%37

نهال سیب دو رنگ فرانسوی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : فرانسوی
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 50 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1300 تا 2200
  • پایه نهال : سیب بذری
  • گرده افشان : رد دلشیز
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال سیب دو رنگ فرانسوی

از خصوصیات برجسته این نوع نهال سیب، رنگ طیفی آن است، به این صورت که یک عدد سیب این نهال، دربرگیرنده مجموعه رنگ های طیفی قرمز و یک طرف دیگر دربرگیرنده رنگ های طیفی زرد است. ویژگی دیگر نهال سیب، پایداری و استقامت آن است،به این صورت که نه سرمای زیاد، فصل زمستان می‌تواند به این نهال صدمه وارد کند و نه گرمای فصل تابستان می ‌تواند باعث از بین بردن نهال شود. در فصل تابستان، که گرمای هوا زیاد است؛ اگر به نهال سیب دورنگ فرانسوی، به‌طور مرتب آب داده شود آب موجود، باعث می‌شود که درخت در برابر گرمای شدید به خوبی دوام آورده و مشکلی برای آن ایجاد نشود.

نهال سیب دو رنگ فرانسوی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال سیب دو رنگ فرانسوی

نهال سیب فرانسوی ابتدا، در قاره اروپا و در کشور فرانسه پیدا شد. می ‌توان فرانسه را نخستین کشوری دانست که به تولید سیب دورنگ پرداخته است. تا سال‌ ها پیش، سیب دو رنگ از فرانسه وارد کشور می‌شد؛ اما طی سال‌ های اخیر برخی از نقاط کشور اقدام به کاشت نهال سیب نموده اند.

پایه نهال سیب دو رنگ فرانسوی

آنچه که تعیین ‌کننده پایه سیب دورنگ فرانسوی است ابتدا، اقلیم منطقه کاشت و سپس به ژنتیک سیب دورنگ فرانسوی بستگی دارد. با توجه به دو پایه مرسوم رویشی و بذری برای انواع مختلف نهال ها، می ‌توان برای نهال سیب دورنگ فرانسوی نیز یکی از این پایه ‌ها را برگزید. لازم به ذکر است که پایه رویشی و بذری هر کدام انواع مختلفی دارند.

ویژگی نهال سیب دو رنگ فرانسوی

ویژگی شاخص نهال سیب دورنگ فرانسوی، رنگ بی نظیر آن است. علاوه بر خوش رنگ بودن طعم و مزه شیرینی داشته که باعث می شود، افراد مختلف به خرید نهال سیب دورنگ فرانسوی تمایل داشته باشند. ویژگی دیگر این نهال قابلیت انطباق پذیری آن است، به این صورت که هم می تواند در برابر سرما و هم در برابر گرما خود را تطبیق دهد. بوی خوش میوه نهال سیب دورنگ فرانسوی، از دیگر مشخصات برجسته این نهال می باشد.

آب و هوای مناسب برای کاشت

اگر شرایط آب و هوایی برای یک نهال سیب دورنگ فرانسوی در نظر گرفته نشود، نباید انتظار رشد و باردهی را از این‌ نهال داشت. به طور کلی سیب دورنگ فرانسوی، میوه ای سرما دوست بوده که در مناطق سرد سیر، باردهی بهتری خواهد داشت. آب و هوای سرد علاوه بر هموار کردن مسیر رشد و باردهی، مانع از آسیب رساندن بیماری ها و آفت ها به میوه سیب دو رنگ می شوند. هر چه آب و هوایی که نهال سیب در آن کاشته می شود سرد و کوهستانی باشد در کیفیت میوه تاثیرگذار است.

فاصله مناسب برای کاشت

با توجه به بزرگ شدن شاخه های درخت سیب دورنگ فرانسوی، بهتر است، در زمان کاشت نهال، حداقل ۴ تا ۵ متر بین هر نهال سیب دورنگ فرانسوی فاصله انداخته شود ، تا در هنگام بزرگ شدن نهال ها، شاخه ها و ریشه های آن ها در هم تنیده نشود. در هم تنیده شدن ریشه ها و شاخه ها علاوه بر کند کردن فرآیند چیدن میوه، سبب عدم رشد نهال شده تا جایی که به طور کامل رشد نهال متوقف می شود.

خاک مناسب

برای رشد درخت سیب به خاکی با ترکیبات مناسب نیاز است. با توجه به نوع نهال سیب، خاک مورد نیاز فراهم می شود. اما آنچه که میان تمام نهال ها مشترک می باشد، وجود خاک رس با مقداری شن بوده که کود های حیوانی با آن ترکیب شود. در زمان کاشت نهال سیب دو رنگ فرانسوی درون خاک، آب و هوا نیز در نوع خاک تاثیر گذار است.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

عموما می توان بهترین زمان برای کاشت انواع مختلف نهال را، فصل های پایانی سال دانست؛ زیرا در این فصل ها، بیشتر نهال ها در حالت خواب و استراحت هستند. و این حالت برای کاشت نهال ضروری است. برای کاشت نهال سیب دورنگ فرانسوی نیز در برخی از اقلیم آب و هوایی، پاییز مناسب است؛ اما در برخی دیگر از اقلیم ها،  باید پس از گذر از دوره های سرد و یخبندان، اقدام به کاشت نهال سیب دورنگ فرانسوی کرد.

کود مناسب برای نهال

کودها در فرآیند گل دهی، باردهی نهال سیب تاثیر زیادی می گذارد؛ و کمبود برخی از مواد معدنی مورد نیاز خاک را بر طرف می کند. برای دادن کود مناسب به نهال سیب دورنگ فرانسوی، باید از یک برنامه مشخص پیروی کرد. کود دهی اصولی به  نهال سیب دورنگ فرانسوی باعث افزایش رشد درخت می شود؛ و آن را در برابر بسیاری از آفت ها و بیماری ها مقاوم می کند. لازم به ذکر این مورد است که، در فرایند کود دهی سیب دورنگ فرانسوی نباید با هدف رشد و باردهی سریع نهال، در کود دادن زیاده روی کرد؛ چون با نابودی نهال سیب دورنگ، باعث ایجاد خسارت در باغ خواهد شد.

هر فصلی برای کود دهی سیب دورنگ مناسب نمی باشد؛ بلکه در زمان کود دهی باید زمان خواب را در نظر گرفت؛ و درست قبل از خواب نهال، اقدام به دادن کود کرد. کودی که دارای ترکیبات مختلف است برای رشد نهال سیب دورنگ فرانسوی لازم است.

ارتفاع درخت در طول عمر

ارتفاع درخت سیب دورنگ فرانسوی به آب و هوا، نوع خاک، شیوه کوددهی و غیره بستگی دارد. اگر تمام مراقبت های مورد نیاز در زمان کاشت نهال سیب دورنگ، و در طول بزرگ شدن آن صورت گیرد، می توان گفت ارتفاع نهال سیب دورنگ فرانسوی تا ۵ متر نیز می رسد؛ ولی اگر مراقبت ها به درستی انجام نگیرد، نباید انتظار ارتفاع زیاد از این نوع نهال را داشت. ولی باید اشاره کرد که خود نهال سیب دورنگ فرانسوی برخلاف دیگر انواع سیب، پتانسیل رشد بیشتر از ۵ متر را نخواهد داشت.

نهال سیب دو رنگ فرانسوی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

هرس درخت

برخی از نهال ها نسبت به هرس کردن واکنش نشان می دهند؛ اما نهال سیب دورنگ فرانسوی، از طریق هرس کردن به رشد و باردهی بهتر می رسد. در فصل گرم  تابستان، سیب دورنگ فرانسوی به هرس برای فرم گرفتن نیاز دارد؛ این نوع هرس در زیبا تر شدن درخت و یک دست شدن باغ سیب کمک می کند. نوع دیگر هرس سیب دورنگ که در زمستان و در سرما انجام می شود، هرس مرتبط با باردهی درخت است. اگر این نوع هرس، به درستی و در زمان خود صورت نگیرد، باردهی درخت سیب دورنگ فرانسوی با وقفه روبرو خواهد شد.

نیاز سرمایی مناسب برای خواب زمستانی

با توجه به سردسیر بودن انواع نهال سیب، در طول سال تقریبا ۹۶ هزار دقیقه سرما نیاز دارد، این عدد برای نهال سیب دورنگ فرانسوی نیز صدق می کند. اگر نیاز سرمایی کافی برای سیب دورنگ فرانسوی تامین نشود در رشد و نمو درخت خلل ایجاد شده و بر روی درخت سیب نمی توان شاهد شکوفه های سیب دورنگ بود. دمایی که سیب دورنگ فرانسوی از حالت خواب خارج می شود باید از ۷ درجه سانتیگراد کمتر باشد.

عمر مفید نهال

عمر مفید نهال سیب دورنگ فرانسوی تا زمانی است که،  این نهال میوه داده و از نظر اقتصادی برای باغدار سودآوری داشته باشد. شاید سوالی که همواره در زمان خرید نهال سیب دورنگ فرانسوی ذهن باغداران را به خود مشغول کرده، این است که این نهال تا چه زمانی می تواند برای من صرفه اقتصادی داشته باشد. در زمان فروش نهال سیب دورنگ فرانسوی باید به متقاضیان این نهال گفته شود که، نهال سیب دورنگ به صورت تقریبی تا ۳۰ سال قادر به باردهی است. البته  این عدد نیز تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر، آب و هوا، خاک، کود،نیاز سرمایی و دیگر مراقبت ها، متغییر خواهد بود.

سن حیات نهال

سن حیات نهال سیب دورنگ فرانسوی حدود ۴۰ تا ۵۰ سال است، البته این رقم به عوامل گوناگونی بستگی دارد؛ و این طور نیست که در صورت عدم رسیدگی، انتظار سن حیات بالا برای نهال سیب دورنگ فرانسوی را داشت. این نهال نیز مانند دیگر انواع نهال میوه برای زنده ماندن به تغذیه و مراقبت زیاد نیاز دارد.

میزان وزن هر میوه

بر روی درخت سیب، میوه های با اندازه های متفاوت و ترکیب رنگی زرد و قرمز مختلف وجود دارد. نمی توان به طور قطعی یک وزن مشخص برای هر کدام از این سیب های روی درخت در نظر گرفت؛ ولی وزن تقریبی که می توان به هر کدام از این سیب ها داد؛ سیب کوچک وزنی معادل ۱۶۰ گرم و سیب بزرگ وزنی معادل ۲۰۰ گرم است.

ارتفاع از سطح دریا مناسب نهال

برای این که نهال سیب دورنگ فرانسوی به خوبی رشد کرده و میوه های با کیفیت دهد؛ باید برآورد شود که آیا باغ شما ارتفاع مورد نیاز از سطح دریا را دارد یا خیر.ارتفاعی که برای کاشت این نهال از سطح دریا نیاز بوده از ۱۳۰۰ متر تا ۲۲۰۰ متر است. این به نحوی است که عدد های بین ۱۳۰۰ و ۲۲۰۰ نیز برای کاشت ارتفاع خوبی هستند. اگر ارتفاع لازم از سطح دریا برای کاشت نهال سیب دورنگ فرانسوی رعایت نشود، علاوه بر عدم باروری درخت، رشد نهال سیب نیز با اخلال روبرو خواهد شد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

یک سری آفات وجود داشته که دشمن نهال سیب به شمار می آیند. آفاتی نظیر، لیسه سیب، کرم سفید، کرم خراط، سوسک سرشاخه خار و غیره که هر کدام به نحوی نهال سیب دورنگ فرانسوی و میوه آن را خراب می کنند. از این رو باید به دنبال روش ها و اصولی بود که باعث از بین رفتن این آفات و جلوگیری از رسوخ آن در نهال سیب دورنگ فرانسوی شد.

نهال سیب دو رنگ فرانسوی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار، به صورت تقریبی و تحت تاثیر رعایت انواع مختلف مراقبت های مورد نیاز است. اگر تمام نکات لازم در ارتباط با نهال سیب دورنگ فرانسوی رعایت گردد، این نهال تا ۷۰ هزار کیلو در هر هکتار میوه خواهد داد. رسیدن به ۷۰ هزار کیلو میوه در سال همینطوری میسر نخواهد شد، بلکه باید به دانش کافی در ارتباط با پرورش سیب دورنگ فرانسوی دست پیدا کرد.

شروع باردهی محصول

با خرید نهال سیب دورنگ فرانسوی و کاشت آن درون خاک، از سال دوم کاشت انتظار باردهی نهال را داشته باشید. بر اساس ژنتیک نهال، سیب دورنگ فرانسوی زود به مرحله ثمر دادن می رسد. البته همین مورد هم نیازمند رسیدگی به نهال است.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

فعالیت گرده افشان مربوط به تولید میوه و باردهی در نهال سیب دورنگ فرانسوی است؛ به همین دلیل دارای اهمیت زیادی می باشد. می توان از مدل های مختلف نهال سیب برای گرده افشانی استفاده کرد؛ ولی در بیشتر مواقع نهال سیب سرخ برای گرده افشانی سیب دورنگ به کار گرفته می شود.

مدت آبیاری

به طور کلی نهال سیب دورنگ فرانسوی در زمره نهال های با نیاز متوسط تا کم برای آب است. حدود ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی لیتر آب باران برای این نهال مناسب بوده؛ به طور کلی روزانه ۲ لیتر آب برای این درخت کافی است؛ زیرا آب، زیاد سبب پوسیده شدن ریشه نهال سیب فرانسوی خواهد شد.

روش صحیح آبیاری

به طور کلی در روش های مختلف آبیاری نظیر، قطره ای، بارانی، غرقابی و غیره می توان آبیاری محدود قطره ای را، روشی مناسب برای آبیاری سیب دورنگ فرانسوی قلمداد کرد.

زمان گل دهی درخت

در زمان کاشت نهال، تا زمان گل دهی نهال، به نسبت دیگر مدل های سیب، زمان زیادی برای گل دهی نیاز است. نهال سیب دورنگ فرانسوی برای گل دهی به مدت زمان نسبتاً طولانی نیاز دارد.

زمان برداشت

در ایران زمان برداشت نهال سیب دورنگ فرانسوی، در اواخر برج پنج یعنی مرداد ماه است. در اواخر مرداد تمام باغ های سیب دورنگ فرانسوی، در حال برداشت محصول از نهال هستند.

نهال سیب دو رنگ فرانسوی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال سیب دو رنگ فرانسوی

باغداران در زمان خرید نهال سیب دورنگ فرانسوی، به هر مرکز فروشی اعتماد نکنند. آن ها به خرید نهال، از نهالستان های تخصصی فعال در زمینه فروش نهال سیب دورنگ فرانسوی، اقدام نمایند. با خرید از نهالستان معتبر ،می توانند به تمام نیازهای اطلاعاتی مرتبط با نهال سیب دورنگ، دست یابند.

قیمت نهال سیب دو رنگ فرانسوی

عوامل مختلفی قیمت محصول را تحت تاثیر قرار می دهد. با توجه به  استفاده وسیع از اینترنت و وجود سایت های فعال در زمینه فروش نهال، برای کسب اطلاع از قیمت نهال سیب دورنگ فرانسوی، در هر نقطه ای از کشور که باشید می توانید به سایت مربوطه مراجعه، و به طور دقیق از قیمت نهال سیب دورنگ فرانسوی مطلع گردید. قیمت نهال سیب دورنگ فرانسوی، در یک نهالستان معتبر کاملا منصفانه و بر اساس کیفیت نهال است.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال سیب دو رنگ فرانسوی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال