%37

نهال شلیل سفید : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

38,000 تومان

خاستگاه : ایران
شروع باردهی : سال چهارم تا پنجم
زمان گلدهی : –
فاصله کاشت نهال : 3 متر
میزان باردهی در هکتار : 65 تن
ارتفاع از سطح دریا : ۲۲۰۰ متر از سطح دریا
پایه نهال : رویشی
گرده افشان : –
میزان آبیاری :7 تا 10 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 9 تا 10 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال شلیل سفید

نهال شلیل سفید از تیره نهال هلو می‌باشد. با ایجاد تغییرات درون برخی از ژن‌های موجود در ساختار نهال هلو، نهال شلیل سفید به وجود آمد، نهالی که ارتفاعی بلند و برگ‌هایی کشیده‌ تر از هلو دارد. میوه‌ نهال شلیل سفید، بیضی مانند بوده و طعمی بسیار شیرین دارد. درعین ‌حال، درصد بالایی از میوه آب می‌ باشد. لازم به ذکر است که، رنگ محصول نهال شلیل سفید، همان‌طور که از اسم نهال مشخص است، زمینه سفید داشته، اما می‌ توان سایه‌ های متنوعی را بر روی آن مشاهده نمود. سایه‌ هایی از رنگ‌ های قرمز، صورتی و در برخی موارد زرد و گاهاً نارنجی، بر روی میوه نهال شلیل سفید مشاهده می‌ شود.

خاستگاه اصلی نهال شلیل س فید

زادگاه نهال شلیل سفید،کشور ایران است. تغییرات موجود در ژنتیک نهال هلو در ایران رخ داده و براساس این تغییرات، می‌ توان ایران را خاستگاه و محل پرورش نهال شلیل سفید دانست. این نهال به ‌طور وسیع در باغات سردسیری کشور کشت شده و سالانه حجم زیادی از محصول شلیل برداشت و جهت ارائه به مشتریان، به بازار ارسال می‌ شود. لازم به ذکر است که، نهال شلیل سفید ارزش صادراتی داشته و بستر کافی برای صادرات نهال به دیگر کشورها مهیا است.

پایه اصلی نهال شلیل سفید

برای انتخاب پایه نهال شلیل سفید، می‌ توان رویشی را پایه‌ ای مرسوم و کاربردی برای نهال شلیل سفید در نظر گرفت. خود پایه رویشی انواع مختلفی دارد، هر کدام از این پایه ها قابلیت به کار گیری دارند، ولی قبل از انتخاب پایه م ناسب باید به دو عامل، اقلیم و فضای باغ توجه شود.

ویژگی نهال شلیل سفید

از ویژگی برجسته نهال شلیل سفید، دوام میوه آن است، به صورتی که می توان تا چند روز بلکه یک ماه آن را نگهداری، بدون این که چروکیده شود. میوه نهال شلیل سفید، بر خلاف نهال هلو، کرک دار نیست و دارای پوستی صاف می‌ باشد. زمان گل‌ دهی نهال شلیل سفید در مقایسه با ارقام مشابه، زود است و می‌ توان ویژگی زود گل ‌دهی را به آن نسبت داد.

 

آب و هوای مناسب برای کاشت

نهال شلیلی سفید، یک نهال سردسیری محسوب می‌ شود؛ که بیشتر در مناطق سرد، نیمه سرد و معتدل امکان کاشت، این نهال وجود دارد؛ البته این نهال در آب‌ و هوایی با درجه‌ های مختلف سرما، پایداری گوناگونی از خود نشان می‌ دهد. به ‌طور مثال، اگر دمای هوا در منطقه کاشت نهال شلیل سفید، از منفی ۱۳ درجه سانتی‌گراد و یا منفی ۲۱ درجه سانتی‌گراد پایین‌ تر رود، سرمای موجود به نهال شلیل سفید آسیب خواهد رساند. و تمام نهال شلیل سفید باغ، در این آب و هوا خشکیده خواهند شد. به‌ طورکلی، نهال شلیل سفید می‌ تواند، گرمای منطقه‌ی سرد سیر و معتدل را در فصل تابستان، به‌ طور کامل بپذیرد و در برابر آن مقاومت بالایی داشته و هیچ مشکلی نهال را تهدید نکند؛ ولی برخلاف آن، اگر هوای سرد، از حدی فراتر رود، این گونه نهال را با خسارت روبه‌رو خواهد کرد.

فاصله مناسب برای کاشت

با توجه به این‌ که، نهال شلیل سفید در شرایط فراهم بودن تمام نیازهای لازم نهال، امکان رشد و گستردگی زیادی دارند. بهتر است در زمان کاشت درون باغ، فاصله‌ های معقولی برای هر کدام از نهال شلیل سفید در نظر گرفته شود؛ و در هنگام کاشت، مرتفع بودن و پهناور شدن نهال شلیل سفید لحاظ گردد. از این‌ رو، می‌ توان گفت که، بین هر گودالی که برای نهال شلیل سفید، حفر می‌ شود، حداقل 3 متر فاصله کاشت، ایجاد گردد تا نهال شلیل سفید بتواند، به‌ راحتی رشد کرده، شاخ‌ و برگ کشیده و در گل‌ دهی و ثمر دهی با مشکل و کمبود فضا برای رشد روبه‌رو نشود؛  همین‌طور رعایت فاصله مناسب کاشت، می‌ تواند، سبب تغذیه مناسب نهال شلیل سفید، از نور خورشید و جذب عناصر محیطی شود.

خاک مناسب خاک

قبل‌از منتقل کردن نهال شلیل سفید به زمین، مقداری از خاک باغ را برداشته و مورد آزمایش قرار دهید، تا اطمینان کسب کنید که این خاک توانایی پرورش ریشه‌ های شلیل سفید را دارد، و می‌ تواند بستر لازم برای رشد نهال شلیل سفید را مهیا کند یا خیر. به‌طور مثال، اگر خاک، دارای ترکیبات آلی مانند، روی، منیزیم، آهن و پتاسیم باشد؛ همچنین دارای هوموس کافی بوده؛ می‌توان گفت که خاکی مناسب برای کاشت نهال شلیل سفید است؛ و نهال شلیل سفید می‌ تواند به‌ راحتی تمام نیازهای غذایی خود را از خاک موجود گرفته و یک میوه با کیفیت ارائه دهد.

نهال شلیل سفید- برتر نهال

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

فصل بهار، زمان مناسبی برای کاشت نهال شلیل سفید است.  باغداران اگر تمایل به خرید نهال شلیل سفید دارند باید، نهال را زمانی خریداری کنند که اوایل بهار بوده تا بلافاصله بعد از خرید، آن را به زمین منتقل کرده و با مراقبت از آن بتوانند به بهره برداری زودتر از نهال شلیل سفید کمک کنند.

کود مناسب برای نهال

قبل‌ از اقدام به کوددهی نهال شلیل سفید، باید از خاک مطمئن شد، به این صورت که، بررسی شود آیا خاک عناصر مورد نیاز نهال شلیل سفید، را داشته یا عناصر به‌ صورت محدود در خاک وجود دارند؛ اگر عناصر موجود درون خاک کفایت کند، تا زمانی‌ که خاک فقیر نشده می‌ توان، بدون اضافه کردن کود، از نهال شلیل سفید باردهی خوبی دید. اما بعد از مدتی که، نهال درون زمین کاشته شد، بعد از چند سال، کم‌ کم خاک فقیر شده و مواد معدنی درون خاک توسط نهال شلیلی سفید گرفته می‌ شود؛ بنابراین، نیاز است که، خاک تقویت شده و برای تقویت خاک، باید از کودهای مختلف استفاده نمود؛ تا کودها بتوانند، عناصری که در خاک موجود نیستند را به خاک اضافه کرده و نهال بتواند از آن استفاده و یک باردهی خوبی داشته باشد.

ارتفاع درخت در طول عمر

نهال شلیل سفید جزء درختان بلند است، به این صورت که، اگر از آن مراقبت شود و رسیدگی‌های لازم درباره این نهال به‌ خوبی صورت گیرد تا ۹ الی ۱۰ متر و شاید بیشتر مرتفع می شود. اما آنچه که باغداران همواره به آن فکر می‌ کنند، این است که، پایه نهال شلیل سفید را در یک حد مشخص قرار دهند، تا کار برداشت از نهال با سختی روبه‌رو نشود. اگر نهال ۹ الی ۱۰ متر ارتفاع داشته باشد در زمان چیدن میوه نهال شلیل سفید، کارگران با مشکل روبرو خواهند شد. به همین دلیل همواره سعی می شود که ارتفاع را در حد معمول نگه دارند‌.

هرس درخت

برای هرس نهال شلیل سفید، باید صبر کرد تا فصل بهار فرا رسد؛ زیرا این فصل برای هرس نهال شلیل سفید مناسب‌ ترین زمان است. در اواخر بهار، هرس نهال شلیل سفید می‌ تواند، به گل‌دهی و جوانه زدن نهال کمک کند. این در حالی است که، سایر نهال‌ها زمانی هرس می‌شوند که، دوره خواب زمستانی آن‌ ها باشد. هرس نهال شلیل سفید باعث می‌شود که، شاخ و برگ‌ های بلند نهال حذف‌ شده و نهال شلیل سفید کوتاه‌ تر گردد. کوتاهی نهال در موقع هرس، به دلیل امکان راحت چیدن محصول نهال شلیل سفید است. علاوه‌ بر این، برخی از شاخه‌ ها و برگ‌ ها، مانع از ورود نور خورشید به درون نهال شلیل سفید می‌ شوند؛ که با هرس، این مشکل برطرف خواهد شد و شاخه‌ هایی که جلوی نور خورشید را می‌ گیرند، حذف شده تا نور به‌ عنوان یک عنصر مهم، در رشد نهال شلیل سفید به نهال برسد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

هنگامی‌ که تصمیم به خرید نهال شلیل سفید گرفته می شود؛ این نکته را در نظر بگیرید که، آیا منطقه‌ ای که در آن، قصد رشد و پرورش نهال شلیل سفید را دارید، می‌ تواند تأمین‌کننده سرمایه مورد نیاز این نهال باشد یا نه؟  نهال شلیل سفید، نیاز دارد که سه الی چهار ماه در هوای زیر ۷ درجه سانتی‌گراد بوده، تا بعد از دوره سرمای زمستانی، نهال شاداب باشد، جوانه بزند و در ادامه به رشد و باروری درستی برسد.

عمر مفید نهال

نهال شلیل سفید، دارای عمر مفید طولانی است؛ به این صورت که، باغدار می‌ تواند، تا 10 سال، از میوه نهال شلیل سفید برداشت و اقدام به فروش میوه آن کند؛ زیرا میوه نهال، کیفیت و مرغوبیت لازم برای عرضه به بازار را دارد.

سن حیات نهال

می‌ توان سن حیات نهال شلیل سفید را ۲۰ سال دانست؛ اما بهتر آن است که، بعد از پایان دوره باردهی نهال شلیل سفید، آن را از باغ حذف کرده و به‌ جای آن، نهال‌ های جوان کاشته شود، تا باغبان بتواند از آن میوه‌ های خوب برداشت کند. چون نهال شلیل پیر دیگر توانایی ارائه میوه را نخواهد داشت و وجود آن در باغ، یعنی جذب مواد معدنی درون خاک، که باعث فقیر شدن خاک می شود.

میزان وزن هر میوه

محصول نهال شلیل سفید، عموماً از نظر وزن، تفاوت هایی زیادی با یکدیگر ندارند، و می‌ توان شاهد شلیل‌ هایی با وزن تقریباً مساوی بود‌. اما حدوداً برای هر شلیل می‌ توان وزنی معادل ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم در نظر گرفت.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال

ارتفاع از سطح دریا برای نهال شلیل سفید نباید از ۲۲۰۰ متر بیشتر باشد؛ زیرا در این ارتفاع نور کافی به نهال شلیل سفید نرسیده، برگ‌ ها و ساختار کلی نهال دچار آسیب خواهد شد. همان‌طور که می‌ دانید، نور یکی از عناصر با ارزش در رشد و پرورش انواع مختلف نهال است،  علاوه‌ بر نور، دمای هوا در ارتفاع ۲۲۰۰ متر از سطح دریا، به ‌شدت کاهش می‌ یابد، و کاهش شدید دما باعث آسیب‌رساندن به نهال شلیل سفید می‌ شود. در ارتفاع بیشتر از ۲۲۰۰ متر، هوا به‌ طور یکسان، در بیشتر ایام سال، کاهش دما وجود دارد، و همین مورد، رشد، پرورش و تمام موارد مورد نیاز برای یک نهال شلیل سفید را، با مشکل روبه‌رو می‌کند.

نهال شلیل سفید- برتر نهال

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

بعد از کاشت نهال شلیل سفید درون خاک، آفت‌ های مختلفی وجود داشته، که به نهال شلیل سفید حمله می‌ کنند، و شاخ برگ و ریشه نهال سفید را مورد آسیب قرار می‌ دهند. آفاتی نظیر، گال طوقه، شانکر باکتریایی، سن گیاه‌ خوار، شته، از عواملی هستند که اگر به نهال شلیل سفید بچسبند، میوه آن را نیز درگیر خواهند کرد. به‌ همین دلیل، باید اقداماتی صورت گیرد که نهال شلیل سفید، در برابر این آفت‌ ها، مصون مانده و این آفت‌ ها نتوانند، سبب بروز بیماری‌ های مختلف، درون نهال شلیل سفید شوند.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

با توجه به عناصر و عوامل مختلف و رسیدگی‌های زیاد به نهال شلیل سفید نظیر، دادن کودهای مختلف به این نهال و رساندن ترکیبات مهم، مانند ترکیبات آلی باعث می‌شود که، نهال شلیل میوه‌ای عالی داده و در هر هکتار  بالغ ‌بر 65 تن میوه از آن برداشت کرد.

شروع باردهی محصول

باردهی نهال شلیل سفید، براساس نوع پایه آن متفاوت است. نهال شلیل سفید به صورت بذری، ۴ الی ۵ سال زمان می‌ برد، تا محصول دهی خود را آغاز کند، ولی ارقام اصلاح شده شلیل سفید دو سال بعد از کاشت بار می دهد.

مدت آبیاری

بر اساس میزان بارندگی و خشک بودن خاک، مدت آبیاری نهال شلیل سفید، متغیر است. به این صورت که، اگر منطقه باران خیز باشد و در سال بارش های مختلفی باریده شود، حتی تابستان نیز شاهد بارندگی در منطقه کاشت نهال شلیل سفید بود، به آبیاری زیادی نیاز نیست؛ و اما اگر خاک خشک باشد و بارندگی به‌ صورت محدود و پراکنده در طول سال باریده شود، باید هر ده روز یک ‌بار اقدام به آبیاری نهال شلیل سفید کرد.

روش صحیح آبیاری

روش‌ های مختلفی می‌ توان برای آبیاری نهال شلیل سفید انتخاب کرد؛ اما اگر نهال چندین روز، به‌ صورت پی‌درپی در فصل تابستان آبیاری نشده، می‌ توان از روش‌ های مختلف آبیاری، اقدام به پر کردن گودال‌ های نهال شلیل سفید کرد. اما آنچه که به‌ صورت علمی می‌ توان به‌ عنوان روش صحیح آبیاری نهال در عصر امروز مطرح نمود، روش آبیاری قطره‌ای است.

زمان گل#دهی درخت

نهال شلیل سفید در پایان زمستان و شروع بهار، گل دهی خود را آغاز می کند.

زمان برداشت

از مرداد تا شهریور می توان از باغات نهال شلیل سفید، محصول برداشت نمود.

خرید نهال شلیل سفید

نهالستان هایی که به صورت تخصصی در زمینه فروش نهال شلیل سفید، فعالیت می کنند؛ و ارائه دهنده، قیمت نهال شلیل سفید به طور مناسب هستند، جهت خرید نهال شلیل انتخاب شوند.

قیمت نهال شلیل سفید

قیمت نهال شلیل سفید، انگیزه افراد را جهت پرورش و فروش نهال شلیل سفید تحت تاثیر قرار می دهد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال شلیل سفید : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال