%20

نهال بادام سهند : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

36,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : بعد از دو سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 4 الی 5 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 400 متر
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : فرانسیس
  • میزان آبیاری : 15 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 تا 5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات نهال بادام سهند

نهال بادام سهند سنگی یکی از انواع نهال‌های بادام فرانسوی است که مرغوبیت مطلوبی پیدا کرده است. این نهال در مجموعه برتر نهال به فروش میرود. قصد داریم که در این مقاله به بررسی خصوصیات این نهال بادام پردازش کنیم.

اگر قصد خرید نهال بادام سهند را دارید میتوانید همین حالا با ما تماس بگیرید و کارشناسان متخصص برتر نهال به شما مشاوره رایگانی را در این مورد خواهند داد.

خواستگاه بومی :

منطقه میاندواب یکی از مناطق سرسبز و حاصلخیز در کشور عزیزمان ایران است. این شهر خواستگاه بسیاری از نهال ها از جمله نهال بادام سهند است. باغداران و کشاورزان زیادی در این شهر اقدام به تولید این محصول نموده اند.

پایه اصلی نهال  :

برای پیوند بادام سهند معمولا از بادام تلخ استفاده می کنند که بهترین محصول را در پی دارد.

نهال بادام سهند : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ویژگی نهال  :

درختان بادام سهند درختانی برگریز با خوابی مقاوم هستند. این درختان معمولاً 3 تا 4.5 متر بلند می‌شوند و در هنگام گلدهی بسیار زیبا هستند. آنها گلهای معطر، پنج برگ، صورتی روشن تا سفید را از اواخر زمستان تا اوایل فروردین تولید می کنند. گلها خود بارور نیستند. بنابراین برای تسهیل گرده افشانی متقابل با ارقام دیگر به گرده افشانی حشرات و درختان نیاز دارند. اگر قصد خرید نهال بادام سهند را دارید میتوانید همین حالا با ما تماس بگیرید و کارشناسان متخصص برتر نهال به شما مشاوره رایگانی را در این مورد خواهند داد.

فاصله مناسب برای کاشت :

در زمان کاشت درخت بادام سهند درخت را در آفتاب و در پناه بادهای سرد شمالی و شرقی بکارید. خاک ایده آل برای بادام، حاصلخیز و با زهکشی خوب است و مواد آلی فراوانی برای حفظ رطوبت دارد. از آنجایی که شکوفه‌های بادام در اوایل فصل ظاهر می‌شوند، از کاشت در مکان‌های سرد یا کم ارتفاع که سرمازدگی به گل‌ها آسیب می‌زند خودداری کنید. در ایران، بادام سهند در مناطقی با زمستان های معتدل و تابستان های گرم بهترین رشد را دارد. در مناطق سردتر، درخت بادام را در مقابل دیوار آفتابی بکارید، جایی که گرمای دیوار از شکوفه ها در برابر آسیب سرما محافظت می کند. فاصله کاشت مناسب نیز 4 در 4 متر مربع است.

ارتفاع درخت در طول عمر

ارتفاع درخت بادام سهند به 4 تا 5 متر میرسد. اما برای کنترل ارتفاع باید آنها را هرس کرد. درختان بادام سهند به حداقل هرس نیاز دارند. با این حال، اگر باید شاخه های مرده، بیمار یا آسیب دیده را هرس کنید، این کار را زمانی انجام دهید که درخت در زمستان خواب است. در صورت لزوم ساقه ها را نازک کنید تا سر شاخه های باز ایجاد شود و همچنین شاخه هایی که روی تنه رشد می کنند را جدا کنید.

نهال بادام سهند : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی :

معمولا درخت بادام سهند در شرایط بسیار سرد نیز مقاوم است و حتی سرمای تا منفی 20 درجه را نیز تاب می آورد. اما در مناطقی که تابستان های گرمی دارد عملکرد بهتری از خود نشان می دهد.اگر قصد خرید نهال بادام سهند را دارید میتوانید همین حالا با ما تماس بگیرید و کارشناسان متخصص برتر  نهال به شما مشاوره رایگانی را در این مورد خواهند داد.

عمر مفید نهال :

برای عمر مفید این نهال کارشناسان 35 تا 45 سال را در نظر گرفته اند. اما در صورت رسیدگی ها صحیح و اصولی بیشتر هم می تواند باشد.

میزان وزن هر میوه :

از نظر آشپزی، بادام سهند همه کاره است. جدا از اینکه به تنهایی خوشمزه هستند، برای تهیه شیر بادام، کره بادام یا آرد بادام مفید هستند. وزن هر یک از این بادام ها به حدودا ۲/۱ گرم می‌رسد.

نهال بادام سهند : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال :

ارتفاع از سطح دریا معیاری است که منطقه آب و هوایی مناسب برای کاشت گیاه را تعیین می کند. برای نهال بادام بهترین منطقه منطقه ایست که 400 متر ارتفاع از سطح دریا داشته باشد.اگر قصد خرید نهال بادام سهند را دارید میتوانید همین حالا با ما تماس بگیرید و کارشناسان متخصص برتر نهال به شما مشاوره رایگانی را در این مورد خواهند داد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها :

درختان بادام سهند مستعد ابتلا به چندین بیماری از جمله پیچ خوردگی برگ هلو (بادام از نظر ظاهری نزدیک به درختان هلو است) و شانکر.

  • پیچ خوردگی برگ هلو یک بیماری قارچی است که باعث ایجاد تاول های قرمز ناخوشایند روی برگ ها می شود. هاگ ها توسط قطرات باران پخش می شوند، بنابراین در مناطق پر بارندگی، بادام ها اغلب به عنوان درختان فن دار در مقابل دیوار، جایی که درخت دارای سرپناهی است، کاشته می شود. برداشتن و دور ریختن برگ های آلوده به محدود کردن گسترش بیماری کمک می کند.
  • شاخسار های مرده یا چروکیده ممکن است به شانکر آلوده باشند و باید در زمستان هرس شوند.
  • یخبندان احتمالاً به شکوفه آسیب می رساند که در اوایل فصل تحمل می شود. با پرورش درخت بادام سهند در مکانی سرپوشیده و دور از مناطق کم ارتفاع که هوای سرد در آن جمع می شود از این امر جلوگیری کنید.

میزان باردهی محصول در هر هکتار :

درخت بادام سهند در حالت ایده آل می تواند در هر هکتار 4 الی 5 تن محصول تولید نماید.

شروع باردهی محصول  :

میوه های بادام سهند را در اواسط پاییز برداشت کنید. شکافته شدن کپسول های بادام  نشانه خوبی از رسیده بودن آن  است. میوه ها را به مدت چند هفته روی طاقچه یا نیمکت خشک و آفتابی در داخل خانه پخش کنید، که تقسیم میوه ها و برداشتن آجیل ها را آسان تر می کند.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز :

بهترین ارقام  برای گرده افشانی درخت بادام سهند، فرانیس، شکوفه، آذر خوشه ای و یلدا از ارقام گرده افشانی نهال بادام سهند سنگی هستند.

نحوه و مدت آبیاری درخت :

در طول سال اول، درخت بادام سهند را در طول دوره های خشک آبیاری کنید و هر چند روز یک بار آبیاری کنید تا ریشه های عمیق رشد کنند. برای جلوگیری از رقابت برای آب و مواد مغذی، زمین اطراف پایه درخت را از علف های هرز پاک نگه دارید. در حالت ایده آل، یک مالچ سالانه از کمپوست خوب پوسیده به ضخامت 5 تا 8 سانتی متر روی ناحیه ریشه زایی درخت بمالید.

نهال بادام سهند : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان شکوفایی درخت :

شکوفه های بادام سهند کاسه‌ای شکل  و دیرگل هستند، به صورت تکی یا جفتی و تا 5 سانتی‌متر قطر دارند. بسته به نوع آنها معمولاً صورتی کم رنگ، سفید یا صورتی تیره تر هستند. برگ های سبز تیره که بعد از گل ها باز می شوند، نیزه ای شکل با لبه های دندانه دار هستند. میوه های بزرگ، گرد و سبز رنگ در طول تابستان شکل می گیرند و در پاییز بالغ می شوند و محفظه های مخملی را تشکیل می دهند که مغز بادام خوراکی را در بر می گیرد.

نتیجه گیری:

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با روابط عمومی شرکت برتر نهال تماس گیرید و جهت استعلام قیمت نهال بادام دیررس و نهال بادام سهندی، از مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه بهره گیرید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال بادام سهند : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال