%37

نهال به آناناسی : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

38,000 تومان

خاستگاه : آمریکا
شروع باردهی : بعد از سال دوم کاشت
زمان گلدهی : دیرگل
فاصله کاشت نهال : 4*3 متر
میزان باردهی در هکتار : 70 تا 80 تن
ارتفاع از سطح دریا: ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ متر از سطح دریا
پایه نهال : پایه زالزالک
گرده افشان :خود گرده افزا
میزان آبیاری : ماهانه دوبار
حداکثر ارتفاع درخت :  5 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

اگر بخواهیم از مشخصات و خصوصیات نهال به آناناسی چند مورد را بیان کنیم که باعث جلب توجه کشاورزان شود، بهتر است موارد زیر را بیان کنیم که جزو مزایای آن محسوب می‌شود:

  • نهال به آناناسی جزو نهال‌های به کوتاه قامت محسوب می‌شود.
  • این نهال مختص مناطق کوهستانی و سردسیری است.
  • میوه های نهال به آناناسی درشت بوده و اندازه هر کدام از میوه های آن بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم است.
  • جز درختان میوه پربار محسوب می‌شود.
  • به خاطر مقاومت بالایی که در برابر بیماری و آفت زدگی دارد نگهداری از آن برای کشاورز راحت و کم هزینه است.
  • به خاطر گامت کوتاهی که دارد فاصله مناسب برای کاشت آن بین ۳ تا ۴ متر است.
  • میوه نهال آناناس زرد رنگ و بسیار خوش طعم با رایحه دلنواز است.

خاستگاه اصلی نهال به آناناسینهال به آناماسی- برتر نهال

باید بگوییم خاستگاه اصلی نهال به آناناسی مربوط به کشور آمریکا است، ولی با توجه به سازگاری بالایی که در مناطق کوهستانی از خود نشان داده، خرید نهال به آناناسی و کشت آن در بین کشاورزان مناطق سردسیری رواج پیدا کرده است، چون به خاطر باردهی بالا و بازدهی سریع باعث می‌شود تا سرمایه اولیه کشاورزان در همان سال‌های آغازی جبران شود.

باید بگویم به خاطر کیفیت بالای میوه نهال به آناناسی این نهال علاوه بر کشور ایران در کشورهای دیگر مانند ترکیه جایگاه ویژه برای خود پیدا کرده است و بیشتر نهالستان‌ها به فروش نهال به آناناسی پرداختند که خریداران و کشاورزان از خرید و کاشت به آن راضی هستند.

پایه اصلی نهال به آناناسی

نهالستان‌های معتبر که به تولید و فروش نهال به آناناسی پرداخته اند معمولا این نهال را به صورت بذری و پیوندی تولید می‌کنند، ولی به هنگام فروش این محصول توصیه می‌شود نهال پیوندی و اصلاح شده آناناس را خریداری کنید، به خاطر ویژگی‌های خاصی که دارد همچنین پایه اصلی نهال پیوندی درخت به سازگار با آن است، باعث شده علاوه بر مقاومت بالا باردهی قابل توجهی داشته باشد.

البته باید خاطر نشان شویم علاوه بر پایه به از پایه زالزالک نیز برای پیوند نهال به آناناسی استفاده می‌کنند به خاطر تشابه و سازگاری زیادی که بین پایه و پیوندک دارد کیفیت این نهال را تا حد زیادی ارتقا داده است.

ویژگی نهال به آناناسی

اگر بخواهیم ویژگی مهم نهال به آناناسی را بگوییم موارد زیر جزو بارزترین ویژگی‌ها هستند:

  • این محصولات مخصوص مناطق سردسیری هستند و عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند.
  • نهال به آناناسی در ارتفاعات رشد بهتری دارد.
  • نهال به آناناسی نیاز آبی کمی دارد از این رو ماهانه دو بار آبیاری می‌شوند.
  • مقاومت نهال به آناناسی زیادتر از نژادهای دیگر است.
  • میوه به آناناسی سنگین وزن بوده شیرین و آبدار است.

 

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال به آناناسی

آنطور که شواهد نشان می دهد بهترین اقلیم و آب و هوا برای کاشت نهال به آناناسی آب و هوای معتدل و معتدل رو به سرد است، این نهال معمولاً در ارتفاعات و نواحی کوهستانی رشد بهتری از خود نشان داده و باردهی آن چند برابر افزایش پیدا می‌کند.نهال به آناماسی- برتر نهال

فاصله مناسب برای کاشت نهال به آناناسی

از موارد دیگر که به هنگام کاشت نهال به آناناس باید به آن توجه داشته باشید فاصله مناسب کاشت آن است، جهت تعیین فاصله کاشت معمولاً سه مقوله را در نظر می‌گیرند

  • میزان رطوبت هوا و خاک
  • میزان نورگیری و آفتاب دهی باغستان
  • شیب زمین

به طور معمول و میانگین بهترین فاصله کاشت برای نهال به آناناسی ۴ در ۴ متر در نظر گرفته اند که الگوی کاشت آن به صورت مربعی است‌

خاک مناسب برای کاشت نهال به آناناسی

شما برای کاشت نهال به آناناسی احتیاج به خاک خاصی دارید که میزان زهکشی آن بالا باشد، معمولاً  نهال به در خاک‌های محدود کننده رشد چندان مناسبی نداشته از اینرو توصیه می‌شود این نهال را در خاکی مخصو لومی و شنی کشت کنید، برای این منظور کافی است که قبل از کاشت نهال در مزرعه حتما مراحل گودبرداری و شخم زدن باغ را به خوبی انجام دهید، همین امر میزان عملکرد درخت را تا حد خیلی زیادی ارتقا می‌بخشد.

زمان مناسب برای کاشت نهال به آناناسی

از آنجایی که نهال به آناناسی را در مناطق سردسیری کشت می‌کنند و سرمای زمستان در این مناطق طولانی است شما مدت زمان بیشتری وقت دارید تا این نهال را به محوطه باغ انتقال دهید، به طور معمول توصیه می‌شود اواخر پاییز یا اواخر زمستان همچنین اوایل بهار که هنوز درختان از خواب بیدار نشده‌اند، زمان مناسب برای کاشت نهال به آناناسی محسوب می‌شود.

کود مناسب برای نهال به آناناسی

به این گزینه دقت داشته باشید شما برای کوتاهی باغستان نهال به آناناس باید سه مرحله را در نظر بگیرید که این سه مرحله عبارتند از:

  • به هنگام احداث باغ به آناناسی که مرحله خاک ورزی معروف است در این مرحله به هنگام شخم زدن از کودهای طبیعی و آلی برای خاک ورزی استفاده می‌کنند تا به هنگام کاشت بافت خاک آماده تغذیه ریشه های ضعیف و جوان نهال باشد.نهال به آناماسی- برتر نهال
  • استفاده از کودهای طبیعی و دامی قبل از میوه دهی نهال
  • استفاده از کودهای قویتر بعد از باردهی درخت به آناناسی

ارتفاع نهال به آناناسی در طول عمر

البته قبلا نیز اشاره کردیم نهال به آناناسی جزوه نهال‌های پایه کوتاه قرار گرفته بنابراین حداکثر ارتفاعی که نهال به آناناسی در طول عمر خود می‌تواند به آن برسد ۵ متر است، البته این ارتفاع متغیر بوده و بر حسب مراقبت، آبیاری و کوددهی ارتفاع آن بین یک الی دو متر متغیر می‌شود.

هرس نهال به آناناسی

از وظایف مهم باغداران رسیدگی به نهال به آناناسی در طول گلدهی و باردهی آن است از این رو توصیه می‌شود حتماً به مقوله هرس نهال به توجه زیادی داشته باشید چون هرس اصولی و استاندارد باعث می شود تا

  • میزان باردهی درخت افزایش پیدا کند.
  • از بروز و شیوع بیماری و آفت های مختلف جلوگیری کند.

از این رو توصیه می شود هرس نهال به آناناسی را کاملا اصولی و استاندارد انجام دهید برای این کار می‌توانید از متخصصین مربوطه کمک بگیرید.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی نهال به آناناسی

معمولا درختان برای اینکه بتواند دمای یخبندان فصل زمستان را به راحتی تحمل کرده همچنین در فصل بهار عملکرد خود را ارتقاء ببخشند، احتیاج به گذراندن نیاز سرمایی دارند، طبق تحقیقات انجام شده در آزمایشگاه های گیاه پزشکی نهال به آناناسی تنها با گذراندن ۴۰۰ ساعت دمای زیر ۷ درجه می‌تواند نیاز سرمایی خود را برطرف سازد، نیاز سرمایی جزوه نکات مهمی است که به هنگام خرید نهال آناناسی از نهالستان حتماً باید از کارشناسان مربوطه اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید.

عمر مفید نهال به آناناسی

باید بگویم عمر مفید نهال آناناسی حدود ۴۰ سال است البته با

  • کوددهی منظم
  • آبیاری منظم
  • هرس سالانه
  • سمپاشی روتین وار

عمر مفید نهال به آناناسی افزایش پیدا می‌کند، بالا بودن عمر مفید نهال باعث می‌شود تا کشاورز به همان اندازه از یک سود و درآمد ثابت استفاده کند.

سن حیات نهال به آناناسی

البته سن حیات نهال به آناناسی مابین ۶۰ الی ۷۰ سال است، ولی دیگر در این دوره شما نمی‌توانید بازدهی مناسب و با کیفیتی انتظار داشته باشید، بهترین گزینه برای کشاورزان حذف آنها و فروختن چوب شان است، تا با سرمایه بدست آمده بتوانند نهال جوان خرید و جایگزین کند.

میزان وزن هر میوه به آناناسینهال به آناماسی- برتر نهال

خالی از لطف نیست بگوییم میوه به آناناسی به خاطر کیفیت بالا و بافت نرمی که دارد مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است، رنگ این میوه زرد بوده و رایحه آن کاملا معطر و طعم شیرینی دارد، از همه مهمتر باید به وزن آن اشاره کنیم به خاطر درشت بودن حداقل وزن میوه به آناناسی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم است که باعث می شود  یک کیلو تنها سه یا چهار عدد میوه به آناناسی شامل شود.

به خاطر موارد بالا نهالستان‌های زیادی اقدام به تولید و فروش نهال به آناناسی کرده‌اند، چون برای کشاورزان سودآور بوده ازینرو‌ کشاورزان و سرمایه‌گذاران زیادی مشتاق کاشت نهال میوه به آناناسی هستند.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال به آناناسی

هر درختی برای اینکه رشد خوبی از خود نشان دهد در منطقه هایی که دارای ارتفاعات خاصی است، رشد می‌کند از جمله آن‌ها می‌توان به نهال به نهال به آناناسی اشاره کرد این نهال برای بازدهی بالا و رشد مناسب به اقلیم سرد احتیاج دارد، بنابراین در ارتفاعات بالای ۲۰۰۰ متر کاشته می‌شود، البته در ارتفاع پایین تری نیز جوابگو بوده و باردهی مناسبی از خود نشان می‌دهد، با این وجود بهترین مناطق برای کاشت نهال آناناسی مناطق کوهستانی مابین ارتفاع ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ متر است.

مصونیت و مقاومت نهال به آناناسی در برابر آفات و بیماری ها

باید بگویم نهال به آناناسی جزو معدود درختانی است که مقاومت بالایی در برابر انواع آفت زدگی و بیماری از خود نشان می‌دهد، ولی مهمترین بیماری که کشاورزان به هنگام احداث باغ به آناناسی باید به آن دقت زیادی داشته باشند بیماری خرطومی، آتشک و بیماری‌های قارچی است، از این رو توصیه شده سمپاشی و روتین استفاده از آفت کش‌ها را به خوبی انجام دهید تا از شیوع هرگونه بیماری و آفتی جلوگیری شود.

میزان باردهی و برداشت محصول نهال به آناناسی در هر هکتار

از مزیت‌های بارز یک نهال میزان باردهی آن در هکتار است و به عوامل زیادی بستگی دارد، مهمترین آن کیفیت و پیوندی بودن نهال به کاشته شده است، از این رو یکی از مهمترین سوالاتی که کشاورزان معمولاً به هنگام خرید نهال به آناناسی از کارشناسان نهالستان می‌پرسند تناژ تولید و باردهی میوه در هکتار است.

با توجه به سنگین وزن بودن میوه به آناناسی مطمئناً تناژ تولید آن در هکتار نیز بیشتر خواهد بود در هر هکتار بین ۷۰ تا ۸۰ تن میوه با کیفیت و خالص دریافتی کشاورزان است، با توجه به تناژ فوق مشخص است، میزان درآمد خالص کشاورزان در هر هکتار مبلغ قابل توجهی بوده از اینرو احداث باغ به آناناسی برای سرمایه گذاران بسیار سود آور است.

شروع باردهی محصول نهال به آناناسی

اگر بخواهیم از مزیت‌های بیشمار نهال به آناناسی صحبت بگوییم باید به شروع باردهی محصول نهال به آناناس اشاره کنیم این نهال به عنوان یک درخت زودبازده معرفی شده به طوری که کشاورز در دومین سال کاشت به راحتی می‌تواند میوه به آناناسی را از شاخه‌های آن بچیند از این رو سرمایه‌گذاران و کشاورزانی که به دنبال احداث باغ تجاری جهت کسب درآمد بالا حتماً به این گزینه فکر کنند.

رقم مناسب برای گرده افشان نهال به آناناسی در صورت نیاز

اگر شما به دنبال شناخت رقم گرده افشان نهال به آناناسی هستید، باید بگوییم این نهال خود بارور و خود سازگار است، مخصوصا رقم‌های پیوندی و اصلاح شده نهال به آناناسی به اندازه کیفیت و سازگاری بالا دارند که به هیچ عنوان به رقم گرده افشان محتاج نیستند، از اینرو یک باغدار می‌تواند با خیال راحت به کاشت نهال به آناناسی بپردازد.

مدت آبیاری نهال به آناناسی

حتماً به آبیاری نهال به آناناسی دقت زیادی داشته باشید چون کوچکترین بی دقتی و کمبود آب باعث می‌شود اندازه میوه این درخت کاهش پیدا کند، از آنجایی که نهال به آناناسی نیاز آبی کمتری دارد بنابراین شما ماهانه با دوبار آبیاری می‌توانید این روتین را به خوبی انجام دهید.نهال به آناماسی- برتر نهال

روش صحیح آبیاری نهال به آناناسی

از آنجایی که ریشه نهال به آناناسی به صورت سطحی رشد می‌کند و به عمق خاک نفوذ نمی‌کند، طبق توصیه های انجام شده بهترین روش برای آبیاری نهال به آناناسی آبیاری قطره ای است، چون علاوه بر آبیاری صحیح از هدر رفتن آب جلوگیری می‌کند.

زمان گلدهی نهال به آناناسی

درخت به آناناس از آنجایی که در مناطق سردسیری و ارتفاعات کاشته می‌شود جزو درختان دیرگل قرار گرفته و همین خاطر سرمای بهاره هیچ تأثیر منفی بر روی گلدهی آن ندارند، به همان اندازه که این درخت مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد، گل و شکوفه های آن در برابر سرمای فصل بهار حساس بوده، از دیگر مزیت‌های مهم نهال به آناناسی دیرگل بودن آن است.

زمان برداشت نهال به آناناسی

نهال به آناناسی علاوه بر دیرگل بودن جزو درختان دیر رس نیز قرار گرفته چون بهترین زمان برای برداشته میوه آناناسی اوایل مهر تا اوایل اردیبهشت است، مشخص است سرمای پاییزه بر روی کیفیت میوه این درخت تاثیر منفی ندارد.

خرید نهال به آناناسی

برای خریدن نهال به آناناسی بهتر است به مراکز معتبر که سابقه ای طولانی در زمینه تولید و فروش نهال به آناناسی دارد مراجعه کنید چون این مراکز تمامی محصولات خود را با شرایط خاصی به فروش می‌رسانند:

  • پاسخگوی تمامی سوالات و انتظارات کشاورزان و مشتریان است.
  • به علت تولیدی بودن این نوع نهالستان ها تمام محصولات نهال‌های عرضه شده دارای کیفیت بی‌نظیر هستند.
  • نهالستان معتبر فروش نهال آناناسی مجوز دار می‌پردازد ‌
  • شما با خرید نهال به آناناسی از نهالستان‌های معتبر از تضمین کیفیت آنها مطمئن هستید چون محصولات را با کارت گارانتی ارائه می‌دهند.

قیمت نهال به آناناسی

از دیگر مسائلی که به هنگام خرید نهال به آناناسی به آن دقت زیادی می‌شود قیمت نهال به آناناسی است، کشاورزان معمولاً برای  وصرف هزینه کمتر به دنبال مراکز معتبر هستند تا علاوه بر عرضه و فروش نهال به آناناسی قیمت مناسب و اقتصادی داشته باشد، شما برای استعلام قیمت نهال آناناسی می‌توانید به این سایت‌های معتبر و مرجع رجوع کنید.

کارشناسان نهالستان با تجربه و با سابقه طولانی مانند برتر نهاد در هر لحظه آماده پشتیبانی و جوابگویی به سوالات شما هستند، شما به راحتی می‌توانید تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد نحوه احداث باغ به و قیمت نهال به آناناسی از گروه پشتیبانی این مرکز بپرسید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال به آناناسی : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال