%4

نهال زغال اخته محلی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

145,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : پنجمین  سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 4 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1100 تا 1500
  • پایه نهال : قلمه
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال

نهال زغال اخته محلی یک رقم کاملا تجاری و پربار بوده و کشاورز و باغدارانی که اقدام به خرید نهال زغال اخته محلی نموده‎اند اصلا از این بابت پشیمان نشده و بلکه بیشتر تشویق شده و نهال‏های بیشتری را خریداری و اقدام به کاشت آن نیز نمونده و از این راه به مقدار بسیار زیادی محصول مرغوب و با کیفیت نیز دست پیدا کرده و با این کار مقدار سود و سرمایه خود را افزایش داده و توانسته نهال‏های بیشتری را خریداری کنند به طور کلی کاشت نهال زغال اخته محلی به دلیل محبوبت فراوان مفید واقع شده است. ‎

نهال زغال اخته محلی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال

این نهال خوشمزه و خوش رنگ محلی بوده و بومی کشور خودمان ایران است و برای اولین بار در قسمت جنوب غربی آسیا مثل استان آذربایجان کاشته و پرورش داده شده است و بعدها در جنوب کشور اروپا و سایر کشورها نیز به خوبی کاشته و پرورش داده شده است و در کل فروش نهال زغال اخته محلی به خاطر داشتن طرفدارهای بسیار و طعم بسیار خوب و دلپذیر این نهال زغال اخته بالا بوده و در اکثر شهرها و کشورهها این نوع نهال زغال اخته به آسانی کاشته و تولید شده است.

پایه اصلی نهال

نهال زغال اخته محلی در دسته نهال‏های پایه بلند قرار داشته و پایه اصلی برای رشد این نوع نهال زغال اخته هم از نوع بذری و هم از نوع رویشی است و امروزه به دلیل پیشرفته شدن باغداری و کشورزی و تولید ماشین آلات پیشرفته کاشت و پرورش نهال‎ها با انواع پایه‎ها ممکن و آسان بوده و به راحتی انجام شده است.

ویژگی نهال

نهال زغال اخته محلی یک نهال کوچک بوده، میوه‎های این نهال زغال اخته کوچک بوده و معمولا این نهال از سال پنجم به بعد پس از کاشت خود به بار می‎نشیند شکل ظاهری این میوهه گرد و کوچک بوده و به رنگ قرمز است و دارای طعمی ترش و مطبوع بوده اما پوست و ساقه و همچنین گل‎های این نوع نهال زغال اخته دارای بوی بسیار نامطبوع است، نهال زغال اخته محلی علاوه بر مصرف تازه خوری بالا در سایر مصارف دیگر کاربرد دارد و مهمترین ویژگی مناسب بودن قیمت نهال زغال اخته محلی است.

آب و هوای مناسب برای کاشت

آب و هوای مناسب جهت کاشت و بهربرداری نهال زغال اخته محلی غالبا آب و هوای سردسیری بوده و این رقم نهال زغال اخته بیشتر در این گونه آب و هوا توانسته به خوبی رشد کند و محصولاتی فراوان را هم تولید کند پس نتیجه می‎توان گرفت فراهم کردن آب و هوا و نیازهای نهال زغال اخته محلی به نفع خود باغدار بوده و به همین منظور رشد نهال زغال اخته بیشتر شده و سود به دست آمده بالاتر و بالاتر خواهد رفت و حتی باغداران از این طریق توانسته خیلی زود وارد عرصه تجارت جهانی شوند.

فاصله مناسب برای کاشت

این نوع نهال زغال اخته نیاز به دریافت نور به صورت کامل و کافی دارد و جزو نهال‎های آفتاب دوست است و تابش مستقیم نور خورشید بر روی شاخ و برگ و خود این نهال زغال اخته موجب رشد بیشتر و محصول دهی فراوان خواهد شد و بهتر است برای فراهم کردن این نیاز مهم نهال زغال اخته فاصله کاشت نهال‎ها از هم را در هنگام کاشت نهال به درستی رعایت کنید

خاک مناسب کاشت

نهال زغال اخته محلی همچون سایر نهال‏های زغال اخته نیاز به نگهداری و تامین خاک مناسب جهت کاشت و پرورش دارد و در نظر داشته باشی مناسب بودن خاک کاشت نهال زغال اخته محلی این امکان را به شما می‏دهد که میوه و محصولات با کیفیت و درجه یک را تولید و حتی بخش عظیمی از این محصولات را توانسته به سایر کشورها صادر کرد و از این طریق وار بازار تجارت شد و سود و سرمایه خود را چندین برابر کرد و حدود چند سال پیشرفت کرده و جلوتر بیافتند.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

نهال زغال اخته محلی معمولا در مناطق همراه با آب و هوای سرد نیز کاشته و پرورش می‏یابد این نهال زغال اخته در اواخر فصل زمستان یعنی اواسط اسفند ماه و نهایت اوایل فصل بهار شروع به گلدهی و جوانه زنی خواهد کرد و برای اینکه این اتفاع به درستی بیافتد زمان سازگار برای کاشت نهال زغال اخته محلی در فصل بهار بوده است البته که این رقم نهال زغال اخته از سال گنجم به بعد پس از کاشت شروع به گلدهی خواهد کرد و بعد از آن نیز محصولات فراوان و مرغوب را تولید می‎کند.

کود مناسب برای نهال

برای رشد بهتر و سریع‏تر نهال زغال اخته محلی لازم است در کنار خاک مناسب برای نهال زغال اخته از سایر کودهای دامی پوسیده مناسب این رقم نهال زغال اخته استفاده کرد و در صورت نبود و عدم تامین کودهای دامی پوسیده می‏توانید از کودهای شیمیایی متناسب با رشد این نوع نهال استفاده کنید و با انجام این کار مفید شاهد رشد هرچه بیشتر نهال زغال اخته خود بوده و این موضوع نیز از نوع و کیفیت بسیار بالای میوه‏ها و محصولات زغال اخته تولید شده مشخص می‏باشد.

ارتفاع درخت در طول عمر

همان طور که گفته شد نهال زغال اخته محلی یک درخچه کوچک با ارتفاع نسبتا متوسط است و این کوتاه بودن ارتفاع این درخت در طول عمر خود باعث برداشت محصول به صورت آسان و با دست خواهد بود و برای این کار باغداران نیاز به هزینه کردن اضافه نخواهند داشت و حتی این کار باعث کسب سود بیشتر آن‏ها خواهد شد، در کل ارتفاع نهال زغال اخته محلی در طول عمر خود در حدود 3 الی 4 متر است و معمولا از این میزان ارتفاع بیشتر نخواهد شد.

نهال زغال اخته محلی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

هرس درخت

هرس کردن این نوع نهال زغال اخته به کنترل ارتفاع درخت در طول عمرش بسیار کمک کرده و از همه مهم‎تر به دلیل آفتاب دوست بودن این رقم نهال زغال اخته هرس کردن برای آن نیز مفید بوده و با حذف شاخه و برگ‏های نهال، نهال بیشتر و به صورت مستقیم نور خورشید را دریافت کرده و عملیات فتوسنتز بیشتر و با کیفیت بالاتر انجام شده و به همین طریق نهال بیشتر و سریع‏تر رشد کرده و محصولات آن هم زودتر به بار نشسته و دارای کیفیت بالاتری هم است.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

نهال زغال اخته محلی هم مانند سایر نهال‏های دیگر نیاز به گذراندن خواب زمستانی داشته و باید دوره سرمایی خود را پشت سر بگذارد، دوره سرمایی این رقم نهال زغال اخته در حدود 100 الی 130 روز در دمای 10 درجه سانتی گراد خواهد بود و لازم به ذکر است که این نهال بسیار حساس به دما و سرما بوده و سرمای زیاد مثلا زیر منفی 10 درجه سانتی گراد را تحمل نخواهد کرد و حتی ممکن است تحت فشار این دما از بین برود و به شما خشارت بالایی را وارد نماید.

عمر مفید نهال

این نوع نهال زغال اخته یک رقم جاری و مفید بوده و دارای عمر طولانی است اما به شرط آن که از آن به صورت ویژه نگهداری شود و تمام اصول کاشت مختص به نهال زغال اخته محلی اجرا گردد تا بتوانید نهالی با عمری طولانی داشته باشید و معمولا این نهال زغال اخته به شرط مراقبت ویژه می‏تواند در حدود 20 سال عمر کند و محصول دهد.

سن حیات نهال

باید بدانید که سن هر نهالی وابسته به عمر مفید آن نهال است و طولای بودن سن حیات نهال زغال اخته محلی هم با توجه به عمر مفد آن تعیین می‏گردد که البته نیاز به نگهداری و رعایت تمامی اصول مخصوص کاشت نهال زغال اخته است، در ضمن شما باغداران می‏توانید تمامی این اطلاعات را در هنگام خرید نهال زغال اخته محلی از نهالستان‏های معتبر و معروف همچون نهالستان برتر نهال دریافت کنید.

میزان وزن هر میوه

زغال اخته محلی میوه بسیار کوچک و گرد است و دارای رنگ قرمز همراه با مزه و طعمی ترش است و در کل این میوه بسیار کوچک و ریز بوده و وزن زیادی را هم نخواهد داشت ولی به دلیل محبوبیت و طرفدارهای بسیار این نهال زغال اخته امروزه فروش نهال زغال اخته محلی در سایر نقاط کشور رواج داشته و در میزان بسیار بالایی خرید و فروش می‏گردد و این میوه خوشمزه و خوش رنگ علاوه بر اینکه مصرف تازه خوری بالایی دارد در مصارف دیگر هم قابل استفاه است.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

برای اینکه نهال زغال اخته محلی شما دارای میوه‏ها و محصولات مرغوب باشد نیاز است در ابتدا در محلی مناسب که دارای ارتفاع مناسبی از سطح دریا است کاشته شود تا نتیجه کار مطلوب باشد و محصولات با کیفیت تولید و حتی صادر شده و با این کار توانسته قیمت نهال زغال اخته محلی را افزایش بدهید و در مقدار بالاتری نسبت به سال‏های گذشته این میوه خوش رنگ را به فروش برسانید.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

خرید نهال‎هایی که عاری از هر گونه آفت و بیماری مخرب که باعث آسیب به نهال شما خواهد شد کار سختی به نظر می‎رسد اما شما باغداران عزیز با خرید از نهالستا‏های معروف و با سابقه همچون نهالستان برتر نهال این اطمینان را می‏توانید در رابطه با سالم بودن تمامی نهال‏های مورد نیازتان داشته باشید چرا چون تمامی نهال‏های موجود در این نهالستان دارای کارت گارانتی و اصالت هستند و تمامی آن‏ها عاری از هر گونه آفت و بیماری می‏باشند.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

همان طور که گفته شد این نهال زغال اخته یک رقم تجاری بوده و دارای باردهی در مقدار بسیار بالا است به طوری که این رقم نهال زغال اخته بازده و عملکرد خوبی داشته و میزان برداشت محصولات آن نیز بالا بوده و هر ساله سود بسیاری برای باغداران و کشاورزان عزیز خواهد داشت.

شروع باردهی محصول

بیشترین عملکرد این نهال زغال اخته از سال پنجم به بعد پس از کاشتش بوده و معمولا پس از گلدهی نهال زغال اخته در اواسط تیر ماه شروع به باردهی و محصول دهی کرده است و محصولات آن در تیر ماه به صورت کامل رسیده و قابل برداشت و مصرف خواهد بود.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

نهال زغال اخته محلی هم مانند سایر ارقام نهال زغال اخته برای رشد و تکثیر نیاز به رقم گرده افشان جهت گرده افشانی دارد و بهتر است در باغ‏های خود در کنار نهال‏های زغال اخته محلی ارقام مناسب جهت گرده افشانی نهالتان را بکارید.

مدت آبیاری

آبیاری نهال زغال اخته محلی به دلیل حساس بودن نهال بسیار مهم و باید به صورت اصولی و دقیق انجام شود و نهال به خشکی نیافتد و به ریشه آن نیز آسیب وارد نشود و مقدار آب مورد نیاز این نهال جهت رشد و محصول دهی بیشتر تامین گردد.

روش صحیح آبیاری

روش‎های بسیار زیادی برای آبیاری وجود داشته و صعنت کشاورزی و باغداری در این زمینه پیشرفت‎های بسیاری کرده است فقط باغداران لازم است با به کارگیری فکر خود از بهترین و مناسب‎ترین روش‎ها استفاده کنند و بهتر است مراقب میزان آب مصرفی هم باشند.

زمان گلدهی درخت

همان طور که گفته شد این نهال زغال اخته از سال پنجم به بعد پس از کاشت خود شروعع به گلدهی کرده و جوانه می‎زند و بهترین عملکرد را نهال از این سال داشته و از سال پنجم به بعد شروع به رشد اقتصادی خود کرده و به یک رقم کاملا تجاری تبدیل شده است.

زمان برداشت

شروع برداشت مصول هم از همان سال پنچم بوده و نهال زغال اخته محلی بهترین محصولات را تولید می‎کند به صورت معمول در اواسط خرداد ماه شروع به باردهی کرده وتا تیر ماه ادامه داشته است و میوه‏های آن هم کاملا رسیده و قابل برداشت است.

نهال زغال اخته محلی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال

خرید نهال زغال اخته محلی به دو صورت بوده یعنی هم به صورت اینترنتی و هم به صورت آنلاین از نهالستان‏ها و نهال فروشی‎های داخل شهر امکان پذیر است اما مراکز فروش نهال زغال اخته محلی به صورت اینترنتی بهتر بوده و کار را برای باغداران عزیز راحت‎تر کرده است که امروزه یکی از کامل‎ترین و بهترین این مراکز نهالستان معتبر برتر نهال است.

قیمت نهال

خرید نهال از نهالستان برتر نهال مزایای بسیار زیادی داشته که یکی از مهمترین و بهترین آن‏ها قیمت نهال‏ها است که به دلیل تولید کننده بودن این مجموعه بسیار قیت‏ها پایین و مناسب‏تر است مثلا قیمت نهال زغال اخه محلی در نهالستان برتر نهال مناسب‏تر از سایر نهال فروشی‏های شهر است.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال زغال اخته محلی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال