%6

نهال خرمالو ژاپنی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

104,000 تومان

  • خواستگاه : ژاپین
  • شروع باردهی : سال دوم بعد از کاشت
  • زمان گلدهی : فصل بهار
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 20 الی 25 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 200 تا 1500
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : فصل بهار به نیم لیتر آب در روز و در تابستان به یک لیتر آب در روز
  • حداکثر ارتفاع درخت : 8 الی 10 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال

نهال خرمالو ژاپنی دارای ارقام بسیار زیاد و متنوعی است و به طور کلی این نهال یک رقم پر فروش و بسیار مناسب جهت کاشت در انواع باغ‏ها است که باغداران امروز با خرید نهال خرمالو ژاپنی و کاشت آن سود و درآمد مناسب و بالایی به دست آورده و صاحب کسب موفقیت‏های بسیاری از این طریق شده‏اند چرا که این رقم خرمالو بسیار خوشمزه و دارای طعمی شیرین و مطبوع است که در بین مردم بسیار طرفدار داشته و این خود به تنهایی می‏تواند یکی از دلایل مهم برای کاشت این نوع نهال خرمالو باشد.

خاستگاه اصلی نهال

همانطور که از نام این نوع نهال خرمالو مشخص است خاستگاه اصلی آن کشور بزرگ ژاپبن بوده و بعد از آن در رده دوم کشور چین قرار دارد اگرچه که امروزه با پیشرفت‏های فراوان در زمینه‏های باغداری و کشاورزی کاشت این رقم نهال خرمالو رواج پیدا کرده و هر سال به میزان بسیار بالا فروش نهال خرمالو ژاپنی در نقاط مناسب با کاشت و پرورش این نهال خرمالو نیز صورت گرفته است البته که کاشت این رقم میوه هم مانند سایر نهال‏های میوه نیازمند رعایت اصول ویژه و مراقب‏های فراوان است.

نهال خرمالو ژاپنی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

پایه اصلی نهال

جالب است بدانید برای انواع نهال‏ها دو نوع پایه بذری و پایه رویشی به کا رفته که اصولا هر دو روش برای نهال رمالو ژاپنی مناسب بوده و باعث عملکرد و محصول دهی بیش از اندازه نهال خرمالو شما خواهد گشت فقط توجه داشته باشید رعایت اصول و نگهداری از این نوع نهال بسیار مهم و ضروری بوده به طوری که رعایت نکردن هر کدام از آن‏ها باعث آسیب و از بین رفتن نهال شما خواهد شد که در ادامه به بررسی این اصول مهم و کاربردی خوهیم پرداخت.

ویژگی نهال

از جمله ویزگی‏های بارز این نهال خرمالو خوشمزه بودن و طعم بسیار شیرین و مطبوع آن است که باعث بالا رفتن میزان فروش و همچنین قیمت نهال خرمالو ژاپنی نیز شده است، از جمله ویژگی‏های ظاهری این نهال گرد بودن آن و پهن بودن برگ‏های نهال خرمالو ژاپنی است و جالب است بدانید این نهال خرمالو در حالت غیر گس قرار داشته و زمانی که به صورت کامل رسیده و فقط مقدار خیلی کمی گس است ولی در کل در حالت غیر گس بوده و البته که لازم است در شرایط مخصوص خودش پرورش یابد.

آب و هوای مناسب برای کاشت

بهترین و مناسب‎ترین آب و هوا جهت کاشت و پرورش اصولی نهال خرمالو ژاپنی آب و هوای گرمسیری است البته بهه دلیل مقاومت خوبی که این نهال در برابر سرما از خود نشان داده در مناطقی با آب و هوای ملایم همراه با کمی بادهای خنک نیز قابل کاشت و پرورش بوده و حتی توانسته محصولات بسیار با کیفیت و مناسب را تولید نماید و به دلیل درجه یک بودن این گونه نهال خرمالو نیز آن را به سایر نقاط کشور صادر نماید.

فاصله مناسب برای کاشت

رعایت کردن فاصله در کاشت نهال به خصوص این نهال خرمالو مهم و ضروری بوده و باعث رشد بیشتر نهال خرمالو ژاپنی شما خواهد شد، کاشت نهال خرمالو ژاپنی در هر نوع زمینی متفاوت است و بسته به نوع آن زمین فاصله کاشت نهال خرمالو تایین می‎گردد مثلا فاصله کاشت این گونه خرمالو در زمین‏های صاف و هموار در حدود 4 در 4 متر است و این در صورتی که همین فاصله کاشت در اراضی شیبدار در حدود 3 در 4 متر خوهد بود پس بهتر است برایی باردهی بهتر به این مورد توجه کنید.

خاک مناسب کاشت

انتخاب نوع خاک برای نهال خرمالو ژاپنی نیز مهم بوده و باید متناسب با نهال شما انتخاب گردد، برای این نوع نهال خرمالو بهتر است خاک کاشتش دارای رطوبت کافی باشد و از همه مهم‎تر نفوذ پذیر باشد و آب را در خود نگهدارد و به این شکل خاک‎های لومی شنی بهترین گزینه خواهند بود و باعث رشد هرچه بیشتر نهال خرمالو شما خواهد شد، در ضمن خاک این نهال ارزشمند و خوشکزه هم باید دارای زهکشی مناسب و اصولی باشد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

مناسب‏ترین زمان برای کاشت نهال خرمالو فصل بهار یا اواسط اسفند ماه بوده یعنی زمانی که نهال خواب زمستانی خود را به خوبی پشت سر گذاشته و آماده برای کاشته شدن و رشد است، بهترین و موثرترین کار برای هر باغداری دانستن زمان دقیق و سازگار برای کاشت نهال خود است که با این کار تمام سود و سرمایه خود را چند برابر خواهد کرد.

کود مناسب برای نهال

کودهی در کنار خاک مناسب برای نهال واجب بوده و کمک به رشد و تقویت نهال خرمالو شما خواهد کرد، بهتر است در صورت امکان برای نهال خرمالو ژاپنی ازکودهای دامی پوسیده مرغوب و مفید استفاده کنید و در صورن نداشتن و عدم وجود کود دامی پوسیده از کودهای شیمیایی مناسب با نهالتان استفاده نمایید و نهال خود را هم بسیار خوب تقویت کرده و هم باعث آسیب نرسیدن و تولید محصولات با کیفیت‎تر خواهید شد که این موضوع بیش از هر چیز دیگری برای شما باغداران عزیز مهم و سودمند است.

ارتفاع درخت در طول عمر

نهال خرمالو ژاپنی در دسته نهال‎های بلند قامت قرار داشته و این درخت در طول عمر خودش نیز دارای رشد بسیار مطلوب و خوب است، ارتفاع نهال خرمالو ژاپنی در طول عمرش در حدود 8 الی 10 متر خواهد رسید که باغداران با استفاده از روش‎های مناسب توانسته این میزان ارتفاع را کنترل کنند البته که به دلیل پربار بودن این نهال خرمالو و محصول دهی فراوان آن ارتفاع سودمند و پر بهره بوده و نتیجه بسیار خوبی را برای باغداران در پیش خواهد داشت که سود اندک اولیه خود را چند برابر کرده‏اند.

هرس درخت

هرس کردن برای نهال خرمالو ژاپنی برای جلوگیری از حمله آفات و بیماری‎های مخرب ضروری است و معمولا در فصل بهار در زمانی مناسب صورت خواهد گرفت و در حدود 40 الی 50 درصد از شاخ و برگ اضافی این رقم نهال خرمالو حذف خواهد شد البته باید در هنگام هرس کردن مراقب باشید زیرا شاخه‏های این نهال خرمالو بسیار شکننده و نرم و نازک است و در هنگام حذف شاخه‎ها اکثرا میشکند پس بهتر است مراقبت را باید بیشتر و بیشتر کرد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

نهال خرمالو ژاپنی با توجه به اینکه مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما از خود نشان داده هم در نواحی سردسیر علاوه بر نواحی گرمسیری کاشته شده و رشد خوبی داشته است ولی به طور کلی در نواحی گرمسیری این نهال خرمالو رشد بهتری داشته و در ضمن حداکثر سرمایی که نهال خرمالو ژاپنی می‏تواند تحمل کند 100 ساعت در دمای منفی 7 درجه سانتی گراد است و برای رشد بتر این نوع نهال خرمالو که بسیار حساس است بهتر است فراهم گردد.

عمر مفید نهال

نهال خرمالو ژاپنی یک رقم کاملا تجاری بوده و به شرط مراقب و نگهداری اصولی از این نوع نهال عمر مفید آن نیز در حدود 50 تا 200 سال است البته همان طور که گفته شد فقط در صورت نگهداری مناسب از نهال خرمالو این اتفاق خواهد افتاد.

سن حیات نهال

همان طور که گفته شد این نوع نهال خرمالو نیز نیاز به مراقبت و نگهداری اصولی دارد که شما باغداران و کشاورزان عزیز با مراجعه به سایت معتبر برتر نهال و با بر قراری ارتباط با مشاورین و کارشناسان خبره این مجموعه بزرگ توانسته اطلاعات کافی در مورد کاشت و خرید و فروش نهال خرمالو ژاپنی را کسب کنند و در اانتخاب  خرید نهال خود با توجه به شرایط منطقه‏ای و آب و هوایی زمین و باغ خود اطلاعات و راهنمایی لازم را کسب کرده و باعث بالا رفتن سن حیات نهال خود شوند.

میزان وزن هر میوه

نهال خرمالو ژاپنی دارای شکل ظاهری گرد بوده و رنگ این میوه خوشمزه نارنجی رنگ است و دارای طعمی کامل شیرین و مطبوع می‏باشد، وزن هر عدد از این میوه خوشمزه در حدود 120 گرم بوده که تعداد عظیمی از آن نیز مقدار خیلی زیادی را تشکیل می‏دهند و در کل وزن این میوه نسبتا سنگین بوده و با توجه به قیمت نهال خرمالو ژاپنی مناسب بوده و هر کشاورز و باغداری می‏تواند به راحتی آن را تهیه و در باغ و زمین خود پرورش دهد.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

رعایت فاصله مناسب از سطح دریا برای این نوع نهال خرمالو اهمیت داشته و جالب است بدانید در هر منطقه ای با توجه به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی ارتفاع کاشت از سطح دریا متفاوت بوده و شما باید حتما در هنگام خرید نهال خرمالو ژاپنی محل کاشت خود را تعیین و درباره آن تحقیق کنید و بعد از همه این موارد و به دست آوردن اطلاات دقیق نهال مورد نظر خود را خریداری کنید و با خیال راحت در باغتان بکارید.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

نهال خرمالو ژاپنی نیز در معرض خطر حمله آفات و بیماری‏ها بوده و باید به دلیل حساسیت هرچه بیشتر این نهال مراقبت هم نیز بیشتر شده و از سموم و سم‏های شیمیایی مناسب به درستی استفاده نمایید از جمله آفات و بیماری‏هایی که این نهال خرمالو را مورد حمله قرار داده آفت شپشک مومی و مگس سفید بوده که باعث ایجاد لکه‏هایی تیره بر روی نهال شده و در نهایت نهال شما را از بین خواهد برد و تمام سود و سرمایه شما نیز از بین خواهد رفت.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

مقدار باردهی نهال خرمالو ژاپنی بالا بوده و همین موضوع باعث تجاری شدن این رقم نهال خرمالو گشته است به طور مثال نهال خرمالو ژاپنی قادر به تولید 20 الی 25 تن محصول و میوه مرغوب در هر هکتار بوده که خود این موضوع برای باغداران دارای اهمیت ویژه است و باعث شده بسیاری از باغداران به دنبال تهیه تعداد بالایی از این نهال خرمالو ارزشمند باشند و از این طریق نیز سودآوری کنند.

نهال خرمالو ژاپنی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

شروع باردهی محصول

به طور معمول این نوع نهال خرمالو توانسته از سال دوم به بعد پس از کاشت خود شروع به محصول دهی و باردهی کند اما شروع اصلی و اقتصادی این نهال خرمالو می‎توان گفت از سال 5 به بعد پس از کاشت نهال خرمالو ژاپنی بوده و دقیقا از سال 5 به بعد این نهال خرمالو سن بلوغش شروع شده و هر ساله توانایی تولید مقدار زیادی محصول را دارد که موضوع مهم و مفیدی برای باغداران است.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

این نوع نهال خرمالو تجاری و خوش طعم برای رشد بهتر و برای اینکه بتواند محصولاتی با کیفیت و درجه یک را تولید کند به رقم منااسب برای انجام عملیات گرده افشانی نیاز دارد این موضوع به صورتی است که این نهال به ازای هر 30 اصله نهال خرمالو ژاپنی یک رقم مناسب جهت گرده افشانی نهال لازم و ضروری است که نتیجه کار را بهتر خواهد کرد.

مدت آبیاری

میزان و مقدار آبیاری این رقم نهال خرمالو به میزان نفوذ پذیری خاک کاشت و بقیه شرایط محیطی و آب و هوایی بستگی دارد ولی در کلاین نهال خرمالو در فصول سرد سال به میزان آب کم‏تر نسبت به فصول داشته مثلا در فصل بهار به نیم لیتر آب در روز و در تابستان به یک لیتر آب در روز نیاز دارد.

روش صحیح آبیاری

روش مناسب برای آبیاری با توجه به موقعیت مکانی کاشت نهال خرمالو تعیین می‎شود و برای این رقم نهال خرمالو نیز بهتر است از روش‎هایی استفاده شود که آب مصرفی نهال در آن تامیین گردد.

زمان گلدهی درخت

زمان گلدهی اکثر نهال‎ها از جمله این نهال خرمالو به عوامل محیطی و جغرافیایی بسیار وابسته است و معمولا در بیشتر مکان‏ها در فصل بهار شروع به گلدهی خواهد کرد.

زمان برداشت

زمان برداشت محصولات هم وقتی است که میوه‎ها به صورت کامل رسیده و قابل برداشت است و در اکثر موارد برداشت محصولات خرمالو در پاییز ماه صورت می‎گیرد.

خرید نهال

خرید نهال خرمالو ژاپنی بهتر است برای اطمینان بیشتر از مراکز معتبر مثل مجموعه برتر نهال صورت بگیرد که تمامی نهال‏های آن سالم و دارای گواهی بهداشت و سلامت هستند.

قیمت نهال

قیمت نهال خرمالو ژاپنی در بزرگ‎ترین و معتبرترین مراکز فروش نهال خرمالو ژاپنی زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی بوده و این مزیت را دارد که نهال‎ها را با قیمت پاییت خریده و سود بیشتری را از این طریق به دست خواهند آورد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال خرمالو ژاپنی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال