%37

نهال شلیل قرمز بهاره: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

خاستگاه :چین
شروع باردهی : سال دوم بعد از کاشت
زمان گلدهی : دیرگلده
فاصله کاشت نهال : 3*3 متر
میزان باردهی در هکتار : 70 تن
ارتفاع از سطح دریا : –
پایه نهال : پیوندی- شفتالو
گرده افشان : نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری :7 تا 10 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 5 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال شلیل قرمز بهاره

یکی از خوشمزه‌ترین و آبدار ترین میوه‌های تابستانه شلیل قرمز می‌ باشد که دارای ارقام و انواع مختلف است. نهال شلیل قرمز بهاره یکی از ارقام نهال شلیل است که در برابر شرایط محیطی و آب و هوایی حساسیت بسیاری از خود نشان می‌ دهد به‌ گونه ‌ای که در اثر کاهش دمای هوا باروری خود را تا حد زیادی از دست می‌ دهد. از آن جایی که میزان تقاضای این میوه در فصل تابستان بسیار بالاست می‌ توان آن را جزء گونه‌ های اقتصادی و پرسود به شمار آورد. نهال شلیل قرمز بهاره مناسب کاشت برای باغات پایه رویشی هستند؛ زیرا ژنوتیپ اصلاح‌شده آن‌ها مقاومتی بالا در برابر سرمای هوا و آفات دارد و محصول نهایی آن بسیار مرغوب و بازارپسند خواهد بود.

خاستگاه اصلی نهال شلیل قرمز بهاره

با توجه به این‌که نهال شلیل قرمز بهاره سازگاری بسیار بالایی با اقلیم آب و هوایی کشور ایران دارد، برخی افراد تصور می‌ کنند که این نهال بومی ایران است و این در حالی است که نهال شلیل قرمز بهاره بومی کشور چین است، پس می‌ توان گفت که خاستگاه اصلی این نهال آسیای شرقی است. در متون تاریخی و باستانی چینی از شکوفه‌ های هلو تحت عنوان عامل نشاط یاد شده ‌است و از چوب درخت آن نیز برای حفاظت از خود در برابر ارواح سرگردان استفاده می‌ کردند. شکوفه‌ های این میوه برای چینی ها بسیار ارزشمند بوده ‌اند.

پایه اصلی نهال شلیل قرمز بهاره

توصیه نهالستان برتر نهال به شما باغداران عزیز برای تکثیر نهال شلیل قرمز بهار این است که در فصل بهار از  شفتالو استفاده کنید تا مطلوب ‌ترین پایه را ایجاد کنید زیرا مناسب‌ ترین روش برای تکثیر این نهال روش پیوند زدن است.

نهال شلیل قرمز بهاره- برتر نهال

ویژگی نهال شلیل قرمز بهاره

بارزترین ویژگی که برای نهال شلیل قرمز بهاره ذکر شده‌است دیر گل بودن این نهال است که این امر هیچ تأثیری در کاهش کیفیت محصولات این نهال نخواهد داشت. این نهال در دسته نهال‌ های پربازده و مقرون ‌به ‌صرفه جای گرفته است و میوه‌ های آن از لحاظ اندازه بسیار درشت و شیرین هستند. زمان باردهی و محصول دهی نهال شلیل قرمز بهاره سال دوم پس‌از کاشت آن است؛ این در حالی است که نهال اصلاح‌ شده این میوه را می‌ توان پس‌از گذشت یک ‌سال از زمان کاشت محصول گیری کرد.

آب و هوای مناسب برای کاشت

مناسب‌ ترین اقلیم آب و هوایی برای کاشت نهال شلیل قرمز بهاره آب‌ و هوای معتدل گرمسیری و مرطوب می‌ باشد. از آن جایی که شلیل قرمز بهاره مقاومت نسبتاً پایینی در برابر سرماهای زمستانه و بهاره دارد، بهتر است در شرایط آب و هوایی معتدل کاشت شود .نهال شلیل قرمز بهاره در مقایسه با نهال سیب و گلابی نیاز سرمایی و مقاومت کمتری دارد به‌همین دلیل بهتر است درجهت افزایش بازدهی این نهال، در عرض‌های جغرافیایی پایین‌ تر نسبت‌ به نهال‌ های سیب و گلابی کاشته شود.

فاصله مناسب برای کاشت

یکی از نکاتی که به رشد بیشتر نهال و همچنین افزایش سطح کیفی محصولات آن نهال کمک شایانی می‌ کند، رعایت فاصله مناسب و استاندارد برای کاشت نهال‌ها در یک باغ مربعی شکل است. بسیاری از افراد از اهمیت این موضوع غافل هستند و این در حالی است که با اعمال این فاصله استاندارد میان درخت ‌ها درهنگام کاشت به فرآیند فتوسنتز آن‌ها کمک شایانی خواهید کرد. استانداردترین فاصله برای کاشت نهال های شلیل قرمز بهار از یکدیگر ۳ در ۳ متر است.

خاک مناسب

اصولاً برای کاشت درختان میوه بهتر است از خاک‌های سبک و خالص استفاده کنیم. مناسب ‌ترین خاک برای کاشت نهال شلیل قرمز بهاره خاک‌های سبک با زهکشی بسیار مطلوب توصیه شده ‌اند. خاک هایی که ph اسیدی درحدود 7 داشته باشند. اگر قصد دارید درختان میوه را در تپه‌ها بکارید بهتر است از خاک‌های سنگین استفاده کنید.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

مناسب ‌ترین زمان برای کاشت نهال شلیل قرمز بهاره با توجه به اقلیم آب و هوایی منطقه ابتدا یا میانه فصل بهار است. بهتر است بدانید نهال شلیل نهال بسیار آفتاب دوست است پس آن را در انتهای فصل بهاره که هنوز هوا گرم نشده است می‌ کاریم تا رشد مطلوبی داشته باشد. شما باغدار عزیز پس‌از خرید نهال شلیل قرمز بهاره باید دقت کنید که آن را در چاله‌هایی با قطر ۸۰* ۸۰ بکارید؛ زیرا ریشه این نهال بر خلاف ارتفاع درخت آن بسیار بلند است.

کود مناسب برای نهال

یکی از روش ‌هایی که اکثر باغداران و کشاورزان در جهت افزایش راندمان زمین یا باغ خود بکار می‌ گیرند کوددهی می‌ باشد که از این طریق می‌ توانند فرایند محصول دهی باغ خود را دو یا سه برابر کنند. در واقع با یک هزینه کم به سود بسیار خوبی می‌ رسند. مناسب ‌ترین زمان برای کوددهی به درختان میوه فصل پاییز یا زمستان است. مطلوب ترین کودی که برای نهال شلیل قرمز بهاره لحاظ شده ‌است چالکود می‌ باشد. چالکود شامل کود ورمی کمپوست، کود دامی پوسیده، گوگرد گرانوله شده، کودهای اوره فسفات و پتاس، هیومیک اسید و غیره که به‌ صورت پودر با یکدیگر ترکیب شده‌اند، می‌ باشد. به ازای هر یک هکتار باغ میوه پنج الی شش تن چالکود لازم است.

ارتفاع درخت در طول عمر

می‌ دانیم که اکثر درختان میوه در شمار درختان قد کوتاه به حساب می‌ آیند. درخت شلیل قرمز بهاره نیز در دسته درختان قد کوتاه یا متوسط بشمار می‌ آیند و در طی سالیان عمر خود پس‌از کامل شدن دوره رشد و بلوغ به حداکثر ارتفاع شش متر خواهند رسید که این میزان در مقایسه با سایر درختان میوه کمی بلندتر است.

هرس درخت

فرایند هرس کردن درخت شلیل قرمز بهاره در طی دو مرحله و در دو برهه زمانی مجزا صورت می‌ گیرد. باغداران در اواخر فصل تابستان شروع به هرس فرم دهی این درخت می‌ کنند. هرس فرم دهی شامل چند مرحله است که عبارت‌اند از:

۱.هرس میه

حذف میوه‌های کوچک و ریز از روی شاخه‌ های درخت که این فرآیند به‌صورت دستی یا شیمیایی انجام می‌ گیرد.نهال شلیل قرمز بهاره- برتر نهال

۲.هرس تاج درخت

تقلیل تاج پوششی درخت که این کار برای میوه‌های هسته ‌دار همچون هلو و شلیل امری حیاتی است زیرا باعث تبخیر آب از شاخه و برگ‌ها می‌ شود.

۳. هرس خواب

درصورتی ‌که فرآیند هرس کردن درخت به ‌صورت اشتباه و یا بدموقع انجام شود باعث رشد بیش‌ازحد درخت می‌ شود. بسته به شرایط اقلیمی باغ شلیل در اواخر فصل پاییز یا فصل زمستان نیز هرس باردهی درخت انجام می شود.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

یکی از نیازهای اساسی درختان برای آغاز فرآیند جوانه زنی در فصل بهار و همچنین افزایش کیفیت میوه رفع نیاز سرمایی آن‌ها در فصل زمستان است. سرمای مورد نیاز برای رفع نیاز سرمایی نهال شلیل قرمز بهاره، دمای منفی ۷ درجه در مدت زمان ۱۰۰ الی ۷۰۰ ساعت است. بسیاری از افراد معتقدند که اگر نیاز سرمایی درخت را مرتفع سازیم پس ‌از آن در درخت در برابر سرمای بیش ‌از حد و کم ‌آبی مقاومت خوبی را از خود نشان می‌ دهد، اما باید بگوییم که برطرف کردن نیاز سرمایی درخت بیشتر در تسریع فرآیند جوانه زنی مؤثر است.

عمر مفید نهال

از آن جایی که شروع فرایند محصول دهی نهال شلیل قرمز بهاره از سال اول یا دوم کاشت نهال است، می‌ توان آن را در زمره نهال‌های زودبارده محسوب کرد. این‌ که یک نهال از سال اول یا دوم بعد از کاشت خود شروع به محصول دهی کند کاملاً بستگی به شرایط محیطی، میزان رسیدگی باغدار، فواصل آبیاری منظم و غیره دارد. عمر مفید نهال شلیل قرمز بهاره ۱۲ الی ۱۵ سال است.

سن حیات نهال

نهال شلیل بهاره یکی از ارقام تجاری زودرس و پربازده می باشد که سن حیات آن حداکثر تا ۲۵ سال است. در نهالستان برتر نهال اقدامات لازم جهت رشد و پرورش نهال شلیل قرمز بهاره اصلاح شده توسط مهندسان حرفه‌ای در این زمینه صورت ‌گرفته است که درنتیجه‌ی آن نهال‌های اصلاح شده زودبازده تولید شده‌اند که از لحاظ صرفه اقتصادی در جایگاه بسیار بالایی قرار دارند به‌ گونه‌ای که در هر هکتار باغ میوه ۸۰ تن عملکرد و بازدهی محصول خواهید داشت.

میزان وزن هر میوه

گفتیم که میوه شلیل قرمز بهاره یکی از ارقام بازار پسند میوه شلیل می‌ باشد. می‌ دانیم که شلیل از خانواده هلو است و تنها تفاوت آن ها از لحاظ ظاهری و طعم آن است که میوه‌ای با بافتی بسیار حساس و پوستی نرم و بدون کرک است. شلیل قرمز بهاره میوه‌ای درشت با میانگین وزن ۱۰۰گرم می‌ باشد و درشتی آن به‌گونه‌ای است که هر ۱۰ عدد آن حدوداً یک کیلوگرم وزن دارند.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

همان ‌گونه که می‌‌ دانید نهال شلیل قرمز بهاره برای رشد نیاز به آب ‌و هوای گرم و مرطوب دارد. مناطق شمالی کشور که دارای آب و هوای شرجی و مرطوب هستند، یکی از مناسب ‌ترین مناطق برای کاشت این نهال می‌ باشند. برای نهال شلیل هیچ‌ گونه محدودیتی در خصوص ارتفاع از سطح دریا لحاظ نشده است زیرا این نهال یکی از گونه‌های مقاوم به کم آبی و سرما می باشد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

در همان ابتدای مقاله گفتیم که نهال شلیل قرمز بهار نهالی بسیار حساس دربرابر آفات بیماری‌ها و حشرات مضر است، پس بهتر است با کمک گرفتن از سم‌پاشی و نصب توری بر روی درختان از آن‌ها محافظت شود. حشراتی همچون عنکبوت قرمز، کرم ریشه خار، شته ها و انواع پرندگان از جمله آفت‌های نهال شلیل قرمز بهاره هستند که در فرآیند رشد و باروری این نهال اختلال ایجاد می کنند.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

درصورتی‌ که شما باغدار عزیز درهنگام کاشت نهال شلیل قرمز بهاره زمینی با خاک حاصلخیز که از لحاظ موقعیت جغرافیایی در مقابل نور خورشید قرار گرفته باشد را آماده کنید و سپس مراحل زهکشی و کوددهی زمین را طی نمایید سپس در مرحله بعد نهال یک‌ساله خود را بکارید، پس‌از گذشت سن باردهی و بلوغ نهال شلیل می‌ توانید سالانه به ‌ازای هر هکتار زمین بیش از ۷۰ تن محصول برداشت نمایید. این مقدار گفته‌ شده به ازای هر 11۰۰ هزار اصله درخت در هر یک هکتار است.

شروع باردهی محصول

هرچه مدت‌ زمان بیشتری از کاشت نهال شلیل قرمز بهاره بگذرد میزان بازدهی و دریافت محصول از این درخت بیشتر خواهد شد. در سال دوم کاشت این نهال شما می‌ توانید محصول موردنظر را دریافت نمایید اما پس‌از گذشت سالیان میزان بازدهی درخت و همچنین سطح کیفی و کمی میوه افزایش خواهد یافت.نهال شلیل قرمز بهاره- برتر نهال

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

فرایند گرده‌ افشانی نهال شلیل قرمز بهاره معمولاً به‌ صورت خود باروری صورت می‌ گیرد. در صورتی ‌که شما تمایل دارید میزان بازدهی و سطح کیفی محصولات خود را افزایش دهید، می‌ توانید به ازای هر ۱۰ اصله نهال یک رقم گرده ‌افشان بکارید. در روش دوم می‌ توانید با کمک گرفتن از یک برس بسیار کوچک فرایند گرده افشانی را از یک گل به گل دیگر انجام دهید؛ بدین صورت که برس را برای چند روز متوالی به آرامی روی هر گل فشار دهید و به گل دیگر منتقل کنید.

مدت آبیاری

پس ‌از کاشت نهال شلیل قرمز بهاره بهتر است آن را در فواصل منظم به میزان بسیار زیاد آبیاری کنید تا میوه‌های آبداری را دریافت کنید. مدت زمان آبیاری این نهال در فصل بهار به‌ ازای هر هکتار زمین هر هفته 22 هزار لیتر و در فصل تابستان که دمای هوا بالاتر و میزان تبخیر آب از سطح خاک افزایش می‌ یابد بهتر است فواصل آبیاری را کم‌تر و میزان آب را افزایش دهید به ‌گونه‌ای که در هر هفته به ازای هر هکتار زمین 4۰ هزار لیتر آب به باغات خود بدهید‌.

روش صحیح آبیاری

بهینه ‌ترین و مقرون‌ به ‌صرفه‌ ترین روش برای آبیاری نهال شلیل قرمز بهاره روش آبیاری سیستمی_ قطره‌ای می‌ باشد زیرا در این روش آب به میزان یکسان به تمامی نهال های باغ خواهد رسید.

زمان گلدهی درخت

درصورتی ‌که نهال شلیل  را در مناطقی با اقلیم و آب و هوایی گرم و مرطوب کاشته باشید در ابتدای فصل بهار در ابتدای فروردین‌ ماه می‌ توانید شاهد گل ‌دهی و جوانه زنی میوه‌های آن باشید زیرا نهالی زود گل است ولی اگر نهال را در مناطق کم‌ آب و معتدل بکارید، فرایند گل ‌دهی و جوانه زنی در انتهای فروردین‌ ماه صورت می گیرد.

زمان برداشت

در ابتدای فصل تابستان و انتهای تیر ماه شما می‌ توانید برداشت شلیل قرمز بهاره را آغاز کنید و پس ‌از بسته ‌بندی آن را روانه بازار فروش کنید تا سود بسیار چشمگیری را کسب نمایید. برای تشخیص زمان رسیدن محصول خود می‌ توانید به رنگ پوست میوه و بافت گوشت نزدیک ساقه‌ دقت نمایید. درصورتی‌ که رنگ میوه قرمز و گوشت نزدیک ساقه‌ ی آن بافتی بسیار نرم داشت مناسب ‌ترین زمان برای برداشت شلیل است. برای چیدن آن بهتر است میوه را به ‌آرامی بلند کنید و به‌ راحتی از شاخه جدا کنید.

خرید نهال شلیل قرمز بهاره

نهالستان برتر نهال به مدیریت مهندس سعید قاسمی سال‌ هاست که در زمینه تولید و فروش نهال شلیل قرمز بهاره و ارقام دیگر نهال میوه فعالیت می‌ کند. تمامی نهال های این نهالستان دارای ضمانت ‌نامه کتبی و گواهی ‌نامه سلامت معتبر هستند.

قیمت نهال شلیل قرمز بهاره

درصورتی ‌که شما مشتریان عزیز، اقدام به خرید نهال شلیل قرمز بهاره کنید برای شما فاکتور رسمی صادر می‌ شود. جهت اطلاع از قیمت نهال شلیل قرمز بهاره، باشماره های درج شده در سایت تماس گرفته و یا پشتیبان‌های برتر نهال به‌صورت ۲۴ ساعته از طریق شبکه‌های اجتماعی و شماره تماس پاسخ ‌گوی تمام تمامی سوالات شما هستند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال شلیل قرمز بهاره: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال