%14

نهال انگور لعل : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

39,000 تومان

خاستگاه : ایران افغانستان تاجیکستان
شروع باردهی : سال اول کاشت
زمان گلدهی : اوایل فصل بهار
فاصله کاشت نهال : 2*2 متر
میزان باردهی در هکتار : 45 تا 55 تن
ارتفاع از سطح دریا: ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متر
پایه نهال :-
گرده افشان :خود گرده افزا
میزان آبیاری : 2/5 تا 3/5 متر
حداکثر ارتفاع درخت : 15 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال انگور لعل

انگور لعل یکی از شاخص‌ترین ارقام انگورهای صادراتی ایران می‌باشد که در سه رنگ قرمز سیاه و سبز در بازار وجود دارد. دلیل این‌که این نوع انگور در دسته انگورهای صادراتی جای گرفته است بالا بودن زمان ماندگاری و طعم شیرین و آبدار بودن این میوه  و همچنین مناسب بودن قیمت نهال انگور لعل در بازار، است. از لحاظ شکل ظاهری حبه‌های انگور لعل کاملاً گرد و کروی و غالبا رنگ آن سبز متمایل به زرد و طلایی می‌باشد. پوسته رویین که بافت حبه‌ی انگور را دربرگرفته است بسیار نازک می‌باشد و اندازه حبه های آن بسته به شرایطی که درخت در آن رشد کرده‌است از دانه‌های متوسط تا درشت وجود دارند.نهال انگور لعل- برتر نهال

خاستگاه اصلی نهال انگور لعل

از جمله ارقام شاخص نهال لعل در کشور عزیزمان ایران می‌توان به انگور لعل درگز، انگور لعل حسینی و انگور لعل شاهرودی اشاره کرد. خاستگاه اصلی نهال انگور لعل غالباً کشورهای جنوبی خاورمیانه همچون ایران افغانستان و تاجیکستان می‌ باشد که در ایران در شهرهای شاهرود و ایلام و در افغانستان در شهرهای هرات کشت می‌ شود. رنگ حبه های این نهال در هر منطقه با مناطق دیگر تفاوت دارد به‌گونه ‌ای که انگور لعل درگزی به رنگ‌های زرد و طلایی متمایل به سبز روشن، انگور لعل حسینی به رنگ سیاه و انگور لعل شاهرود نیز در رنگ‌های قرمز و سبز یافت می‌ شود. انگور لعل باقلی دانه یکی دیگر از شاخص ترین ارقام انگور می‌ باشد که در منطقه هرات افغانستان کشت می‌ شود که از جمله خوش‌طعم ترین ارقام بی‌دانه انگور است که رنگ بسیار روشن و طلایی و بافت نرم و حساس دارد. نکته حائز اهمیت در خصوص قیمت نهال انگور لعل این است که ارقام مختلف آن قیمت های متفاوتی دارند.

پایه اصلی نهال انگور لعل

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید نهال انگور لعل در مجموعه برتر نهال توسط مهندس سعید قاسمی مورد پژوهش و آزمایش قرار گرفته است که در نتیجه این تحقیقات مشخص شده‌است که این نهال نوعی نهال اصلاح شده و زودبازده می‌ باشد که از مقاوم ترین و دیررس ترین ارقام قلمه تولید شده است. بسته به نوع شرایط آب‌وهوایی و اقلیمی محیطی که در آن کاشته می‌شود می‌توان از سال اول کاشت از محصول آن بهره گرفت به همین علت خرید و فروش نهال انگور لعل در این‌مجموعه به شدت رونق دارد.

ویژگی نهال انگور لعل

اگر بخواهیم در خصوص مشخصات ظاهری نهال انگور لعل سخن بگوییم می‌ توان گفت که دارای برگ‌های پنجه‌ای کرکی می‌ باشد. خوشه‌های انگور این نهال به‌صورت کشیده با اندازه های بزرگ و متراکم هستند. این نهال دارای بوته و ریشه‌ای بسیار مقاوم می‌ باشد و شاخه‌ های نهال انگور لعل رشدی روند با سرعت متوسط دارد. یکی از بارزترین ویژگی‌ها در خصوص نهال انگور لعل این است که به فرم‌های مختلف پاچراغی، داربست طور و خزنده رشد می‌ یابد.

اطلاعات تماس با  نهالستان برتر نهال

آب و هوای مناسب برای کاشت

مناطقی از کشورمان که فصل رشد طولانی‌تری دارند مناسب‌ترین منطقه و اقلیم برای کشت نهال انگور لعل می‌ باشند. زآن‌جایی‌که این نوع نهال انگور همانند ارقام دیگر نهال انگور به شرایط آب و هوایی و سرمای زیاد و همچنین شرایط کم آبی مقاوم است، گزینه خوبی برای کشت در مناطق معتدل نیمه سردسیری می‌ باشد. میان رس، دیررس و زودرس بودن این نهال کاملاً بستگی به شرایط آب‌وهوایی و اقلیمی منطقه کشت دارد که البته این نهال را نمی‌ توان در دسته نهال‌های زودرس جای داد.

 

فاصله مناسب برای کاشت

یکی از مهم‌ترین عواملی که در تعیین فاصله مناسب برای کاشت نهال انگور لعل ذکر شده‌است؛ میزان بادگیر بودن منطقه می‌ باشد، همچنین میزان شیب منطقه در اولویت دوم این انتخاب قرار دارد. در مناطق بادگیر با شیب متوسط نهال انگور لعل را با فاصله ۲ در ۲ متر از یکدیگر می کارند و در زمین های صاف و یکدست که میزان وزش باد متعادل است نهال ها را در فواصل بیشتری از یکدیگر می کارند. در هنگام خرید نهال انگور لعل به این موارد دقت کنید.

خاک مناسب

نهال انگور لعل در دسته نهال‌های کاملاً سازگار با شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی و حتی خاک می‌ باشد؛ به‌گونه‌ای که این نوع نهال در خاک‌های آهکی،خاک‌های سنگین، خاک‌های سبک، خاک‌های رسی و غیره می‌ تواند محصولی مرغوب تولید کند. اما مناسب‌ترین خاک برای این رقم نهال انگور خاک‌های سبک روسی می‌ باشند که آب را در اعماق خود نفوذ می‌ دهند و امکان جذب آب از طریق ریشه و رساندن آن به ساقه و شاخه‌ها فراهم می‌ شود.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

مناسب‌ترین زمان برای کاشت قلمه‌های انگور لعل که از قبل در مخازن مخصوص سرما دیده‌اند و ریشه‌دار شده‌اند اواخر فصل زمستان می‌ باشد. قبل‌از کاشت نهال انگور لعل باید خاک را برای فرایند کاشت کاملاً آماده کنید؛ برای آماده‌سازی خاک بهتر است فرایند کوددهی و زهکشی را انجام دهید. برای این‌که از محصول دهی و باروری نهال خود اطمینان لازم را داشته باشید بهتر است آن را از مراکز فروش معتبر که امکان تضمین قیمت و کیفیت را فراهم آورده اند، خریداری نمایید.

 

کود مناسب برای نهال

ازآن‌جایی‌که اکثر افراد انگور را تحت عنوان ملکه‌ای میوه‌ها می‌ شناسند بهتر است برای باغ خود از نهال‌های مرغوب و زودبازده خریداری کنیم تا بالاترین سطح کیفی از محصول را داشته باشیم؛ برای تحقق این امر بهتر است پس‌از خرید نهال انگور لعل مرغوب و کشت آن فرایند کوددهی را آغاز نماییم. مناسب‌ترین کود برای نهال انگور لعل کودهای ازته می‌ باشند که غنی از مواد معدنی همچون پتاسیم منیزیم کلسیم و روی هستند.

نهال انگور لعل- برتر نهال

ارتفاع درخت در طول عمر

بلندترین ارتفاعی که برای درخت انگور لعل درطول عمرش گزارش شده ۱۵ متر است و این درحالی است که این عدد برای نهال‌های اصلاح‌شده بسیار کم‌تر است؛ زیرا ژن آن‌ها دست‌کاری شده‌است.

هرس درخت

فرایند هرس کردن نهال انگور لعل در سه مرحله می‌ تواند صورت بگیرد؛ در اولین مرحله در اواسط فصل پاییز زمانی‌ که فرایند برگ‌ریزان آغاز شده‌است، مرحله دوم در اواخر فصل زمستان زمانی‌که از برودت هوا کاسته شده‌است و در مرحله سوم اوایل فصل بهار زمانی‌که جوانه ها سبز شده‌اند یا به‌ اصطلاح درخت شکوفه داده است، انجام می‌شود. بریدن شاخه‌هایی که در محل‌های غیراصولی رشد یافته‌اند یا بریدن قسمتی از انتهای شاخه‌های باقی‌مانده در فصل پاییز، بریدن شاخه‌هایی که رشد غیراصولی داشته‌اند، بریدن شاخه‌های خشک‌شده و پاجوش ها، برش شاخه‌های آسیب‌دیده و آفت‌زده ازجمله مراحل هرس کردن برای این رقم نهال می‌ باشد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

با این‌که اکثر ارقام نهال انگور از گونه‌های مقاوم به سرما هستند اما بهتر است برای افزایش بازدهی و کسب محصول مرغوب از آن‌ها نیاز سرمایی آن‌ها را در فصل زمستان برطرف کنیم. این نیاز برای نهال انگور لعل ۳۰۰الی ۴۰۰ ساعت در دمای _۱۰درجه ی سانتی‌گراد می‌ باشد.

 

عمر مفید نهال

نهال انگور لعل نهادی بسیار اقتصادی و پربازده است؛ زیرا عمر مفید این نهال بیش تر از ۷۰ سال می باشد. اگر تصور کنیم که در هر هکتار زمین حدود ۷۰۰ اصله درخت انگور لعل کاشته‌ایم، می‌ توانیم ۴۰ تن محصول را برداشت کنیم.

سن حیات نهال

مجموعه بزرگ برتر نهال اقدام به فروش نهال انگور لعل شناسنامه‌دار با کارت گارانتی دوساله کرده‌است به‌گونه‌ای که سن حیات این نهال تا حدود صد سال است و شما می‌ توانید با خرید آن کسب‌وکاری پرسود را آغاز نمایید.

میزان وزن هر میوه

اگر تصور کنیم که هر نهال انگور لعل پس‌از طی کردن دوره رشد و بلوغ خود چیزی حدود ۱۵ شاخه در عرض یک‌سال داشته باشد، باغدار می‌ تواند خود را برای دریافت ۵۰ خوشه انگور لعل مرغوب با وزن میانگین ۷۰۰ گرم در سال آماده کند.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

برای اراضی کاشت نهال انگور لعل استانداردترین ارتفاعی که از سطح دریا ور نظر گرفته اند ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متر است؛ زیرا خاک در این مناطق قلیایی تر می‌باشد و رشد نهال انگور لعل در این خاک بسیار سریع‌تر صورت می‌ گیرد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

ازآن‌جایی‌که نهال انگور لعل اصلاح‌شده، در برابر آفات و انواع بیماری‌ها مقاوم سازی شده‌است؛ گزینه بسیار مناسب و پرسودی برای کاشت و احداث باغ می‌ باشد. این نوع نهال علاوه‌ بر این‌که در برابر آفات و بیماری‌ها مقاوم سازی شده اند، دربرابر سرمای بیش‌ازحد هوا و یخبندان های زمستانه نیز مقاوم‌سازی شده‌اند به‌همین دلیل از ارتفاع خیلی کمتری برخوردارند.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

یکی از ارقام اقتصادی نهال‌های انگور لعل، نهال‌هایی هستند که ژن اصلاح شده به آن‌ها تزریق شده و تحت عنوان نهال انگور لعل زودبازده در بازار عرضه می‌ شوند. این‌گونه نهال ها از همان سال اول شروع به محصول دهی می‌ کنند و غالباً حدود ۴۵ تن در هر هکتار باردهی دارند. در برخی موارد نیز میزان باردهی این رقم تا ۵۵ تن در هر هکتار گزارش شده‌است.نهال انگور لعل- برتر نهال

شروع باردهی محصول

در قسمت‌های قبلی مقاله گفته شد که مناسب‌ترین زمان برای کاشت نهال انگور لعل انتهای پاییز تا اوایل فصل بهار می‌ باشد. این نهال مقاومت بسیار بالایی در برابر سرمای شدید زمستان و یا بادهای گرم تابستانه دارد و حداکثر گرمایی که می‌ تواند درمواجه با آن تاب آورد ۴۵ درجه سانتی‌گراد در فصل تابستان است. برای مناطقی که در فصل تابستان دماهای بیشتر از ۴۵ درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌ کنند، بهتر است فواصل آبیاری را کم‌تر کنیم تا در انتهای شهریور ماه بتوانیم فرآیند برداشت و باردهی محصول را آغاز نماییم.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

در اوایل فصل بهار که فرایند گرده افشانی به‌صورت آزاد انجام می‌ شود، نهال انگور لعل که در دسته نهال‌های خود گرده افشان جای می‌ گیرد، باگل‌های دوجنسه توسعه‌یافته‌ای که دارند اقدام به گرده افشانی آزاد می‌ کنند؛ به‌گونه‌ای که پنجاه درصد از گل‌های آن به میوه تبدیل می‌ شوند. درواقع رقم مناسب برای گرده‌افشانی این نوع نهال خود نهال لعل است. باغداران برای نهال انگور لعل به‌ازای هر ده درخت یک نهال گرده افشان می‌ کارند که همین تعداد کافی به‌نظر می‌ رسد. زیرا این ارقام باعث افزایش قیمت نهال انگور لعل می شوند.

مدت آبیاری

مدت زمان استانداردی که برای آبیاری نهال های انگور در نظر گرفته شده‌است در فصل‌های ابتدایی سال که هوا تا حدی سردتر می‌ باشد و نور خورشید به میزان کمتری به گیاه می‌ تابد ۲/۵ لیتر و برای فصل‌های میانه سال همچون فصل تابستان که هوا گرم‌تر است و نور آفتاب به‌صورت مستقیم به نهال می‌ تابد ۳/۵لیتر آب احتساب شده‌است، که این رقم که این مقدار بستگی به‌ نظر باغدار و تجربه وی از فرایند باغداری برای نهال انگور لعل دارد. در مناطقی از کشور که میزان بارندگی در فصل‌های تابستان و حتی بهار زیاد است بهتر است میزان آبیاری به درخت را کم‌تر کنیم زیرا آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه درخت می شود‌.

روش صحیح آبیاری

اگر نهال انگور لعل را در مناطق پربارش که بادهای تابستانی زیادی در آن‌جا می‌ وزد، بکاریم بهتر است شیوه آبیاری را دیم انتخاب کنیم زیرا همان‌طوری که گفتیم نهال انگور لعل از گونه‌های مقاوم به خشکی است و می‌ تواند در شرایط کم آبی به رشد و باردهی مطلوب خود ادامه دهد. روش کشت دیم برای نهال انگور یکی از بهینه‌ ترین روش‌ها می‌ باشد و روش دومی که برای این نهال مناسب گزارش شده‌ است روش آبیاری قطره‌ای و سیستمی است.

زمان گلدهی درخت

پس‌از انجام فرایند خودگرده‌افشانی آزاد در اوایل فصل بهار شکوفه‌های نهال انگور به میوه تبدیل می‌ شوند و درواقع فرایند گل‌دهی آغاز می‌ شود.

نهال انگور لعل- برتر نهال

زمان برداشت

در قسمت‌های قبلی مقاله گفتیم که نهال انگور لعل را می‌ توان در دسته نهال‌های میان رس قرار داد. با توجه به ویژگی‌های گفته‌شده از این نهال می‌ توان میوه آن را در اوایل فصل تابستان و میانه تیرماه یا حتی در اواخر فصل تابستان برداشت کرد. نهال انگور لعل قرمز و سبز را در دسته نهال‌های میان رس و نهال انگور لعل سیاه را در دست نهال‌های دیررس جای می‌ دهند. ازآن‌جایی‌که نهال انگور لعل دوره رشد و بلوغ طولانی دارد می‌ تواند گزینه بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد؛ زیرا بازدهی و سوددهی بسیار بالایی دارد‌.

خرید نهال انگور لعل

در ایران سایت های بسیار زیادی اقدام به فروش ارقام‌مختلف نهال انگور با قیمت های مختلف کرده اند اما نمی توانیم بگوییم که تا چه حد می شود به کیفیت آنها تکیه کرد.

مجموعه ما با همکاری با مهندسان برتر و کاربلد در حیطه کشاورزی و باغداری و با کسب مجوز های مربوطه از سازمان های دولتی سعی کرده است که ارقام با کیفیت و مرغوب با مناسب ترین قیمت نهال انگور لعل اصل را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

اگر شما نیز به دنبال یک نهال خوب و با کیفیت و همچنین قیمت مناسب می گردید می توانید از طریق پلهای ارتباطی داخل سایت با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و یا به صورت حضوری اقدام به خرید نهال کنید.

قیمت نهال انگور لعل

در صورتی که قصد خرید و فروش نهال انگور لعل از مجموعه برتر نهال با مدیریت مهندس سعید قاسمی را دارید، بهتر است ابتدا بودجه خود را مشخص کنید زیرا نهالستان ما در همه رنج قیمتی نهال دارد. نهال های یکساله، دوساله و نهال های سه ساله گلدانی هریک از قیمت های مختلفی برخوردارند. درصورت خرید اینترنتی سفارش شماتا حداکثر ۷۲ ساعت کاری به دستتان خواهد رسید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال انگور لعل : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال