%42

نهال شلیل پیش رس: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

خاستگاه : چین
شروع باردهی : سال دوم تا چهارم کاشت
زمان گلدهی : زمان گلده
فاصله کاشت نهال : 4*4
میزان باردهی در هکتار : 90 تن
ارتفاع از سطح دریا : ۱۵۰۰ تا ۲۲۰۰ بالاتر از سطح دریا
پایه نهال : رویشی و بذری
گرده افشان : نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری :20 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 5 تا 6  متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال شلیل پیش رس

نهال شلیل پیش‌ رس از خانواده شلیل بوده که خود نیز، از تیره نهال هلو می‌ با شد‌. میوه نهال شلیل پیش‌ رس آبدار و گوشتی و جزء میوه‌ های تابستانه به حساب می‌ آید. مزه میوه نهال شلیل پیش‌ رس شیرین و خوش‌ طعم بوده؛ میوه نهال شلیل پیش ‌رس، پوستی نازک، صاف و شفاف دارد و اصلا هیچ‌گونه کرک بر روی پوست آن دیده نخواهد شد.

خاستگاه اصلی نهال شلیل پیش رس

نهال شلیل پیش رس، اصالتاً از کشور چین خودنمایی کرده و به‌ مرور زمان در تمامی کشورها کاشت این نهال صورت گرفته و به باردهی و نتایج قابل ‌قبولی نیز دست یافته‌ اند. بیش‌ از ده ‌ها سال است که، نهال شلیل پیش‌ رس در کشور ایران و در باغ‌ های مرکبات وجود داشته؛ این نهال در ایران در قسمت ‌هایی که آب ‌و هوای مناسب با ژنتیک نهال داشته، کاشته شده است و سالانه درآمدهای خوبی را عاید باغداران می ‌کند

پایه اصلی نهال شلیل پیش رس

پایه رویشی و بذری مناسب کاشت نهال شلیل پیش ‌رس می‌ باشد؛ و برای این‌ که، پایه اصلی نهال سالم و سلامت باشد، باید از کودهای شیمیایی و حیوانی خوبی استفاده کرد؛ تا این پایه قوی شده و برای میوه دار شدن آمادگی لازم را داشته باشند، همواره تقویت پایه اصلی نهال شلیل پیش‌ رس مطرح بوده، زیرا برای پیوندی کردن این نهال، باید از پایه اصلی استفاده کرد.
اطلاعات تماس با  نهالستان برتر نهال
ویژگی نهال

آب و هوای مناسب

نهال شلیل پیش رس را در اکثر نقاط کشور می توان کاشت کرد، آب هوای مناسب برای این نژاد آب هوای معتدل و کمی سردسیری می باشد، این رقم در مناطقی که گرمای منطقه تا ۴۶ یا ۴۷ درجه هم باشه کاشت می‌شود و در دمای پایین منفی ۳۵ درجه نیز می توان کاشت ولی مناسب ترین دمای برای کاشت این نهال دمای سی و پنج درجه می‌باشد.نهال شلیل پیش رس- برتر نهال

فاصله مناسب برای کاشت

هنگام کاشت نهال شلیل پیش رس، تعیین فاصله و اقدام به فاصله ‌گذاری دقیق بین هر کدام از نهال شلیل پیش‌ رس کاری ضروری و لازمه امور باغداری می‌ باشد. فاصله ‌گذاری مناسب در کاشت، باعث بهتر رشد کردن نهال شلیل پیش‌ رس خواهد شد. فاصله ‌گذاری بین نهال‌ ها در باغ‌ های مرکبات از موارد تخصصی بوده که باید هنگام خرید نهال شلیل پیش‌رس، در ارتباط با نحوه ایجاد فاصله، از متخصص مربوط در زمینه باغداری، اطلاعات دقیق‌تر را پرسید، چون نهال نیاز به خاک کافی برای تغذیه و رشد دارد و باید فضا برای نهال زیاد بوده تا ریشه‌ های نهال بتوانند به‌ راحتی در خاک حرکت کرده و سبب ایجاد شاخ‌ و برگ های فراوان شود. همچنین رعایت فاصله مناسب کاشت، در نهال شلیل پیش رس، برای باردهی نهال، بی ‌تاثیر نیست و فاصله قانونی می‌ تواند نهال شلیل پیش‌ رس را به یک نهال پربازده تبدیل کند.

خاک مناسب

باغداران با تجربه می‌ دانند که، برای کاشت نهال شلیل پیش‌ رس، مانند دیگر نهال‌ها، باید از خاکی استفاده کرد که مرغوب و برای رشد نهال، کارایی عالی داشته باشد. شما می‌ توانید از خاک‌ های رس که در باغبانی به کار برده می شود؛ و یا از خاک برگ که یک نوع کود به حساب می‌ آید؛ استفاده کنید. وقتی برای نگهداری نهال  خاک مطمئن و باکیفیت به کار می برید، دیگر جای نگرانی وجود نخواهد داشت؛ و نهال‌ ها، به‌ طور دقیق و براساس ژنتیک خود رشد قابل‌ توجهی خواهند داشت.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

با تجربه ‌ترین باغ داران برای کاشت نهال شلیل پیش‌رس، زمان مناسب کاشت را در نظر می‌ گیرند؛ زمانی ‌که در آن، آب‌ و هوا و خاک در فصل مربوط به کاشت مناسب باشد. نهال شلیل پیش‌رس با آب‌ و هوای نسبتاً گرم سازگاری دارد؛ و این نهال خواستار هوای خشک با کمترین میزان رطوبت است. اغلب کاشت نهال‌ها در فصل‌های سرد سال انجام می‌ گیرد، ولی در مورد نهال شلیل پیش‌ رس باید گفت که، بهترین زمان برای کاشت این نوع نهال در اواخر فصل زمستان می‌ باشد، که در این فصل نهال به زمین منتقل شده و  با رشد خوب و چشمگیری همراه است.

کود مناسب

در موقع کاشت نهال و یا در طول عمر یک نهال، باید کوددهی مناسب، جزء اقدامات نگهداری نهال در نظر گرفته شود. در برخی از انواع نهال، باید سالانه چندین مرتبه کوددهی صورت گیرد؛ درمورد نهال شلیل پیش رس، باید گفته شود که، حداقل سالی دو مرتبه، کوددهی برای این نهال لازم می‌ باشد؛ که باغدار برای نوع کود می‌ تواند از کودهای شیمیایی و یا کودهای حیوانی استفاده کنند. اگر در مواقع کاشت کود برگ به کار گرفته شده، از نظر تغذیه‌ ای کمک خوبی به رشد نهال شلیل پیش‌ رس صورت ‌گرفته است.

ارتفاع درخت در طول عمر

برای شناخت کافی درباره ارتفاع نهال شلیل پیش‌ رس، باید گفته شد که، این نهال، در اندازه‌ های مختلفی رشد می‌ کند؛ ولی به‌ طور میانگین، خانواده نهال شلیل پیش‌ رس، جزء نهال‌ هایی هستند که، رشد متوسطی دارند و حدود ۵ تا ۶ متر طول ارتفاع نهال می‌شود. ارتفاع نهال وابسته به گزینه‌ های دیگر نظیر،  تغذیه، آب و هوا، خاک و دمای مناسب است؛ درست بوده که نهال شلیل پیش‌ رس، در دمای زیاد هم قابل رشد می باشد، ولی آب‌ وهوای مناسب در اندازه و رشد نهال شلیل پیش رس  تاثیر چشمگیری دارد.

هرس درخت

وقتی باغداران در باغ‌ های خود، مشغول به کار می‌ باشند؛ خود با چشم می‌ بینند که، نهال شلیل پیش‌ رس نیاز به هرس دارد؛ و نهال به شاخ و برگ‌ های زیادی رسیده و رشد ناموزون کرده‌ است. برای همین  این مرحله به هرس نیاز دارد؛ و تمام شاخ و برگ‌ های پایین نهال باید هرس گردد. هرس کردن نهال شلیل پیش‌ رس باعث می‌ شود که، نهال از حالت خفگی خارج‌ شده و هوای کاملاً آزادی به ریشه و پایه اصلی نهال برسد. بهترین فصل هرس کردن نهال شلیل پیش‌ رس، همان فصل سرما و استراحت نهال است، در فصل استراحت، هرس نهال شلیل پیش‌ رس، هیچ آسیبی به آن وارد نخواهد کرد.نهال شلیل پیش رس- برتر نهال

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

نهال‌ها نیز مانند دیگر موجودات زنده به خواب و استراحت نیاز دارند. زمین در طول سال برای نهال‌ ها بیدار، و درحال رساندن تغذیه از طریق خاک  به ریشه‌ های نهال می‌ باشد. در فصل سرما و زمستان نهال ها درون زمین به خواب می‌ روند، در این دوره ۱ الی ۲ ماهه، نهال شلیل پیش‌ رس، تمام نیاز سرمایه‌ ای خود را برای خواب زمستانی می‌ گیرند. به‌ طور تقریبی، نهال شلیل پیش‌ رس برای به خواب رفتن در زمستان، به سرمای نزدیک به ۶۰ هزار دقیقه در سال نیاز دارد.

عمر مفید نهال

عمر مفید نهال شلیل پیش‌ رس دوره‌ای بوده که نهال درحال باردهی است؛ نهال شلیل پیش‌ رس مرتب و به‌ صورت مداوم، در فصل باردهی، میوه‌ های خوب و مرغوب می دهد؛ تمام این دوره، عمر مفید نهال در نظر گرفته می‌ شود. نهال شلیل پیش‌ رس، شاید بیش‌ از سه دهه، به باردهی خود ادامه می دهد؛ و این‌ طور نیست که در یک‌ سال، به‌ طور کامل، ثمردهی نهال، صفر شود، بلکه به‌ مرور زمان و طی سال‌ ها، این نهال، ثمر خود را داشته ولی در حال کم شدن می‌ باشد تا جایی‌که دیگر نهال شلیل پیش ‌رس میوه ‌ای نمی‌ دهد.

سن حیات نهال

نهال‌ های شلیل پیش‌ رس به‌ مرور زمان بسیار بزرگ و زیبا می‌ شوند؛ این نهال‌ ها در سال‌ های آخر عمر خود، باردهی قابل ‌توجهی ندارند، و فقط می‌ توان شاهد وجود این نهال‌ ها درون باغ بود. باغداران باید، اقدام به  حذف نهال‌ های چند سال کاشته کنند و آن را با نهال شلیل پیش رس جوان جایگزین نمایند؛ تا بتواند از محل عرضه و فروش محصول نهال شلیل پیش‌رس به منفعت برسند. نهال شلیل پیش رس، بیش از چندین دهه عمر می ‌کند و می‌ تواند سن حیات برای این نهال را بالای 20 سال در نظر گرفت.

میزان وزن هر میوه

اندازه میوه نهال شلیل پیش‌ رس، متفاوت است؛ و این میوه را می‌ توان در اندازه‌ ای تقریباً بزرگ بر روی شاخه نهال شلیل پیش ‌رس ملاحظه نمود.  نهال شلیل پیش رس، خوشمزه و با درصد بالای آب است، که آب موجود درون محصول نهال شلیل پیش رس،  بر وزن آن تاثیر گذار می‌ باشد، میوه نهال شلیل پیش‌ رس، نرم بوده و در بیشتر مواقع محصول نهال شلیل پیش‌ رس سالم و بدون عیب است؛ و امکان استفاده به صورت‌ های مختلف از میوه نهال شلیل پیش‌ رس وجود دارد. ابعاد میوه نهال شلیل پیش رس، ۶ تا ۷ سانتی‌متر بوده و وزن هر عدد میوه شلیل پیش ‌رس، ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم است.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

توجه به ارتفاع از سطح دریا برای نهال شلیل پیش رس حائز اهمیت است؛ به‌ طوری‌ که، اگر ارتفاع موجود برای کاشت نهال شلیل پیش‌ رس وجود نداشته باشد؛ عملاً کاشت این نهال، با شکست روبرو خواهد بود؛ بنابراین بهتر آن است که، ارتفاع موجود ۱۵۰۰ تا ۲۲۰۰ بالاتر از سطح دریا باشد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

یک نهال شلیل پیش رس در صورت مرغوبیت، در برابر آفات مقاوم است. نهال در زمان کاشت دیم با تکثیر از نهال مادر، به طول کامل کارشناسی شده‌اند؛ و می‌توان برای نگهداری از نهال و بالا بردن مقاومت در برابر آفت‌ها و بیماری‌های مختلف، از کودها و داروهای گوناگون استفاده نمود؛ و سالانه، چندین‌ بار نهال شلیل پیش رس را سم‌ پاشی کرد، تا دچار بیماری و آفت ‌زدگی نشوند؛ این کار را باید از زمان شکوفه دادن نهال، تا پایان رسیدن میوه نهال انجام داد؛ به این علت که آفات و بیماری‌ها در زمان میوه، فقط به میوه نهال آسیب می‌ رسانند؛ و با این کار جلوی آن‌ها گرفته خواهد شد. البته لازم به ذکر است که،  آفات و بیماری‌های موجود تمام، شاخ، برگ، ریشه و به ‌طورکلی، تمام ساختار نهال شلیل پیش ‌رس را درگیر خواهد کرد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

هنگامی‌ که در هر هکتار باغ، چندین نهال شلیل پیش رس کاشته می‌ شوند، باید این‌ مورد در نظر گرفته شود که، نهال‌ ها باردهی مختلف دارند، و در هر نهال می‌ توان یک وزن مشخصی انتظار باردهی داشت. به‌ طور کلی میانگین باردهی در هر هکتار نهال شلیل پیش‌رس، 90 تن میوه است.

شروع باردهی محصول

شروع باردهی نهال شلیل پیش ‌رس، برخلاف دیگر نهال‌ های شلیل زود بوده و می‌توان قبل‌از ورود میوه‌ های تابستانه به بازار، میوه نهال شلیل پیش رس را مشاهده نمود. به‌ طور کلی، نهال شلیل پیش رس، دو الی سه سال بعد از به زمین منتقل شدن، شروع به باردهی خواهد کرد.نهال شلیل پیش رس- برتر نهال

رقم مناسب برای گرده افشانی در صورت نیاز

عمل گرده افشانی به مراتب سبب تقویت نهال شلیل پیش رس خواهد شد، بنابراین بهتر است در باغ نهال شلیل پیش رس، تعدادی نهال دیگر از خانواده نهال شلیل و یا نهال هلو کاشته شود تا کمک به گرده افشانی نهال شلیل پیش رس کرده و سبب تقویت میوه نهال شلیل پیش رس شود، همچنین در فصل گل دهی، گل ها و شکوفه های موجود بر روی شاخه ها مانده و با ریزش شکوفه و گل روبرو نشد.

مدت آبیاری

با توجه به این که در مناطق کوهستانی و سردسیر همواره بارش ها در طول سال به طور مکرر وجود دارد، به همین دلیل به آبیاری نهال شلیل پیش رس درفصل زمستان در مناطق کوهستانی نیازی نیست. زیرا آبیاری زیاد باعث ایجاد خسارت در نهال شده و ممکن است ریشه نهال شلیل پیش رس را دچار پوسیده گی کند. با توجه به هوای خنک مناطق کوهستانی در فصل تابستان، نهال شلیل پیش رس به آبیاری روزانه نیاز ندارد و تامین آب این نهال در فصل تابستان به فاصله 20 روز یک بار رخ خواهد داد.

شیوه صحیح آبیاری

برای این که نهال شلیل سبز را همواره سبز و شاداب ببینید باید یک روش آبیاری خوب و منظمی برای آن انتخاب کنید. نحوه آبیاری توسط باغداران متفاوت بوده و هر باغدار بر اساس ویژگی های مورد نظر اقدام به آبیاری نهال شلیل پیش رس می کند. آبیاری قطره ای روشی است که اکثر باغداران برای دادن آب به نهال شلیل پیش رس آن را بر می گزینند.

زمان گلدهی درخت

نهال شلیل پیش رس در فصل زمستان گل دهی خود را آغاز می کند. این نهال با دیگر انواع نهال شلیل پیش رس که گل دهی خود را در بهار شروع می کنند متفاوت است. همینطور میوه این نهال نیز زودتر از موعود خواهد رسید.

زمان برداشت

زمان برداشت از نهال شلیل پیش رس تقریبا زودتر از سایر نهال های شلیل می باشد و در اردیبهشت می توان میوه های شلیل را بر روی نهال شلیل پیش رس نظاره کرد.

خرید نهال شلیل پیش رس

مکان خرید نهال پیش رس برای باغداران حائز اهمیت اهست. همه تمایل دارند خرید نهال پیش رس را نزد نهالستانی انجام دهند که علاوه بر فروش نهال شلیل پیش رس به ارائه اطلاعات تخصصی درباره نهال شلیل پیش رس بپردازند و هزینه مشاوره را در قیمت نهال شلیل  در نظر نگیرند.

قیمت نهال شلیل پیش رس

قیمت نهال شلیل پیش رس، از طریق تماس  با افرادی که در زمینه فروش نهال شلیل پیش رس فعالیت می کنند، ارائه خواهد شد، در نهایت در پایان مقاله اگر به این نتیجه رسیدید که برای کاشت نهال شلیل پیش رس اقدام کنید می توانید با تماس با نهالستان برتر اقدام به خرید این نهال کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال شلیل پیش رس: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال