%46

نهال شلیل فانتازیا: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

خاستگاه :انگلستان
شروع باردهی :بعد از سال اول کاشت
زمان گلدهی : زود گلده
فاصله کاشت نهال : 3*3 یا 4*4 متر
میزان باردهی در هکتار : 45 تن
ارتفاع از سطح دریا : ١٠٠ تا ٢٢٠٠ متر از سطح دریا
پایه نهال : رویشی
گرده افشان : –
میزان آبیاری :6 تا 9 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 5 تا 12

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

این نوع شلیل از نوع نهال های پیوندی می باشد و نهال این میوه بسیار زود بازده بوده است و در مدت زمان بسیار كوتاهی پس از كاشت به بار می نشیند و مقدار زیادی محصول به ما می دهد. این نوع شلیل تجاری بوده و دارای طرفدار های خاص خود می باشد و سالانه رقم بسیار بالایی از این میوه خوش طعم و رنگ به كشور های دیگر صادر گشته و هم در بازارهای ایران خرید و فروش می شود.

مشخصات و خصوصیات نهال شلیل فانتازیا

این میوه نیز طعم بسیار خوب و خوشمزه ای دارد یكی از خوشمزه ترین و خوش رنگ ترین میوه های بهار و تابستان بوده و پوست این میوه قرمز تیره همراه با زمینه های نارنجی می باشد و همچنین این میوه دارای هسته جداگانه می باشد و جابه جایی آن هم بسیار آسان و راحت خواهد بود.

خاستگاه اصلی نهال شلیل فانتازیا

اولین بار این نهال توسط دانشگاه كمبریج انگلستان مورد تحقیق و برسی فراوان قرار گرفت و بعد از آن در دهه ٧٠ به بازار ایران و توسط مركز تحقیقات اصلاح بذر و نهال و سازمان جهاد كشاورزی معرفی كشته و بعد توسط نهالستان ها تولید و عرضه گشته است.نهال شلیل فانتریا- برتر نهال

پایه اصلی نهال شلیل فانتازیا

پایه اصلی این نوع شلیل رویشی می باشد كه این پایه بسیار مهم بوده و نقش های مهمی راهم ایفا می كند زیرا هم نسبت به سرما مقاوم بوده و هم پر بازده بوده و هم ژنوتیپ می باشد كه برای رشد و تكثیر گیاه بسیار مهم بوده و به تولید محصول انبوه و با كیفیت هم كمك می كند.

ویژگی های نهال شلیل فانتازیا

این نوع شلیل از انواع تجاری است که بخشی از آن پس از كاشت سریع گل می دهد و همان سال اول هم محصول می دهد كه برای همین است كه این نهال تجاری می باشد. اندازه آن متوسط بوده و در نتیجه حمل و نقل آن هم آسان می باشد. این نهال دارای تاجی پهن می باشد و همچنین بخشی از میوه این درختان كه در تابستان به دست می آیند زودرس بوده و بخشی از میوه های آن كه در پاییز عمل می آید دیررس می باشد و كیفیت پایین تری نیز دارد. این نهال به دلیل بازار گرم تجاری خود دارای محبوبیت بالایی هم می باشد. این نهال بسیار ارزشمند و دارای خواص زیادی نیز می باشد مثلا خوردن این میوه پوست را شاداب و جوان نگه داشته و دارای آنتی اكسیدان بالا بوده و سیستم ایمنی بدن را بالا می برد و همچنین از مبتلا شدن به بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می كند و همچنین باعث كاهش وزن شده و برای رژیم غذایی موثر نیز می باشد. از این میوه ازشمند بیشتر برای تازه خوری استفاده می شود و همچنین از میوه این نهال برای گرفتن آبمیوه استفاده شده كه برای بدن بسیار مفید بوده. از خود میوه برای تهیه كمپوت و لواشك های خوشمزه نیز استفاده می شود.

آب و هوای مناسب برای كاشت نهال

مناسب ترین و سازگار ترین آب و هوا برای نهال شلیل فانتازیا آب و هوای نیمه خشك می باشد و همچنین این درخت هم در سرما سازگار بوده و هم در گرما البته سرمای بیش از اندازه هم به گیاه آسیب خواهد رساند و در نتیجه میوه های به دست آمده در فصل تابستان دارای كیفیت بهتر و بالاتری می باشد و قیمت شلیل فانتازیا هم بیشتر می شود.

فاصله مناسب برای كاشت نهال

فاصله مناسب برای كاشت این نهال در زمین های مختلف باهم فرق دارد و بسته به نوع زمین كه صاف است یا شیب دار نهال كاشته می شود. به طور مثال در زمین های صاف و مسطح فاصله ۳ در ۳ و ۳ در ۴ می باشد ولی همین فاصله در زمین های داری شیب ملایم و بادگیر ۲.۵ در ٣ خواهد بود.

خاك مناسب برای كاشت نهال

ریشه این درخت به دلیل ضعیف بودن آن هم به خاطر تهویه خاك، بسیار حساس می باشد و ممكن است توسط غرقاب كردن خاك به آن آسیب جبران ناپذیری وارد كنیم پس بهترین و مناسب ترین خاك برای كاشت این نهال خاك سبك و دارای زهكشی مناسب می باشد كه باعث به وجود آمدن محصول با كیفیت نیز خواهد شد.

زمان مناسب برای كاشت نهال

شما می توانید در فصل پاییز بذر نهال را یا همان هسته آن را با پوسته خود با خیال راحت بكارید و این پوسته در سرمای زمستان ترك خواهد خورد و به مرور زمان رشد خواهد كرد و در فصل بهار گل خواهد داد فقط مراقب باشید هسته ای كه می كارید به بزاق دهان آغشته نباشد زیرا این كار مانع رشد نهال شما خواهد شد. این نهال كه خود یك درخت پیوندی است را می توان به راحتی با درختان دیگر مثل شفتالو، هلو، زردآلو، بادام و آلو پیوند زد كه یكی از معمول ترین و رایج ترین روش های تكثیر نهال شلیل  می باشد و باعث افزایش بسیار بالا و انبوه محصول شما نیز خواهد شد.

 كود مناسب برای نهال

به دلیل سست و ضعیف بودن ریشه این نهال شما می توانید از كود های شیمیایی و حیوانی استفاده كرده كه برای رشد گیاه بسیار حائز اهمیت می باشد و همچنین بدانید بهتر است این كود را در اوایل فصل بهار آن هم قبل از گلدهی گیاه انجام دهید كه مناسب ترین زمان برای كوددهی می باشد.نهال شلیل فانتریا- برتر نهال

ارتفاع درخت در طول عمر خود

این نوع درخت از دسته درختان بنلد قامت نیز می باشد و ار تفاع درختان آن در طول عمر خود بین ٥ تا ١٢ متر نیز خواهد رسید اما در كل به دلیل داشتن ریشه سست و ضعیف این گیاه عمر چندان زیادی نیز خواهند داشت.

هرس درخت شلیل فانتازیا

هرس كردن این درختان هم كار واجب و ضروری می باشد و همچنین بخش اصلی و مهم در رشد گیاه است. جالب است بدانید بیشتر درختان را در فصل زمستان هرس می كنند اما درخت شلیل را در فصل بهار آن هم در اولین سال كاشت نهال انجام می دهند و هرساله هم ادامه خواهد داشت. شما با هرس كردن این درخت باعث می شوید شاخ و برگ های اضافی از بین رفته و نور كافی و مستقیم به برك های تازه بتابد كه هم باعث رشد درخت و كیفیت محصول خواهد شد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت

دمای مناسب برای رشد این نوع درخت بین ١٥ تا ٣٥ درجه سانتی گراد می باشد و همچنین این درخت در برابر سرما هم مقاوم می باشد ولی سرمای بیش از حد باعث آسیب به نهال نیز خواهد شد و در نتیجه رشد نهال راهم متوقف خواهد كرد.

عمر مفید نهال

همان طور كه گفته شد این نهال عمر چندان زیادی ندارد زیرا دیررس می باشد اما محققان عمر مفید و اقتصادی این نهال را بین ١٢ تا ١٥ سال تخمین زده اند. اما این درخت هرساله پر بازده و پر بار می باشد.

سن حیات نهال

با توجه به عمر كم این نهال پس نتیجه می گیریم سن زیادی راهم نسبت به درختان دیگر نخواهد زندگی كرد و حدود ١۵ الی ٢٥ سال تخمین خورده است كه همه این ها به خاطر سست و ضعیف بودن ریشه و دیررس بودن میوه این درخت می باشد.

میزان وزن هر میوه

همان گونه كه دیده اید این میوه در اندازه ها و سایزهای متفاوت رشد می كند و برای همین وزن هر یك از این میوه ها باهم متفات می باشد. البته با هرس كردن به موقع و كوددهی و آبیاری مناسب می توانید وزن هریك از میوه ها را كنترل كنید و همچنین باعث رشد و تكثیر بالای محصول این درخت شوید.

ارتفاع از سطح دریا مناسب كاشت نهال

این نهال را در هر ارتفاعی از سطح دریا می توان كاشت و برداشت كرد و این مقدار ارتفاع بین ١٠٠ تا ٢٢٠٠ تخمین زده شده است كه مناسب برای كاشت این نهال بوده و محصول بیشتر و با كیفیت بالاتر به عمل خواهد آورد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری های نهال

این درخت در خطر و آسیب بیماری های زیادی می باشد كه باید آن ها را به درستی مهار كرد چند نمونه از این آفات شامل كرم ریشه خوار درخت، كرم میوه شلیل، شته شلیل، شیره زدن، پوسیدگی قهوه ای شلیل و عنكبوت قرمز می باشد كه به سه مورد آن اشاره خواهیم كرد.

كرم ریشه خوار: این حشره همان طور كه از اسمش پیداست به ریشه درخت شما حمله كرده و از آن تغذیه می كند و در نتیجه باعث آسیب به درخت شما و محصول می گردد و راه جلوگیری آن سمپاشی می باشد.

پوسیدگی قهوه ای: این نوع بیماری باعث پوسیدگی و ایجاد لكه های قهوه ای روی تنه درخت و شكوفه میوه شلیل می كند كه خسارت زیادی را به باغدار اعمال خواهد كرد پس باید خیلی مراقب بود.

شته شلیل: نوعی آفت و بیماری رایج بین درختان می باشد كه له نواحی و بخش های مختلف گیاه حمله كرده و به آن خسارت وارد می كند كه راه مبارزه با آن هم استفاده از سموم شیمیایی مختلف نیز می باشد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هكتار

میزان باردهی این درخت باتوجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی متغییر می باشد اما با توجه به پر بازده و پر بار بودن این میوه خوشمزه مقدار باردهی آن به ازای ۶۰۰ عدد درخت شلیل در هكتار به بیش از ٤٥ تن در هكتار تخمین زده شده است.

 

شروع باردهی محصول

همان طور كه گفته شد این درخت، درختی پر بازده و پربار می باشد و در سال اول محصول می دهد  یعنی در فصل پاییز كاشته می شود و اوایل بهار گل می دهد و تقریبا اوایل مرداد ماه میوه آن قابل برداشت بوده و به بازار های مختلف عرضه می گردد البته این محصول در فصل سرما هم بار می دهد اما كیفیت آن در تابستان خیلی بهتر می باشد.

نهال شلیل فانتریا- برتر نهال

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز نهال

رقم مناسب گرده افشان برای این نهال به صورتی است كه به ازای هر ١٠ الی ١٢ اصله درخت شلیل یك گرده افشان مناسب و خوب لازم می باشد كه با رعایت این اصل باعث افزایش چشم گیر باردهی و مناسب نهال خواهیم شد و در نتیجه محصول با كیفیت تری راهم می توانیم تولید و پخش كنیم. همچنین وجود زنبورعسل هم در باغ به گرده افشانی آن كمك بسیار می كند.

مدت آبیاری نهال

آبیاری درخت شلیل با توجه به شرایط جوی و آب و هوایی متغییر می باشد و در فصول مختلف باید به مقدار آن توجه داشته باشید مثلا در فصل بهار روزانه این درخت به حداقل 20 لیتر آب نیاز داشته و در فصل تابستان كه هوا گرم تر می باشد روزانه این درخت به 30 لیتر آب نیاز داشته كه باید مقدار آب آن رعایت شود.

روش صحیح آبیاری نهال

بهترین و موثرترین روش برای آبیاری در باغ ها قطره ای می باشد كه آن هم در زمان شكوفه دهی و وقتی خاك شما خشك است بسیار مناسب بوده و باعث رطوبت خاك می شود ولی باید حواستان باشد در هنگام شكوفه دهی از روش غرقابی برای آبیاری درختان استفاده نكنید زیرا باعث آسیب به گیاهان خواهد شد.

زمان گلدهی نهال

همان طور كه چندین بار گفته شد شروع گلدهی درختان شلیل اواخر برج یک می باشد و كلی گل می دهد و همین امر موجب پر بار و پر بازده بودن این نهال می شود و یكی از دلایل عمده خرید نهال شلیل فانتازیا همین می باشد.

زمان برداشت نهال

این نهال هم در فصل تابستان یعنی اوایل مرداد ماه برداشت می شود و هم در فصل پاییز كه كیفیت میوه های برداشت شده در فصل گرما یا همان تابستان بسیار بهتر و بالاتر از میوه های فصل پاییز می باشد.

خرید نهال شلیل فانتازیا 

خرید این نهال هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی وجود دارد. جالب است كه سالانه بسیاری از مردم مقدار زیادی خرید نهال شلیل را انجام داده و باغات زیادی از این رقم احداث می شود.

قیمت نهال شلیل فانتازیا

قیمت این نهال شلیل فانتازیا هم متغییر می باشد، در اقصا نقاط کشور با قیمت های مختلفی به فروش می رسد، نهالستان برتر با قیمتی مناسب این رقم را تولید و عرضه می کند، شما باغداران عزیز هر جای کشور باشید می توانید نهال شلیل فانتازیا رو به صورت غیر حضوری از نهالستان برتر خریداری کنید و در کمترین زمان ممکن حداکثر در دورترین نقاط کشور در عرض دو روز تحویل بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال شلیل فانتازیا: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال