%37

نهال سیب فوجی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : ژاپن
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 50 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1300 تا 2200
  • پایه نهال : سیب بذری
  • گرده افشان : سیب گالا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال سیب فوجی

نهال سیب فوجی، میوه هایی با اندازه های کامل تولید می کند. سایز تقریبی سیب فوجی، به اندازه یک توپ بیسبال است. میوه نهال سیب فوجی حاوی حدود ۱۰ درصد شکر بوده، علاوه بر آن طعمی خوشمزه دارد. سیب های نهال فوجی برای مصارف مختلف قابل استفاده است. کیفیت بالای محصول نهال سیب فوجی، آن‌ها را به یکی از پر متقاضی ترین انواع نهال سیب، در سراسر جهان تبدیل کرده است. نهال های سیب فوجی را می توان در مناطق  سرد و نیمه سرد کشت کرد.

نهال سیب فوجی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه نهال سیب فوجی

خاستگاه اصلی نهال سیب فوجی، کشور آمریکا می باشد، آب و هوا و خاک مساعد این منطقه امکان برداشت بهترین نوع سیب را از نهال سیب فوجی فراهم کرده است. البته لازم به ذکر این مورد است که، نهال سیب فوجی فقط به منطقه آمریکا محدود نبوده، و دیگر مناطق جهان نیز، امکان کشت نهال سیب فوجی را دارند.

پایه اصلی نهال سیب فوجی

پایه های مختلفی برای کاشت نهال سیب فوجی وجود دارد، برخی از افراد به این فکر می کنند که، از طریق کاشت دانه سیب فوجی اقدام به کشت آن کنند، این مورد امکان پذیر است، اما سال های زیادی برای بهره برداری از نهال باید صبر کرد؛ شاید بیشتر از ۱۰ سال زمان می برد. بهتر آن است که نهال سیب فوجی را بر پایه های بذری یا رویشی بکارند؛ که می توان از پایه های کوتاه استفاده نمود، تا در زمان برداشت محصول به نردبام نیاز نباشد.

ویژگی نهال سیب فوجی

نهال سیب فوجی گاهی تحت تاثیر پایه، میزان محصول مختلف می دهد. در بیشتر مواقع میوه روی نهال های با پایه کوتا، بیشتر از نهال های با ارتفاع بلند است. ویژگی دیگر نهال سیب فوجی بر پایه کوتاه تا نیمه کوتاه، رشد سریع و نسبتا ثابت آن است. اندازه نهال سیب فوجی، کوچک و سریع رشد است، به این معنی که می توانید محصولات فراوانی از نهال سیب فوجی را، در فضاهای کوچک برداشت کنید. شکوفه های نهال سیب فوجی، برای تغذیه زنبورها، مناسب بوده و پرندگان را جذب کرده تا در شاخه های نهال سیب فوجی لانه کنند.

آب و هوای مناسب برای کاشت

نهال سیب فوجی به محیط های سرد و نیمه سرد علاقه مند بوده و در این نوع آب و هوا، محصولی بی نظیر در حجم زیاد می دهد. متوسط دمایی که برای رشد نهال سیب فوجی نیاز است، عددی بین ۲۰ تا ۲۱ درجه سانتی گراد می باشد. و اگر هوای منطقه ای که سیب فوجی در آن کاشته شده به منفی ۲۵ درجه برسد، نهال سیب فوجی یخ زده و از بین خواهد رفت.

فاصله مناسب برای کاشت

فاصله مناسب برای کاشت، به عوامل مختلفی از جمله کوتاهی و بلندی پایه نهال سیب فوجی بستگی دارد. زمانی که نهال سیب فوجی بر پایه استاندارد کاشته شود، فاصله تقریبی ۴ تا ۵ متر بین هر نهال، فاصله ای نرمال می باشد. اما اگر نهال سیب فوجی نیمه پاکوتاه باشد، فاصله لازم کمتر شده و ۳ تا ۴ متر، یک فاصله مناسب است. گاهی پایه نهال سیب کوتاه بوده، برای ایجاد فاصله در این نوع نهال، ۲ تا ۳ متر کافی است.

خاک مناسب

از آن جایی که نهال سیب فوجی در گروه دانه دار ها به شمار می آید، خاک لومی حاوی شن و مقداری رس، برای رشد و پروش نهال سیب فوجی، مناسب ترین نوع خاک است، تمام امکانات لازم از طریق این خاک، به نهال سیب فوجی خواهد رسید و سبب تقویت میوه آن خواهد شد.

نهال سیب فوجی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان سازگار و مناسب برای کاشت

فصل پاییز بهترین زمان، برای کاشت نهال سیب فوجی است. در هنگام کاشت نهال سیب فوجی، باید همواره زمان کاشت در نظر گرفته شود؛ زیرا بی توجهی به این مورد می تواند خسارت زا بوده، و تمام هزینه ای که برای خرید نهال انجام شده، را نابود کند.

کود مناسب برای نهال

برای این که نهال بتواند بیشترین اثر بخشی را برای باغبان داشته باشد، در کنار مواد مغذی موجود درون خاک، کودها به عنوان تقویت کننده، می توانند رشد نهال سیب فوجی، گلدهی آن را و تمام فرآیند مرتبط با نهال سیب فوجی را، بهبود دهند.

ارتفاع درخت در طول عمر

ارتفاع نهال سیب فوجی، علاوه بر رسیدگی به نهال و مراقبت از آن در برابر آفت ها و کرم های مختلف، به پایع آن نیز مرتبط است. برخی از نهال سیب فوجی از ابتدا بر پایه های کوتاه کاشته شده اند؛ پس نمی توان انتظار داشت که ارتفاع این نهال زیاد شود؛ زیرا ذاتا پایه های کوتاه، قادر به رشد در ارتفاع زیاد نبوده و فقط تا حدی امکان بلند شدن دارند.

هرس درخت

هرس کردن نهال سیب فوجی می تواند، سبب باروری بیشتر این نهال گردیده و محصول نهال سیب فوجی را بیشتر از سال قبل کند. لازم به ذکر این مورد است که، هرس نهال سیب فوجی با هدف باردهی بیشتر، باید توسط متخصصین و افراد آشنا به امور باغداری انجام شود. هر گونه هرس غیر اصولی، نهال سیب فوجی را با مشکل باروری و میوه دهی روبرو خواهد کرد؛ به طوری که تا سال ها بر روی نهال سیب فوجی هیچ گونه میوه و یا گلی مشاهده نمی شود.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

به نحوی می توان گفت، نهاد سیب فوجی در میان دیگر نهال های سیب نیاز سرمایی متوسط تا کمی دارد، به این صورت که اگر ۱۸۰۰۰ هزار دقیقه این نهال درون سرما باشد، تمام نیازهای سرمایی آن برآورده خواهد شد؛ البته، این حداقل نیاز سرمایی نهال سیب فوجی است و حداکثر نیاز می تواند تا ۳۰۰۰۰ هزار دقیقه در سرما باشد. همانطور که بارها عنوان شد، نهال سیب فوجی برای رشد، افزایش کیفیت میوه، به حضور در سرما، بر اساس دقیقه ای که بیان شد؛ نیاز دارد.

عمر مفید نهال

عمر اقتصادی نهال سیب فوجی بیشتر از نیم قرن می باشد. هنگامی که در حال کاشتن نهال سیب فوجی درون زمین هستید؛ باید بدانید که، این نهال نیم قرن و شاید بیشتر برای شما محصول خواهد داد؛ به طوری که از محل فروش آن، می توانید به ثروت برسید.

سن حیات نهال

با توجه به این که عمر مفید و یا عمر اقتصادی نهال سیب فوجی بیشتر از نیم قرن است، می توان سن حیات نهال سیب فوجی را، در صورت رعایت کردن اصول ضروری برای رشد ۱۰۰ سال در نظر گرفت.

وزن میوه

نهال سیب فوجی با توجه به باردهی زیاد، می توان اندازه میوه نهال سیب فوجی را، متوسط و حدود ۱۵۰ گرم تخمین زد. با توجه به متوسط بودن وزن میوه نهال سیب فوجی، باغداران از خرید نهال سیب فوجی، صرفه زیادی به دست خواهند آورد؛ زیرا حجم بالای میوه، متوسط بودن سایز آن را جبران می کند.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

برای تمام ارقام سیب، از ۱۳۰۰ تا ۲۲۰۰، ارتفاعی مناسب از سطح دریا می باشد، ارتفاع کمتر از ۱۳۰۰، بر روی کیفت نهال سیب فوجی تاثیر گذاشته و تمام فاکتورهای لازم برای رشد نهال سیب فوجی، باوجود این ارتفاع تامین نخواهد شد؛ در ارتفاع بالای ۲۲۰۰ نیز، همین موارد مطرح می شود. بنابراین برای کاشت نهال سیب فوجی، باید همواره به ارتفاع از سطح دریا توجه شود.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

نهال سیب فوجی، به خودی خود در برابر برخی از آفت ها و بیماری ها مقاوم است؛ اما تعدادی از آفت ها وجود داشته، که اگر در نظر گرفته نشوند، باعث نابودی کامل محصول نهال سیب خواهد شد. بنابراین بهتر آن است که برای مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها، باغدار همواره برنامه ای منظم جهت سم پاشی و انتخاب درست سم ها داشته باشد. تا از طریق این ماده، مانع عبور انواع مختلف آفت به درون سیب شود.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

باردهی نهال سیب فوجی به صورت انبوه است، به طوری که بر روی شاخه های نهال سیب به صورت فشرده محصول وجود دارد. بر این اساس، می توان نهال سیب فوجی را، پر ثمر دانست و اذعان کرد که، میزان باردهی و برداشت محصول در هکتار نهال سیب فوجی بالغ بر 50 تن می باشد.

شروع باردهی محصول

زمان شروع محصول دهی نهال سیب فوجی به عواملی نظیر، کاشت سیب فوجی از طریق دانه و یا بذر است، به این صورت که، اگر نهال سیب فوجی، دانه ای بوده، سپس،کاشته شده است، بعد از گذشت 2 سال از آن، شروع به میوه دادن می کند؛ ولی اگر سیب فوجی به صورت پیوند و بر پایه کوتاه و نیمه کوتاه کاشته شود، ۲ تا ۳ سال بعد از انتقال نهال به زمین، نهال سیب فوجی شروع به محصول دهی می کند.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

برای این که سیب فوجی قادر به شکوفه زدن و سپس گل دادن باشد، به گرده افشان نیاز دارد، این گرده افشان از انواع نهال سیب است؛ که برای نهال سیب فوجی، می توان نهال سیب گالا را جهت گرده افشانی مناسب دید. اگر کل باغ، به کاشت نهال سیب فوجی اختصاص داده شود، هیچ کدام از نهال سیب فوجی امکان باردهی نخواهند داشت، از این رو، باید بین چند نهال سیب فوجی، نهال سیب گالا، جهت گرفتن گرده کاشته شود.

مدت آبیاری

نهال سیب فوجی به مدت زیاد آبیاری نیاز ندارد، به این صورت که، در زمستان ها بارش باران برای رساندن آب به نهال سبب فوجی کافی بوده، و در تابستان باید به میزان مشخص آب داده شود؛ اگر مقدار آب دهی در تابستان بیش از حد باشد، در کیفیت نهال، مرغوبیت محصول اثر می گذارد؛ تا جایی که ممکن است، ویژگی های محصول و درصد قند موجود در آن تغییر کند. در زمان فروش نهال سیب فوجی، دادن اطلاعات مرتبط با آبیاری محصول می تواند راه رسیدن باغدار به یک محصول عالی از نهال سیب فوجی، را هموار کند.

نهال سیب فوجی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

روش صحیح آبیاری

آبیاری موردی مهم در باغداری است، که باید در انتخاب روش صحیح آبیاری دقت لازم را نمود؛ و از میان روش های موجود آبیاری، برترین روش را انتخاب کرد که میزان مناسب آب مورد نیاز نهال فوجی را در فصل های گرم سال تامین کند، و از غرقابی شدن نهال سیب فوجی در این روش جلوگیری شود. شیوه آبیاری قطره ای، می تواند برای این گزینه مناسب باشد و از طریق روش قطره میزان مناسب آب مورد نیاز به سیب فوجی رسانده شود.

زمان گلدهی درخت

به طور کلی نهال سیب فوجی را نهالی نسباً دیگر گل می دانند. در قلب بهار یعنی اردیبهشت، می توانید نهال سبب فوجی را پوشیده از گل ببینید. در این هنگام، نهال به مراقبت زیاد نیاز دارد؛ تا گل ها کمترین ریزش را داشته باشند؛ اگر گل ها ریزش کنند، در میزان باردهی نهال سیب فوجی، تاثیر گذاشته، و باردهی را به حداقل می رساند.

زمان برداشت

می توان در شهرویر ماه، شاهد میوه های رسیده نهال سیب فوجی بود، به این صورت که در این مدت، بر روی نهال های سیب فوجی درون باغ، میوه های خوش رنگ و خوش عطر ملاحظه خواهد شد؛ که آماده چیده شدن و ارسال برای فروش هستند. به طور کلی، نهال سبب فوجی را دیر رس می دانند.

خرید نهال سیب فوجی

خرید نهال سیب فوجی همواره از دغدغه های اصلی باغدارانی است که، به پرورش و کاشت درخت سیب مشغول می باشند. آن ها به شناخت نهالستان های تخصصی و معتبر در زمینه نهال سیب نیاز دارند، تا با کمک آن ها بتوانند نهال سیب فوجی با کیفیت، خریداری کرده و نسبت به روش های مناسب با رشد نهال سیب فوجی، آشنا شوند. فروش نهال سیب فوجی در این نوع از نهالستان ها، همواره با ارائه اطلاعات کامل و جامع مرتبط با نهال سیب فوجی همراه است. اطلاعات ارائه شده چراغ راهی، برای هدایت باغداران، در مسیر صحیح کاشت نهال، تا برداشت از نهال می باشد.

قیمت نهال سیب فوجی

قیمت نهال سیب فوجی در مراکز مختلف متفاوت است، دلیل تفاوت قیمت می تواند روش های متفاوت قیمت گذاری در این مراکز باشد، که هر کدام یک سری اصول را برای ارائه قیمت نهال سیب فوجی در نظر می گیرند. اما به طور کلی می توان گفت: هر چه سن یک نهال بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود؛ زیرا مراقبت های زیاد صورت گرفته، و انواع مختلف کود به نهال داده شده است؛ و هزینه هایی که صورت گرفته، باید از محل فروش نهال سیب فوجی به دست آید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال سیب فوجی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7
ارتباط با برترنهال