به سازمان هواشناسی منطقه ی خود آرام ترین روز زمستانی بدون باد و بارندگی را برای کاشت نهال انتخاب نمایند و قبل از رسیدن به این تاریخ تمامی کارهای مربوط به خرید نهال انگور فخری را به انجام برسانند.

کود مناسب برای نهال

تمامی درختان انگور به واسطه ی قندی و شیرین بودن میوه های خود و رشد رویشی زیادی که دارند برای رشد بهتر و خوش طعم تر شدن میوه نیاز بالایی به عنصر ازت در خاک دارند، شما باید با انجام تجزیه ی خاک میزان عنصر ازت به صورت در دسترس و غیر قابل دسترس را تعیین کنید و طبق توصیه های مشاور خاک شناس و تغذیه ی درختان نسبت به تامین کمبود ازت خاک یا در صورت نیاز اصلاح بافت خاک اقدام نمایید.

ارتفاع درخت در طول عمر

درخت انگور فخری رونده بوده و رشد قدی زیادی دارند اما باغداران صنعتی با فراهم نمودن تکیه گاه و هرسمناسب با نگه داشتن شاخه های رویشی سال جاری و یک ساله و دو ساله رشد را به باروری محدود کرده و اجازه ی رشد بیش از اندازه و بدون باردهی را به درخت نمی دهند.

هرس درخت

هرس درختان انگور فخری اهمیت بسیار بالایی دارد، شاخه هایی که بیش از دو سال عمر داشته باشند بارده نبوده برای باردهی بیشتر باید هرس با هدف نگهداری شاخه های یکساله و دوساله و هرس شاخه های پیر با هدف تولید شاخه های جدید و بارور صورت پذیرد. درخت انگور فخری برای باردهی بهتر و پر شدن ودرشت شدن دانه ها نیاز به یک هرس وسط فصل نیز دارد که به طور معمول در تیرماه انجام می شود.

نکته ی دیگری که در هنگام هرس باید به آن توجه داشت هرس با هدف جذب نور بیشتر به ویژه در فصل رسیدگی میوه است و در آخر رعایت بهداشت زراعی و تعیین تاریخ مناسب برای انجام هرس بسیار اهمیت دارد، مناسب ترین تاریخ برای انجام هرس در پاییز پس از ریزش برگها تا زمستان قبل از باز شدن جوانه ها بوده و باید تاریخی را انتخاب کرد که چند روز از آخرین بارندگی و بارندگی بعدی فاصله داشته و شرایط جوی کاملا آرام و بدون باد باشد.

در رابطه با رعایت بهداشت زراعی پس از انجم هرس که شامل خارج کردن شاخه های بریده به بیرون از باغ و سوزاندن آنها می شود باید بدانید در صورت رعایت نکردن بهداشت زراعی هرس با دستان خود به افزایش بیماریهای قارچی و آفات شاخه در فصل بعدی دامن زده اید.

نهال انگور فخری- برتر نهال

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

انگور فخری پس از گذراندن دو تا سه ماه سرمای زیر هفت درجه سانتی گراد نه تنها نیاز سرمایی خود برای باز شدن جوانه ها را تامین می کند بلکه نسبت به سرمای زمستان و گرمای زیاد تابستان مقاومت کافی به دست می آورد.

عمر مفید نهال

درختان انگور به طور متوسط از دسته درختان با عمر طولانی باردهی می باشند، درخت انگور فخری تا 50 سال عمر مفید دارد البته در یکی دو سال اول پس از کاشت نهال میزان باردهی متناسب با تعداد شاخه های بارور بوده وشاید در حد ده خوشه باشد، اما پس از گذشت حدود دو سال و تغذیه و هرس مناسب درخت به باردهی اقتصادی و مفید می رسد.

سن حیات نهال

سن حیات نهال انگور فخری بسیار بیشتر از سن مفید و اقتصادی انگور بوده اما در باغداری صنعتی بهتر است پس از طی شدن سن مفید این درختان با نهالهای جوان جایگزین شوند تا هر چه سریعتر کاستی باروری در واحد سطح جبران شود.

میزان وزن هر میوه

با توجه به درشت بودن حبه های انگور فخری و هسته دار بودن آنها وزن هر خوشه بالا و حدود 350 گرم می باشد.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال

ارتفاع متفاوت از سطح دریا منجر به تامین شرایط آب و هوایی متفاوت خواهد شد و بنابراین تعیین ارتفاع مناسب از سطح دریا به گونه ای غیر مستقیم اشاره به آب و هوای مناسب برای کاشت درختان انگور فخری دارد، مناسب ترین ارتفاع از سطح دریا برای احداث تاکستان با نهال انگور فخری ارتفاع 500 تا 1300 متر از سطح دریا بوده که به مناسب بودن شرایط آب و هوایی گرم اشاره دارد.

 

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

آفاتی همچون شته و کرم میوه از آفات رایج انگور فخری هستند، قاعدتا رعایت نکردن اصول مراقب و نگهداری صحیح منجر به افزایش آفات در سال بعد خواهد شد، این اصول شامل سم پاشی دوره ای و منظم و حذف شاخ و برگهای آلوده ی ریخته کف باغ می باشد.

بیماری سفیدک پودری یکی از بیماریهای خسارت زننده بر روی درخت انگور فخری می باشد، در صورت کنترل نشدن اصولی، این بیماری در هنگام و رنگ گیری میوه و آب گیری ترک خورده و بازار پسندی خود را از دست می دهد، رطوبت به اندازه در باغ می تواند باعث کنترل و افزایش مقاومت درخت انگور فخری در برابر بیماریهای سفیدک کرکی و پودری می شود.

نهال انگور فخری- برتر نهال

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

به تجربه ثابت شده است که هر درخت بالغ انگور فخری در صورت مساعد بودن تمامی شرایط محیطی و تغذیه ای وکنترل آفات و بیماریهای خسارت زننده و انجام هرس اصولی در دوره ی بلوغ خود قادر به تولید 70 کیلوگرم انگور به ازای هر اصله درخت خواهد بود که با یک محاسبه ی سر انگشتی می توان تخمین زد که راندمان تولید درخت فخری به ازای هر هکتار حدود 40 تن است.

شروع باردهی محصول

باردهی درخت انگور فخری در سال پس از کاشت نهال و با رویش شاخه های جوان و یکساله ی بارده امکان پذیر بوده اما طبیعتا میزان باردهی در یکی دو سال اول چشمگیر نبوده و در حد چند خوشه می باشد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

گرده افشانی درخت انگور فخری نیز مانند بسیاری انگورهای دیگر به صورت آزاد و از باغات اطراف انجام می شود.

مدت آبیاری

نهال انگور فخری یکی از کم آب خواه ترین ارقام انگور موجود در بازار است، در یکی دوسال اول پس از کاشت نهال به دلیل سطحی بودن ریشه ها بهتر است که دور آبیاری هفت روزه باشد اما به محظ افزایش حجم و عمق ریشه می توان این فاصله را بین 12 تا 20 روز تنظیم کرد.

روش صحیح آبیاری

بهترین روش آبیاری درختان میوه به ویژه درخت انگور فخری روش آبیاری قطره ای می باشد، در روش آبیاری قطره ای امکان تنظیم دبی خروجی، کنترل هدر رفت آب در مسیر بین درختان و یا به شیوه ی تبخیر وجود داشته و آسان تر بودن استفاده از انواع کود و سم به صورت مخلوط در آب آبیاری باعث مناسب بودن این شیوه ی آبیاری نسبت به سایر شیوه های آبیاری شده است.

 

زمان گلدهی درخت

با توجه به رسیدگی زود هنگام میوه ی انگور فخری، درختان انگور فخری اوایل بهار به گل می نشیند، در این زمان آبیاری و کود دهی درختان به ویژه با آمینو اسید و اسید هیومیک برای باردهی بیشتر اهمیت دارد.

زمان برداشت

میوه ی درخت انگور فخری نسبتا زود رس بوده و میوه آن معمولا در مرداد آماده ی برداشت می باشد.

خرید نهال انگور فخری

در زمان خرید نهال انگور فخری علاوه بر توجه به شناسنامه دار بودن نهال باید به سلامت نهال و عاری از بیماری و آفت بودن باید توجه کرد، کسانی که قصد خرید نهال انگور را دارند باید بدانند که تشخیص بسیاری از آفات و بیماریها با چشم غیر مسلح و بدون انجام آزمایشات به خصوص وعلمی امکان پذیر نمی باشد، چه بسا بسیاری از نهالها به ظاهر سالم اند اما ناقل تخم و یا دیگر اشکال زمستان گذران آفات در زیر پوست نهال هستند و یا نماتد مولد گال که داخل ریشه و خاک همره با ریشه ی نهال وجود داشته و به هیچ عنوان بدون گذراندن آزمایشات لازم و استفاده از ابزار تحقیقاتی مناسب قابل تشخیص نیستند.

مراکز فروش نهال انگور فخری باید نهالهای دارای شناسنامه و گواهی سلامت را به مشتریان خود بفروشند، فروش نهال انگور فخری بدون دریاف مجوزهای قانونی قطعا غیر قانونی بوده و عواقب زیست محیطی خطرناکناشی از آن متوجه باغداران سهل انگاری می شود که اقدام به خرید این نهالها کرده اند.

قیمت نهال انگور فخری

یکی از عوامل موثر بر قیمت نهال انگور فخری قیمت روز محصول انگور فخری در بازار خواهد بود، در این شرایط بالا بودن قیمت محصول و افزایش تقاضا برای خرید نهال انگور فخری و احداث باغ منجر به افزایش قیمت نهال انگور فخری خواهد شد برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت نهال انگور فخری می توانید با مشاوران ما با استفاده از شماره تماسهای درج شده در ارتباط باشید و پرسشهای کلیدی دیگر خود را نیز علاوه بر قیمت با آنها در میان بگذارید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال انگور فخری : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال